.......:
پسر عمران به مأمون هشدار داد: « اى اميرمؤمنان! پناه بر خدا از اين كه خلافتى را كه خدا براى شما و ويژه شما قرار داد، از دست بدهى و در دستان دشمنانتان بگذارى. كسى كه پدرانت آنها را مى كشت و در سرزمينها آواره مى ساخت. »
مأمون دندان بر دندان ساييد و زير لب نجوا كرد: « حرام زاده! »
ابا يونس به امام (ع) اشاره كرد و براى شوراندن مأمون بر ضد امام گفت:
« اى اميرمؤمنان! كسى كه كنارت نشسته، قسم به خدا بتى است كه (شيعيان) او را مى پرستند! »
سومين، عيسى جلودى بود. هنوز خاطره اش از غارت و كشتارى شعله ور بود كه دو سال پيش در خانه هاى علويان در مكه و مدينه انجام داده بود. وجودش لبريز از ترس بود. امام به چشمان پر
هراس او نگريست و رو به خليفه كرد تا برايش تقاضاى بخشش كند؛ اما مرد گمان برد كه امام مى خواهد بر عليه او چيزى به مأمون بگويد. پيش دستى كرد و گفت: « اى امير مؤمنان! تو را به خدا قسم مى دهم به خاطر خدماتى كه براى پدرت رشيد انجام داده ام، حرف او را درباره من قبول نكنى! » (۱۰۴)
مأمون به رضا (ع) نگريست و هوشمندانه گفت: « اى اباالحسن! خودش مى گويد پيشنهادت را
نپذيرم. »
سپس خشمگينانه رو به جلودى كرد و گفت: « سوگند به پروردگار، حرفش را درباره تو نمى پذيرم. »
آن گاه رو به گزمگان كرد و ادامه داد: « آنها را به زندان برگردانيد. »
با رفتن آنها، بار ديگر شادمانى به مجلس برگشت. مردم به شعرسرايى و خطابه خوانى شاعران
و خطيبان گوش فرا دادند و شادى كردند. عباس كه برجسته ترين خطيب بود، سخنانش را با شعرى به پايان برد كه مدتها زبانزد مردم بود:
مردم نياز به خورشيد و ماه دارند
پس شما (مأمون) آفتابى و ايشان ماه است. (۱۰۵)
در پايان مراسم، سه تصميم مهم گرفته شد:
۱ بخشيدن يك سال حقوق به لشكريان.
۲ رنگ سبز براى پرچم به طور رسمى.
۳ ضرب سكه درهم و دينار تازه با نام رضا (ع).
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عنایت امام رضا علیه السلام به یک دختر فقیر
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد درباره مفهوم دعای کوتاه "اللهم عجل لولیک الفرج" یعنی همین جمله کوتاه ت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
آیا صحیح هست که امام زمان در جایی به نام وادی طوی با اصحابش دیدار میکند و اینکه وادی طوی همان جایی هست که در مورد مکان حضرت موسی به آن اشاره شده؟
إِذْ نٰادٰاهُ رَبُّهُ بِالْوٰادِ اَلْمُقَدَّسِ طُوىً (16)
آن گاه که پروردگارش او را در وادی مقدس «طوی» ندا در داد.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
💢نه این تفکر غلطی است، تفکر فرقه کیسانیه هست و چنین چیزی راجع به امام زمان (عج) غلط است که بگوییم با اصحاب خود در آنجا ملاقات می کند.
غلط است و اصلا صحت خاصی ندارد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یکی از وظایف دولت کریمه دعوت مردم به اطاعت از خداست
#استاد_جعفری
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔊🔊🔊 #صوت #انقلاب #شهدا #دفاع_مقدس #کتاب_صوتی 📻 #از_شاهدخت_تا_آزادگان 6⃣ فصل ششم (۶) نقل مکان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊🔊🔊
#صوت #انقلاب
#شهدا #دفاع_مقدس
#کتاب_صوتی
📻 #از_شاهدخت_تا_آزادگان
7⃣ فصل هفتم (۷) ; دوران جدید فعالیت های انقلابی پس از دو سال -
📖 روایتی زیبا و عمیق از زندگی حقیقی مهناز امین بانوی حماسه ساز اراکی در دوران انقلاب و دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺿﺮﺏ ﺍﻟﻤﺜﻞ 🍁 ﻧﺮﻭﺩ ﻣﯿﺦ ﺁﻫﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺳﻨﮓ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ : ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻧﺎﺩﺍﻧﯽ ﻫﯿﭻ ﻧﺼﯿﺤﺘﯽ ﺭﺍ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
داستان ضرب المثل
💥ﻓﻮﺍﺭﻩ ﭼﻮﻥ ﺑﻠﻨﺪﺷﻮﺩﺳﺮﻧﮕﻮﻥ ﺷﻮﺩ.
