💚 نشستن روی زمین و غذا خوردن برای
افرادی که منع پزشکی ندارند خیلی مفیده
🟢 فواید غذا خوردن روی زمین :
🔹 ۱ پشتیبانی از وضع اندامی صحیح :
غذاخوردن در حالت چهارزانو وضع اندامی
خوبی ایجاد میکند و باعث کاهش فشار روی
برخی عضلات و مفاصل به ویژه در ناحیه کمر
و گردن میشود
🔹 ۲ کمک به هضم غذا :
تمرکز خون در قسمت شکم در حالت نشستن
باعث ترشح سریعتر عصاره های هضم غذا
شده و غذا سریعتر هضم میشود
🔹 ۳ حس سیری سریعتر :
نشستن باعث نزدیکی بیشتر پاها به شکم و
حس سیری سریعتری میشود
🔹 ۴ تحرک و فعالیت مفاصل :
خم شدن زانوها ، قوزک پا و ران ها در هنگام
نشستن برای افراد سالم باعث روان شدن ،
نرمی و عملکرد بهتر مفاصل میشود
🔹 ۵ بهبود گردش خون :
خون راحت تر از طریق قلب به دیگر نقاط بدن
پمپ میشود و به سلامت قلب کمک میکند
🔹 ۶ بهبود قدرت و انعطاف پذیری :
حالت نشسته کشش کفل ها ، زانو ها و قوزک ها
را موجب میشود. همچنین انعطاف پذیری در
ستون فقرات ، شانه ها و سینه را افزایش
می دهد و از این رو انعطاف پذیری کلی را
بهبود بخشیده و توانایی دفع برخی بیماریها را
افزایش می دهد
🔹 ۷ کاهش وزن :
حالت نشسته موجب میشود تا آهسته تر غذا
بخورید و معده و مغز از زمان کافی برای
تشخیص این که چه زمانی سیر شده اید
برخوردار شوند
🔹 ۸ ارتقاء پیوند خانوادگی :
در حالت نشسته هم سطح با فرزندان خود
هستید در نتیجه برقراری ارتباط با آنها و درک
این که چه احساسات و عواطفی دارید راحتتر
است
🔹 ۹ جلوگیری از واریس :
نشستن در هنگام غذا خوردن باعث میشود تا
خون در منطقه شکم و بطن متمرکز شود و به
قلب نزدیکترباشد. همچنین باعث بهبود گردش
خون ، از ایجاد لخته های خونی و واریس
جلوگیری میشود
🔹 ۱۰ افزایش طول عمر :
توانایی بلندشدن از یک موقعیت نشسته روی
زمین بدون هیچ گونه حمایتی با افزایش طول
عمر مرتبط است
🔹 ۱۱ فوائد حرکات یوگا :
هنگامی که روی زمین می نشینید و غذای خود
را می خورید در حقیقت نوعی از حالت یوگا
به نام سوخاسانا را انجام می دهید.
این حالت شرایط خوبی را برای یک وضعیت
آرامش بخش و عین حال هوشیار برای بدن
و ذهن فراهم میکند. همچنین این حالت به
کاهش تنش عضلانی کمک میکند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا قلب اصفهانه، محله رمانتیک جلفا در یک روز بارونی
جلفای #اصفهان محل زندگی مسیحیهای شهر با هر گرایشی یعنی پروتستان، ارتدوکس و کاتولیکها بوده و حدود ۴۰۰ سال پیش یعنی دوران شاه عباس صفوی، ارمنیهای اصفهان از کنار رود ارس تا زاینده رود کوچ کرده و در این محل ساکن شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روستای صخرهای مخروطی کندوان
روستای کندوان یکی از جاذبههای گردشگری زیبا و منحصربهفرد استان #آذربایجان_شرقی به شمار میرود که عمده شهرت خود را مرهون خانههایی است که به شکل مخروطی یا کله قندی در دل صخرههای سنگی کنده شدهاند.
روستای تاریخی و زیبای کندوان در ٢٢ کیلومتری اُسکو و در ۶٢ کیلومتری تبریز قرار دارد.
کندوان یکی از سه روستای صخرهای مخروطی شکل جهان است که این ویژگی موجب جذابیت بینظیر آن شده است.
معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثنا در دنیا به حساب میآید چرا که دیگر کسی در کاپادوکیای ترکیه و داکوتای آمریکا زندگی نمیکند.
در دل این تپههای بلند که ارتفاع بعضی از آنها به ۴۰ متر میرسد صدها آغل، انبار و اتاقک حفر شده که بسیار دیدنی است.
همچنین آب معدنی گوارایی از دل یکی از تپه های این روستا می جوشد که از شهرت فراوانی برخوردار است و برای امراض کلیوی بسیار مفید تشخیص داده شده است.
از آن جا که کندوان در دامنه ی کوه های سهند قرار دارد، دارای آب و هوای بسیار خوبی است و زمین ها و مرتع های سرسبز زیادی در اطراف آن وجود دارد .
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: حکایت ۱۲- آقای سید علی اکبر قوام زاده کد کنی، حکایت میکرد: پسرم مدت دو سال بود که به اگزم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
حکایت ۱۴-
مردی حصیر باف میگفت: عیال من پس از وضع حمل تا هشت ماه، قطره ای شیر در سینه نداشت که به بچه خود بنوشاند و از این بابت بسیار در زحمت و اندوهگین بودم. تا آنکه یکی از دوستان، مرا به حضور حاج شیخ دلالت کرد. بامدادی
بود که به خدمتش رفتم و جماعتی پیش از من در انتظار نوبت بودند، اما ناگهان مرحوم شیخ با صدای بلند فرمودند: آن کس که عیالش شیر ندارد، بیاید. به حضورش رفتم، سه دانه انجیر مرحمت کردند و فرمودند: عیالت هر روز یک دانه از اینها را با قرائت سه قل
هو الله احد و سه صلوات بخورد. مستقیما به خانه آمدم و یکی از آن سه انجیر را به عیال خود دادم، ساعتی نکشید که اطلاع داد، سینه هایش از شیر پر شده است و شیر خود به خود خارج میشده و پیراهن او را خیس کرده است. قبول این ماجرای شگفت انگیز
برای زنان همسایه مشکل بود، اما چون از نزدیک دیدند، به صحت گفته او اذعان کردند. خلاصه عیال من با آنکه هشت ماه بود که قطره ای شیر در سینه نداشت، بعد از آن، چنان صاحب شیر شد که علاوه از فرزند خود، کودکان دیگر را هم شیر میداد.
حکایت ۱۵-
آقای سید محمد ریاضی یزدی، شاعر معروف، حکایت کرد که: دوستی داشتم از صلحا و خوبان. وی میگفت روزی با سیدی بزرگوار در جائی نشسته بودیم. شیخی ابراهیم نام که با دوستم سابقه مودت داشت بر ما وارد شد، پس از تعارفات معمول، سید به او گفت: آقا شیخ ابراهیم، ماجرای خود را با مرحوم حاشیخ حسنعلی اصفهانی برای رفیق ما بازگو. شیخ گفت: از گیلان به زیارت مشهد مقدس آمدم و در آن شهر هر چه پول داشتم مصرف شد. بدون خرجی ماندم. حساب کردم تا مراجعت به وطن، به پانصد تومان احتیاج دارم. به حرم مشرف شدم و به امام عرض کردم: به پانصد تومان نیازمندم که به گیلان باز گردم، انتظار مرحمت دارم. اما تا روز دیگر خبری نشد. مجددا در حرم عرض حاجت کردم و گفتم:
سیدی، من گدای متکبری هستم و این بار هم احتیاج خود را به حضورت عرض میکنم، اما اگر عنایتی نفرمائی، دیگر بار نخواهم آمد و چیزی نخواهم گفت، ولی یادداشت میکنم که امام رضا (علیه السلام) مهمان نواز نیست. چون از حرم خارج گردیدم، شنیدم که از پشت سر، کسی مرا صدا میزند، بازگشتم دیدم شیخی است که بعدا فهمیدم او را «حاج شیخ حسنعلی اصفهانی» میخوانند. حاج شیخ مرا مخاطب ساخته و فرمودند: آقا شیخ ابراهیم گیلانی چرا اینقدر جسورانه در محضر امام سخن گفتی؟ شایسته نیست که چنین بی ادب و گستاخ باشی و سپس پاکتی به من دادند. از اطلاع شیخ بر مکنونات باطنی خود و سخنی
که سرا با امام خود در میان نهاده بودم، غرق تعجب شدم. به خانه آمدم و پاکت را گشودم، با کمال شگفتی دیدم که پانصد تومان است. تصمیم گرفتم که صبح روز دیگر به خانه حاج شیخ بروم و از او بپرسم که چگونه از راز دل من آگاه شده و این پول از کجا
است؟ اما شب در خواب دیدم که شیخ به در خانه آمدند و فرمودند: آقا شیخ ابراهیم تو به پانصد تومان پول حاجت داشتی به تو داده شد، دیگر از کجا دانستم و از کجا آوردم، بتو مربوط نیست. بدان که اگر برای این پرسش به خانه من بیائی، ترا نخواهم پذیرفت. از
خواب بیدار شدم و دیگر برای این کار به خانه ایشان نرفتم و به گیلان بازگشتم.
#نشان از بی نشانها......
شیخ حسنعلی اصفهانی
https://eitaa.com/zandahlm1357
چگونگی ادب در رکوع.mp3
2.23M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#لالایی_خدا ۲۷۲ #سوره_نساء آيه ۴۶ #محسن_عباسی_ولدی #نمایشنامه 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
0273Nesa 47.mp3
11.84M
#لالایی_خدا ۲۷۳
#سوره_نساء آيه ۴۷
#محسن_عباسی_ولدی
#نمایشنامه
👇👇👇👇👇👇
قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شرک در عبادت اشاره و اما شرک در عبادت آنست که در موقع عبادت توجّه ظاهر و یا نیّت دل را بغ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
در باب نذر
داعی- قاعدۀ عقل و علم و منطق اینست که در عقاید هر قوم و ملّتی اگر بخواهند قضاوت کنند از روی اقوال و یا افعال قوم بی سواد و بی خبر قضاوت نمی کنند بلکه بررسی کامل در قوانین آن قوم و کتب مضبوطۀ آنها مینمایند.
آقایان محترم هم که میخواهید بررسی دقیق در عقاید شیعیان بنمائید باقوال و افعال عوام بی خبر شیعه نبایستی توجه نمائید که اگر فقراء بی سواد در کوچهها گفتند یا علی یا امام رضا شما آن گفتار را دلیل بر شرک آنها و یا تمام شیعه قرار بدهید یا اگر عامی محض ندانسته نذر برای امام و یا امام زاده بنماید شما آن را مدرک غلبه بر خصم قرار دهید زیرا افراد بی سواد و لاابالی در عوام هر قوم پیدا میشوند.
ولی اگر شما مردمان بی غرض و در پی بهانه و عیب جوئی نیستید و میخواهید بررسی عاقلانه بنمائید بکتب فقهیّۀ شیعه که در دسترس عموم است چاپی و خطّی در همۀ کتابخانهها موجود است مراجعه نمائید.
چنانچه کتب فقه استدلالی و رسائل عملی را مطالعه نمائید خواهید دید که در فقه جعفری علاوه بر اینکه طریقی بسوی شرک وجود ندارد دستورات خرافی هم ندارد بلکه لبّ لباب توحید از بطون فقه جعفری بارز و آشکار است.
شرح لمعه و شرایع در تمام کتابخانهها موجود است مطالعه نمائید در همین باب نذر و نیز در تمام رسائل عملیه فتاوای جمیع فقهاء شیعه است که چون نذر بابی از ابواب عبادات است در التزام بعملی برای خدا حتما در موقع نذر بایستی دو شرط
منظور گردد که اگر یکی از آن دو نباشد نذر منعقد نمی شود. اول نیّت مقارن با عمل دوم صیغه بهر لسانی باشد.
همین که مسلمان فهمید که نذرش صورت حقیقت پیدا نمی کند مگر بوجود این دو شرط سعی میکند اول معنای این دو شرط و چگونگی آنها را بفهمد و بعد نذر نماید
وقتی در مقام سؤال از فقیهی یا مطالعۀ رساله ای بر آمد میفهمد که اوّلا باید نیّت در تمام عبادات مخصوصا در نذر للّه و فی اللّه و طلبا لمرضات اللّه باشد. پس نیّت برای غیر خدا بکلّی از بین میرود.
شرط دوم که تتمیم شرط اول و تثبیت کننده آن میباشد آنست که نذرکننده حتما باید در موقع نذر صیغه بخواند و در صیغه تا نام خدا نباشد صیغه جاری نمی شود.
مثلا میخواهد نذر روزه بنماید باید بگوید للّه علیّ ان اصوم یا میخواهد ترک شراب کند باید بگوید للّه علیّ ان اترک شرب الخمر. و بهمین طریق است تمام نذورات.
و چنانچه اجرای صیغۀ عربی برای فارسی زبان یا هندی زبان یا غیر آنها میسور نباشد میتوانند بزبان خود اهل هر قوم و ملّت اجراء صیغه بنمایند بشرط آنکه معنای آن مرادف با صیغۀ مزبوره باشد.
و اگر در نیّت غیر خدا باشد یا دیگری را از زنده یا مرده با نام خدا داخل کند خواه نام پیغمبر یا امام یا امام زاده باشد قطعا آن نذر باطل است و اگر عمدا از روی علم این عمل را بنماید مشرک است چه آنکه صریحا در آیه مذکوره فرماید و لا یشرک بعبادة ربّه احدا.
البته بر اهل علم لازم است که بی خبران را بفهمانند که نذر باید حتما بنام خدا و برای خدا باشد. چنانچه وعّاظ و مبلّغین پیوسته انجام وظیفه مینمایند.
فقهاء شیعه عموما بیان دارند که نذر برای هر زنده یا مرده و لو پیغمبر و امام باشد باطل است و اگر عالما عامدا بنماید شرک است.
نذر را باید برای خدا بنمایند ولی در مصرفش مختارند بهر جا قرار بدهند.
مثلا نذر میکند گوسفندی برای خدا ببرد در فلان خانه یا معبد یا بقعه امام و یا امام زاده بکشد عیب ندارد نذر میکند پولی یا لباسی برای خدا بفلان سید ذریۀ رسول اللّه یا عالم یا یتیم یا فقیری بدهد عیب ندارد.
ولی اگر نذر کند برای پیغمبر یا امام یا امام زاده یا عالم یا یتیم و بینوا حتما باطل است و اگر از روی علم و تعمّد باشد قطعا شرک است.
وظیفۀ هر رسول و فقیه و عالم و واعظ و مبلّغ نوشتن و گفتن است و ما علی الرسول الاّ البلاغ المبین [۱]
و وظیفۀ مردم شنیدن و عمل کردن است.
اگر فردی یا افرادی در پی تعلیم و تعلّم وظایف دینی نروند و بوظایف دینی خود مطابق دستورات عمل ننمایند نقصی باصل آن عقیده و طریقه و دستور وارد نیست.
گمان میکنم بهمین مقدار از جواب کشف حقیقت شد تا بعدها آقایان محترم شیعیان را مشرک نخوانید و امر را بر عوام مشتبه نکنید.
----------
[۱]: ۱) بر رسول جز ابلاغ رسالت کامل تکلیفی نخواهد بود-آیه ۵۴ سوره ۲۴ (نور).
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۱۳۳ #استاد_شجاعی #حجهالاسلام_مؤمنی ۱• من اگر همین الآن به برزخ متولد شوم، اوضاع زندگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۱۳۴.mp3
10.88M
#انسان_شناسی ۱۳۴
#امام_خمینی (ره)
#استاد_شجاعی
▪️احساس آرامش همیشگی، مثلاً در وسط بحرانها، مشکلات، فقر و یا مرگ عزیزان، خنده دار نیست؟ چگونه کسی به چنین آرامشی میرسد؟
▪️ آیا یوگا و مدیتیشن میتوانند در کسب چنین آرامشی مؤثر باشند؟
اساتيد : گلپايگاني & شهناز-ماهور - كانال شعر و موسيقي اصيل ايراني.mp3
1.52M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
ای آرزوی چشمم رویت به خواب دیدن
دوری نمی تواند پیوند ما بریدن
ترسم که جان شیرین، هجران به لب رساند
تا وقت آن که باشد ما را به هم رسیدن
چشمی که دیده باشد آن شکل و آن شمایل
بی او ملول باشد از روی خوب دیدن
#همام_تبريزي
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥اهداف حکومت #امام_زمان عج🎙استاد نصرالله پور 🔸 با انتشار این کلیپ در ثوابش شریک باشید ♦️♦️♦️♦️♦️ ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ما #امام_زمان عج رو فراموش کردیم که کشور پر از گنده😔سخنران:استاد مهدی دانشمند
♦️♦️♦️♦️♦️
۱۸۳. خداوند به وسیله غیبت، بندگان خویش را آزمایش میکند.
سیره پیشوایان
۱۸۴. امام زمان علیه السلام را باید شناخت، با آرمانها و اهداف او آشنا شد و برای یاری او آماده گشت. ناپیدا ولی با ما
https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا
#اندڪی_تأمل🇮🇷👇
eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525