ز اين سخنان بسي برتر و منزه است. سليمان عرض كرد: سرورم، من كه عرض كردم اراده مانند سمع و بصر و علم است، مأمون گفت: واي بر تو اي سليمان! چقدر مخالطه و تكرار ميكني، اين بحث را تمام كن و به سراغ موضوع ديگري برو؛ چون از عهده پاسخ آن بر نمي آيي. حضرت فرمود: او را به حال خود بگذار اي اميرالمؤمنين سؤالش را
قطع نكن؛ مبادا آن را بهانه قرار دهد، ادامه بده سليمان، سليمان گفت: عرض ميكردم كه اراده مثل سمع و بصر و علم است، حضرت فرمود: بسيار خوب، به من بگو آيا اراده يك معنا دارد يا چند معنا؟ سليمان عرض كرد: يك معنا دارد، حضرت فرمود: پس همه ارادهها به يك معنا هستند؟ سليمان عرض كرد: آري، حضرت فرمود: اگر معناي همه ارادهها يكي باشد پس اراده ايستادن همان اراده نشستن است و اراده زندگي همان اراده مرگ، اگر اراده در همه اينها به يك معنا باشد در آن صورت هيچ يك از آنها بر ديگري تقدم نخواهد داشت و هيچ يك با ديگري متفاوت و مختلف نخواهد بود، همگي يك چيز خواهد بود، سليمان عرض كرد: معناي آنها با هم متفاوتند، حضرت فرمود: به من بگو كه آيا مريد همان اراده است يا چيز ديگري است؟ سليمان عرض كرد: خير، همان اراده است. حضرت رضا (ع) فرمود: اگر همان اراده است، پس به نظر شما مريد بايد مختلف و گوناگون باشد، سليمان عرض كرد: سرورم! اراده همان مريد نيست، حضرت فرمود: پس اراده حادث است و گرنه لازم ميآيد كه چيز ديگري همراه خداوند باشد، دقت كن، و باز هم به سؤالاتت ادامه بده. سليمان عرض كرد: پس، اراده نامي از نامهاي خداست. حضرت رضا (ع) فرمود: آيا او خود را
به اين نام خوانده است؟ سليمان عرض كرد: خير، او خود را به اين نام نخوانده است، حضرت فرمود: پس تو حق نداري نامي را بر او بگذاري كه او خود برخويشتن ننهاده است، سليمان عرض كرد: اما او خودش را با صفت مريد وصف كرده است، حضرت فرمود: اين كه خودش را با صفت مريد وصف كرده معنايش اين نيست كه خواسته است بگويد كه او اراده است و يا اين كه اراده نامي از نامهاي اوست، سليمان عرض كرد: چون اراده اش (عين) علم اوست، حضرت رضا (ع) فرمود: اي نادان! پس اگر چيزي را بداند يعني آن را اراده كرده است؟ سليمان عرض كرد: همين طور است، حضرت فرمود: پس اگر آن را اراده نكند يعني بدان علم هم ندارد؟ سليمان گفت: همين طور است، حضرت فرمود: از كجا چنين سخني ميگويي، و چه دليلي داري بر اين كه اراده او همان علم است؟ در حالي كه ممكن است خداوند چيزي را بداند ولي هرگز آن را اراده نكند؛ خداي عزّوجلّ چنين ميفرمايد: (و اگر بخواهيم آنچه را به تو وحي كرديم ببريم) ۲۲ خدا ميداند كه چگونه آن را ببرد ولي هرگز نمي برد، سليمان عرض كرد: علتش اين است كه خداوند از كار فارغ شده است و ديگر چيزي بر آن (چه آفريده و مقدار كرده است) نمي افزايد، حضرت رضا (ع) فرمود: اين كه
سخن يهود است، پس چرا خداوند عزّوجلّ فرموده است (مرا بخوانيد شما را اجابت ميكنم) ۲۳ سليمان عرض كرد: مقصودش اين است كه او بر اين كار قادر است، حضرت فرمود: يعني خداوند وعده اي ميدهد كه بدان وفا نمي كند؟! اگر از اين كار فارغ شده (و ديگر كاري به كار عالم و آدم ندارد) پس چگونه فرموده است (آنچه را كه بخواهد به مخلوقات ميافزايد) ۲۴ و نيز فرموده است (محو ميكند آنچه را بخواهد و اثبات ميكند وام الكتاب نزد اوست) ۲۵ سليمان جوابي نداد. حضرت رضا (ع) فرمود: اي سليمان! آيا خداوند ميداند كه انساني موجود خواهد شد و اراده نكند كه ابداً انساني را خلق كند، و ميداند كه انساني امروز ميميرد و اراده نكند كه امروز بميرد؟ سليمان عرض كرد. بله، حضرت رضا (ع) فرمود: پس آيا آنچه را كه اراده كرده است موجود شود، ميداند كه موجود ميشود، يا آنچه را كه اراده نكرده است موجود شود ميداند كه موجود ميشود؟ سليمان عرض كرد: ميداند كه هر دو موجود خواهند شد، حضرت فرمود: بنابر اين او ميداند كه يك انسان در آن واحد هم زنده است هم مرده، هم ايستاده است هم نشسته، هم نابيناست و هم بينا، و اين محال است، سليمان عرض كرد: قربانت گردم، او ميداند كه يكي از آن دو
تحقق خواهد يافت
. حضرت فرمود: بسيار خوبن حال كدام يك موجود خواهد شد: آيا چيزي كه خداوند اراده كرده است موجود شود يا آن كه اراده نكرده است موجود شود؟ سليمان عرض كرد: آن چيزي كه خداوند اراده كرده است موجود شود، حضرت رضا (ع) خنديد و مأمون و دانشمندان حاضر در مجلس خنديدند. حضرت رضا (ع) فرمود: مخالطه كردي و اين گفته خود را وانهادي: كه او ميداند انساني امروز خواهد مرد در حالي كه اراده نكرده است كه امروز بميرد، و مخلوقاتي را ميآفريند در حالي كه اراده نمي كند آنها را بيافريند) زيرا وقتي شما جايز نمي دانيد كه علم به آنچه كه اراده نكرده وجود يابد تعلق گيرد پس فقط به چيزي تعلق ميگيرد كه اراده كرده است موجود شود. سليمان عرض كرد: سخن من اين است كه اراده نه همان خداست و نه غير او، حضرت رضا (ع) فرمود: اي نادان
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔸 برنامه تلویزیونی "درسگفتار" 🏷 آسیب شناسی مهدویت 💎 جلسه دوم 👤 استاد محمد شهبازیان ♦️ حتماً ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
20.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 برنامه تلویزیونی "درسگفتار"
🏷 #آسیب_شناسی_مهدویت
💎 جلسه سوم
👤 استاد محمد شهبازیان
♦️ حتماً این جلسات را پیگیری کنید
🔰 سلسله #پوسترهای_وظایف_منتظران 3
شماره 3⃣
🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📻📻📻 #سپاه #کتاب_صوتی 📚 #نخلها_و_آدمها ✍ نعمت الله سلیمانی 5⃣ فصل پنجم (۵) 📚 از رمانهای بلند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻📻📻
#سپاه
#کتاب_صوتی
📚 #نخلها_و_آدمها
✍ نعمت الله سلیمانی
6⃣ فصل ششم (۶)
📚 از رمانهای بلند دفاع مقدسی که در سال ۸٠ برنده جایزه بهترین کتاب شد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خیبر خیبر یا صهیون!
🔹رجزخوانی مهدی رسولی برای صهیونیستها
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: درخواست عمل به خیر و دوری از شرّ اشاره قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
صحیفه اعمال یا قبر و حسنه در آن
قوله علیه السلام: وَ امْلاَءْ لَنَا مِنْ حَسَنَاتِنَا صَحَائِفَنَا.
یعنی: پُر و مملّو نما از اعمال حسنات و اخلاق مرضیات صحایف قلوب ما را، قبل از آن که مملوّ شود از سیئات و اخلاق رذایل.