فواره چون بلند شود سرنگون شود
ﻧﯿﻢﺑﯿﺘﯽ ﺑﺎﻻ ﮐﻪ ﺑﻪﺻﻮﺭﺕ ﺿﺮﺏﺍﻟﻤﺜﻞ ﺩﺭﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩﯼ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽﺭﻭﺩ ﮐﻪ ﺁﺩﻣﯽ ﺍﺯ ﺣﺪﻭﺩ ﻣﻘﺘﺪﺭ ﻭ ﻣﺸﺨﺺ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻧﻤﺎﯾﺪ ﻭ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﯼ ﺯﻧﺪ ﮐﻪ ﻓﻮﻕ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﻭ ﺑﻠﮑﻪ ﺷﺄﻥ ﻭ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺍﻭ ﺑﺎﺷﺪ.
ﺳﺎﺩﻩﺗﺮ ﺁﻧﮑﻪ ﺷﺨﺺ ﺍﺯ ﮔﻠﯿﻢ ﺧﻮﺩ ﭘﺎ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﺗﺮ ﻧﻬﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﺑﺮﺗﺮ ﻭ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
ﺑﺪﯾﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﻧﻘﺎﺩ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﻫﺮﮐﺲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺻﻒ ﺧﻮﺩ ﺟﺎﯼ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﺳﻬﻞ ﺍﺳﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﮔﺎﻫﯽ ﺷﺘﺎﺏ ﺳﻘﻮﻁ ﻭ ﺍﻋﺎﺩﻩ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﻡ ﻭ ﻣﺤﻞ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺑﻪﻗﺪﺭﯼ ﺷﺪﯾﺪ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺗﻼﺷﯽ ﻭ ﺍﻧﻬﺪﺍﻡ ﻋﺎﻣﻞ ﺟﺴﻮﺭ ﻣﻨﺘﻬﯽ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ.
ﺩﺭ ﭼﻨﯿﻦ ﻣﻮﻗﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺿﺮﺏ ﺍﻟﻤﺜﻞ ﺑﺎﻻ ﻣﺼﺪﺍﻕ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭﺻﺮﻓﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﻭ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﻗﺮﺍﺭﻣﯽﺩﻫﺪ. ﮔﺎﻫﯽ ﺍﯾﻦ ﺿﺮﺏﺍﻟﻤﺜﻞ ﺩﺭﻣﻮﺭﺩ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﻭﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺑﮑﺎﺭ ﻣﯽﺭﻭﺩ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﮔﺮ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﻭ ﻣﻌﺎﻧﺪ ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮ ﺍﺭﺗﻘﺎﺀ ﻭ ﺗﺮﻗﯽ ﺑﯿﺶﺍﺯ ﺣﺪ ﺗﺼﻮﺭ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﮐﻨﺪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦﺻﻮﺭﺕ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
ریشه و داستان مثل
ﻫﻨﮕﺎﻣﯽﻛﻪ ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﺧﻠﯿﻔﻪﯼ ﺩﻭﻟﺖ ﻋﺒﺎﺳﯽ ﺑﻮﺩ ﻭﺯﯾﺮ ﻛﺎﺭﺁﻣﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺫﻛﺎﻭﺗﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺟﻌﻔﺮ ﺑﺮﻣﻜﯽ ﺩﺍﺷﺖ، ﻛﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ و ﻋﻼﻗﻪ ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﺑﻮﺩ.
