eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قسمت ۱۶ اورژانس صحرایی، چند خیابان عقب‌تر از کارون بود. وقتی به انتهای کانال می‌رسیدی، باید چند تا کوچه و خانه را رد می‌کردی، تا می‌رسیدی به‌اش. آن‌جاها که توی دید دیدبان‌های دشمن بود😊 دیوارها و اتاق‌ها را سوراخ کرده بودند و به هم راه داده بودند و باید از میان آن‌ها می‌گذشتی. زیرزمینِ بزرگ و درندشت یک خانه‌ را کرده بودند اور‌ژانس و تا دلت بخواهد، روی آن گونی خاک چیده بودند تا اگر خمپاره‌ای چیزی به‌اش خورد، آسیب نبیند😉. دو تاآمبولانسِ 🚑گل‌مالی شده، جلوی درِ اورژانس بود. رفتم تو و از پرستارِ زنی که قبلاً ندیده بودمش و انگار تازه آمده بود آن‌جا، سراغِ مامان را گرفتم. اول بازخواستم کرد و پرسید کی هستم و چه‌کارش دارم و از کجا آمده‌ام. تا گفتم پسرش هستم، نگاهی از سر تعجب به سر تا پایم انداخت و عمدی چشم‌هاش را کرد قد یک نعلبکی و گفت: «ماشا‌الله زری‌جان یک همچین پسری هم دارد و به ماها چیزی نگفته؟!»😄 خواستم بگویم شما دیر آمدی، وگرنه توی اورژانس مثل گاوِ پیشانی‌سفید هستم و همه من را می‌شناسند. دندان روی جگر گذاشتم و چیزی نگفتم. گفت مامان توی ساختمان بغلی، استراحتگاه خانم‌ها است. خواست بیاید زیرزمینِ استراحتگاه را نشانم بدهد که گفتم خودم بلدم.😌 از همان بیرون داد زدم: «مامی... مامی‌ ی ‌ی ‌ی‌.» توی جبهه، یک رسمی بود که همه، آن یکی را برادر صدا می‌زدند. مثلاً وقتی می‌خواستم در میانِ جمع، غلام شوش یا رسول سوتی را صدا بزنم ـ با این‌که آن‌قدر با هم رفیق بودیم ـ می‌گفتم برادر غلام، یا برادر رسول.😃 من یکی که دوست نداشتم اصلاً این‌طوری حرف بزنم. ‼️وقتی خبری را برای یکی از سنگرها می‌بردم، نمی‌گفتم برادر قاسم گفته. همیشه به‌اش می‌گفتم فرمانده. حتا مامان را هیچ‌وقت نتوانستم خواهر صدا بزنم. مثلاً بروم اورژانس، از یکی از خواهرها یا برادرها بپرسم: «خواهر زری تشریف دارند؟»‼️ طرف هم بپرسد: «شما با ایشان نسبتی دارید؟» ـ بله، من پسرش هستم! وقتی فکرش را می‌کردم، می‌دیدم بامزه‌ است مثلاً مامان زنگ بزند و بگوید: «برادر ناصر هستند؟» ـ شما؟ ـ من مادرش هستم! اگر من را می‌کشتی هم، نمی‌توانستی راضی کنی که در میانِ جمع، به مامان بگویم خواهر. اصلاً کیفش به این است که همه جا به‌اش بگویم مامی. مامان‌زری هم کیف می‌کرد که این‌جوری صدایش می‌زدم.😌 ـ مامی ی ی ی! مامان، تند از زیرزمین زد بیرون و پله‌ها را دو تا یکی کرد. طوری عجله داشت و هول بود که یک جا پایش پیچ خورد و نزدیک بود بخورد زمین.😩 ـ مامان، یواش نرسیده، آغوش باز کرد و رفتیم تو بغل هم. بوی مامان که به مشامم خورد، بی‌اختیار بغض کردم. ولم نکرد. توی گوشم گفت: «کجایی تو بچه‌ی سِرتق. با این شلوغ‌پلوغی امروز، نمی‌گویی مادرت نگران می‌شود⁉️ صورتش را نمی‌دیدم ولی با آن لرزشِ صدا، حتم داشتم که اشک گوشه‌ی چشم‌هاش جمع شده و به همین خاطر است که نمی‌خواهد از بغلش جدا شوم.