#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۱۹- ملاک و معیار دانشجوی موفّق. دانشجوی موفّق چه دانشجویی است؟ به نظر من دانشجوی موفّق آن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۲۱- درخواست خاطراتی از جوانی مقام معظّم رهبری
آقا جان! از جوانی خود بگوئید.
جوانیهای ما به یک معنا جوانیهای خیلی پرهیجان و پرماجرایی بوده، به یک معنا هم از آن جوانیهایی نیست که آدم حسرتش را بخورد. جوانی شماها، جا دارد که انسان وقتی نداشته باشد، حسرتش را بخورد. شماها در دوران آزادی، در دوران جَولان فکر، در دوران بروز استعدادها زندگی میکنید. دوره ی ما، جوانی ما اینجوری نبود عزیزان من! من به همین دانشگاه آمدم، جلوی این دانشکده ی حقوق منتظر یک برادری بودم که با هم قرار داشتیم. شاید به قدر ده دقیقه من اینجا منتظر ایستادم و احساس کردم که با چشم سوءظن دارد به من نگاه میشود، از طرف عناصری که همه جا پر بودند؛ عناصر ساواکی و مأمورین اطّلاعاتی و حراستی - آن روز حراستهای دانشگاهی بود - چون من دانشجو که نبودم. لابد با خود میگفتند این آقای معمّم اینجا جلوی دانشکده ی حقوق با چه کسی کار دارد؟ چه کار دارد؟ هدفش چیست؟ نبادا کار سیاسی بکند. شاید سالهای اواخر دهه ی ۴۰ یا اوایل دهه ی ۵۰ بود؛ درست یادم نیست. اتّفاقاً در همین هنگام مرحوم ریاضی یزدی که با ما خیلی دوست بود، به ما رسید - شاعر نسبتاً خوبی
بود که در دانشکده ی پزشکی کارمند بود؛ اخیراً دیدم دیوانش هم چاپ شده است - و بعد از سلام و علیک گفت: شما مسجد دانشگاه را دیده اید؟ من تا آن موقع این مسجد را ندیده بودم. گفت برویم من مسجد را به شما نشان بدهم. به نظرم همین جاها بود؛ حالا من درست یادم نیست. احتمال میدهم که مسجد وضعش تغییر کرده؛ چون آنجا کتیبههایی بود که رویش شعر نوشته شده بود. ما را آورد پهلوی آن کتیبهها و گفت این شعرها را ببین. بنا کرد به خواندن شعرها. بعد که شعرها را خواندیم و به آخرش رسیدیم، دیدیم شعرها مال خود ایشان است! خدا رحمتش کند. ما را آورده بود که اینها را ببینیم! به هر حال ما از شعرهای ایشان که خیلی استفاده کرده بودیم، این هم یک نمونه ی دیگرش بود. بنابراین فضا، فضای سوءظن و فضای خطرناکی بود. من که در میدان مبارزه بودم و زندان رفته بودم، حتّی به قدر ده دقیقه جلوی دانشکده ی حقوق که میایستادم، مورد فشار نگاه سوءظن آمیز مأمورین و... بودم. بنابراین آن دوره، زندگی تلخ بود.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#استوری
🌸امام خمینی(ره): فرار محمدرضا پهلوی را که طلیعه پیروزی ملت و سرلوحه سعادت و دست یافتن به آزادی و استقلال است به شما ملت فداکار تبریک عرض میکنم...
📅انتشار به مناسبت سالروز فرار شاه از کشور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
#تلاوت_قرآن
🎙 قاری:
#استاد_شهید_محسن_حسنی_کارگر
📖 سوره مبارکه قدر
═✼✿✵📖✵✿✼═
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: زمان و كيفيت حجامت متن حديث فإذا أردت الحجامة فلاتحتجم إلّا لاثنتى عشر تخلو من الهلال إلي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
طبايع مختلف بدن
متن حديث
و اعلم يا أميرالمؤمنين أنّ قوي النفس تابعة لمزاجات الأبدان و مزاجات الأبدان تابعة لتصرّف الهواء فإذا برد مرّة و سخن أخري تغيّرت بسببه الأبدان و الصور فإذا استوي الهواء و اعتدل صار الجسم معتدلاً لأنّ الله عزّوجلّ بني الأجسام علي أربع طبائع علي الدم و البلغم و الصفراء و السوداء فاثنان حارّان و اثنان باردان و خولف بينهما، فجعل حارّ يابس و حارّ لين، و بارد يابس، و بارد لين، ثمّ فرق ذلك علي أربعة أجزاء من الجسد علي الرأس و الصدر و الشراسيف و أسفل البطن. و اعلم يا أميرالمؤمنين أنّ الرأس و الأذنين و العينين و المنخرين و الأنف و الفم من الدم و أنّ الصدر من البلغم و الريح و أنّ الشراسيف من المرة الصفراء و أنّ أسفل البطن من المرة السوداء.
