eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
کارگاه انصاف_04.mp3
10.18M
۴ ▪️بدون مهارتِ انصاف زندگی کردن ؛ انسان را در نزد دیگران منفور می‌سازد! ✘ خودبرتربینی، بزرگترین مانعِ رعایتِ انصاف در انسان است! - اینکه تصور کنیم؛ ما همیشه در یک رابطه از دیگران برتر و داناتریم و حتماً حق باماست، دروغ بزرگی‌است که باورش میکنیم و نمی‌گذارد هرگز به رعایت انصاف موفق شویم. 🎤
🕌در محضر امام روح الله (۵۳) 📌امام خمینی (ره): ما این راه را که تا نیمه آمده‌ایم،تا آخر إن‌شاءالله برویم و اجازه ندهیم دیگران در مملکت ما دخالت کنند. و با مشت به دهان اشخاصی بزنیم که اجانب را می‌خواهند بر ما مسلط کنند. 📚صحیفه نور ،جلد ۶،صفحه ١٧ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽فرازی زیبا ودلنشین از استاد حامد شاکر نژاد 🍃🔶➖🍃🔶➖🍃🔶➖ 📖شاهکار سوره:طارق 🍃🔷➖🍃🔷➖🍃🔷➖
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
خدا در كجاست يكي از منكران وجود خدا نزد امام رضا عليه السلام آمد، در حالي كه گروهي در محضر آن حضرت بودند. امام به او فرمود: اگر حق با شما باشد كه نيست و خدايي وجود نداشته باشد، در اين صورت ما و شما برابريم و نماز و روزه و زكات و ايمان ما به ما زيان نخواهد رسانيد ولي اگر حق با ما باشد و خدايي باشد كه هست در اين صورت ما رستگار و شما زيانكار و در هلاكت و خسران خواهيد بود. منكر خدا: به من بفهمان كه خدا چگونه است و در كجاست؟ امام عليه السلام : واي بر تو، اين راهي كه مي‌روي غلط است، خدا چگونگي را چگونه كرد، بدون آن كه او به چگونگي، توصيف شود، و او مكان را مكان كرد، بي آنكه خود، داراي مكان باشد، بنابراين ذات پاك خدا با چگونگي و مكان شناخته نمي شود و با هيچ يك از نيروهاي حسّي، درك نمي شود، و به هيچ چيز تشبيه نمي گردد. منكر خدا: اگر خدا با هيچ يك از نيروهاي حسّي، درك نمي شود، بنابراين او چيزي نيست. امام عليه السلام: واي بر تو، اين كه نيروهاي حس تو از درك او عاجز هستند او را انكار كردي؟! ولي ما در عين آن كه نيروهاي حس ما از درك ذات پاك او عاجز است، به او ايمان داريم كه او پروردگار ماست و به چيزي شباهت ندارد. منكر خدا: به من بگو خدا از چه زماني بوده است؟ امام عليه السلام: به من خبر بده كه خدا از چه زماني نبوده است، تا من به تو خبر دهم كه در چه زماني بوده است. منكر خدا: دليل بر وجود خدا چيست؟ امام عليه السلام: من وقتي كه به پيكر خودم مي‌نگرد، نمي توانم در طول و عرض آن چيزي بكاهم يا بيفزايم، زيانها و بدي هايش را از آن دور سازم و سودش را به آن برسانم. از همين موضوع يقين كردم كه اين ساختمان، داراي سازنده است. از اين رو به وجود صانع، اعتراف كردم. به علاوه گردش سيارات، پيدايش ابرها، و ديدن بادها، سير خورشيد و ماه و ستارگان نشانة آن است كه اين گردنده ها، گرداننده دارد و اين موجودات داراي سازنده و پردازنده مي‌باشد. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 36.mp3
5.2M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 10 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 تنها دوقطبی حقیقی در عالم که باید به آن دامن زد❗️ ⬅️ پیروان حق باید جهان را به سمت حقیقت تک قطبی کنند، همانطور که پیامبران الهی اتحاد بر سر باطل را بر هم زدند... استاد_رحیمپور_ازغدی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 امضای خون ✅ ماجرای نامه نیروهای گروهان کمیل قبل از عملیات کربلای 5 + عکس @zandahlm1357 •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