😇 ـ مامان‌ن‌... این‌جوری نگو دیگه. من که مثل بچه‌ننه‌ها، همه‌اش این‌جا هستم. بالاخره راضی شد از بغلش جدا شوم. اما قبل از آن ـ با گوشه‌ی روسری ـ اشک‌هاش را پاک کرد. بعد بلافاصله خندید. به خدا، بهترین مامان دنیا را دارم من❤️ سه روز است، نیامدی این‌جا. صبح که دیدم آتش زیاد است، گفتم احوالی ازت بپرسم، نبودی. بعد انگار چیز عجیبی دیده باشد، یکهو خشکش زد. دو ورِ صورتم را گرفت و آرام گفت: «ببینم، لبت چی شده⁉️ آخ که چه سوتی وحشتناکی دادم. اصلاً حواسم نبود. گفتم: «هیچی بابا، خوردم زمین.» مگر می‌توانستم بگویم چی شده! اگر مامان می‌فهمید، یک‌راست می‌رفت خط و کله‌ی هر دوشان را از بیخ می‌کَند😠 بیا برویم تو اورژانس، پانسمان کنم. خودم را از دستش کشیدم بیرون و خنده خنده گفتم: «مگه چی شده حالا!»‼️ رفتیم تو زیرزمینِ استراحتگاه. مامان بود و آن سه تا خانم‌ها. استراحتگاه آن‌ها را که می‌دیدی، خجالت می‌کشیدی از این‌که فکرش را می‌کردی خودت توی چه جور جایی زندگی می‌کنی. همه جا از تمیزی برق می‌زد😇 نشسته بودیم و مامان از این جعبه و آن جعبه و این کمد و آن کمد، تند تند خوردنی بیرون می‌کشید و می‌گذاشت جلویم. مطمئن که شد شکمم را سیر کرده، شروع کرد به گیر دادن: ـ چرا لباس‌هات این‌قدر کثیف است؟ دفعه‌ی بعد که آمدی، لباس چرک‌هات را بیاور تا بشویم.😊 https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حسن مصاحبت و سوء مفارقت با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ ارْزُقْنَا حُسْنَ مُصَاحَبَتِهِ، وَ اعْصِمْنَا مِنْ سُوءِ مُفَارَقَتِهِ [۳] . یعنی: خدایا أوّلاً: روزی و نصیب نما به ما حُسن مصاحبت پیغمبر خود را. و ثانیاً: حفظ فرما ما را از سوء مفارقت او، حسن مصاحبت پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم اتّصاف به صفات حسنه و تخلّق به اخلاق حمیده او است، به مقتضای « تخلّقوا بأخلاق اللّه » [۴]، و اتصفوا بصفات الروحانیین، کما قال: « بعثت لأتمّم مکارم الاخلاق » [۵] ؛ چنان که درباره او است « وَ إِنَّکَ لَعَلَی خُلُقٍ عَظِیمٍ [۶] ». و سوء مفارقت او تخلّق به اخلاق ذمیمه سوء و نبودن در تحت قانون کلیه و سنت سنیه او است که مکروه خدا است، چنان که متابعت او در اوصاف محبوب حق است به مفاد: « قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّه َ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللّه ُ [۱] ». چنان که از علی علیه السلام از اخلاق رسول صلی الله علیه و آله وسلم سؤال نمودند، فرمودند: اخلاق پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم قرآن است [۲]، یعنی آنچه قوانین حسنه در قرآن است بعینه اخلاق و اوصاف رسول است که از عالم وجود عینی به مقام وجود لفظی آمده، چه از برای حقیقت وجود در ترقیّات و تنزّلات چهار مرتبه است، از وجود عینی و ذهنی و لفظی و کتبی، که هر یک حاکی از مرتبه دیگر است، این است که حقّ تعالی می فرماید: « قُلْ هَذِهِ سَبِیلِی أَدْعُوا إِلَی اللَّهِ عَلَی بَصِیرَةٍ أَ نَا وَ مَنِ اتَّبَعَنِی [۳] »، یعنی: بگو ای محمّد که این قوانین قرآن طریقه من و طریقه کسی است که متابعت من می‌نماید در سلوک الی اللّه می‌خوانیم به خدا از روی بصیرت و یقین نه از روی ظنّ و تخمین، لذا وارد شده که کسی در آخرت به شفاعت پیغمبر نایل می‌شود که در دنیا نصایح او آن را شامل شده باشد، از اینجا است که در فقره دعا عرض می‌نماید: بِارْتِکَابِ جَرِیرَةٍ [۴] . یعنی ما را حفظ نما از مفارقت اخلاق و اوصاف او که عارض ما شود در دنیا، به سبب مرتکب شدن ما جریره ای را. الجریرة: الجنایة