بعد بدان که: مراد به صحیفه انسان دل او است، که اولاً چون مرآت صافیه خالی از تمام نقوش است و به هر چه رو آرد رنگ آن پذیرد، و از برای او دو صفحه است، روئی به باطن که جانب به یمین و نشأه ملکوت و عالم آخرت است، و روئی به ظاهر که جهت شمال و عالم دنیا و ملک باشد.
و از باب انقلاب او به این دو جهت که گاهی متوجّه به این جهت و گاهی به آن جهت است او را « قلب » نامیده اند. کما فی الحدیث: « یا مقلّب القلوب والأبصار، ثبّت قلبی علی دینک » [۳]، و هو واقع بین أصابع الملک و أصابع الشیطان، یعنی در تحت تصرّف دو قوه است، شهویه و عقلانیه، و به حسب قوه شهویه نایل شود لذّات بدنیه را از جذب اغذیه و اشربه و لذت مرکوب و منکوح و غیره، و به قوّه عقلانیه نائل شود علوم و معارف حقّه یقینیه را.
و اگر مسخّر و منقاد نمود جنود شیطان را که شهوت و غضب است در تحت غلبه عقل حزب اللّه و جنود ملائکه است به آن که مملوّ نماید صفحه قلب خود را
به اخلاق و صفات حسنه و ملکه حمیده صار ملکاً مسدّد الی الصواب.
و اگر غلبه نمود شهوت او بر عقل یعنی عقل جزئی را در تصرّفات شیطان، صرف در طریقه حیل در اکتساب و تحصیل وسایل و تهیه شهوات قرار داد لابد غلبه جنود شیطان مملوّ شود صفحه قلب او از صفات بهیمیه و سبعیه و شیطانیه، و معرکه دل او محلّ تردّد کلب غضب و خنزیر شهوت گردیده، ملک از آنجا اعراض نماید، از این جهت عرض مینماید که مملوّ نما قلب ما را اوّلاً از حسنات که اخلاق ملائکه است.
----------
[۳]: ۴ - مصباح المتهجد، ص ۳۶۵ ؛ بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۱۴۹.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: کلام دو پهلو یکی بر دشمن خود از مسیحیان وارد شد و چنین برای او دعا کرد، خدا تو را بقا دهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
چاره شاعر
شاعری دشمنی داشت که همواره از او دوری میجست، روزی دشمن خود را کنار خود دید، دانست کشته میشود به وی گفت: میدانم مرگم نزدیک شده و از تو تقاضا دارم بعد از اینکه مرا کشتی به خانهام برو و بگو الا یا ایها البنتان ان اباکما.
شاعر به دست دشمنش کشته شد، و بنا به وصیت مقتول، به خانه اش که دو دخترش آنجا بودند رفت و آن مصرع را سرود. دختران چون مصرع را شنیدند، مصرع دیگر را بیان کردند که قتیلٌ خذا بالثار ممن اتاکما، یعنی پدرتان کشته شد از کسی که به سوی شما آمده، دیه اش
را بگیرید. دختران او را گرفتند و نزد حاکم بردند، قاتل اقرار به قتل کرد و کشته شد.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
یکی از مهمترین نکات در امر پرورش و تربیت کودک این است که ما چه ذهنیت و چه تفکری داریم؟ مثبت یا منفی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان با تفکر مثبت با داشته هایش زندگی می کند و داشته هایش در خدمت شدن هستند. انسان با تفکر منفی با نداشته هایش زندگی می کند و هیچ برنامه ای هم برای داشتن ندارد و فقط حسرت می خورد. انسان با تفکر منفی با حسرت زندگی می کند.
یکی از حاضرین: گاهی نداشته ها انگیزه می شوند برای رسیدن؟
پاسخ: وقتی انگیزه "داشتن" می شود نگاه پایین می آید و بعد هیچ وقت سیری نخواهیم داشت، ولع پدید می آید و آن وقت هرچه بگیریم و بدست آوریم باز هم کم است و فقط می خواهیم که داشته باشیم. انسان جزء به بی نهایت رضایت نمی دهد چون از جنس خداوند است. انسان کمال طلب مطلق است و جزء به خدایی شدن رضایت نمی دهد و نباید بدهد، این کمال طلبی عالی است یعنی به سمت و جهت مثبت است. ما تا زمانی که مادیات از مادیات هیچ وقت ارضاء نمی شویم.
امکان ندارد که انسان با تفکر مادی، بگوید که "دیگه بسه" . انسان، بی نهایت طلب است و امکان ندارد وقتی با نداشته هایمان زندگی می کنیم به داشتن برسیم، محال است چون هرچه که داشته باشیم، باز هم چیزی هست که نداریم. همه ی کره ی زمین را به یکی از ما بدهند، این چند میلیارد آدم هم رعیت ما، فکر می کنید چند وقت راضی و خوشحال خواهیم بود؟ آخه کره ی ماه هم هست، منظومه ی شمسی هم هست و غیره و غیره. انسان بی نهایت طلب است اما وقتی این کمال طلبی او را به رشد می رساند که در جهت معنویت باشد.
بچه ها این جوری به دنیا می آیند، بی نهایت هستند و کاملاً معنوی هستند و این ما هستیم که آن ها را منحرف می کنیم و به سمت مادیات می بریم. (ادامه دارد...)
#شخصیت {قسمت49}
[مباحث کودک متعادل ]
دومین علامت برای تشخیص اینکه زیر بنای ذهنی ما مثبت است یا منفی، این است که؛ انسان با تفکر مثبت، شاکر است و انسان با تفکر منفی، کافر است. شاکر کسی است که شکر می کند و سپاسگزار است یعنی داشته هایش را می بیند. کافر کسی است که می پوشاند. کفران یعنی پوشاندن. وقتی داشته هایمان را نمی بینیم و می پوشانیم و از آن ها لذت نمی بریم، کفران کرده ایم. وقتی داشته هایمان را نمی بینیم، هیچ وقت سپاسگزار نخواهیم بود.
یکی از ارزش هایی که در جامعه ی ما باید روی آن کار شود، سپاسگزاری است. بچه های ما اصلاً سپاسگزاری ندارند و بسیار طلبکار هستند و حتی زیاده طلبند. چون چیزهایی که دارند را نمی بینند و دائم می خواهند که دیده شوند.
سومین علامت، انسان با تفکر مثبت از وقایع تفسیر مثبت می کند و انسان با تفکر منفی از وقایع تفسیر منفی می کند. هر اتفاق بیرون از ما، صرفاً یک اتفاق است، مسئله از این جا شروع می شود که ما چه جوری به این اتفاق نگاه می کنیم. من دوسه ماه بعد از زلزله ی بم به آنجا رفتم که برای مربی ها کلاس خلاقیت بگذارم، هشتاد مربی زیر یک چادر، هوای گرم، خاک و ویرانه و همه عزیز از دست داده نشستند و همین طور به من نگاه می کردند؛ با خودم گفتم آخه الآن توی این موقعیت من چه خلاقیتی بگم، یکدفعه به نظرم رسید که بگم: ببینید شما الآن سه ماهه که دارید عزاداری می کنید و شیون می زنید، داغ دیدید، عزیز از دست دادید، همه ی دنیا غم شما را فهمیدند، حالا بیایید یک کار جدید کنیم و ببینیم که زلزله ی بم چه نعمت هایی برای شما داشت؟
اولش خیلی عصبانی شدند که زلزله چه نعمتی می تونه داشته باشه؟ گفتم عصبانی نشوید، فوقش یک ساعت با هم سروکله می زنیم و بعد میگیم که هیچ نعمتی نداره و میریم و خداحافظی می کنیم. باور می کنید؟ روی یک وایت بورد بزرگ که سازمان ملل اهدا کرده بود، تمام سطحش از مواهب و نعمت ها و رحمت های زلزله بم، مطلب پر شده بود و بعد از این جلسه بود که توانستم از فردایش کلاس خلاقیت بگذارم چون نگاه ها و باورهایشان عوض شد و دیگه به دید مصیبت نگاه نمی کردند.
#شخصیت {قسمت50}
[مباحث کودک متعادل ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بیان جالب رهبر انقلاب در رابطه با نحوه تربیت در خانوادههای چند فرزندی...
#لبیک_یا_خامنه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
خرگوش مهربان و سوپ هویج.mp3
3.91M
فایل صوتی شماره 7
#خرگوش_مهربان_و_سوپ_هویج 🐰🥕
https://eitaa.com/zandahlm1357
13.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نماهنگ "حسین مولانا" اثری از نوجوانان بحرینی به سبک "سلام فرمانده"
#سلام_فرمانده
https://eitaa.com/zandahlm1357
طب اسلامی:
سوء هضم
احساس پر بودن, اتساع شکم بعد از خوردن غذا, احساس درد در قسمت فوقانی شکم, نفخ و آروغ, گاهی هم احساس سوزش در سر دل و
تهوع می توانند نشانه های سوء هضم یا Dyspepsia باشند.
علت بیماری میتواند: پرخوری, خوردن غذای سنگین, خوردن در حال سیری, خوردن نهار, سریع غذا خوردن, نجویدن غذا, خوردن آب وسط غذا پ, خوردن غذا در حال عصبانیت و حالات هیجانی, غذاهائی که خوب پخته نشده, خوردن غذای نفاخ, حمام رفتن با شکم خالی, زیاد تخم مرغ خوردن, شایعترین علل سوء هضم هستند.
علت اصلی در گرم مزاجان غلبه صفرا و در سرد مزاجها سودا یا بلغم است.
درمان
۱. خوردن انار شیرین
۲ اب باران
۳. پنیر
۴. مرکب ۱
۵. هاضوم (اویشن زنیان و سیاه دانه)
مقدار کمی نمک در آب گرم بریزید و آن را صبح ها بنوشید👌
👈 باکتریهای مضر مسیر گوارشی را از بین میبرد
👈 با مشکلات گوارشی از قبیل نفخ و سوزش معده مبارزه میکند
👈 میتواند سطح استرس را کاهش دهد
👈 نوشیدن آب نمک گرم دریا صبح ها به ما کمک خواهد کرد تا شب خواب بهتری داشته باشیم
👈 میتواند سلامت استخوان ها را حفظ کرده و بهبود بخشد در حالی که از مشکلات استخوان مانند پوکی استخوان جلوگیری میکند
https://eitaa.com/zandahlm1357
٢٠حدیث از رسول اكرم«ص» درباره ٢٠ خوراکی
💐💐💐💐💐💐💐
✅1- زیتون
رسول اکرم صلیالله علیه و آله:
زیتون غذای خوبی است، دهان را خوشبو میکند، بلغم را از بین میبرد، چهره را باز، اعصاب را محکم میکند و مرض را میبرد و خشم را خاموش میکند.
✅۲- سیر
رسول اکرم صلیالله علیه و آله:
سیر بخورید و با آن مداوا کنید، که هفتاد بیماری را شفا میدهد.
مکارم الاخلاق ص ۱۸۲
✅۳- مویز
رسول اکرم صلیالله علیه و آله:
شما را سفارش میکنم به خوردن مویز، زیرا صفرا را برطرف میکند، بلغم را از بین میبرد، اعصاب را قوی، خستگی را دور، اخلاق را خوب میکند، به روح آرامش میبخشد و غم را میبرد.
✅۴- خرما در بارداری
به زن باردار در ماهی که در آن وضع حمل میکند، خرما بخورانید که فرزند او بردبار و پرهیزکار خواهد شد.
✅۵- خربزه در بارداری
پیامبر صلیالله علیه و آله:
هیچ زن بارداری نیست که خربزه بخورد، مگر این که فرزندش زیبا و خوشاخلاق میگردد.
