#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پرنده كور يكروز با ( (حضرت رسول اللّه (ص) ) ) به طرف كوههاى مدينه مى رفتيم، داخل بيايانى شديم، آن ح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعاى قرض
( (مفضل بن فضاله) ) مى گويد:
قرضى داشتم و اين دعا را خواندم.
شخصى در خواب به من گفت:
از فلان جا اين مقدار مبلغ را بردار و قرض خود را ادا كن.
از خواب بيدار شده و به همان جايى كه به من در خواب آدرس داده بودند رفتم و همان مبلغ پولى را كه بدهكار بودم برداشتم و پرداخت نمودم. و آن دعا اينست:
يا ذَالْجَلالِ وَ الاِْكْرامِ بِحُرْمَةِ وَجْهِكَ الْكَريمِ اِقْضِ عَنّى دَيْنى. (۴۷)
آیه درمانی
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اعمالتوصیهشدهبرایافزایشروزی👆
💎«یا خَیْرَ الْمَسْوولینَ وَ اَوْسَعَ الْمُعْطینَ اُرْزُقْنِى وَ ارْزُقْ عِیالى مِنْ فَضْلِکَ فَانَّکَ ذُوالْفَضْلِ الْعَظیمِ»
یعنى:
🔷️ «اى بهترین کسى که مردم از او حاجت مى طلبند و اى بهترین بخشندگان، به من و عیالم از فضل خودت روزى بده که تو داراى فضل عظیمى».
🔶️سوره واقعه درجهت افزایش رزق:::هر کس سوره واقعه را هر شب بخواند هیچ تنگدستی و گرفتاری به او نمی رسد. رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرموده اند: سوره واقعه را به زنانتان یاد دهید زیرا آن سوره بی نیاز کنندهاست.
🎙#استادرفیعی
✍#نذر_ ظهور
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دوازده دلیل بر اینکه علی را با زور شمشیر بمسجد بردند داعی-۱ ابو جعفر بلاذری احمد بن یحیی بن جابر ال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باید منصفانه قضاوت نمود
شما را بخدا آقایان انصاف دهید معنی اجماع همین است که اصحاب پیغمبر را با ضرب و اهانت و زور و خوف و تهدید بقتل و آتش زدن خانه برای بیعت ببرند و نامش را اجماع بگذارند؟!.
اگر آقایان با انصاف قدری دقیق و از عادت بر کنار شوید میبینید که بازی آن روز هم مثل و مانند امروز بوده است که نظایرش بسیار دیده میشود که عده ای اطراف یک نفر را گرفته و با هو و جنجال او را بمقام ریاست یا سلطنت میرسانند بعد میگویند ملت او را باین مقام برگزیدند.
آن روز هم عده ای بازیگر بدور هم جمع شده یک نفر را انتخاب نمودند بعد بقیه مردم را با هو و جنجال و اهانت و تهدید بآتش و سوزانیدن و شمشیر کشیدن و تخویف نمودن برای بیعت حاضر نمودند که امشب آقایان اسمش را بگذارید اجماع و این حربۀ کند را دلیل بر حقّانیّت خود بگیرید.
و عجب آنکه بما هم میگوئید کور و کر شوید و نافهم گردید بتاریخ گذشته ابدا
توجه نکنید و تحقیق در دین ننمائید و هرچه کردند همه را نیک بدانید و کورکورانه تصدیق نمائید که اجماع واقع شده و خلافت حقی بوده که بطریق اجماع معین گردیده است؟!!.
بخدا قسم اگر آقایان با نظر بی طرفی و انصاف و ذره بینی بنگرید خواهید تصدیق نمود که دسته بندی و حزب بازی آنها در آن روز سیاسی بوده نه طریقۀ جامعه شیعه که مطابق دستور رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم اطراف عترت طاهره آن حضرت اجتماع نموده و گفتند چون پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم خود فرموده بقرآن و عترت من متمسک شوید ما هم اطاعت نموده از آنها جدا نمی شویم و اطاعت آنها را مینمائیم لا غیر.
