كه خداوند (براي رفع نياز خود) ميآفريد نياز ديگري در او (خداوند) پديد ميآمد، از اين روست كه ميگويم: خداوند خلق را براي اين نيافريد كه به آنها نيازي داشت؛ بلكه موجودات را نيازمند يكديگر آفريد، و برخي را بر برخي ديگر برتري داد بدون آن كه به موجودي كه آن را بر ديگري مزيت و برتري داده است نيازي داشته باشد، يا از موجود فرو دست تر در خشم باشد
، پس به اين دليل خلق را آفريد. عمران عرض كرد:
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✅ مدرسه کادرسازی #شهید_سلیمانی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره #روش_تحلیل_سیاسی 3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
31.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مدرسه کادرسازی #شهید_سلیمانی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب
💠 دوره #روش_تحلیل_سیاسی 4
🔰 با یادگیری این مبانی ، سیاست را بهتر تحلیل کنیم
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی
🎬 جلسه 4️⃣
✴️ انتشار فایلها بلا مانع است
🔰 سلسله #پوسترهای_وظایف_منتظران 12
شماره 2⃣1⃣
🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #قرارگاه_محمود فصل 3⃣ "چشم های پردغدغه نمی خوابند"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part04_قرارگاه محمود.mp3
16.78M
📗کتاب صوتی
#قرارگاه_محمود
فصل 4⃣
"دانه های سرخ انار "
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بازتاب صحبتهای آرمیتا رضایینژاد در مقابل گروسی مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی در رسانهها
#امام_زمانعج
#اللھمعجللولیڪالفࢪج 🌹
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تحقیق در ظلّ قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اجْعَلْهُ أَیْمَنَ یَو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح کلام امیر مؤمنان در مقام
و أیضاً مؤیّد مطلب است کلام امیرالمؤمنین: « کنّا تحت ظلّ غمامة، اضمحلّ فی الجو متلفّقها و مجتمعها » [۵] که تأویل این کلام شریف آن است که بودیم ما، که
« نا » اشاره به ارواح است، یعنی ارواح بودند اوّلاً در تحت ظلّ غمامه که ابدان
طبیعیه باشد که مرکّبند از عناصر اربعه، به غلبه جزء ارضیه که ساتر ارواح اند در دنیا.
« اضمحلّ فی الجوّ » یعنی آن ظل ساتر به مرور ازمنه و دهور بعد از قطع علاقه روح از او به سبب موت مضمحّل و فانی و متلاشی شود.
----------
[۵]: ۶ - الکافی، ج ۱، ص ۲۹۹ ؛ نهج البلاغه، ص ۲۰۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۴۲، ص ۲۰۶: - و مجتمعها.
« متلفّقها » یعنی: هیئت منضمّه او از تشکیل جوارح و اعضاء.
و « مجتمعها » یعنی: نیز ترکیب اجتماعیه آنها به هم خورد و متفرّق شده هر یک از عناصر به مرکز خود رجوع نمایند.
« فی الجو » یعنی: در این فضای عالم و حال آن که صورت او در علم خدا و لوح محفوظ مصون است، کما قال تعالی: « قَدْ عَلِمْنَا مَا تَنقُصُ الاْءَرْضُ مِنْهُمْ [۱] »، أی ما أکلها من لجومهم و دمائهم و فنائهم أبداً، « وَ عِندَنَا کِتَابٌ حَفِیظٌ [۲] »، و هو اللوح المحفوظ، الذی فیه صور الأوّلین والآخرین من ابتداء الخلقة إلی یوم القیامة، لذا قیل:
چار مرغند این عناصر بسته پا مرگ و رنجوری و علت پاگشا [۳]
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه ق، آیه ۴.
[۲]: ۲ - همان.
[۳]: ۳ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۳، ص ۷۸۶، « جذب هر عنصری جنس خود را ».
و به اعتباری ظلّ در لسان ائمه هدی علیه السلام اطلاق شده بر عالم مجرّدات ؛ زیرا که چون نمی رسد عقول ناقصه ناس به سوی ادراک حقایق جواهر ملکوتیه لهذا عبّروا عنهم ب-« الظلال »، به واسطه این که شاید منتقل شوند که قصد ایشان از این، آن است که موجودات آن عالم مجرّد از کثافات جسمانیه اند، چنانچه ظلّ مجرّد از کثافت است، این است که علی علیه السلام در حقّ آن موجودات مجرده ملکوتیه
فرموده اند: « صور عاریة عن الموادّ، عالیة [۱] عن القوة والاستعداد » [۲] الی آخره.
----------
[۱]: ۴ - اصل: هو خالیة.
[۲]: ۵ - غررالحکم، ص ۲۳۱ ؛ مناقب آل ابی طالب علیه السلام، ج ۲، ص ۴۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۴، ص ۱۶۵.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بخل و ترس صفدی گوید: بخل و ترس، دو صفت مذموم در مردان و دو صفت پسندیده در زنان هستند، زن نترس از شو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا