eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: طبايع مختلف بدن متن حديث و اعلم يا أميرالمؤمنين أنّ قوي النفس تابعة لمزاجات الأبدان و مزاجات الأبدان تابعة لتصرّف الهواء فإذا برد مرّة و سخن أخري تغيّرت بسببه الأبدان و الصور فإذا استوي الهواء و اعتدل صار الجسم معتدلاً لأنّ الله عزّوجلّ بني الأجسام علي أربع طبائع علي الدم و البلغم و الصفراء و السوداء فاثنان حارّان و اثنان باردان و خولف بينهما، فجعل حارّ يابس و حارّ لين، و بارد يابس، و بارد لين، ثمّ فرق ذلك علي أربعة أجزاء من الجسد علي الرأس و الصدر و الشراسيف و أسفل البطن. و اعلم يا أميرالمؤمنين أنّ الرأس و الأذنين و العينين و المنخرين و الأنف و الفم من الدم و أنّ الصدر من البلغم و الريح و أنّ الشراسيف من المرة الصفراء و أنّ أسفل البطن من المرة السوداء. طبايع مختلف بدن بدان اي اميرالمؤمنين كه قواي نفس تابع مزاجهاي بدنهاست، و مزاجهاي بدنها هم تابع تغييرات هواست، و با سرد و گرم شدن هوا بدنها و چهره‌ها تغيير مي‌كند پس هر گاه هوا يكسان و معتدل باشد بدن نيز اعتدال مي‌يابد، زيرا خداوند عزّوجلّ ساختمان بدن را بر پايه چهار طبع ساخته است: خون و بلغم و صفراء و سوداء، كه از اينها دو طبع گرمند و دو طبع ديگر سرد، و ميان هر دو تاي آنها از لحاظ ديگر اختلاف است: گرم و خشك، گرم و مرطوب، سرد و خشك، و سرد و مرطوب، هر يك از اين چهار طبع را ميان چهار قسمت (از اعضاي) بدن تقسيم كرده است: سر، سينه، بالاي شكم (پهلوها يا فم المعده) و قسمت پايين شكم. بدان اي اميرالمؤمنين كه سر و گوشها و چشمها و منخرين و بيني و دهان محل خون هستند، در سينه جايگاه بلغم و باد، و بالاي شكم محل تلخي صفراء، و پايين شكم جايگاه تلخي سوداء. .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 3⃣1⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 3⃣1⃣ ❌در این شبهه مطرح می کنند که در کتاب ″بحارالانوار، ج52، ص286″ روایتی آمده که می‌گوید اولین کسی که با مهدی شیعیان بیعت می کند جبرئیل است که به شکل یک پرنده ای🕊 در می آید و با مهدی بیعت می‌کند. اما می گویند در مهدی اهل سنت جبرئیل همراهی اش نمی کند. 📌(می‌خواهد اختلافات شیعیان با اهل سنت را بگوید) ✅جواب این شبهه 👇👇 1⃣اولا: بیعت جبرئیل با خلیفه خدا نتیجه ی خلافت آن ولی خداست در روی کره ی زمین.🌎 چنانکه خداوند متعال به ملائکه دستور داد در مقابل حضرت آدم به عنوان خلیفه خدا روی زمین چه کار کنند⁉️ تعظیم و سجده کنند. 2⃣ثانیا: در خود منابع اهل سنت همراهی جبرئیل و دیگر ملائکه با حضرت مهدی (عج)✨ تصریح شده است. 💭من فقط یک نمونه عرض می‌کنم؛ 📚ابن حماد در کتاب الفتن و سیوطی در کتاب العرف الوردی نقل می کند؛ که بین رکن و مقام (یعنی خانه کعبه) با مهدی بیعت می ‌کنند 👈در حالیکه جبرئیل پیشاپیش و میکائیل از پشت سر او را همراهی می ‌کنند.👉 👌می گوید ملائکه در بین رکن و مقام با مهدی (عج) بیعت می کنند؛ جبرئیل پیشاپیش آنها، میکائیل پشت سرشان. منبع این حدیث کجاست⁉️ کتاب عقد الدرر فی اخبار المنتظر، ج1، ص34 - کتاب الفتن نویسنده ابن حماد، ج1، ص221 - کتاب العرف الوردی، ج1، ص118. 👆یعنی سه تا از منابع📚 اهل سنت این روایت را آوردند. 🕊بعد در شکل پرنده بودن جبرئیل هم مطابق با آیه اول سوره فاطر است که می‌فرماید: "ستایش مخصوص✨ خداوندیست که آفریننده آسمانها و زمین است که فرشتگان را رسولانی قرار داد دارای بالهای دوگانه و سه گانه و چهارگانه. او هر چه بخواهد در آفرینش می افزاید و او بر هر چیزی تواناست." 