✅۶- کدو
پیامبر صلیالله علیه و آله:
کدو بخورید، چرا که عقل را تیز و (کارایی) مغز را زیاد میکند.
✅۷-پیامبر صل لله علیه وآله به امام حسن وامام حسین"ع" :
فرزندم:
کرفس بخور، چرا که کرفس سبزى پیامبران است، از آن غفلت شده، خوراک خضر و الیاس علیهماالسلام است.
کرفس گرفتگى رگها را باز مىکند، دل را طراوت مىبخشد، حافظه را زیاد مىکند و دیوانگى، جذام، پیسى و ترس را دور مىکند.
الفردوس، ج ۵، ص ۳۷۰، ح ۸۴۶۸
✅۸- گوشت
پیامبر صلیالله علیه و آله:
هر کس چهل روز گوشت نخورد، بد اخلاق میشود. هر کس چهل روز گوشت بخورد، سنگدل میشود.
✅۹- کاسنی
پیامبر خدا صلیالله علیه و آله و سلّم:
کاسنى، مهتر همه سبزىهاست.
✅۱۰- نمک
پیامبر صلیالله علیه و آله:
ای علی! غذای خود را با نمک آغاز کن، چرا که در نمک درمان هفتاد درد است؛ دیوانگی، خوره، پیسی، گلودرد، دنداندرد و دل درد، از جمله این دردهاست.
✅۱۱- کندر
پیامبر صلیالله علیه و آله:
کندر بخورید؛ زیرا همانطور که انگشت، عرق را از پیشانی پاک میکند، کندر هم سوزش قلب را میبرد و کمر را محکم و عقل را زیاد میکند و ذهن را ذکاوت و چشم را جلا میبخشد و فراموشی را از میان میبرد.
✅۱۲- خربزه
پیامبر صلیالله علیه و آله:
خربزه بخورید، چرا که ده خاصیت دارد:
غذاست، آب است، شستشو دهنده و خوشبو کننده است، مثانه را میشوید، آب کمر را زیاد میکند، بر نیروی همبستری میافزاید، سردی مزاج را میبَرَد و پوست را شاداب میکند.
✅۱۳- انجیر
پیامبر صلیالله علیه وآله
انجیر تازه و خشک بخورید، چرا که قدرت همبستری را زیاد، بواسیر را ریشه کن میکند و برای نِقرِس و سردیس مزاج مفید است.
✅۱۴- عدس
رسول اکرم صلیالله علیه و آله:
ای علی تو را سفارش میکنم به خوردن عدس، زیرا مبارک و پاک است، قلب را رقیق و اشک را زیاد میکند و هفتاد پیامبر پیوسته از آن استفاده میکردند.
✅۱۵- پیاز
پیامبر اکرم - صلیالله علیه و آله - فرمود:
هر گاه وارد شهری شدید از پیاز آن جا بخورید؛ زیرا با خوردن پیاز آن شهر از امراض عمومی آنجا در امان هستید.
وسائلالشیعه، ج ۱۷، ح
✅۱۶-پیامبر اکرم - صلیالله علیه و آله - فرمود:
انار را با پیه و پردههای نازک روی دانهها بخورید، زیرا معده را ضد عفونی میکند.
✅۱۷- خرما
پیامبر اکرم - صلیالله علیه و آله - فرمود: در حال ناشتا خرما بخورید، زیرا کرم و انگلهای (روده و معده) را میکشد.
✅1۸- سیب
پیامبر اکرم - صلیالله علیه و آله - فرمود:
سیب را در حال ناشتا بخورید، زیرا معده را پاکیزه میگرداند.
✅۱۹- کاهو
پیامبر اکرم - صلیالله علیه و آله - فرمود:
کاهو بخورید؛ زیرا کاهو خوابآور است و غذا را زودهضم میکند.