و الذنب، سمّیت بذلک لأ نّها تجرّ العقوبة إلی الجانی. قوله علیه السلام: أَوِ اقْتِرَافِ صَغِیرَةٍ أَوْ کَبِیرَةٍ. الاقتراف: الاکتساب. یعنی باز حفظ نما ما را از مفارقت اخلاق و اوصاف پیغمبر که از باب کسب و الصاق صغیره و کبیره از اعمال منهیه عارض ما می‌شود، به واسطه آن که چنان که اعمال حسنه موجب قرب به خدا و رسول می‌شود نیز افعال قبیحه منشأ بعد از آنها می‌گردد. بالجمله، بدان که بین علماء در تعیین ذنوب صغیره و کبیره اختلاف است، قال اللّه تعالی: « إِنْ تَجْتَنِبُوا کَبَآئِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُکَفِّرْ عَنکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ وَ نُدْخِلْکُمْ مُدْخَلاً کَرِیمًا [۱] ». قالوا: المعاصی کلّها کبیرة ؛ لأنّ کلّها مخالفة الأوامر و النواهی، لکن بعضها أکبر من بعض. ---------- [۳]: ۲ - اصل: مفارقة. [۴]: ۳ - بحارالأنوار، ج ۵۸، ص ۱۲۹. [۵]: ۴ - مسند الرضا علیه السلام، ص ۱۳۱. [۶]: ۵ - سوره مبارکه قلم، آیه ۴. [۱]: ۶ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۳۱. [۲]: ۷ - بنگرید: المسند، ج ۶، ص ۹۱ و ۱۶۲ ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۶، ص ۳۴: « کان خلقه القرآن »، این روایت از عایشه نقل شده. [۳]: ۱ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۱۰۸. [۴]: ۲ - اصل: + أو اقتراف صغیرة أو کبیرة. [۱]: ۳ - سوره مبارکه نساء، آیه ۳۱. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: اعطاء معاویه روزی معاویه بر منبر گفت: ما به هر کسی در حد مقام و شخصیت او عطا می‌کنیم، وَ إِنْ مِنْ شَیْءٍ إِلاّٰ عِنْدَنٰا خَزٰائِنُهُ وَ مٰا نُنَزِّلُهُ إِلاّٰ بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ [۱]، لذا مرا بر کارم ملامت نکنید. احنف برخاست و گفت: ما تو را بر آنچه در خزائن الهی است ملامت نمی کنیم، بلکه ملامت ما به خاطر آن چیزهایی است که در خزینه خود جمع کرده و از آنها پرداخت نمی کنی. معاویه و شریک شریک بن اعور که زشت چهره بود روزی به دربار معاویه رفت، معاویه گفت: تو زشت صورتی و زیبایی بهتر از زشتی است؛ تو شریکی و خدا شریک ندارد؛ پدرت اعور (کج چشم) است و درست چشم برتر است؛ با این خصال ناپسند چگونه بزرگ قوم خود شدی؟ شریک گفت: تو معاویه ای و معاویه سگ ماده ای است که سگان دیگر را به خود می‌خواند؛ تو پسر صخر هستی و بیابان بهتر از سنگلاخ است؛ تو زاده حربی و صلح بهتر از جنگ است؛ تو پسر امیه هستی و امیه تصغیر امه یعنی کنیز است و آزاده برتر از کنیز است؛ حال با این اوصاف چگونه بر ما امارت می‌کنی؟ سپس از نزد او خارج شد و شعری در توصیف خود و شمشیر و قبیله خویش سرود. ایشتمنی معاویةبن حرب و سیفی صارم و معی لسانی و حولی من بنی عمی لیوث ضراغمة تهش الی الطعان ---------- [۱]: ۱) - حجر، ۲۱. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 با سلام وقت بخیر ببخشید من کرم ضد آفتاب بی رنگ میزنم ۲ الی ۳ ساعت بعد می خوام وضو بگیرم آیا باید با شوینده صورتم رو بشورم و بعد وضو بگیرم . یا فقط با آب خالی می تونم بر طرفش کنم و وضو بگیرم پاسخ👇 سلام علیکم اگر در این مدت جذب شده باشد، اشکالی ندارد و الا باید شسته شود و تشخیص به عهده خودتان است.
سؤال👇 سلام سوال اگر بچه ای که خوب بد را میفهمد به دیگری سلام کند جواب سلام او چه حکمی دارد؟ پاسخ👇 سلام علیکم جواب سلام بچه ممیز، واجب است.
سؤال👇 سلام، میزان کفاره ی تاخیر رو هم لطف میکنید بفرمایید؟ ممنون پاسخ👇 سلام علیکم برای هر روز یک مد طعام باید به فقیر داده شود.
سؤال👇 سلام من وقتی مدرسه میرفتم چندبار از هم کلاسیام پول یا خردنیاشونو برداشتم الانم چطوری بهشون بگم که حلالم کنن کلاس چهارم بودم یا میشه بجای اونا من پول به فقیر بدم ثوابش برا اونا مشه یا نه /آیت‌الله سیستانی / من بچه کوچیک دارم یک سالشه وقتی دستم نجس میشه با اب بدون مایع زدن تمیز میشه من داعما درحال لباس عوض کردنم دست بشورم پاهام بشورم وفرشامم نجس شده وقتی وضور میگرم اول پهامو میشورم اگه یک وقت نجس شد باشه خیلی سختمه میشه اول وضو گرفت بعد پهانو بشورم پاسخ👇 سلام علیکم ۱. آن مبلغ را با محاسبه تورم باید به آنان بپردازید. برای این کار لازم نیست به آنها بگوئید بلکه می توانید به حساب آنان واریز کنید یا به صورت ناشناس به آنها پرداخت کنید. البته اگر پیدا کردن آنان الان برایتان امکان ندارد، به نیت آنان صدقه بدهید. ۲. همینکه دست نجس را زیر آب کر بگیرید، پاک می شود و نیازی به شوینده نیست. وسواس نداشته باشید تا یقین به نجاست نیست، همه چیز پاک است. وضو گرفتن قبل از شستن پاها نیز صحیح است.
سؤال👇 سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم خواندن دعا و زیارت و صلوات به نیابت از کسایی که حق الناس اونا به گردن ما هست ولی ما اونارو نمیشناسیم یا یادمون رفتن... ایا درسته و مورد قبول هست این کار؟ رد مظالم فقط سر مسایلی مالی هست ایا این مورد مصداقش میشه؟ و به طور برای حق الناس هایی که به گردنمونه ولی نمیدونم کی و کِی و کجا حقی از جانب ما ضایع شده چیکار کنیم پاسخ👇 سلام علیکم در حق الناس های معنوی می توان عمل حسنه ای مانند خواندن دعا و زیارتی به نیت صاحب حق انجام داد اما در حق الناس های مادی: اگر صاحب حق را می شناسید و به وی دسترسی دارید باید این حق را به خودش برسانید و اگر از دنیا رفته باید به ورثه وی داد. اگر صاحب حق را نمی شناسید یا از پیدا کردن وی مأیوس هستید، باید رد مظالم پرداخت کنید.