👆خُب دیگر آیه قرآن هم هست، چیز خاصی نیست که شما آقایان وهابی اینقدر این را بزرگ کردید‼️ خواهشا به منابع خودتان حداقل رجوع بکنید بعد بیایید شبهه مطرح کنید. 🎤استاد احسان عبادی 13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سلسله جلسات 1 🌀 جلسه 1 ، شبهه : دستاوردهای جمهوری اسلامی ربطی به اقتدار و پیشرفت ندارد ، این خاصیت زمان و رشد علم در جهان است، اگر حکومت پهلوی هم بود این دستاوردها را داشت. 🎤 با پاسخ از اساتید مهدویت و مدرس علوم حدیث و تاریخ 👌 تاریخ درست را در روایت کنیم ، قبل آنکه دشمن دست به تحریف بزند. 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: امتنان بر عباد در رسیدن ثمرات قوله علیه السلام: وَ امْنُنْ عَلَی عِبَادِکَ بِإِینَاعِ الثَّمَرَةِ. المن: العطاء. و منان به صیغه مبالغه که از اسماء اللّه است به معنی کثیرالعطاء است. « ینع » به معنی نضج که تکمیل ثمرات باشد، کما قال تعالی: « انْظُرُوآاْ إِلَی ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ وَ یَنْعِهِ [۲] »، یعنی: تفکّروا و تدبّروا فیه بنظر العقل و الاعتبار من ابتدا خروجه من الشجرة الی انتهاء کماله و نضجه و اطوارات [۳] متفاوتة، که او را چگونه حکیم علی الاطلاق سپرد در مراتب ترقّیات داده. یعنی: تدبّر نما در انتقالات ثمره به حسب احوالات او در طعم و لون و رایحه و صغر و کبر، که ابداً ممکن نیست که این تدبیر نسبت داده شود به طبیعت عدیم الشعور، کما قال. یعنی: ما انشاء و ایجاد کرده ایم به واسطه ماء بساتینی از نخیل و اعناب و فواکه کثیره، لا غیر. ---------- [۲]: ۶ - سوره مبارکه انعام، آیه ۹۹. [۳]: ۷ - کذا / صحیح: أطوار. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ناشکری بنده ای نزد مالک خود می‌زیست. مالک از برگ خرما تغذیه می‌کرد و بنده را خوراک پست می‌خورانید، بنده از خدمت ارباب خود سر باز زد و از او خواست وی را بفروشد. ارباب نیز چنین کرد و او را به کسی فروخت که خود پست می‌خورد و به غلام سبوس می‌خورانید، غلام باز هم از اطاعت سر باز زد و درخواست کرد که فروخته شود. ارباب غلام را به کس دیگری فروخت که وی نخاله می‌خورد و به غلام چیزی نمی داد، غلام چون گذشته اطاعت نکرد و درخواست کرد که فروخته شود. اربابش او را به کسی فروخت که چیزی نمی خورد و سر غلامش را تراشید و شبها چون مناره بر سر او چراغ می‌گذاشت، غلام نزد او ماند و اطاعتش کرد. نحاس به او گفت: چرا درخواست فروش نمی کنی، غلام گفت: از آن ترسم که مرا به کسی بفروشد که فتیله این چراغ را در چشمم فرو کند. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: زيباشناختي پوشش خانم ها حس « تغزل » در انسان چه حسي است؟ بخش مهمي از ادبيات جهان عشق و غزل است! در اين بخش از ادبيات مرد محبوب و معشوق خود را ستايش مي‌كند، به پيشگاه او نياز مي‌برد، او را بزرگ و خود را كوچك جلوه مي‌دهد، خود را نيازمند كوچك ترين عنايت او مي‌داند، مدعي مي‌شود كه محبوب و معشوق « صد مُلك جان به نيم نظر مي‌تواند بخرد، پس چرا در اين معامله تقصير مي‌كند »، از فراق او دردمندانه مي‌نالد! چرا انسان در مورد ساير نيازهاي خود غزل سرايي نمي كند؟ آيا تا حالا ديده ايد كه يك آدم پول پرست براي پول، يك آدم جاه پرست براي جاه و مقام غزل سرايي كند؟! آيا تاكنون كسي براي نان غزل سرايي كرده است؟ چرا هر كسي از شعر و غزل ديگري خوشش مي‌آيد؟ چرا همه از ديوان حافظ اين قدر لذت مي‌برند؟ همه آن را با زبان يك هيجان و حس ژرف كه سراپاي وجودش را گرفته است منطبق مي‌بينند؟ انسان براي عشق خود موسيقي خاصي دارد، هم چنان كه براي معنويات نيز موسيقي خاص دارد، در صورتي كه براي نيازهاي مادي مانند آب و نان موسيقي ندارد! در قديم يكي از شيرين ترين آرزوهاي جوانان ازدواج بود! « شب زفاف را كم تر از تخت پادشاهي » نمي دانستند! ازدواج در قديم پس از يك دوران انتظار و آرزومندي انجام مي‌گرفت و به همين دليل زن و شوهر يكديگر را عامل خوشبختي خود مي‌دانستند، ولي امروز ارتباط فراوان پسر و دختر پيش از ازدواج جايي براي آن اشتياق‌ها نگذاشته است! ارتباط زياد پسران و دختران ازدواج را به صورت يك وظيفه، تكليف و محدوديت درآورده است كه بايد آن را با توصيه‌هاي اخلاقي و يا با زور بر جوانان تحميل كرد! تفاوت جامعه اي كه روابط دختر و پسر را مشروط به ازدواج مي‌داند با جامعه اي كه روابط پيش از ازدواج را روا مي‌داند اين است كه ازدواج در جامعه اولي پايان انتظار است و در دومي آغاز محروميت و محدوديت است، و به آزادي دختر و پسر خاتمه مي‌دهد و آن‌ها را ملزم مي‌سازد كه به يكديگر وفادار باشند! در سيستم باز پسران تا جايي كه ممكن باشد از ازدواج و تشكيل خانواده سر باز مي‌زنند، و فقط هنگامي كه نيروهاي جواني و شور و نشاط آن‌ها رو به ضعف و سستي مي‌نهد اقدام به ازدواج مي‌كنند، و در اين موقع زن را فقط براي فرزند زادن و خدمتكاري و كلفتي مي‌خواهند! در سيستم باز پيوند ازدواج‌هاي موجود نيز سست مي‌شود، و به جاي اين كه خانواده بر پايه يك عشق خالص و محبت عميق استوار باشد و هر يك از زن و شوهر همسر خود را عامل خوشبختي خود بداند بر عكس به چشم رقيب و عامل سلب آزادي و محدوديت مي‌بيند و چنان كه اصطلاح شده است يكديگر را « زندانبان » مي‌نامند! وقتي پسر يا دختري مي‌خواهد بگويد ازدواج كرده‌ام مي‌گويد براي خودم زندانبان گرفته ام! براي اين كه پيش از ازدواج آزاد بود و حالا اين آزادي‌ها محدود شده است! بديهي است كه روابط خانواده درچنين سيستمي تا چه اندازه سرد و سست و غير قابل اطمينان است! زن زيبا آفريده شده است! زيبايي جاذبه دارد، جاذبه عشق برانگيز است و عشق حرکت مي‌آفريند!..... خانواده سبز ✍مهدی واعظ موسوی https://eitaa.com/zandahlm1357
1400-10-29(tarashion).mp3
12.9M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: ( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده ) 🔹 قسمت چهل و سوم
36.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸سیاست_زندگی کلاس جلسه سیزدهم 🌹ارسال فایل بخاطر مهربانی به دیگران مجاز است ┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
4_5825780866785217341.mp3
12.66M
۶۱ 💥چرا نمازهای من، عبادتهای من، محبت من به اهل بیت علیهم‌السلام و ... به من قدرت نمی‌دهد که گناهانم را ترک کنم. 💥چرا به من قدرتِ کنترل امیال، اراده‌ها، هوس‌ها، افکارِ غیرالهی، توهم‌آلود، لغو و بیهوده و .... را نمی‌دهند؟
📝 ؛ بعضی وقتها، برای خاموش کردنِ یک آتیش، یک فتنه، یک کینه، و ... باید از حقّ مسلّم خودت هم بگذری! بشینی و سکوت کنی و .... اجازه بدی، آتیشی که هنوز گُر نگرفته؛ خاموش بشه! گاهی لازمه، حقّت رو رها کنی، بایستی و جلوتر نری... و نترسی از اینکه بگن؛ "فلانی ترسید " آره ؛ گاهی لازمه بترسی، تا بتونی هیولایِ درون کسی یا کسانی رو مهار کنی❗️ این ترس‌ها از نگاه خدا ، تمامِ حقیقت شجاعته! 🌛