طبايع مختلف بدن بدان اي اميرالمؤمنين كه
قواي نفس تابع مزاجهاي بدنهاست، و مزاجهاي بدنها هم تابع تغييرات هواست، و با سرد و گرم شدن هوا بدنها و چهرهها تغيير ميكند پس هر گاه هوا يكسان و معتدل باشد بدن نيز اعتدال مييابد، زيرا خداوند عزّوجلّ ساختمان بدن را بر پايه چهار طبع ساخته است: خون و بلغم و صفراء و سوداء، كه از اينها دو طبع گرمند و دو طبع ديگر سرد، و ميان هر دو تاي آنها از لحاظ ديگر اختلاف است: گرم و خشك، گرم و مرطوب، سرد و خشك، و سرد و مرطوب، هر يك از اين چهار طبع را ميان چهار قسمت (از اعضاي) بدن تقسيم كرده است: سر، سينه، بالاي شكم (پهلوها يا فم المعده) و قسمت پايين شكم. بدان اي اميرالمؤمنين كه سر و گوشها و چشمها و منخرين و بيني و دهان محل خون هستند، در سينه جايگاه بلغم و باد، و بالاي شكم محل تلخي صفراء، و پايين شكم جايگاه تلخي سوداء.
.......:
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بهترین و بدترین مردم در معیشت از نظر امام رضا #امام_رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 2⃣1⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 2⃣1⃣ ✍در این شبهه م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎤💭🎤💭🎤💭🎤
✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت
⬅️قسمت 3⃣1⃣ از 2⃣3⃣
💭شبهه ی شماره 3⃣1⃣
❌در این شبهه مطرح می کنند که در کتاب ″بحارالانوار، ج52، ص286″ روایتی آمده که میگوید اولین کسی که با مهدی شیعیان بیعت می کند جبرئیل است که به شکل یک پرنده ای🕊 در می آید و با مهدی بیعت میکند. اما می گویند در مهدی اهل سنت جبرئیل همراهی اش نمی کند.
📌(میخواهد اختلافات شیعیان با اهل سنت را بگوید)
✅جواب این شبهه 👇👇
1⃣اولا: بیعت جبرئیل با خلیفه
خدا نتیجه ی خلافت آن ولی خداست در روی کره ی زمین.🌎 چنانکه خداوند متعال به ملائکه دستور داد در مقابل حضرت آدم به عنوان خلیفه خدا روی زمین چه کار کنند⁉️ تعظیم و سجده کنند.
2⃣ثانیا: در خود منابع اهل سنت
همراهی جبرئیل و دیگر ملائکه با حضرت مهدی (عج)✨ تصریح شده است.
💭من فقط یک نمونه عرض میکنم؛
📚ابن حماد در کتاب الفتن و سیوطی در کتاب العرف الوردی نقل می کند؛ که بین رکن و مقام (یعنی خانه کعبه) با مهدی بیعت می کنند 👈در حالیکه جبرئیل پیشاپیش و میکائیل از پشت سر او را همراهی می کنند.👉
👌می گوید ملائکه در بین رکن و مقام با مهدی (عج) بیعت می کنند؛ جبرئیل پیشاپیش آنها، میکائیل پشت سرشان. منبع این حدیث کجاست⁉️ کتاب عقد الدرر فی اخبار المنتظر، ج1، ص34 - کتاب الفتن نویسنده ابن حماد، ج1، ص221 - کتاب العرف الوردی، ج1، ص118.
👆یعنی سه تا از منابع📚 اهل سنت این روایت را آوردند.