۷- احمد بن عبد العزیز جوهری که از ثقات علمای شما است بنابر آنچه ابن ابی الحدید توثیق نموده باین عبارت هو عالم محدّث کثیر الادب ثقة ورع اثنی علیه المحدّثون و رووا عنه مصنفاته [۱] در کتاب سقیفه آورده چنانچه ابن ابی الحدید معتزلی مذکور هم در ص ۱۹ جلد دوم شرح نهج البلاغه (چاپ مصر) از او نقل نموده مسندا از ابی الاسود که گفت جمعی از اصحاب و رجال مهاجرین غضب کردند در بیعت ابی بکر که چرا با آنها مشورت نشده و نیز علی و زبیر هم غضب نموده و از بیعت بر کنار شده و وارد خانه فاطمه شدند آنگاه عمر با اسید بن خضیر و سلمة بن سلامة بن قریش (که هر دو از بنی عبد الاشهل بودند) و گروهی از مردم هجوم آوردند بمنزل فاطمه هرچند فاطمه ناله زد و آنها را قسم داد فایده نکرد شمشیر علی و زبیر را گرفتند و بدیوار زدند و شکستند و آنها را بجبر و عنف کشیدند و بمسجد بردند برای بیعت؟!.
۸- و نیز جوهری از سلمة بن عبد الرحمن روایت کرده که چون ابی بکر بالای منبر نشست و شنید که علی و زبیر و جمعی از بنی هاشم در خانۀ فاطمه جمع شده اند عمر را
----------
[۱]: ۱) او عالم محدث و صاحب ادب بسیار بوده ثقة و با ورع مدح و ثنا نمودند بر او محدثین و در مصنفات خود از او روایت نمودند.
فرستاد که آنها را بیاورند عمر رفت در خانه فاطمه فریاد زد بیرون بیائید و الا بحق خدا خانه را با شما میسوزانم.
۹- و نیز جوهری بنابر آنچه ابن ابی الحدید در ص ۱۹ جلد دوم شرح نهج البلاغه (چاپ مصر) مسندا از شعبی روایت نموده که وقتی ابو بکر شنید اجتماع بنی هاشم را در خانه علی علیه السّلام بعمر گفت خالد کجا است گفت حاضر است أبو بکر گفت هر دو بروید علی و زبیر را بیرون آورید تا بیعت کنند پس عمر داخل خانه فاطمه شد و خالد بر در خانه ایستاد عمر بزبیر گفت این شمشیر چیست گفت این را مهیا کردهام برای بیعت علی گرفت شمشیر زبیر را کشید و زد بر سنگی که در خانه بود و شکست آنگاه دست زبیر را گرفت و برخیزانید و بیرون آورد و بدست خالد داد برگشت میان خانه و در خانه جمعیت زیادی بودند مانند مقداد و جمیع بنی هاشم بعلی علیه السّلام گفت برخیز برویم با ابی بکر بیعت کن حضرت امتناع نمود دست حضرت را گرفت و کشید و بدست خالد داد و با خالد جمعیت بسیاری بودند که ابی بکر بمدد فرستاده بود خالد و عمر هجوم آورده آن حضرت را بعنف و جبر شدید میکشیدند تمام کوچهها را مردم پر کرده و تماشا مینمودند حضرت فاطمه وقتی عملیات عمر را دید با زنان بسیار از بنی هاشم و غیر ایشان (که جهة تسلیت فاطمه جمع شده بودند) بیرون آمدند و صدای فریاد و ولوله و شیون آنها بلند بود تا در حجره حضرت فاطمه ندا کرد و بأبی بکر فرمود خوش زود غارت آوردید بر خانه اهل بیت رسول خدا بخدا قسم است که با عمر حرف نخواهم زد تا خدا را ملاقات نمایم (بقسم و عهد خود باقی و وفا نمود و با آنها تکلم ننمود تا از دنیا رفت) چنانچه بخاری و مسلم در صحیحین خود نوشته اند فغضبت فاطمة علی ابی بکر و لم تتکلم به حتی توفیت [۱] .