عدم تساوی زندگی اصل ایمان با فاسقان و چون جهّال و طبیعیین و دهریین این اختلافات حالات مردم را از بلا و ابتلا نسبت به اقتضای دهر داده و امور اتفاقیه فرض نمایند، لهذا حقّ تعالی بر ردّ عقیده باطله آنها خبر می‌دهد: « أَمْ حَسِبَ الَّذِینَ اجْتَرَحُوا السَّیِّئَاتِ أَن نَّجْعَلَهُمْ کَالَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَوَآءً مَّحْیَاهُمْ وَ مَمَاتُهُمْ سَآءَ مَا یَحْکُمُونَ [۱] »، یعنی: آیا گمان کرده اند کسانی که کسب اعمال سوء از فسق و فجور و معاصی منهیه نموده آن که ما قرار می‌دهیم آنها را با اهل ایمان و صاحبان اعمال صالحه مرضیه، مساوی محیا و ممات هر دو فرقه را؟ المحیا: هو عموم ما کان لهم من الخیرات و وجوه النعم و المنافع و ما یبقون به فی الدنیا، کالمعایش و ما یتعیّشون به من المسکن والمطعم والمشرب والملبوس والمرکوب والمنکوح و جمیع ما یحتاجون الیه فی حیاة الدنیا. و الممات: هو ما یرد علی الإنسان قبل موته، و یکون بسببها موت الإنسان، کالآلام والأسقام والأوجاع. که ما حصل کلام الهی آن که: باید این گمان را نکنند فسقه و عاصین که ما موازی قرار دادیم معایش و لوازم زندگی آنها را و اسباب موتشان را با اهل ایمان و اعمال صالحه بلا تفاوت ؛ چه این گمان و عقیده مطابق واقع نفس الامر نیست، بل « سَآءَ مَا یَحْکُمُونَ [۲] »، خیلی بد فهمیده و بد حکم می‌کنند. زیرا ما آنها را که ایمان حقیقی و اعمال نیک که مأمورٌ به آنها است دارند، عموماً در تمام معایش و زندگیشان لذّت و راحت داده ایم به تهیه جمیع ملزومات، کما قال تعالی: « فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً [۳] »، یعنی: زندگی با لذّت و وقت انقضاء اجل محدود هم آنها را از دنیا برده ایم به أدنی سببی و سهل سقمی، به خلاف اهل فسق و عصیان که اگر چه به ظاهر در او جمع اموال و اولاد و اثقال است، علاوه که از آنها راحتی ندارند، آنها را اسباب رنج و عذابشان قرار داده ایم به مقتضای: « إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُم بِهَا فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا [۱] ». چنان که ممات آنها یعنی آن اسبابی که قبل از موت بر آنها وارد می‌شود از آلام و اسقام و اوجاع در کمال زحمت و مشقّت و طول مدت مرض، و اَلم ارواح خبیثه آنها از بدن عنفاً و قهراً نزع می‌شود، کما قال تعالی: « وَ النَّازِعَاتِ غَرْقًا [۲] »، نازعات: هی الملائکة التی ینزعون أرواح الکفّار عن أبدانهم بالشدّة. قال تعالی: « وَ مَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکًا وَ نَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ [۳] ». اعنی اگر ایراد شود حدیث: « الدنیا سجن المؤمن و جنّة الکافر » [۴]، گوئیم: این اشاره به آن است که از برای مؤمن حقیقی در آخرت درجات و مقاماتی است که اگر آن مقایسه شود عیش و زندگی لذیذ او در دنیا آن همه لذت دنیویه او نسبت به او، عین جهنم و دوزخ است. کما ورد: « اللّهم إنّ العیش عیش الآخرة »، [۵] چنان که برای کافر و منافق درکاتی است در آخرت که اگر قیاس شود به تعبات دنیویه او در کمال رنج و شدّت، باز زندگی دنیا برای او بهشت خواهد بود، کما قیل: پس بد مطلق نباشد در جهان بد به نسبت باشد این را هم بدان [۶] ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه جاثیه، آیه ۲۱. [۲]: ۲ - همان. [۳]: ۳ - سوره مبارکه نحل، آیه ۹۷. [۱]: ۴ - سوره مبارکه توبه، آیه ۵۵. [۲]: ۱ - سوره مبارکه نازعات، آیه ۱. [۳]: ۲ - سوره مبارکه طه، آیه ۱۲۴. [۴]: ۳ - الفقیه، ج ۴، ص ۳۶۲ ؛ أعلام الدین، ص ۱۹۲ ؛ وسائل الشیعة، ج ۱۶، ص ۱۷ و ج ۲۴، ص ۲۴۵. [۵]: ۴ - بحارالانوار، ج ۲۰، ص ۲۳۸. [۶]: ۵ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۸۱۸، « تمامی حکایت آن عاشق که از عسس گریخت ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
صبر حکیمی گوید: صبر بر دو قسم است، صبر بر مکروهات طبیعی و صبر بر محبوبات بدیهی. صبر دوم در نفس تأثیر بیشتری دارد. دعای کافر قطب الدین در شرح شهاب می‌نویسد: گویند دعای دو دسته مستجاب است، کافر باشد یا مؤمن. دسته اول ستمدیده و بیچاره است. چرا که خدا می‌فرماید: أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذٰا دَعٰاهُ... [۱] پیامبر صلی الله علیه و آله نیز می‌فرماید: دعای ستمدیده مستجاب است. اگر سؤال شود چگونه دعای کافر مظلوم مستجاب است با اینکه خدا می‌فرماید: وَ مٰا دُعٰاءُ الْکٰافِرِینَ إِلاّٰ فِی ضَلاٰلٍ [۲] گوییم: این آیه در باره ی دعای کافر در آتش است، در آنجا نه ترحمی وجود دارد و نه دعایی مستجاب می‌شود. اما این روایت که نقل کردم در باره ی دنیا است. ---------- [۱]: ۱) - نمل، ۶۲. [۲]: ۲) - رعد، ۱۴. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357