ﯾﻚ ﺭﻭﺯ ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﺑﺎ ﺟﻌﻔﺮ ﺑﺮﻣﻜﯽ ﺩﺭﺣﺎﻝ ﻗﺪﻡﺯﺩﻥ ﺩﺭ ﯾﻜﯽ ﺍﺯ ﺑﺎﻍﻫﺎﯼ ﻗﺼﺮ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺟﻌﻔﺮ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻭﺿﺎﻉ ﻛﺸﻮﺭ، ﻭ ﺗﺼﻤﯿﻤﺎﺗﯽ ﻛﻪ ﺧﻠﯿﻔﻪ ﺩﺭ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﯽﮔﺮﻓﺖ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﻣﯽﺩﺍﺩ، ﻫﻤﯿﻨﻄﻮﺭ ﻛﻪ ﺭﺍﻩ ﻣﯽﺭﻓﺘﻨﺪ ﭼﺸﻢ ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﺑﻪ ﺩﺭﺧﺖ ﺳﯿﺐ ﺳﺮﺧﯽ ﺍﻓﺘﺎﺩ ﻛﻪ ﺳﯿﺐﻫﺎﯼ ﺳﺮﺥ ﻭ ﺩﺭﺷﺘﯽ ﺩﺍﺷﺖ. ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﻫﺮ ﭼﻘﺪﺭ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﻠﻨﺪ ﻛﺮﺩ ﺑﻪ ﺳﯿﺐﻫﺎ ﻧﺮﺳﯿﺪ.
ﺟﻌﻔﺮ ﺑﺮﻣﻜﯽ ﻫﻢ ﻫﺮﭼﻪ ﺗﻼﺵ ﻛﺮﺩ، ﺩﺳﺘﺶ ﺑﻪﺳﯿﺐﻫﺎ ﻧﺮﺳﯿﺪ. ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﺧﯿﻠﯽ ﭼﺎﻕ ﺑﻮﺩ ﺍﺯ ﺩﺭﺧﺖ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﻭﺩ، ﺑﻪ ﺩﺭﺧﺖ ﺗﻜﯿﻪﺩﺍﺩ، ﺩﺳﺖﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﻗﻼﺏ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺟﻌﻔﺮ ﺑﺮﻣﻜﯽ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﭘﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺳﺖﻫﺎﯼ ﻗﻼﺏﺷﺪﻩ ﺧﻠﯿﻔﻪ ﺑﮕﺬﺍﺭﺩ ﻭ ﺳﯿﺐﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﭽﯿﻨﺪ، ﻭﻟﯽ ﺑﺎﺯ ﺩﺳﺖ ﺟﻌﻔﺮ ﺑﺮﻣﻜﯽ ﺑﻪ ﺳﯿﺐﻫﺎ ﻧﺮﺳﯿﺪ. ﻫﺎﺭﻭﻥ ﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺣﺎﻝ ﮔﻔﺖ: ﺑﯿﺎ ﭘﺎﻫﺎﯾﺖ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﺷﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﻦ ﺑﮕﺬﺍﺭ ﻭ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺑﺮﻭ ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﯽ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﺳﯿﺐ ﺑﭽﯿﻨﯽ، ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺩﺳﺖ ﺟﻌﻔﺮ ﺑﺮﻣﻜﯽ ﺑﻪ ﺳﯿﺐﻫﺎ ﻧﺮﺳﯿﺪ. ﺩﺭﻧﻬﺎﯾﺖ ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﮔﻔﺖ: ﯾﻚ ﭘﺎﯾﺖ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﺳﺮ ﻣﻦ ﺑﮕﺬﺍﺭ ﻭ ﺳﯿﺐﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﭽﯿﻦ. ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻛﺎﺭ ﺩﺳﺖ ﺟﻌﻔﺮﺑﺮﻣﻜﯽ ﺑﻪ ﺳﯿﺐ ﺭﺳﯿﺪ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﭼﻨﺪ ﺳﯿﺐ ﺑﭽﯿﻨﺪ.
ﺑﺎﻏﺒﺎﻥ ﭘﯿﺮ ﻗﺼﺮ ﺍﺯ ﺍﻗﻮﺍﻡ ﺟﻌﻔﺮ ﺑﺮﻣﻜﯽ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﺩﻭﺭ ﺻﺤﻨﻪ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ ﻭ ﻫﺮﻟﺤﻈﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺗﻌﺠﺐ ﻣﯽﻛﺮﺩ.
ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﻣﺴﺘﺒﺪ ﻭ ﺧﻮﺩﺧﻮﺍﻩ ﺑﻪ ﺟﻌﻔﺮﺑﺮﻣﻜﯽ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﺍﺩﻩ ﺭﻭﯼ ﺳﺮﺵ ﺑﺎﯾﺴﺘﺪ. ﺑﺎﻏﺒﺎﻥ ﻛﻪ ﭘﯿﺮ ﻭ ﺩﻧﯿﺎﺩﯾﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﺎ ﺩﯾﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﺻﺤﻨﻪ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﻟﺮﺯﯾﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﺁﯾﻨﺪﻩﯼ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﻭ ﺭﻓﺖ.
ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩﺍﯼ ﻛﻪ ﻫﺮﻛﺲ ﺳﻌﯽ ﻣﯽﻛﺮﺩ ﺑﻪ ﻧﺤﻮﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺟﻌﻔﺮ ﺑﺮﻣﻜﯽ ﻭﺯﯾﺮ ﻛﺎﺭﺩﺍﻥ ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﻧﺰﺩﯾﻚ ﻛﻨﺪ. ﻭ ﺍﺯ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﻭ ﺗﺴﻬﯿﻼﺕ ﻫﻤﻨﺸﯿﻨﯽ ﺟﻌﻔﺮﺑﺮﻣﻜﯽ ﺑﺎ ﺧﻠﯿﻔﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﺪ. ﻣﺮﺩ ﺑﺎﻏﺒﺎﻥ ﭘﯿﺶ ﻣﻨﺸﯽﺩﺭﺑﺎﺭ ﺭﻓﺖ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺧﻮﺩﺵ ﺳﻮﺍﺩ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﺳﺖ
ﺭﻭﯼ ﺻﻔﺤﻪﺍﯼ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺑﻨﻮﯾﺴﺪ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺑﺎﻏﺒﺎﻥ ﺳﺎﺩﻩﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﯿﭻ ﻧﺴﺒﺘﯽ ﺑﺎ ﺟﻌﻔﺮﺑﺮﻣﻜﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﻣﻨﺸﯽ ﺑﺎ ﻧﺎﺑﺎﻭﺭﯼ ﻧﺎﻣﻪ ﺭﺍ ﻧﻮﺷﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺑﺎﻏﺒﺎﻥ ﺩﺍﺩ.
ﻓﺮﺩﺍﯼ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺑﺎﻍ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻗﺪﻡ ﺯﺩﻥ ﺑﻮﺩ.
ﺑﺎﻏﺒﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﺭﺳﺎﻧﺪ ﺗﻌﻈﯿﻢ ﻛﺮﺩ ﻭ ﻧﺎﻣﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻠﯿﻔﻪ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﺧﻂ ﺧﻮﺩ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﺄﯾﯿﺪ ﻭ ﺍﻣﻀﺎ ﻛﻨﻨﺪ.
ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﻧﺎﻣﻪ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻧﺪ. ﺑﺮﺁﺷﻔﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﯼ ﭘﯿﺮﻣﺮﺩ ﻣﮕﺮ ﺩﯾﻮﺍﻧﻪﺍﯼ؟ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﺴﺎﺏ ﺑﻪ ﻧﻮﻛﺮﯼ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﭼﻪ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭﯼ ﺭﺍ ﻧﺼﯿﺐ ﺧﻮﺩ ﻣﯽﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺗﻮ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯽ ﺧﻼﻑ ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﺍﻣﻀﺎﺀ ﻛﻨﻢ ﻭﻟﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﻣﺮﺩ ﺑﺎﻏﺒﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﯾﺪ، ﻛﻨﺎﺭ ﻧﺎﻣﻪ ﻣﺘﻨﯽ ﻧﻮﺷﺖ ﻭ ﺍﻣﻀﺎ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺍﺩ.
