eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.9هزار عکس
36.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
طرح مطالعاتی شهید مطهری 41.MP3
3.33M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 15 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عج 🔻 آقا چرا می خواین مردم رو به زور ببرید بهشت؟ بذارید خودشون تصمیم بگیرن❗️ ⬅️ پاسخ... @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تکمیل ایمان و یقین در دنیا و چون تکمیل و تحصیل ایمان و یقین که علّت غائی ایجاد نوع انسان است موقوف به دنیا است از دیدن این آثار و آیات بدیعه، و در عبور از دنیا که مزرعه آخرت است، و آخرت « یوم حصاد » اوست، نیل ایمان و معرفتی که مُثمر ثمر است ممکن نیست. لهذا فرماید: « وَ أَنْ عَسَی أَن یَکُونَ قَدِ اقْتَرَبَ أَجَلُهُمْ فَبِأَیِّ حَدِیثٍ بَعْدَهُ یُؤْمِنُونَ [۲] »، اگرچه بعضی از مفسّرین « حدیث » را قرآن گرفته اند، و ضمیر « بعده » را راجع به قرآن نموده اند، یعنی به کدام کلام و اخبار بعد از قرآن ایمان می‌آورند، و حال آن که کلام آسمانی در قرآن ختم است. ولی چون در ما تقدّم آیه شریفه ابداً ذکر « قرآن » نیست که مرجع ضمیر ---------- [۲]: ۲ - همان، آیه ۱۸۵. « بعده » واقع شود، ممکن است که از حدیث مراد امر جدید حادث که همان انتهاء و انقضاء اجل مسمّی، و ضمیر « بعده » راجع به وقوع موت باشد، یعنی پس از انقضای اجل و مدت عمر دنیویه که موضوع برای اکتساب ایمان و تحصیل معرفت است به کدام امر بعد از وقوع او ایمان پیدا خواهید کرد، با آن که تهیه ایمان به واسطه وجود شرایط او مقیّد و مخصوص به دنیا است، و در آخرت ابداً مفید نیست. و بعضی از مفسّرین چون نیشابوری [۱] و غیره مرجع ضمیر « بعده » را « نظر » که در مقدّم آیه است دانسته اند، یعنی به چه امر دیگر بعد از نظر و فکر که در دنیا برای آنها حاصل می‌شود دیگر ایمان می‌آورند ؛ چه ایمان حقیقت ایقان است، و یقین از نتایج علم است، و علم پیدا نمی شود مگر از طریقه نظر و فکر و استدلالات قواعد منطقیه برهانیه. از اینجا است که متفکّرین در امر سماوات و ارض ممدوح حقّ اند به اولواالالباب، یعنی ذو العقول قال تعالی: « إِنَّ فِی خَلْقِ السَّماواتِ وَ الاْءَرْضِ وَ اخْتِلاَفِ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ لاَآیَاتٍ لاُِّولِی الاْءَ لْبَابِ [۲] »، و جای دیگر: « لاَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ [۳] »، کما قیل: تفکّر کن در خلق سماوات که تا ممدوح حقّ گردی در آیات [۴] ---------- [۱]: ۳ - غرائب القرآن و رغائب الفرقان، ج ۳، ص ۳۵۷. [۲]: ۱ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۱۹۰. [۳]: ۲ - سوره مبارکه رعد، آیه ۳. [۴]: ۳ - گلشن راز، شبستری، « قاعده تفکّر در آفاق ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
پیاله و می‌ صاحب بن عباد می‌گوید: رق الزجاج و رقت الخمر و تشاکلا فتشابه الامر فکانما خمر و لا قدح و کانما قدح و لا خمر شیخ عراقی این دو بیت را چنین ترچمه کرده است: از صفای می‌و لطافت جام درهم آمیخت رنگ جام مدام همه جام است و نیست گویی می‌ یا مدام اوست نیست گویی جام پناه حیوان فخر رازی مشغول تدریس بود. کبوتری که از باز فرار کرده بود، خود را به دامن فخر انداخت. ابن عنین فوراً این دو شعر را سرود که: کبوتری که آثار مرگ از بالهایش آشکار بود، نزد سلیمان زمان آمد، چه کسی به ورقا گفته محل شما حرم امن است و تو پناه گاه خائفین هستی. جائت سلیمان الزمان حمامه والموت یلمع من جناحی خاطف من نبأ الورقاء ان محلکم حرم و انت ملجأ للخائف .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357