۱۰- أبو ولید محب الدین محمّد بن محمّد بن الشحنة الحنفی متوفی سال ۸۱۵ قمری که از اکابر علماء شما و سالها قاضی مذهب حنفی در حلب بوده در کتاب تاریخ
خود بنام روضة المناظر فی اخبار الاوائل و الاواخر در شرح قضیه سقیفه خبر آتش را مینویسد باین عبارت ان عمر جاء الی بیت علی لیحرقه علی من فیه فلقیته فاطمة فقال: ادخلوا فیما دخلت الامّة یعنی عمر آمد در خانه علی برای آنکه آتش بزند هر کس در آن خانه است پس فاطمه او را ملاقات نمود عمر گفت داخل شوید در چیزی که امت داخل شدند و تا آخر قضیّه را نقل مینماید.
۱۱- طبری در ص ۴۴۳ جلد دوم تاریخ خود نقل نموده از زیاد بن کلیب که طلحه و زبیر و جماعتی از مهاجرین در خانه علی علیه السّلام بودند عمر بن الخطّاب آمد و گفت بیرون بیائید برای بیعت و الا آتش بر همه میزنم.
۱۲- ابن شحنه مورخ معروف در ص ۱۱۲ جلد یازدهم حاشیه کامل ابن اثیر ضمن داستان سقیفه مینویسد زمانی که جماعتی از اصحاب و بنی هاشم مانند زبیر و عتبة بن ابی لهب و خالد بن سعید بن العاص و مقداد بن اسود کندی-و سلمان فارسی-و ابی ذرّ غفاری-و عمّار بن یاسر-و براء بن عازب-و ابیّ بن کعب تخلف از بیعت ابی بکر نموده و متمایلا بعلی علیه السّلام در خانه آن حضرت جمع بودند-عمر بن الخطّاب آمد تا هر که در آن خانه هست آتش بزند-فاطمه سلام اللّه علیها با او ملاقات نمود عمر گفت داخل شوید در آنچه مردم داخل شدند (یعنی بیائید بیعت کنید و پیروی کنید از عده ای که بیعت نمودند).
و شاهد بر این مطالب قول ابی الحسن علی بن الحسین مسعودی مورخ و فاضل جلیل القدر مقبول الفریقین است که در ص ۱۰۰ جلد دوم تاریخ مروج الذهب ضمن نقل قضایای عبد اللّه بن زبیر که در مکّه دعوای ریاست و خلافت داشت نوشته است در آن هنگام که بنی هاشم اتفاق محمد بن الحنفیّه فرزند امیر المؤمنین علیه السّلام در شعب ابی طالب جمع شدند و لشکر عبد اللّه آنها را محاصره نموده بودند هیزم بسیاری آوردند که آنها را آتش بزنند و شعلۀ آتش هم بلند شد مع ذلک بنی هاشم تسلیم نشدند تا لشکر مختار رسیدند و بنی هاشم را نجات دادند.
گوید نوفلی در کتاب خودش در أخبار آورده که عروة بن زبیر در مقابل
مردم از برادرش عبد اللّه در مجلسی که قضیّۀ محاصره در شعب مطرح بود مردم از آتش زدن شعب مذمت میکردند عروه عذر خواهی میکرد که برادرم عبد اللّه مقصر نبود غرضش از آوردن آتش و هیزم و افروختن آتش بر بنی هاشم ترسانیدن آنها بود انما أراد بذلک إرهابهم لیدخلوا فی طاعته کما ارهب بنی هاشم و جمع لهم الحطب لاحراقهم اذ هم ابوا البیعة فی ما سلف.