ﻣﺪﺗﯽ ﮔﺬﺷﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﻛﺎﺭﺷﻜﻨﯽ ﺑﯽﻭﻗﻔﻪ ﺍﻃﺮﺍﻓﯿﺎﻥ ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ، ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺟﻌﻔﺮﺑﺮﻣﻜﯽ ﻛﻢﻛﻢ ﺍﺧﺘﻼﻓﺎﺕ ﺑﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﻻ ﮔﺮﻓﺖ. ﺗﺎ ﺟﺎﯾﯽ ﻛﻪ ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺑﻪ ﻛﺸﺘﻦ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺑﺮﺍﻣﻜﻪ ﺩﺍﺩ. ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﻠﯿﻔﻪ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﻣﯽﮔﺸﺘﻨﺪ ﻭ ﻫﺮﻛﺠﺎ ﯾﻚ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﻛﺮﺩﻧﺪ، ﺑﯽﻫﯿﭻ ﺗﻮﺿﯿﺤﯽ ﺳﺮ ﺍﺯ ﺑﺪﻧﺶ ﺟﺪﺍ ﻣﯽﻛﺮﺩﻧﺪ. ﺗﺎ ﺍﯾﻨﻜﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻏﺒﺎﻥ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻫﻤﯿﻦﻛﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻜﺸﻨﺪ ﺣﻜﻢ ﺧﻠﯿﻔﻪ ﺑﺎ ﺩﺳﺖﺧﻂ ﺍﻣﻀﺎﺀ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺑﺮﻣﻜﯿﺎﻥ ﻧﺪﺍﻧﺴﺘﻪ.
ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻗﺘﻞ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺑﺮﻣﻜﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﻠﯿﻔﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻫﻤﻪﯼ ﺑﺮﻣﻜﯿﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﺩﻩﺍﯾﻢ ﺑﻪ ﺟﺰ ﺑﺎﻏﺒﺎﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭ ﻛﻪ ﻧﺎﻣﻪﺍﯼ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺧﻂ ﻭ ﻣﻬﺮ ﺷﻤﺎ ﺩﺍﺷﺘﻪ.
ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻭﺭﻧﺪ. ﺑﺎﻏﺒﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪ ﻭ ﺗﻌﻈﯿﻢ ﻛﺮﺩ.
ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﻛﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﻪ ﯾﺎﺩ ﺁﻭﺭﺩ ﺁﻥﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺍﯾﻦﻛﺎﺭ ﺑﺎﻏﺒﺎﻥ ﻛﻠﯽﺧﻨﺪﯾﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ:
ﺗﻮ ﺍﺯ ﻛﺠﺎ ﻣﯽﺩﺍﻧﺴﺘﯽ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺑﺮﻣﻜﯽ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺭﻓﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺩﺳﺖ ﺧﻂ ﮔﺮﻓﺘﯽ.
ﺑﺎﻏﺒﺎﻥ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ:
ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﻛﻪ ﺟﻌﻔﺮ ﺑﺮﻣﻜﯽ ﺍﺯ ﺷﺎﻧﻪﻫﺎﯼﺷﻤﺎ ﺑﺎﻻ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺭﻭﯼ ﺳﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ ﺗﺎ ﺳﯿﺐ ﺑﭽﯿﻨﺪ. ﻣﻦ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﻛﻪ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﺫﻟّﺖ ﻭ ﺧﻮﺍﺭﯼ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺑﺮﻣﻜﯽ ﻧﺰﺩﯾﻚ ﺍﺳﺖ. ﻫﺎﺭﻭﻥﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﺗﻮ ﺍﺯ ﻛﺠﺎ ﻣﯽﺩﺍﻧﺴﺘﯽ؟
ﺑﺎﻏﺒﺎﻥ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ: ﭘﯿﺸﺮﻓﺖﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮﻣﻨﺘﻈﺮﻩ ﺩﻧﯿﺎ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻓﻮّﺍﺭﻩﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭼﻮﻥ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﺷﺪﻩ،ﺧﻮﺍﻫﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﯽ ﺳﺮﻧﮕﻮﻥ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﻛﻪ ﺟﻌﻔﺮﺑﺮﻣﻜﯽ ﭘﺎ ﺑﺮ ﺷﺎﻧﻪ ﻭ ﺳﺮ ﺷﻤﺎ ﮔﺬﺍﺷﺖ ﺗﺎ ﺳﯿﺐ ﺑﭽﯿﻨﺪ ﻣﻦ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﻛﻪ ﺟﺎﻩ ﻭ ﺟﻼﻝ ﺑﺮﻣﻜﯿﺎﻥ ﺑﺎﻻ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﭘﺲ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﺍﻓﻮﻝ ﻭ ﺭﯾﺰﺵ ﺍﯾﻦ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﻧﺰﺩﯾﻚ ﺍﺳﺖ.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام
دو سوال
۱_بنده سر صندوق رای بودم برای نماز مغرب وضو گرفتم به نیت طهارت و نماز مغرب خوندم ،باز با همون وضو نماز صبح خوندم ،چون وضو باطل نشده بود و شرایط دوباره وضو نبود
آیا نماز صبح درست هست
۲_یک نفر نماز شو بست و مشغول نماز شد ،وقتی که شروع به نماز شد متوجه شد قبله کمی کج هست ،
اینجا طرف میتونه هنگام نشستن برای سجده و هنگام بر خواستن طوری که حالت نماز بهم نخوره خودشو کج کنه و به سمت قبله کنه؟
مرجع:آیت الله مکارم
پاسخ👇
سلام علیکم
1. بله
2. هنگامی که متوجه می شود باید رو را به طرف قبله بگرداند.
