eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
كه خداوند (براي رفع نياز خود) مي‌آفريد نياز ديگري در او (خداوند) پديد مي‌آمد، از اين روست كه مي‌گويم: خداوند خلق را براي اين نيافريد كه به آنها نيازي داشت؛ بلكه موجودات را نيازمند يكديگر آفريد، و برخي را بر برخي ديگر برتري داد بدون آن كه به موجودي كه آن را بر ديگري مزيت و برتري داده است نيازي داشته باشد، يا از موجود فرو دست تر در خشم باشد ، پس به اين دليل خلق را آفريد. عمران عرض كرد: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
31.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مدرسه کادرسازی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره 4 🔰 با یادگیری این مبانی ، سیاست را بهتر تحلیل کنیم 🎤 با تدریس 🎬 جلسه 4️⃣ ✴️ انتشار فایلها بلا مانع است
🔰 سلسله 12 شماره 2⃣1⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بازتاب صحبت‌های آرمیتا رضایی‌نژاد در مقابل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رسانه‌ها 🌹 https://eitaa.com/zandahlm1357
شرح کلام امیر مؤمنان در مقام و أیضاً مؤیّد مطلب است کلام امیرالمؤمنین: « کنّا تحت ظلّ غمامة، اضمحلّ فی الجو متلفّقها و مجتمعها » [۵] که تأویل این کلام شریف آن است که بودیم ما، که « نا » اشاره به ارواح است، یعنی ارواح بودند اوّلاً در تحت ظلّ غمامه که ابدان طبیعیه باشد که مرکّبند از عناصر اربعه، به غلبه جزء ارضیه که ساتر ارواح اند در دنیا. « اضمحلّ فی الجوّ » یعنی آن ظل ساتر به مرور ازمنه و دهور بعد از قطع علاقه روح از او به سبب موت مضمحّل و فانی و متلاشی شود. ---------- [۵]: ۶ - الکافی، ج ۱، ص ۲۹۹ ؛ نهج البلاغه، ص ۲۰۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۴۲، ص ۲۰۶: - و مجتمعها. « متلفّقها » یعنی: هیئت منضمّه او از تشکیل جوارح و اعضاء. و « مجتمعها » یعنی: نیز ترکیب اجتماعیه آنها به هم خورد و متفرّق شده هر یک از عناصر به مرکز خود رجوع نمایند. « فی الجو » یعنی: در این فضای عالم و حال آن که صورت او در علم خدا و لوح محفوظ مصون است، کما قال تعالی: « قَدْ عَلِمْنَا مَا تَنقُصُ الاْءَرْضُ مِنْهُمْ [۱] »، أی ما أکلها من لجومهم و دمائهم و فنائهم أبداً، « وَ عِندَنَا کِتَابٌ حَفِیظٌ [۲] »، و هو اللوح المحفوظ، الذی فیه صور الأوّلین والآخرین من ابتداء الخلقة إلی یوم القیامة، لذا قیل: چار مرغند این عناصر بسته پا مرگ و رنجوری و علت پاگشا [۳] ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه ق، آیه ۴. [۲]: ۲ - همان. [۳]: ۳ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۳، ص ۷۸۶، « جذب هر عنصری جنس خود را ». و به اعتباری ظلّ در لسان ائمه هدی علیه السلام اطلاق شده بر عالم مجرّدات ؛ زیرا که چون نمی رسد عقول ناقصه ناس به سوی ادراک حقایق جواهر ملکوتیه لهذا عبّروا عنهم ب-« الظلال »، به واسطه این که شاید منتقل شوند که قصد ایشان از این، آن است که موجودات آن عالم مجرّد از کثافات جسمانیه اند، چنانچه ظلّ مجرّد از کثافت است، این است که علی علیه السلام در حقّ آن موجودات مجرده ملکوتیه فرموده اند: « صور عاریة عن الموادّ، عالیة [۱] عن القوة والاستعداد » [۲] الی آخره. ---------- [۱]: ۴ - اصل: هو خالیة. [۲]: ۵ - غررالحکم، ص ۲۳۱ ؛ مناقب آل ابی طالب علیه السلام، ج ۲، ص ۴۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۴، ص ۱۶۵. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357