eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ظهور بلایا توسّط حضرت حقّ قوله علیه السلام: وَ لاَ یَنْکَشِفُ مِنْهَا إِلاَّ مَا کَشَفْتَ. الکشف: بمعنی الاظهار، و یجی ء بمعنی الدفع و الرفع و الازالة. ولی در ما نحن فیه همان معنی حقیقی او که اظهار و ابراز باشد انسب است ؛ زیرا که اگر به معنی دفع باشد با فقره قبل از دعا تکرار می‌شود، و نیز در « یا کاشف البلایا » [۱] چون در مقام مدح و امتنان است لهذا به معنی اظهار است، نه ازاله ؛ لأنّ البلاء للولاء کما فی الدعاء: « نحمدک علی بلائک کما نشکرک علی آلائک » [۲] . پس مفاد فقره دعا آن که: ظاهر و آشکار نمی شود « منها »، یعنی از آن مهمّات و بلیّات در وجود عبدی از عباد، الاّ آن چیزی که تو از آن در او ظاهر نمودی، کما ورد: « ان اللّه اذا أحبّ قوما فابتلاهم » [۳] . ---------- [۱]: ۱ - مصباح الکفعمی، ص ۲۴۷ ؛ البلد الأمین، ص ۴۰۳ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۱، ص ۳۸۵. [۲]: ۲ - در منابع معتبر یافت نشد، شرح الاسماء الحسنی، ج ۱، ص ۵۵. [۳]: ۳ - مشکاة الأنوار، ص ۵۱۷ ؛ مسند أحمد، ج ۵، ص ۴۲۷ ؛ سنن ابن ماجة، ج ۲، ص ۱۳۳۸. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسبر آیه سیئه مشهور این است که آیه وَ جَزٰاءُ سَیِّئَةٍ سَیِّئَةٌ مِثْلُهٰا [۱]، از باب مشاکله است، اما یکی از عرفا آن را از باب مشاکله نمی داند و می‌گوید خدا می‌خواهد گناه را با عفو و بخشش جبران کند، اگر برای عفو موقعیتی پیش نیامد، و نیاز به پاداش پیدا شد، آن جزا نیز سیئه ای مانند همان سیئه است. این بیانی روحانی است. و شاعر همین مضمون را آورده است که: بدی را بدی سهل باشد جزا اگر مردی احسن الی من اساء پارسایی به دیوجانس گفتند چرا برای استراحت خود خانه نمی سازی؟ گفت: کسی در پی خانه ---------- [۱]: ۱) - شوری، ۴۰. است که می‌خواهد استراحت کند، هر جا من استراحت کنم همانجا خانه من است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
44.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مدرسه کادرسازی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره 10 🔰 تحقق تمدن نوین اسلامی، خواست رهبری از جوانان انقلابی 🎤 با تدریس 🎬 جلسه 🔟 ✴️ انتشار فایلها بلا مانع است @zandahlm1357
عدم بيعت گروهى از صحابه با اميرالمؤمنين (عليه السّلام) پس از بيعت عامۀ مردم با اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، گروهى از مهاجران و انصار و بنى اميه از بيعت با آن حضرت خوددارى كردند و منظورشان خروج از اطاعت على (عليه السّلام) بود. از مهاجران سعد ابن ابى وقاص، عبدالله بن عمربن خطاب (كه بعدها حقيرانه با يزيد و حجّاج بن يوسف ثقفى به نيابت از عبدالملك مروان بيعت كرد)، قدامة بن مظعون، عبدالله بن سلام، مغيرة بن شعبۀ ثقفى و اسامة بن زيد و از انصار حسان بن ثابت، كعب بن مالك (اين دو شاعر بودند) ابوسعيد خدرى، محمد بن مسلمه، فضالة بن عبيد، نعمان بن بشير، زيد بن ثابت، مسلمة بن مخلد و رافع بن خديج بيعت نكردند. از سرشناسان بنى اميه نيز مروان حكم، وليد بن عقبه و سعيد بن عاص از بيعت خوددارى كردند. [۱] بيعت نكردن با خليفه اى كه «عموم مردم از او درخواست پذيرش خلافت داشتند» براى نخستين بار در اسلام اتفاق مى افتاد. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) متعرّض آنان نشد و برخلاف غاصبان خلافت در توطئۀ سقيفه، نخواست كسى با زور خلافت او را بپذيرد. ---------- [۱]: . نگاه كنيد به: تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۸ و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۶۱ و كتاب الفتوح، ج ۲، ص ۴۴۱ و ارشاد مفيد، ج ۱، ص ۲۳۷ و شرح نهج البلاغة، ج ۴، ص ۹. در ذكر تعداد و نام متخلّفان از بيعت با آن حضرت، بين مورّخان اختلاف است. همچنين برخى از مورّخان معتقدند كه تعدادى از اين افراد، همگام با تودۀ مردم با اميرالمؤمنين (عليه السّلام) بيعت كردند؛ امّا هنگامى كه آن حضرت براى مقابله با پيمان شكنان فرمان بسيج عمومى صادر كرد، از اطاعت فرمان خليفۀ مشروع خوددارى كردند و حاضر به همراهى على (عليه السّلام) در اين حركت نشدند. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
روایت ورود کوروش به بابل ارزش واقعی ندارد 🔻متخصص آشورولوژی خانم دالی(Stephanie Dalley) در نشر دانشگاه کمبریج که در سال 2021 چاپ شده است در این باره می نویسد : Cyrus account of his peaceful entry into babylon was modelled on that of sargon ll and cannot be taken at face value. ▪️روایت کوروش از ورود مسالمت آمیز وی به بابل با الگوی دوم انجام شده است و نمی توان آن را به عنوان ارزش واقعی در نظر گرفت.▪️ 📚The City of Babylon: A History, c. 2000 BC – AD 116, page262