eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.6هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ نوشتار تربیتی "خانواده و زوجین" ✅ تحکیم خانواده 💠 قسمت نوزدهم ✅روش‌های تحکیم خانواده؛ ☑️شاخصه‌های زیر‌ساختی برای حل منازعات و مشکلات خانوادگی 6⃣1⃣ سریع صحبت نکنیم، بلکه سرعت کلاممان متوسط و متعادل باشد. 👈 تند صحبت کردن: 💗 مانع از درک صحیح و به موقع کلام در طرف مقابل می‌شود. 💗 قدرت تحلیل ذهن طرف مقابل را پایین می‌آورد. 💗 حتی ممکن است باعث ایجاد فشار عصبی گردد. 🤔 البته کُند صحبت کردن هم مطلوب نیست. بلکه حالت تعادل و سرعت متوسط داشتن در کلام مطلوب است. 🤔 تن صدای یکنواخت هم درست نیست. تن صدا در کلام باید بالا و پایین داشته باشد. 👈 اگر تند یا کند صحبت کردن فرد به‌خاطر اختلال مزاج باشد، باید درمان شود. 7⃣1⃣ ارتباط چهره به چهره به هنگام گفتگو داشته باشیم؛ 🤔 هنگام گفتگو به همسر خود نگاه کنیم. این به معنای زُل زدن نیست بلکه نوعی توجه کردن است. این عمل از موارد "زبان بدن" است. 8⃣1⃣ خودمان را حق محض نپنداریم؛ 😮 ممکن ‌است گاهی به خاطر موقعیتی که داریم، مثل مدرک تحصیلی بالا و... فکر کنیم تنها آنچه ما می‌گوییم درست است. این باور غلطی است. 🌷 مثلاً اگر گفتیم: این است که من می‌گویم و جز این نیست؛ همین جمله باعث لجبازی بیشتر در همسر می‌شود. 🤔 گاهی حق با ماست، اما حق را نمی‌شود به زور به طرف مقابل قبولاند. 🌷باید ابتدا فضایی آرام، تعاملی و حق پذیر در خانواده ایجاد کرد، سپس با رعایت لطائف و ظرایفی طوری با همسر گفتگو کرد که حرف حق و مطلوب را ازبان او شنید. 😵 اگر فضا تهاجمی باشد یا لجبازی و حق‌گریزی در طرفین وجود داشته یا ایجاد شده باشد، طرفین خطای غیر قابل انکار را هم توجیه می‌کنند و هرکس حق را به خودش می‌دهد. 🍁 مثلاً آقا به خانم می‌گوید: چرا این‌قدر خانه نامنظم است. این بیان به لجبازی در طرف مقابل دامن می‌زند. اما به جای این جمله، می‌گوید: خانومم نظرت راجع‌به نظم خانه چیه؟ در این‌صورت اگر لجبازی و حق‌گریزی وجود داشته باشد، جواب منصفانه و منطقی نخواهد داد و ممکن است بگوید: مدیریت خانه با من است و خودم بهتر می‌دانم چه کار کنم. اما اگر همانطور که اشاره شد، فضای خانواده و خودِ فرد حق‌پذیری و آرامش داشته باشد، منصفانه پاسخ می‌دهد و می‌گوید: بله نامنظم است؛ سپس درصدد جبران کوتاهی خود برمی‌آید. 👈 در تربیت نوجوان نیز این راهکار کاربرد دارد؛ یعنی برای انتقال حرف حق و آنچه مطلوب است طوری عمل کنیم که خود او حرف حق را به زبان بیاورد.
سلام .خداقوت خدمت شما بزرگواران دخترم ۸ و پسرم ۶ ساله است.پسرم خونه مادربزرگش دیده عموشون موقع خواب زیرپوش ندارن فقط شلوارک پاشونه چون خیلی گرمایی هستند.پسر منم یاد گرفته و چون خیلی گرمایی هست در طی روز فقط شلوارک پاش هست.این پوشش به نظرتون مشکلی نداره؟ واگر کسی بیاد بلافاصله لباس میپوشه و موقع تعویض لباس خیلی حساسه که کسی نبینش وحتی اگه کسی ببینه گریه میکنه ولی رو خواهرش خیلی حساس نیست. پاسخ کانال تربیتی همسران خوب . به نام خداوند یاریگر دوست عزیزم خیلی خوبه که شما انقدر دغدغه مند هستید آفرین به شما بانو..... در ابتدا توصیه می کنم صوت کلاس شماره ۱۱ اصول تربیتی اسلامی برای سلامت جنسی فرزندان رو حتما حتما گوش کنید... دوم اینکه این نکته همیشه مد نظرتون قرار بدید در مساله تربیت فرزندان و بقیه ارزش‌ها با افرادی که با شما مغایر و مخالف هستند رفت و آمد کم در حد ضرورت داشته باشید و اگر دوستان خوب و با ارزشمندی هستند ازشون بخواهید به حدود شما مثلا حدود حجاب در حضور شما احترام بزارند، در غیر این صورت در حد ضرورت رفت و آمد کنید و فرزندانتان رو کمتر در معرض این دسته از افراد قرار بدهید.(این به طور کلی مطرح شد). حالا این عمو کار اشتباهی نکرده ولی کاش زمانی این کار رو انجام بده بچه خوابیده و متوجه نشند. ولی این عمو موقع خواب اینکار رو انجام میدن نه همیشه ....این نحوه پوشش برای پسر شما مشکل شرعی نداره ولی تشویقش کنید به پوشش بیشتر که دختر شما هم تحت تاثیر قرار نگیره و حیای پسرتون هم از بین نره... از دخترتون بخواهید موقع تعویض لباس در معرض نگاه برادرش نباشه تا هم حیای دخترتون زیاد بشه هم پسرتون این موضوع رو یاد بگیره که برای دیگران حریم قائل بشه....
تکنیک های رفتار با نوجوانان از اعمال نظارت های مستقیم بپرهیزید. در دوره نوجوانی نظارت مستقیم جواب نمی دهد. نظارت مستقیم برای 2 دوره ۶ ساله اول زندگی کودک، نه تنها بسیار خوب است بلکه لازم هم هست. در این 2 دوره فرزندان هم به نظارت مستقیم والدین هیچ واکنشی نشان نمی دهند. اما زمانی که فرزندان وارد دوره نوجوانی (بین 12 تا 20 سال) می شوند اگر نظارت والدین مستقیم باشد، معمولا فرزند آن را تحمل نمی کند و ممکن است در برابر آن واکنش های بسیار تندی هم داشته باشد. این که فرزندان نتوانند در دوره نوجوانی نظارت مستقیم را تحمل کنند، ایراد از والدین آن هاست که او را مورد نظارت مستقیم قرار می دهند. نوجوان وقتی خودش را تحت نظارت مستقیم والدین می بیند احساس می کند به حریم شخصی اش تجاوز شده است، بنابراین بسیار طبیعی است که واکنش منفی نشان دهد. Join
.......: داعی- داعی خشک و جامد و متعصّب و جاهل نمی باشم خیلی ممنون می‌شوم که اگر لغزشی در گفتارم ظاهر شود یادآور شوید چون انسان مرکز سهو و نسیان است تمنی می‌کنم آنچه در این دو شب ملاحظه فرمودید بر خلاف رضای أئمّه هدی گفته شده که مطابقه با علم و عقل و منطق نمی کند بیان فرمائید. حافظ- در این دو شب مکرر از شما شنیدم در موقعی که نام امامان خود را می‌برید عوض آنکه بفرمائید رضی اللّه عنهم-سلام اللّه علیهم-صلوات اللّه علیهم-فرموده اید و حال آنکه خود می‌دانید بحکم آیه شریفه سوره احزاب که می‌فرماید إِنَّ اللّٰهَ وَ مَلاٰئِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً [۱] سلام و صلوات فقط مخصوص رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم می‌باشد و حال آنکه شما در بیانات خود صلوات و سلام را درباره امامان نیز می‌آورید بدیهی است این عمل بر خلاف نصّ صریح قرآن مجید است از جملۀ ایراداتی که بشما می‌نمایند همین موضوع است که می‌گویند این امر بدعت و اهل بدعت اهل ضلالت اند. ---------- [۱]: ۱) خدا و فرشتگانش بر روان پاک پیغمبر درود می‌فرستند شما هم ای اهل ایمان بر او درود بفرستید و سلام گوئید (و تسلیم فرمان او شوید) آیه ۵۶ سوره ۳۳ (احزاب). اشکال در صلوات بر آل محمد و جواب آن داعی- جامعه شیعه هرگز عملی بر خلاف نصّ ننموده و نمی نمایند منتها در قرون ماضیه اعادی آنها از خوارج و نواصب و امویها و اتباع آنها بهانه جوئیها نموده و برای آنکه شیعیان را اهل بدعت معرفی نمایند دلائل ساختگی اقامه نمودند که بزرگان علمای شیعه جواب تمام آنها را داده و ثابت نموده اند که ما اهل بدعت نیستیم قلم در دست دشمن که افتاد تنها قاضی رفته هرچه می‌خواهند می‌نویسند جواب از همین موضوع هم مفصّلا داده شده ولی چون وقت گذشته از جواب مفصّل صرفنظر می‌نمایم برای اینکه فرمایش شما بلاجواب نماند و امر هم بر آقایان جلساء و برادران عزیزم مشتبه نگردد مختصرا عرض می‌نمایم. اولا در این آیه منع از سلام و صلوات بر دیگری ننموده فقط امر می‌فرماید که بر مسلمانان لازم است که بر آن حضرت صلوات بفرستند ثانیا همان خداوند متعال که این آیه را نازل فرموده در آیه ۱۳۰ سوره ۳۷ (صافات) می‌فرماید سلام علی آلیاسین. یکی از خصائص بزرگ خاندان رسالت همین است که در قرآن همه جا سلام مخصوص بانبیاء عظام می‌نماید و می‌فرماید سَلاٰمٌ عَلیٰ نُوحٍ فِی الْعٰالَمِینَ [۱] سَلاٰمٌ عَلیٰ إِبْرٰاهِیمَ [۲] سَلاٰمٌ عَلیٰ مُوسیٰ وَ هٰارُونَ [۳] ولی در هیچ کجای قرآن سلام بر اولاد انبیاء ننمودند مگر باولادهای خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که می‌فرماید سلام علی آلیاسین (یس) یکی از نامهای خاتم الانبیاء است. ---------- [۱]: ۱) این آیات در سوره ۳۷ (الصافات می‌باشد). [۲]: ۲) این آیات در سوره ۳۷ (الصافات می‌باشد). [۳]: ۳) این آیات در سوره ۳۷ (الصافات می‌باشد). پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۱۱.mp3
12.07M
۱۱ ← بعضی‌ها با نگاه کردن... با همین کار ساده، از ازل تا ابد را طی می‌کنند و از زمین، تا ملکوت آسمان‌ها ، اوج می‌گیرند! ← بعضی‌ها قادرند با همین کار ساده، پنجره‌ای به جهانی از یقین و هدف‌مندی و آرامش...به روی خود بگشایند! 💥 چرا ما سال‌هاست دیده‌ایم اما حقیقت شگرف نهفته در آنچه دیده‌ایم، هیچ‌گاه قلبمان را، تکان نداده‌است؟!