eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.2هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
11.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰ادامه جلسه اول 1 ✅ بررسی روایت اول از جنبه علم رجال و درایه و فقه الحدیث 👌 با اصول بررسی روایت آشنا شویم 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐شهید محمود رضا بیضایی: باید به خودمان بقبولانیم که در این زمان بدنیا آمده‌ایم و شیعه هم بدنیا آمده‌ایم که مؤثر در تحقق ظهور مولا باشیم و این همراه با تحمل مشکلات، مصائب، سختی‌ها، غربت‌ها و دوری‌هاست و جز با فدا شدن محقق نمی‌شود حقیقتاً. قدردان خون مطهر شهدا باشیم اللهم عجل لولیک الفرج اللهم احفظ قائدنا الامام الخامنه ای برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و شادی ارواح طیبه شهدا و روح مطهر امام راحل ره و سلامتی مقام معظم رهبری صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: توسعه روزی به واسطه باران بدون ضرر قوله علیه السلام: [وَ] تُوَسِّعُ بِهِ فِی الاْءَقْوَاتِ. یعنی: وسعت بده به سبب نزول امطار فی اقوات عبادک. القوت: ما یقوم به بدن الانسان من الأطمعة و الاشربة، کما قال تعالی: « قَدَّرَ فِیهَآ أَقْوَاتَهَا [۳] »، فی أوقات معینة و فصول متوالیة. کما قال تعالی فی موضع آخر: خلق السماوات فی أربعة أیام [۴]، أی اربعة أوقات، المعبّر عنها بفصول الأربعة، أعنی: الربیع و الصیف والخریف و الشتاء، التی یخرج اللّه فیها أقوات أهل العالم من الناس و إلیها و الحشرات و السباع ؛ لأنّ فی الشتاء لبرودته نزل الأمطار و یسقی الأرض و الأثمار، ثمّ من بعده یأتی الربیع و هو معتدل، فیخرج الاشجار أثمارها و الارض نباتها، ثم یجی ء الصیف فینضج فیه الثمار والحبوب، ثمّ الخریف لتکمیل الحبوب و الأثمار و حان حین حصاده. و لو کان کلّ الأوقات شتاء لم یخرج النبات، و لو کان کلّه الربیع لم ینضج الثمار، و لو کان کلّه الصیف لاحترق کلّ شی ء علی وجه الأرض. سبحان من قال: « أَ أَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ [۱] ». قوله علیه السلام: سَحَاباً مُتَرَاکِماً. أی انضّم و جمع بعض أجزائها فوق بعض، و ذلک لأجل استیلاء الریاح علیه لإخراج الرطوبات من منافذه و أجوافه، کما قال تعالی: « وَ أَنزَلْنَا مِنَ الْمُعْصِرَاتِ مَآءً ثَجَّاجًا [۲] »، یعنی: از فشرده شده‌ها که سحاب باشد به هبوب ریاح دادیم، به شما ماء سیّال را. قوله علیه السلام: هَنِیئاً مَرِیئاً. أی سهل الغائلة، لایکون فیه تعب و إضرار من فساد الزراعات و انهدام العمارات. قوله علیه السلام: طَبَقاً. أی سحابه، أی تعمّ جمیع بقاع الارض لیس محدود بمحلّ خاص دون محلّ، کما فی دعاء آخر: « أسقنا [۳] مطبقة مغدقة » [۴] . أی شاملة کثیرة. قوله علیه السلام: مُجَلْجَلاً. أی تعمّ الأرض بماء المطر. قوله علیه السلام: غَیْرَ مُلِثٍّ وَدْقُهُ. [۱] اللوث الاسترخاء و البط ء، أی لایکون رطوباتها قلیلة بطیئة فی النزول، قال تعالی: هو « الَّذِی یُرْسِلُ الرِّیَاحَ فَتُثِیرُ سَحَابًا فَیَبْسُطُهُ فِی السَّمَآءِ کَیْفَ یَشَآءُ وَ یَجْعَلُهُ کِسَفًا فَتَرَی الْوَدْقَ یَخْرُجُ مِنْ خِلاَلِهِ ». [۲] قوله علیه السلام: وَ لاَ خُلَّبٍ بَرْقُهُ. الخلب: الخدعة، أی لایکون سحاباً ظهر برقة فی السماء، و ظن الناس أ نّه ممطرهم و لایکون المطر. قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ اسْقِنَا غَیْثاً مُغِیثاً مَرِیعاً مُمْرِعاً. أی خصیباً کثیر العشب و الحشیش. [قوله علیه السلام ]: عَرِیضاً وَاسِعاً. أی طال مدّته و عمّ منفعته لایختصّ ببعض البلاد دون بعض. [قوله علیه السلام ]: عَزِیراً، تَرُدُّ بِهِ النَّهِیضَ. أی قام به ما سقط من النبات علی الارض لعدم وصول الماء علیه. [قوله علیه السلام ]: وَ تَجْبُرُ بِهِ الْمَهِیضَ. أی أصلح بسببه ما انکسر منه، کما قال: « یا جابر العظم الکسیر » [۱] بلطفه [۲] . [قوله علیه السلام ]: اللَّهُمَّ اسْقِنَا غَیْثاً [۳] تُسِیلُ مِنْهُ الظِّرَابَ، وَ تَمْلاَءُ مِنْهُ الْجِبَابَ. یعنی: پُر کنی از ماء او، کلّ الأودیة و المسیلات و البروک، حتّی یشرب منه الحیوانات البرّ و الوحوش. [قوله علیه السلام ]: وَ تُفَجِّرُ بِهِ الاْءَنْهَارَ، وَ تُنْبِتُ بِهِ الاْءَشْجَارَ. کما قال: « وَ هُوَ الَّذِی أَنزَلَ مِنَ السَّمَآءِ مَآءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ نَبَاتَ کُلِّ شَیْ ءٍ فَأَخْرَجْنَا مِنْهُ خَضِرًا نُخْرِجُ مِنْهُ حَبًّا مُّتَرَاکِبًا وَ مِنَ النَّخْلِ مِن طَلْعِهَا قِنْوَانٌ دَانِیَةٌ وَ جَنَّاتٍ مِنْ أَعْنَابٍ وَ الزَّیْتُونَ وَ الرُّمَّانَ مُشْتَبِهًا وَ غَیْرَ مُتَشَابِهٍ ---------- [۳]: ۱ - سوره مبارکه فصلت، آیه ۱۰. [۴]: ۲ - گویی مستند مرحوم مؤلّف سوره مبارکه فصلت، آیه ۱۰ است: « وَ قَدَّرَ فِیهَآ أَقْوَاتَهَا فِی أَرْبَعَةِ أَیَّامٍ سَوَآءً لِّلسَّآئِلِینَ ». [۱]: ۳ - سوره مبارکه واقعه، آیه ۶۴. [۲]: ۴ - سوره مبارکه نبأ، آیه ۱۴. [۳]: ۱ - اصل: سقنا. [۴]: ۲ - الفقیه ج ۱، ص ۵۳۵. [۱]: ۳ - اصل: ودقها. [۲]: ۴ - سوره مبارکه روم، آیه ۴۸. [۱]: ۵ - فلاح السائل، ص ۱۷۵ ؛ مصباح الکفعمی، ص ۷۸ ؛ بحارالأنوار، ج ۱۲، ص ۳۱۹. [۲]: ۶ - واژه « بلطفه » در ذیل دعا موجود نیست، ولی در دیوان امام علی علیه السلام، ص ۱۸۹ آمده است: عسی جابر العظم الکسیر بلطفه / سیرتاح للعظم الکسیر فیجبر. [۳]: ۷ - صحیفه: سقیاً. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: عقائد معتزله از شرح لامیة العجم نقل شده است. معتزله بخشی از مسلمانان هستند که به اموری معتقدند از جمله: امور نیک از خدا و امور بد از انسان است. بر خدا واجب است که آنچه به صلاح بندگان است، انجام دهد قرآن مخلوق و بوجود آمده است نه اینکه قدیم باشد. خدا در قیامت دیده نمی شود. اگر مؤمنی مرتکب گناه کبیره چون فحشا و یا نوشیدن شراب شود، نه مؤمن است و نه کافر بلکه بین این دو گروه است. هرکس داخل آتش شود، از آن خارج نمی گردد. ایمان عبارت است از گفتار، کردار و اعتقاد. اعجاز قرآن در این است که خداوند مردم را از آوردن قرآن منصرف کرده است نه اینکه قرآن فی حدنفسه معجزه باشد و اینکه معدوم چیزی موجود است. و نیز اینکه خوبی و بدی هر چیزی عقلی است. خدا زنده به ذات خود است نه به حیات و نیز خدا به ذات خود عالم است نه به علم و به ذات خود قادر است نه به قدرت. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357