#احکام
#احکام_وضو
#احکام_نماز
#احکام_قبله
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
ایا تو تلویزیون که فوتبال و والیبال هم میبین خانمها مورد داره ؟؟؟
یا نه آیت الله مکارم
پاسخ👇
سلام علیکم
با توجه به اينكه نگاه به اين نوع برنامه ها باعث فساد و تهييج شهوت مى شود، جايز نيست.
#احکام
#احکام_بانوان
#احکام_نگاه
#نگاه_بانوان_به_برنامه_های_ورزشی
#مطابق_بافتوای_آیت_الله_مکارم_شیرازی
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_معرفتی
سؤال👇
سلام وقت بخیر
یه سوال میخوام مطرح کنم نمیدونم درسته یانه
طلاق گرفتن از کسیکه دوسش نداری و بهت آزار روحی و جسمی زده و ازش سرد شدی گناهه؟
بطور کلی طلاق گرفتن گناهه؟
یا نه باید بشینی تا تمااام توانت اصلاح کنی
پاسخ👇
سلام علیکم
اصل طلاق یکی از حلال های الهی است و هرچه حلال است گناه ندارد البته طبق روایات طلاق آخرین مرحله است. راه های مختلف را انسان برود اگر به نتیجه نرسید، آن وقت به طلاق فکر کند.
#خانواده
#طلاق
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_معرفتی
#شبهه
سؤال👇
سلام علیکم
ببخشید دوستم یه سوالی از من کرد که نتونستم به درستی جواب بدهم واون را قانع کنم از شما میخواهم که جواب قانع کننده ای به من بدهید
در مورد رای دادن:
چرا امسال مرجع تقلیدها گفتند که زن میتواند بدون اجازه شوهرش برای رای دادن از خانه بیرون برود وسالهای پیش از این خبرا نبود ودر ضمن چرا زن برای بیرون رفتن مثلا سر زدن به پدر و مادر یا صله رحم به جا آوردن یا شرکت در نماز جماعت و... نیاز به اجازه شوهر دارد ولی در مورد رای دادن نیازی به اذن شوهر نیست این چه اسلامی است؟؟
پاسخ👇
سلام علیکم
در پاسخ به این شبهه باید گفت:
اولا چه کسی گفته است چنین فتوایی برای امسال است و سال های گذشته چنین فتوایی وجود نداشته است؟
ثانیا بر فرض قبول این موضوع که این فتوای جدیدی است (که البته قبول نداریم)، بسیاری از امور مستحدثه یعنی جدید همان زمانی که ایجاد می شود پاسخش داده می شود مثلا آیا پنجاه سال پیش مسأله اجاره رحم وجود داشته است؟ این مسأله ای جدید است که مراجع به آن نیز فتوای داده اند.
ثالثا برخی از امور از واجبات است و در واجبات اجازه شوهر شرط نیست مانند اینکه حج بر زن واجب بشود برای انجام آن نیازی به اذن شوهر نمی باشد و همچنین درمان بیماری که برای زن ایجاد می شود و لازم است برای درمان به پزشک مراجعه کند. رأی دادن برای حفظ نظام نیز از واجبات است.
درباره صله رحم چون راه های دیگری برای صله رحم وجود دارد اجازه شرط شده است چون صله رحم فقط به خانه اقوام رفتن نیست و درباره دیدار پدر و مادر اگر حقیقتا شوهر اجازه ندهد زن می تواند با اجازه حاکم شرع در موارد ضروری این دیدار را داشته باشد.
#اجازه_شوهردررأی
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
#سؤال_معرفتی
سؤال👇
باسلام و خسته نباشید
سوالم اینکه اگر کسی بگوید که به عنوان شاهد برم دادگاه به عنوان شاهد پرونده رو امضا کنم در حالی که طرفین رو بنده نمیشناسم اشکالی دارد
نکته اینکه شخص درخواست کننده از دوستان بنده میباشد و میگویید طلاق توافقی میباشد
با تشکر از شما
پاسخ👇
سلام علیکم
شهادت دروغ گناه کبیره بوده و حرام است.
اگر قرار است شاهد طلاق باشید، اشکالی ندارد اما اگر قرار است برای قضیه ای شهادت بدهید و این شهادت دروغ است، حرام است.
#احکام
#احکام_شهادت
#شهادت_دروغ
#گناهان
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
به کوروش به آرش به جمشید قسم
به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم
ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت
گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت
بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد
چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد
صفحه
شاعران ایران زمین
.......:
@zandahlm1357
animation.gif
4.8K
محمدعلی بن ابوطالب متخلص به حزین از آخرین شاعران سبک هندی و از اعقاب شیخ زاهد گیلانی است. او در سال ۱۱۰۳ هجری قمری در اصفهان زاده شد. زندگی او مقارن سقوط دولت صفوی و آشفتگی اوضاع ایران بود که او را درگیر سفرها و ماجراهای فراوان نمود تا جایی که چندین بار جامهٔ رزم پوشید و به نبرد دشمنان رفت. نهایتاً درگیری یا اتهامزنی از سوی گماشتگان محلی نادرشاه افشار در جنوب، حزین را در سال ۱۱۴۶ هجری قمری به هندوستان رمانید که البته هیچگاه از آن و در آن دیار دلخوش نبود. او در سال ۱۱۸۱ هجری قمری در شهر بنارس درگذشت و در همان شهر به خاک سپرده شد.
حزین را صاحب تألیفات متعدد در علوم گوناگون دانستهاند که نام بیش از پنجاه عدد از آنها در تذکرهها آمده است. زندگینامهٔ خودنوشت او به نام تاریخ احوال از آن جمله و از مستندات ارزشمند تاریخی راجع به احوال مردمان ایران در دوران سقوط سلسلهٔ صفوی است.
دیوان حزین از روی تصحیح استاد ذبیح الله صاحبکار که تصویر آن به زحمت آقای مهرزاد شایان فراهم شده و به کمک هزاران داوطلب گمنام که در بازبینی متن استخراج شده از کتاب چاپی آن مشارکت داشتهاند به گنجور اضافه شده است.
دیوان او در گنجور طبق این بخشبندی در دسترس قرار گرفته است:
قصاید
غزلیات
قطعات
رباعیات
غزلیات ناتمام
اشعار عربی
مثنویات
https://eitaa.com/zandahlm1357
به هجران، زاری دلهای خونین
ز حد بگذشت یا ختم النبیین
ز اشک و آه مهجوران بی تاب
جهانی غوطه زد در آتش و آب
سپاه درد، با جان در ستیز است
لب هر زخم دل، خونابه ریز است
جهان از جلوهٔ جان پرورت دور
به ما شد تنگتر از دیدهٔ مور
شدی تا گنج خلوتخانهٔ خاک
ز داغ، اندوخت صد گنجینه، افلاک
قد محراب، زین محنت دوتا شد
که از سرو سرافرازت جدا شد
ز قدرش، سایه بر عرش برین بود
که بر پای تو، منبر، پایه می سود
کنون در گوشه ای افتاده مدهوش
به حسرت یک دهن خمیازه آغوش
جدا از پرتو آن روی دلکش
به دل، قندیل را افتاده آتش
ز داغ هجرت ای شمع شب افروز
به شبها، شمع می گرید به صد سوز
برافروز ای چراغ چشم ایجاد
جهان شد بی فروغت ظلمت آباد
به رخ، آرایش شمس و قمر کن
شب تاربک هجران را سحرکن
به کام دل رسید آخر نقابت
درین خلوت، ز حد بگذشت خوابت