✅2۰-حلیم
پیامبر اکرم - صلیالله علیه و آله - فرمود:
جبرئیل - علیهالسلام - بر من نازل شد و امر نمود که هریسه (حلیم) بخورم تا قدرت و نیرویم برای عبادت پروردگار افزون گردد.️
🎀درتـرویـج #طـب #اسـلامــے سهـیم باشــیم🎀
https://eitaa.com/zandahlm1357
12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چشمهای با 82 درجه که از میان کوهی برفی میجوشد
اردبیل از جمله استانهای خوش آب و هواست که یکی از مهمترین جاذبههای گردشگری آن پل معلق و چشمه آبگرم قینرجه میباشد که به داغترین چشمهی آبگرم خاورمیانه و دومین چشمه جهان نیز مشهور بوده و در دامنه کوه سبلان واقع شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 اُرتُکند، بهشت گمشدهی خراسان رضوی
در دل آبشارهای یخ زده ارتکند🥶❤️
مشهد،کلات
ارتکند ؛ با آبشار بینظیرش بهترین لوکیشن برای روزهای گرم تابستان اما این روزها به علت سرما و برف یخ زده که جلوه زیبا و شگفت انگیزی داره
ییلاق ارتکند، تفرجگاه شهر کلات نادری در خراسان رضوی محسوب میشود. اول باید به مشهد برویم و از آنجا وارد جاده مشهد – کلات شویم. حدود ۱۰۷ کیلومتر که رانندگی کنیم، خروجی روستای سررود را میبینیم. ۵ کیلومتر جلوتر روستای اُرتُکند را میبینیم. از این روستا باید دو ساعتی برویم تا بتوانیم آبشار اول را درون تونلی ببینیم. در ارتکند دو آبشار وجود دارد که دسترسی به دومی سختتر است و کمی سنگنوردی لازم دارد.
به مقصد که برسیم، غار کوچکی شبیه به تونل میبینیم که آب رودخانه در آن جریان دارد. آب از این غار ۱۵ متری که میگذرد، از آن طرف تونل بیرون میآید و مثل آبشار از کوه سرازیر میشود. اینجا، اولین آبشار ارتکند است که از ارتفاع ۱۰ متری به پایین میریزد.
کنار غار دو ردیف نردبان ساختهاند که میشود از آنها بالا رفت و آبشار بلندتر ارتکند را دید. بلندی آبشار ارتکند به ۳۵ متر میرسد.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: حکایت ۴۵- شیخ حسین آبکوهی میگفت: یکروز عصر که برای استفاده از درس حضرت شیخ رفته بودم، به م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
حکایت ۴۷-
نزدیک غروب بود که چند تن از مردم تهران، خدمت پدرم شرفیاب شدند و عرضه داشتند: یکی از بستگان ما مورد خشم دستگاه دولت رضا شاه است دو سال میگذرد که از ایران خارج شده است و هیچگونه اثری از او در دست نیست و از
مرگ و زندگیش خبر نداریم؛ کسی ما را به خدمت شما هدایت کرده است تا گره از این کار بگشائید. پدرم اندکی تأمل کردند و پس از آن فرمودند: منسوب شما در لندن است و روز شنبه، خبر سلامتیش از آنجا خواهد رسید و چهارشنبه نیز، خود به ایران باز
می گردد. آن چند نفر روز شنبه مراجعه کردند و اظهار داشتند: امروز صبح تلگراف او از لندن رسیده است و درست، روز چهارشنبه بود که گفتند: همین امروز، وارد تهران شده است و ورود او را به ما اطلاع دادند.