🕊بعد در شکل پرنده بودن جبرئیل هم مطابق با آیه اول سوره فاطر است که میفرماید: "ستایش مخصوص✨ خداوندیست که آفریننده آسمانها و زمین است که فرشتگان را رسولانی قرار داد دارای بالهای دوگانه و سه گانه و چهارگانه. او هر چه بخواهد در آفرینش می افزاید و او بر هر چیزی تواناست."
👆خُب دیگر آیه قرآن هم هست، چیز خاصی نیست که شما آقایان وهابی اینقدر این را بزرگ کردید‼️ خواهشا به منابع خودتان حداقل رجوع بکنید بعد بیایید شبهه مطرح کنید.
🎤استاد احسان عبادی
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت_علیه_مهدویت 13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سلسله جلسات #پاسخ_به_شبهات_پهلوی 1
🌀 جلسه 1 ، شبهه : دستاوردهای جمهوری اسلامی ربطی به اقتدار و پیشرفت ندارد ، این خاصیت زمان و رشد علم در جهان است، اگر حکومت پهلوی هم بود این دستاوردها را داشت.
🎤 با پاسخ #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت و مدرس علوم حدیث و تاریخ
👌 تاریخ درست را در #جهاد_تبیین روایت کنیم ، قبل آنکه دشمن دست به تحریف بزند.
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرود بسیار زیبا با اجرای یک دختربچه
با آهنگ مختارنامه ......
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: توسعه رزق با باران قوله علیه السلام: وَ انْشُرْ عَلَیْنَا رَحْمَتَکَ بِغَیْثِکَ. نشر به م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
امتنان بر عباد در رسیدن ثمرات
قوله علیه السلام: وَ امْنُنْ عَلَی عِبَادِکَ بِإِینَاعِ الثَّمَرَةِ.
المن: العطاء. و منان به صیغه مبالغه که از اسماء اللّه است به معنی کثیرالعطاء است.
« ینع » به معنی نضج که تکمیل ثمرات باشد، کما قال تعالی: « انْظُرُوآاْ إِلَی ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ وَ یَنْعِهِ [۲] »، یعنی: تفکّروا و تدبّروا فیه بنظر العقل و الاعتبار من ابتدا خروجه من الشجرة الی انتهاء کماله و نضجه و اطوارات [۳] متفاوتة، که او را چگونه حکیم علی الاطلاق سپرد در مراتب ترقّیات داده.
یعنی: تدبّر نما در انتقالات ثمره به حسب احوالات او در طعم و لون و رایحه و صغر و کبر، که ابداً ممکن نیست که این تدبیر نسبت داده شود به طبیعت عدیم
الشعور، کما قال. یعنی: ما انشاء و ایجاد کرده ایم به واسطه ماء بساتینی از نخیل و اعناب و فواکه کثیره، لا غیر.
----------
[۲]: ۶ - سوره مبارکه انعام، آیه ۹۹.
[۳]: ۷ - کذا / صحیح: أطوار.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: بحث لغوی و نحوی همچنین مسافرت به معنای دور است. این واژه از سفت به معنای بوییدن گرفته شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ناشکری
بنده ای نزد مالک خود میزیست. مالک از برگ خرما تغذیه میکرد و بنده را خوراک پست میخورانید، بنده از خدمت ارباب خود سر باز زد و از او خواست وی را بفروشد. ارباب نیز چنین کرد و او را به کسی فروخت که خود پست میخورد و به غلام سبوس میخورانید، غلام باز هم از اطاعت سر باز زد و درخواست کرد که فروخته شود. ارباب غلام را به کس دیگری فروخت که وی نخاله میخورد و به غلام چیزی نمی داد، غلام چون گذشته اطاعت نکرد و درخواست کرد که فروخته شود. اربابش او را به کسی فروخت که چیزی نمی خورد و
سر غلامش را تراشید و شبها چون مناره بر سر او چراغ میگذاشت، غلام نزد او ماند و اطاعتش کرد. نحاس به او گفت: چرا درخواست فروش نمی کنی، غلام گفت: از آن ترسم که مرا به کسی بفروشد که فتیله این چراغ را در چشمم فرو کند.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357