ز خواب ای مهر عالمتاب برخیز
تو بخت عالمی، از خواب برخیز
خلاصی ده ز هجران جان ما را
به جان منّت نه و بنما لقا را
بلند آوازه گردان طبل شاهی
ز نو، زن نوبت عالم پناهی
قدم بر تارک کروبیان زن
علم بر بام هفتم آسمان زن
مشرف کن بساط خاکیان را
منور منزل افلاکیان را
سر، ای خورشید جان از خواب برکن
کنار خاک را جیب سحر کن
چراغ افروز بزم قدسیان شو
رواج آموزِ کارِ انس و جان شو
چو از جا، هول رستاخیز خیزد
رخ از شرمندگیها، رنگ ریزد
نظر بگشا بر احوال تباهم
بجنبان لب، پی عذر گناهم
https://eitaa.com/zandahlm1357
به نام آن که آذر را چمن ساخت
دل دوزخ شرر را انجمن ساخت
به ناز افروخت در بزم دل، اورنگ
قدم زد بر بساط سینه ی تنگ
غمش پروانه را شد کارفرما
که سوزد داغ شمع محفل آرا
نماید عندلیبان را تسلّی
به رنگارنک گلهای تجلّی
خراب آباد دل را کرده معمور
به داغ خانه زادش صد جهان شور
شتابان در هوایش کرده محمل
تپیدنهای مرغ نیم بسمل
به شوخیهای حسن عشوه آمیز
ز مغز داغ مجنون، شورش انگیز
دل لیلی ست کار افتاده ی او
غزالان سر به صحرا دادهٔ او
بلاآموز چشم خوش نگاهان
چراغ افروز داغ غم پناهان
به شورشهای عشق گام فرسای
نمک در دیدهٔ داغ درون سای
غمش دارد شرابی آتش آلود
برآرد از دماغ کفر و دین دود
فلک صید زبون دام عشقش
نفس می سوزدم از نام عشقش
به هر وادی که گردد شورش انگیز
رگ سنگش شود موج سبک خیز
قبول قبله گاه کج کلاهان
صف آرای قیامت دستگاهان
نیازافزای عشّاق جگرریش
ز خیل ناز خوبان جفاکیش
تسلّی بخش جان ناشکیبا
به رعنا جلوه های سرو زیبا
چه شمع است این که جان پروانهٔ اوست
دل هر ذرّه آتشخانه اوست؟
جهان آیینهٔ آن حسن زیباست
فروغ جلوه اش را سینه، سیناست
به ناز آورده آن گلگون بَر و دوش
چو داغ لاله، عاشق را در آغوش
تعالی الله، زهی مسکین نوازی
که آموزد به موری، شاهبازی
برآرد مشت خاکی را بر افلاک
کند افلاک را پیشش کم از خاک
دهد بارش به عزّت تا بَرِ خویش
رَهِ هوشش زند از ساغر خویش
کند آزادش از دلق گدایی
به تشریف ردای کبریایی
چه مضراب است بر تار نفس باز؟
که تار شعله دارد پردهٔ ساز
نفس را تا اثر در دام اسیر است
نوای عجز نالی دلپذیر است
حزین از پردهٔ دل، زن نوایی
شلایین نالهٔ درد آشنایی
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه امر به معروف و نهی از منکر
.......:
@zandahlm1357
📌میگن امر به معروف اولویت داره یا نهی از منکر؟
×میگن که خدا در قرآن، همه جا اول امر به معروف رو فرموده و بعدا نهی از منکر رو!
×میگن ما اول باید امر به معروف کنیم،
بعدا نهی از منکر کنیم!
پاسخ به #شبهه 👇
🔹البته این حرفشون حرف درستی است ولی نتیجه ای که ازش می گیرن نتیجه غلطی هست.
✴️ مثلا خداوند در قرآن اول فرموده الصلاة و بعدش فرموده الزکات،
آیا این به این معنی هست که ما اول باید بریم نماز بخونیم و بعدا بریم زکات بدیم؟؟؟
چه ربطی داره!
مگه بحث تقدم رُتبی هست؟
❌اینکه اول باید امر کنیم و بعدا باید نهی کنیم، نخیر این حرفا نیست❗️
✅ یه وقت هایی #امر_به_معروف واجب میشه، باید امر به معروف کنیم
کجاها؟ جاهایی که ترک واجبی ببینیم؛ امر کردن به اون واجب، #واجب میشه
✅ یه جاهایی هم #نهی_از_منکر واجب میشه، باید نهی از منکر کنیم
کجاها؟ جاهایی که از انجام گناه و حرامی مطلع میشیم، اونجا باید نهی از منکر کنیم
#استاد_علی_تقوی
#دوره_احکام_فراموش_شده
🍀
🌺🍀
💠💠💠💠
📲👇