حکایت ۴۸-
انتظام کاشمری - واعظ - نقل میکرد که: به خدمت حاج شیخ حسنعلی اصفهانی عرض کردم: دستوری مرحمت فرما که توفیق تهجد یابم و گشایشی در کارم حاصل شود. فرمودند: هر صبح، از تلاوت قرآن مجید مخصوصا (یس) غفلت منما؛ انشاء الله توفیق رفیق خواهد گشت. به کاشمر بازگشتم و هر بامداد، در حین راه رفتن، به قرائت سوره یاسین مداومت میکردم، اما نتیجه ای به دست نمی آمد. سال دیگر در ایام عید به مشهد مشرف شدم و در یک شب بارانی برای اصلاح کاری به خانه یکی از علماء شهر رفتم؛ چون در آن شب، آقا به بیرونی نیامده بود، دست خالی بیرون آمدم و اندیشیدم: خوب است به خدمت حاج شیخ حسنعلی شرفیاب شوم و از عدم حصول
نتیجه او را آگاهی دهم. با این فکر به منزل حاج شیخ آمدم ؛ دیدم که جماعتی در اطاقند و در بسته است و ایشان، مشغول گفتار و موعظه هستند. با خود گفتم: اگر در اینحال به اطاق روم، ممکن است که جائی برای نشستن من نباشد و دیگر آنکه شاید سخن
حضرت شیخ به سبب ورود من به اطاق، قطع شود. از این رو بود که پشت در نشستم و به سخنان ایشان گوش دادم تا مجلس تمام شود و به حضورش شرفیاب شوم. در همین زمان، ناگاه شنیدم که مرحوم حاج شیخ موضوع فرمایشات خود را تغییر دادند و فرمودند: برخی از من دعای توفیق سحری و گشایش امور میخواهند، دستور میدهم که قرآن تلاوت کنند، لیکن به جای آنکه رو به قبله و در حال توجه به قرائت قرآن پردازند، در حال راه رفتن، سوره یاسین میخوانند و بعد به قصد گله میآیند که از دستور من حاصلی نگرفته اند. تازه در شب بارانی ابتدا، به منظور انجام کار دنیایی خود، به در خانه دیگران میروند و چون به مقصد نمی رسند، به فکر آخرت افتاده، سری هم به منزل من میزنند؛ این که شرط انصاف نیست، خوب است بروند و هر بامداد رو به قبله با توجه و تدبر و نه بالقلقة لسان، به تلاوت کلام الله پردازند، آنگاه اگر مقصودشان حاصل نشد گله مند گردند، و پس از این سخنان، باز به موضوع اصلی سخن خود پرداختند. و پس از پایان گفتار، در باز شد و من داخل شدم. حضرت شیخ محبت فرمودند و پرسیدند حاجتی داری؟ عرضه داشتم: جواب خود را شنیدم. فرمودند: پس معطل چه هستی؟ برخاستم و خداحافظی کردم و مجددا پس از چند روز به خدمتش رسیدم. از من خواستند که ظهر در آنجا بمانم، عرض کردم: امروز مهمانم و قرار شده است که برای من آش ترشی فراهم سازند، زیرا که مزاجم احتیاج به مسهلی داشته است. گفتند: امروز در آنجا خبری نیست. گفتم: وعده کرده ام، چگونه ممکن است خبری نباشد؟ فرمودند: همان است که گفتم: در آنجا خبری نیست. به اطاعت فرمان ایشان ظهر ماندم، ولی همه فکرم متوجه محل وعده بود که تخلف کرده بودم. باری، حضرت شیخ از اندرون برای ناهار من قدری گردوی کوبیده و پنیر و نان آوردند. چون از خوردن غذا فارغ شدم، فرمودند: زودتر برخیز و برو که مقصودت حاصل شده است. من ناراحت از اینکه با صراحت، عذر مرا میخواستند، از آنجا بیرون آمدم، ولی به مجرد آنکه به منزل
رسیدم، مانند کسی که مسهلی خورده باشم، مزاجم اجابت کرد و راحت شدم. و آنگاه معلومم گردید به چه سبب به من فرمودند: زود برخیز و برو. بعد از آن مطلع شدم، میزبان آن روز، پیش از ظهر به محل سکنای من مراجعه کرده و به علت پیدایش مانعی از
پذیرائی عذر خواسته بود.
#نشان از بی نشانها......
شیخ حسنعلی اصفهانی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 خاطره جالب نوه امام از ماجرای عصبانیت ایشان!
♨️ توصیه امام خمینی به خواندن #مناجات_شعبانیه
🔹 برشی از سخنرانی
https://eitaa.com/zandahlm1357