ما حصل معنی آنکه عبد اللّه زبیر این عمل آتش آوردن در اطراف بنی هاشم در شعب ابی طالب برای ترسانیدن آنها را سرمشق و دستور از سلف خود (عمر و اصحاب ابی بکر گرفت) که آنها هم وقتی دیدند بنی هاشم و اکابر اصحاب و مهاجرین زیر بار بیعت نمی روند هیزم آوردند برای آتش زدن آنها که بترسند و تسلیم شوند و بیعت نمایند؟! (تا تشکیل اجماع داده شود امشب دلیل محکم آقایان محترم باشد)
----------
[۱]: ۱) فاطمه (سلام اللّه علیها) در حال غضب ابی بکر را ترک نمود و بر آن حال باقی ماند و با او حرف نزد تا وفات نمود و از دنیا رفت (چنانچه در جزء پنجم و هفتم صحیح بخاری نقل گردیده است)
این اخبار و بیان مورخین نمونه ای از اخبار و بیانات بسیاری است که روات موثق خودتان در کتب معتبره خود نقل نموده اند بقدری این قضیه در نزد علماء منصف شیوع کامل داشته که حتّی شعراء هم در اشعار خود وارد میکردند منتها بعض از علماء شما بحساب آنکه اگر نقل کنیم این قضایا را سندی میشود بر ابطال عقیدۀ اجماع لذا احتیاطا از نقل آن خودداری مینمودند و الا مطلب در نزد همه آشکار بوده یکی از شعرای معروف خودتان عالم نبیل حافظ ابراهیم مصری است در قصیدۀ عمریّة من باب مدح و تمجید خلیفه گوید:
و کلمة لعلیّ قالها عمر
اکرم بسامعها اعظم بملقیها
حرقت بیتک لا ابقی علیک بها
ان لم تبایع و بنت المصطفی فیها
ما کان غیر ابی حفص بقائلها
یوما لفارس عدنان و حامیها
ما حصل معنی آنکه غیر أبی حفص (کنیۀ عمر بوده) کسی نمی توانست بعلی که یکّه سوار قبیله عدنان بود و بحمایت کنندگان او بگوید اگر بیعت نکنید خانه ات را آتش میزنم و کسی را در خانه باقی نمی گذارم با اینکه فاطمه در این خانه میباشد.
حافظ- این أخبار نشان میدهد که جهة ارهاب و ترساندن و بهم زدن اجتماع
مخالفین خلافت آتش آوردند و حال آنکه شیعیان جعل نمودند که در خانه را آتش زدند و در میان درو دیوار محسن بچه شش ماهه را سقط نمودند.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
- ناشناس.mp3
7.51M
مناجات
خواننده :#احمد_مراتب
دستگاه :#شور
شعر : #سعدی
مشنو اي دوست که غير از تو مرا ياري هست
يا شب و روز بجز فکر توام کاري هست
به کمند سر زلفت نه من افتادم و بس
که به هر حلقه موييت گرفتاري هست
گر بگويم که مرا با تو سر و کاري نيست
در و ديوار گواهي بدهد کاري هست
هر که عيبم کند از عشق و ملامت گويد
تا نديدست تو را بر منش انکاري هست
صبر بر جور رقيبت چه کنم گر نکنم
همه دانند که در صحبت گل خاري هست
نه من خام طمع عشق تو مي ورزم و بس
که چو من سوخته در خيل تو بسياري هست
من چه در پاي تو ريزم که پسند تو بود
جان و سر را نتوان گفت که مقداري هست
🆔 @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مجموعه صوتی #لاالهالاالله ۱۴ #استاد_شجاعی #استاد_میرباقری ✧ کسی که به لاالهالّاالله رسید؛ اصل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لاالهالاالله ۱۵.mp3
22.63M
مجموعه صوتی #لاالهالاالله ۱۵
#استاد_شجاعی
#استاد_میرباقری
• چگونه میشود عاشق شد؟
• چرا من بعد از اینهمه سال دینداری، هیچ تپشی از عشق به الله را در وجودم احساس نمیکنم و هیچ حالتی از یک عاشق در من بوجود نیامده است؟
• آیا رسیدن به مقام عشق (لا اله الّا الله) مسیر خاصی دارد؟