سؤال👇 سلام وقتتون بخیر ببخشید یه سوال داشتم میخواستم بدونم اگر انسان در صدد جبران گناهانی که مرتکب شده باشه، خداوند اونارو از نامه‌ی اعمالش پاک میکنه؟ اگه واقعا توبه کنه و به گذشتش برنگرده... پاسخ👇 سلام علیکم توبه حقیقی را قطعا خداوند می پذیرد و شخص توبه کننده را می آمرزد چراکه خداوند غفور و بخشنده است. البته توبه صرف استغفار نیست و اگر حق الناسی بر عهده انسان است باید پرداخته شود و اگر نماز و روزه ای را انسان قضا کرده باید بجاآورد.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنـوز نگاه ما بـه رهبـران الهی درسـت نیست❌😔 (عج) رو هـم میخواهیـم ڪه بیـاد حاجـات مـا رو برآورده ڪنـه❗️
.......: باب دوم قصاص عضو فصل اول تعاريف و موجبات قصاص عضو ماده ۲۶۹ قطع عضو و يا جرح آن اگر عمدي باشد موجب قصاص است و حسب مورد مجني عليه مي‌تواند با اذن ولي امر جاني را با شرايطي كه ذكر خواهد شد قصاص نمايد. تبصره ۱ مجازات معاون جرم موضوع اين ماده سه ماه حبس تا يك سال است تبصره ۲ در مورد اين جرم چنانچه شاكي نداشته و يا شاكي از شكايت خود گذشت كرده باشد يا موجب قصاص نگرديده وليكن سبب اخلال در نظم جامعه يا خوف شده يا بيم تجري مرتكب يا ديگران باشد موجب حبس تعزيري از سه ماه تا دو سال خواهد بود و معاون جرم به حبس از دو ماه تا يك سال محكوم مي‌شود. ماده ۲۷۰ قطع عضو يا جرح آن سه نوع است عمد، شبه عمد، خطاء كه احكام دو نوع اخير در فصل ديات خواهد آمد. ماده ۲۷۱ قطع عضو يا جرح آن در موارد زير عمدي است الف وقتي كه جاني با انجام كاري قصد قطع عضو يا جرح آن را دارد چه آن كار نوعا موجب قطع يا جرح باشد يا نباشد. ب وقتي كه جاني عمدا كاري انجام دهد كه نوعا موجب قطع يا جرح عضو باشد هر چند قصد قطع يا جرح نداشته باشد. ج وقتي كه جاني قصد قطع عضو يا جرح را ندارد و عمل او نوعا موجب قطع يا جرح نمي باشد ولي نسبت به مجني عليه بر اثر بيماري يا پيري يا ناتواني يا كودكي و مانند اينها نوعا موجب قطع يا جرح باشد و جاني به آن آگاهي داشته باشد. .......: کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
.. ◾اگر كسی در ملک خود برای حفاظت اموالش موانعی ايجاد كند و كسی با آن برخورد كند است؟ ▫در صورتی كه مالک برای حفاظت اموال و ملک خود از سرقت سيم خاردار را روی ديوار ملک خود به نحوی قرار داده باشد كه رهگذران به طور عادی با آن برخورد پيدا نمی ‌كنند فردی با رفتن بالای ديوار به قصد سرقت جرم ديگر با آن برخورد كند و دچار آسيب شود و حتی بميرد مسئوليتی متوجه صاحب ملک نيست باید توجه داشت که منظور از حفاظت متعارف آن مانند سیم خاردار، نیزه و... است اگر صاحب خانه به سیم خاردار برق وصل کند و فرد براثر برق گرفتگی مجروح و کشته شود به دلیل نامتعارف بودن حفاظ        قتل شبه عمد محسوب میشود https://eitaa.com/zandahlm1357
◾مزایای تنظیم اجاره ‌نامه رسمی                        در دفاتر اسناد رسمی ▫در فرضی که سند اجاره ‎نامه در یکی از دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد و مستاجر در موعد تعیین شده در اجاره ‌نامه ملک مورد اجاره را تخلیه نکند در موعد مقرر در اجاره‌ نامه اجاره ‌بها را پرداخت نکند به دفترخانه تنظیم ‌کننده سند اجاره مراجعه و تقاضای صدور اجرائیه کند و دفترخانه نیز اجرائیه صادر و به دایره اجرای ثبت ارسال می ‌کند و این پروسه با یکبار مراجعه مالک به دفترخانه و حداکثر ظرف چهل و هشت ساعت اداری دفاتر اسناد رسمی انجام میشود و اجرا نیز مفاد سند را اجرا می ‌کند و ملک را تخلیه اجاره بها را از مستاجر وصول می‌ کند در این مورد هیچ‌ گونه نیازی به مراجعه به محاکم قضایی و دادگاه‌ ها نیست و اگر در پایان مدت اجاره مالک به هر علت ملک را تحویل نگیرد از دریافت اجاره ‎بها خودداری کند ملک را تخلیه و با مراجعه به دفترخانه ملک را به دفترخانه تحویل دهد اجاره ‎بها را از طریق دفترخانه در صندوق ثبت تودیع کند در حالی که اگر اجاره نامه عادی باشد دیگر غیر از دفترخانه در بنگاه ‌های معاملات املاک تنظیم شود برای انجام هرکدام از موارد فوق باید مالک مستاجر به مراجع قضایی مراجعه کند که این امر خود مستلزم مراجعات مکرر و صرف وقت زیاد از طرف ذینفع خواهد بود ▫با تشکر: حسن زارع     💐💐