eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 1⃣2⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 1⃣2⃣ 👈در این شبهه مطرح می کنند که مهدی شیعیان سایه ندارد، مهدی اهل سنت سایه دارد!! نمی دانیم اینها را از کجا نقل می‌کنند..؟!😳 ✅جواب شبهه 👇👇 ☝️اولا از جمله معجزاتی که برای پیغمبر (ص)✨ نقل شده این است که پیغمبر سایه نداشته، ″کتاب الخرائج و الجرائح، ج2، ص508″ پیامبر سایه نداشتند. پس هیچ اشکالی ندارد⁉️ آخرین وصی پیغمبر که مورد بشارت ایشان هم بود و پیغمبر اولوالعزمی همچون حضرت عیسی (ع) به ایشان اقتدا می کند، چنین شخصی هم دارای چنین کرامتی باشد.🔆 👌از ابن سیرین که از بزرگان اهل سنت هست نقل شده که، امام مهدی (عج) از خلفا برتر است و در حد پیامبران مقام دارد. 📘کتاب ″الفتن نوشته ابن حماد، ج1، ص221″ در حد پیامبران مقام دارد، پس اشکال ندارد حضرت مهدی مثل حضرت محمد (ص) سایه نداشته باشد. ⚠️این چیزی نیست 😊 که شما بخواهید به عنوان یک شبهه ی بـزرگ مطرح کنید.⛔️ 🎤استاد احسان عبادی 🎤💭🎤💭🎤💭🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥لحظه ای فرما درنگ ای امیر قافله ای امیر قافله ... صبر کن ارام جان تا به تو ملحق شویم.. همره یاران تو رهسپار حق شویم.. 🌹 https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: برکات سماوی و ارضی قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ ارْزُقْنَا مِنْ بَرَکَاتِ السَّمَاوَاتِ وَ الاْءَرْضِ. أی من کلّ ما نزل من السماء و ما خرج من الأرض من إیجاد المعدنیات و نشو النباتات و تولید الحیوانات من المأکولة و المحمولة، الذی [۱] خلق اللّه لمصالح عباده و معاشهم، کما قال تعالی فی کلامه: و « خَلَقَ لَکُم مَّا فِی الاْءَرْضِ جَمِیعًا ». [۲] و روی عن النبی صلی الله علیه و آله وسلم: « أنّ اللّه أنزل أربع برکات من السماء الی الأرض، أنزل الحدید و الماء و النار والملح » [۳]، این چهار را ذکر فرموده اند به واسطه آن که اینها أهمّ منافع مایحتاج انسانند، و الاّ عموم معایش خلق که از حصر و تعداد خارج است به مقتضای: « وَ إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لا تُحْصُوهَآ [۴] » کلاًّ و طرّاً از برکات نازله سماء است ؛ زیرا که عموم به واسطه تأثیرات سماء و سماوی در ارض حاصل شود، کما ورد فی الدعاء: « اللّهم اهدنا من عندک و أفِضْ علینا من فضلک و انشر علینا من رحمتک، و أنزل علینا من برکاتک » [۵] ؛ « اللّهّم أنزل علینا من برکات السماوات و الأرضٍ » [۱]، « إنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ [۲] » » که تمام را استناد به نزول داده اند. کما قال تعالی: «وَ إِنْ مِن شَیْ ءٍ إِلاَّ عِندَنَا خَزَآئِنُهُ وَ مَا نُنَزِّلُهُ إِلاَّ بِقَدَرٍ مَّعْلُومٍ [۳] »، یعنی: نیست شی ء[ای] از اشیاء ممکنه و انواع مختلفه الاّ آن که نزد ما است مخزن و منبع او در خزینه مکنونه، که عبارت از نفس کلّیه سماویه باشد که از او به « لوح قضا و قدر » حقّ تعبیر شده محفوظ است، و از برای او مفتاحی است که عبارت از کلمه « کن » باشد. ولی نزول هر چیز به اندازه معین مرهون به اوقات مشخّصه است، و اذا جاء وقتها یقول له: « کُنْ فَیَکُون [۴] »، کما قال مولانا علی علیه السلام: « إنّ الأمر ینزل من السماء إلی الارض کقطر المطر » [۵]، أی مبثوث فی جمیع أقطار الارض لکلّ نفس بما قدر لها من زیادة أو نقصان فی العمر و المال و الولد، قوله علیه السلام [۶]: « إنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ [۷] »، یعنی: تو بر وصول و ایصال هر چیز قادری و توانائی یا مقدور معیّنی. ---------- [۱]: ۳ - کذا در اصل / صحیح: التی. [۲]: ۴ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۹. [۳]: ۱ - نورالثقلین، ج ۵، ص ۲۵۰ ؛ مجمع البحرین، ج ۴، ص ۲۹۶ ؛ کنزالعمال، ج ۱۵، î Äص ۴۱۸ - ۴۱۹. [۴]: ۲ - سوره مبارکه ابراهیم، آیه ۳۴. [۵]: ۳ - بسنجید: مصباح المتهجّد، ص ۲۱۶ (بدون ذکر جمله آخر). [۱]: ۴ - بسنجید: بحارالأنوار، ج ۸۸، ص ۳۳۳ (با تغییری در آخر عبارت). [۲]: ۵ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۲۶. [۳]: ۶ - سوره مبارکه حجر، آیه ۲۱. [۴]: ۷ - سوره مبارکه بقره، آیه ۱۱۷. [۵]: ۸ - الکافی، ج ۵، ص ۵۷ ؛ قرب الإسناد، ص ۱۹ ؛ بحارالانوار، ج ۹۷، ص ۹۰. [۶]: ۹ - کلام معصوم علیه السلام مقتبس از آیه است، چنان که گذشت. [۷]: ۱۰ - سوره مبارکه تحریم، آیه ۸. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: لُغوی غافلی از فاضلی پرسید: منسوب به لغت را چه نامند؟ فاضل گفت: لُغوی. غافل گفت: در ضمه ی لام، خطا رفتی؛ چه اینکه درست آن است که قرآن گفته: إِنَّکَ لَغَوِیٌّ مُبِینٌ! حیوانات هر حیوانی که خون در بدنش جریان دارد، می‌خوابد و بیدار می‌شود. هر حیوانی که مژه دارد، در خواب مژه‌ها برهم می‌گذارد. چهارپایان نیز گاهی محتلم می‌شوند و احتلام آنها از حرکات و صداهایشان در هنگام خواب آشکار است. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: «مَالِکِ یَوْمِ الدِّین» مالک روز جزا است. این صفت دیگری است که برای خدا ذکر شده و در پی انحصار حمد و ستایش برای خداوند، بیان شده است. انسان، بیشتر در سه مورد و حالت، تشکّر می‌کند: ۱- توجّه به لطف گذشته ۲- توجّه به محبّت فعلی ۳- امید به لطف آینده با این حساب، همه ستایش‌ها باید از آن خدا باشد، چرا که هم گذشته ما را تأمین کرده، هم در حال حاضر از نعمت‌ها و رحمت و لطف او برخورداریم و هم در آینده و قیامت، سر و کار ما با او و چشم امید ما به لطف و کرم اوست. او مالک است، مالک واقعی نه اعتباری و موقّت و کم ارزش! انسان‌ها گرچه در دنیا، در تار و پود شرک‌های پیدا و پنهان اسیرند، ولی در قیامت، همه در خواهند یافت که جهان و هر چه در آنست، از اوست و مالک هستی و فرمانروای مطلق و حاکم حقیقی اوست: «وَالْأَمْرُ یَوْمَئِذٍ لِّلَّهِ» (۳۱۲) در قیامت، از مردم سؤال می‌شود: «لِمَنِ الْمُلْکُ الْیَوْمَ» حکومت، امروز از آن کیست؟ می گویند: «لِلَّهِ الْوَحِدِ الْقَهَّارِ» (۳۱۳) از آن خدای یکتای قهار و نیرومند. جمله مالک یوم الدین، انسان را به یاد حسابرسی قیامت می‌اندازد، تا به حساب انسان نرسیده اند، انسان خود باید به حساب خود برسد. (۳۱۴) امام سجاد علیه السلام وقتی به این جمله در نماز می‌رسید، آنرا آنقدر تکرار می‌کرد که نزدیک بود روح از بدنش پرواز کند. (۳۱۵) «دین»، به معنای «جزا» است. خدا، مالک روز جزا و پاداش است. در این سوره، هم به رحم الهی اشاره شده، هم به قهر و عدالت او، تا رمز تربیت صحیح، یعنی زیستن میان خوف و رجا و بکارگیری «مهر» و «قهر» روشن شود. «إِیّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ» تنها تو را می‌پرستیم و تنها از تو یاری می‌طلبیم. تا بحال، نمازگزار، عقاید خود را درباره مبدأ و معاد و اوصاف خدا، بر زبان آورد. پس، ثمره این عقیده باید «بندگی خالصانه» و استمداد از خداوند باشد. نمازگزار، حتّی اگر تنها باشد، جمله را به صورت جمع می‌گوید، تا خود را در میان عبادت کنندگان قرار دهد. شاید عبادت ناقص او، میان عبادت کاملان وخالصان وآبرومندان، به حساب آید وقبول شود. تعبیر جمعی، این درس را می‌دهد که باید «من»ها «ما» شود، اساس عبادات، بخصوص نماز، بر پایه جماعت است و تک روی و انزوا و فردیّت بی ارزش است. پرستش، همراه استعانت آمده است، تا در کنار بندگی کردن، راه را هم از او بجوئیم و از انحراف‌های فکری مصون بمانیم و گرفتار غرور و عجب، ریا و سستی نشویم. باید از او مدد گرفت، چرا که توفیق ایمان و شناخت خدا از اوست. بیدار شدن سحرگاهان، وضو گرفتن با آب، قدرت حرکت و قیام، از اوست، قبولی نماز و نگهداری ما از غرور و ریا، به دست اوست، علاقمندی ما به عبادت، رهین لطف اوست. نمازگزار، به عبادت خدا می‌ایستد و بر همین عبادت هم، از خدا مدد می‌طلبد. عبادت، تنها برای خدا...! نه شرق پرستی و غرب پرستی، نه بنده زر و زور، نه تسلیم شهوت و مقام و فریفته زن و فرزند و مال. این جمله نماز، هرگونه حاکمیّت غیر خدا را محکوم می‌کند. هرگونه حقارت پذیری واستمداد از قدرت‌های پوشالی رانفی می‌کند. به نمازگزاران، درس «عزّت، در سایه بندگی خدا» می‌دهد، تا بنده و برده غیر خدا نشوند و از تهدیدها و تطمیع‌های دیگران، نلغزند و راه خدا را کنار نگذارند. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بعضیها میگویند ما نمیخوانیم اما همیشه به یاد هستیم. 🔹 پاسخ شنیدنی از حجت الاسلام استاد عالی اللهم عجل لولیک الفرج 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا