eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
18.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سلسله جلسات 3 🌀 جلسه سوم 3️⃣ جمله مهم پیامبر (ص) به جابر بن عبدلله انصاری درباره منتظران زمان غیبت... 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت کشور و مدرس علوم حدیث و تاریخ 👌 در نشر معارف اهل بیت (ع) و آشنایی شیعیان با روایات معتبر مهدوی کوشا باشیم. 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵نبرد کد پستی به کد پستی! 🍀 حاج حسین یکتا: 🔺جبهه امروز کجاست؟ جبهه محله‌ست 🔺مسجد باید بیت الاحزان همه باشه 🔺امام گفت مسجد سنگر است، ما رو بردن تو فرهنگسرا 🔺انقلابیِ بی‌قرار شده کارمندِ مستقر! 🔺آخرشب نباید بخوابی، باید بیفتی 🔺ما مسجد کادرساز می‌خوایم 🔺کسی نباید ما رو جمع کنه، ما باید همه رو جمع کنیم 🔺کار باید مسجدمحور و محله‌محور باشه 🔺هر خونه باید یه پرونده اجتماعی داشته باشد 🌺https://eitaa.com/zandahlm1357 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
.......: درخواست دفع بلیات باران قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ لاَ تَجْعَلْ ظِلَّهُ عَلَیْنَا سَمُوماً. کما قال تعالی: « عَذَابُ یَوْمِ الظُّلَّةِ [۳] » چنان که چون قوم شعیب تکذیب او نمودند وارد شد آنها را أوّلاً غِیَم و حرّ شدید، فرفعت لهم سحابه فخرجوا یستظلون بها، فسألت علیهم فأهلکهم ؛ لأ نّه کان ظل من یحموم [۴]، و قیل هی النار التی تکون منها الصواعق لا یرد علی أحد قتله و فی الحدیث: « [غذاء] الدنیا سمام و أسبابها رمام ». [۵] قوله [ علیه السلام ]: وَ لاَ تَجْعَلْ بَرْدَهُ عَلَیْنَا حُسُوماً. برد: به فارسی تگرگ است. و حسوم: به معنی شوم و نجس است، و أیضاً حسوم به معنی قطع آمده ؛ ولی دو معنی اولیه انسب به مقام است. یعنی خدایا قرار مده تگرگ و برد آن سحاب را بر ما شوم و نحس، بأن یهلک حرثنا و یسقط أثمارنا و ینکسر أشجارنا قال تعالی: « وَ یُنَزِّلُ مِنَ السَّمَآءِ مِن جِبَالٍ فِیهَا مِن بَرَدٍ فَیُصِیبُ بِهِ مَن یَشَآءُ وَ یَصْرِفُهُ عَنْ مَنْ یَشَآءُ [۱] ». أولاً بدان که: عرب اطلاق می‌نماید بر اجسام صلبه، جبل و بر اجسام لینه، سهله و رخوه ؛ چنان که: حضرت عیسی علیه السلام در کلام خود فرموده: « فی السهل ینبت الزرع لا فی الجبل » [۲] . استعاره نموده از قلبِ متواضعِ لینه به « سهل »، که موضع نشو و انبات حکمت و معرفت است، و از قلوب قاسیه متکبّره تعبیر به « جبل »، که أبداً قابل تعلیم معرفت نیست ؛ کما قال تعالی: قلوبهم « کَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً وَ إِنَّ مِنَ الْحِجَارَةِ لَمَا یَتَفَجَّرُ مِنْهُ الاْءَنْهَارُ [۳] »، یعنی: از صلابت و غلظت و عدم تأثر او جریان انهار علم و حکمت نمی شود. پس بنابراین معنی آیه شریفه مذکوره: « وَ یُنَزِّلُ مِنَ السَّمَآءِ مِن جِبَالٍ فِیهَا مِن بَرَدٍ »، قیل: « منِ »، « من برد » زائده است، و التقدیر فیها «برد» است، و واو [ «و [یُنَزِّلُ »واو عاطفه است که عطف می‌نماید این جمله را بر آیه کریمه سابقه، اعنی: « أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ یُزْجِی سَحَابًا ثُمَّ یُؤَلِّفُ بَیْنَهُ ثُمَّ یَجْعَلُهُ رُکَامًا [۴] » الی آخره. بر این وجه معنی این می‌شود که: آیا باز نمی بینی و نمی فهمی که ما سیر می دهیم سحاب را و « ینزل » یعنی: از سحاب که جهت علو است بعضی از اجسام صلبه که تگرگ باشد « فیها برد » که در آنها است برد، لأ نّها یبرد من أجلها وجه الأرض، کما فی المجمع: « البرد: شی ء ینزل من السحاب یشبه الحصی، و یسمّی حب الغمام [و حبّ المزن [۱] ]. « فَیُصِیبُ بِهِ مَن یَشَآءُ » « صاب یصوب: إذا نزل من السماء. و المصوبة: أمر مکروه، الذّی ینزل بالإنسان » [۲] ؛ یعنی: زحمت و ضرر و کراهت می‌رساند به آن برد در زراعات و اشجار و اثمار کسی که بخواهد از عباد خود که مستحقّ باشند، و منصرف می‌نماید او را و ضرر او را از کسی که نخواهد سالم ماند. قوله علیه السلام: وَ لاَ تَجْعَلْ صَوْبَهُ عَلَیْنَا رُجُوماً. یعنی قرار مده نزول آن برد و تگرگ را بر ما رجوم، یعنی چون رمی به حجاره در وقوع ضرب و الم اذا، و بر ما چنان که آنفاً در تفسیر آیه مبارکه ذکر شد. قوله علیه السلام: وَ لاَ تَجْعَلْ مَاءَهُ عَلَیْنَا أُجَاجاً. یعنی قرار مده آب آن غیث را بر ما شدید الملوحة کما کان حین وقوعه فی البحر مرّاً أجاجاً، یعنی قبل تبخیره و صعوده الی السماء، اگرچه کلّیه اسباب چنان که مذکور در عنوانات شریف است مربوط و مستند به مسبّب الاسباب و صانع قدیم است، امّا از باب وقوع آنها در عالم طبیعی ؛ [که] دار اسباب است به مقتضای « أبی اللّه أن یجری الأمور إلاّ بأسبابها » [می باشد]. [۳] ---------- [۳]: ۳ - سوره مبارکه شعراء، آیه ۱۸۹. [۴]: ۴ - اقتباس از سوره واقعه، آیه ۴۳: « وَ ظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ ». [۵]: ۵ - غررالحکم، ص ۱۴۳. [۱]: ۱ - سوره مبارکه نور، آیه ۴۳. [۲]: ۲ - الکافی، ج ۱، ص ۳۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۲، ص ۶۲ ؛ منیة المرید، ص ۱۸۳. [۳]: ۳ - سوره مبارکه بقره، آیه ۷۴. [۴]: ۴ - سوره مبارکه نور، آیه ۴۳. [۱]: ۵ - مجمع البحرین، ج ۳، ص ۱۱. [۲]: ۶ - مجمع البحرین، ج ۲، ص ۱۰۱، با تصرّف. [۳]: ۱ - بسنجید: غرر الحکم، ص ۱۰۲: « إنّ اللّه سبحانه یجری الأمور علی ما یقضیه لا علی ما ترتضیه ». و الکافی، ج ۱، ص ۱۸۳: « أبی اللّه أن یجری الأشیاء بأسباب ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: شمشیر علی علیه السلام صفدی نیز گفته است: مورخان آورده اند، علی علیه السلام در روز جنگ با خوارج نهروان، دو هزار تن را به قتل رسانید، او شمشیر می‌زد و تا نهایت سپاه می‌رفت. (تا شمشیرش خم می‌شد) وی می‌گفت: مرا ملامت نکنید، بلکه این شمشیر را ملامت کنید، سپس او شمشیر را راست می‌کرد. از ضربه‌های مشهور علی علیه السلام ضربه او به مرحب است. که با یک ضربت کلاه خود او را بر سرش، دو نیم کرد. عمروبن عبدوود عامری پس از قطع پایش با شمشیر علی علیه السلام، پای خود را گرفت و به سوی علی پرتاب کرد، علی خود را به کنار کشید، پای بریده به دو پای شتری اصابت کرد و آنها را شکست. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