eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.6هزار دنبال‌کننده
49هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
مناظره امام رضا (ع) با عالم سني عده اي از حضرت رضا عليه السلام خواهش کردند که در حضور مأمون در مناظره اي در مورد امامت شرکت کند. امام پذيرفت، مجلسي تشکيل شد و « يحيي بن ضحاک سمرقندي » براي بحث با او دعوت شد. امام فرمود: « بپرس! » او گفت: « شما بپرسيد اي پسر رسول خدا تا ما به سؤال شما افتخار کنيم. » امام فرمود: « اي يحيي، نظر تو درباره کسي که ادعا مي‌کند راستگوست ولي به راستگويان، نسبت دروغ گويي مي‌دهد، چيست؟ آيا چنين کسي راستگو و پيرو دين حق است يا دروغگو؟ » يحيي مدتي به فکر فرو رفت و چيزي نگفت. مأمون گفت: « چرا جواب نمي دهي؟ » يحيي گفت: « سؤالي از من کرد که نمي توانم پاسخ دهم. » مأمون از حضرت رضا عليه السلام پرسيد: « منظورتان از اين سؤال چه بود؟ » امام فرمود: « من از يحيي با کنايه پرسيدم اگر ابوبکر راستگو بوده، پس راويان صادق و راستگو که گفته اند ابوبکر بر فراز منبر رسول خدا اعلام کرد: « شما مرا امير خود قرار داديد ولي من بهتر از شما نيستم. » بايد اين سخن هم راست باشد و اگر اين سخن ابوبکر راست است مي‌گوييم امير بايد از رعيّت بهتر باشد، پس ابوبکر امام نيست. همچنين از قول ابوبکر نقل کرده اند که گفته است: « من شيطاني دارم که مرا وسوسه مي‌کند و من گرفتار او هستم. » اگر ابوبکر راستگوست و اين سخن هم راست است، پس نمي تواند امام باشد چون شيطان نمي تواند در امام تصرّف کند و نيز از عمر نقل کرده اند که گفته است: « امامت ابوبکر يک کار ناگهاني و بدون مقدمه بود که خداوند ما را از شر آن حفظ کرد ؛ پس هر کس اين کار را تکرار کند، او را بکشيد. » اگر عمر راستگو بود پس امامت ابوبکر به نظر عمر هم صحيح نبوده و اگر دروغ گفته که خودش براي زعامت و رهبري مسلمين لياقت ندارد. » سخن حضرت که به اينجا رسيد مأمون آنچنان عصباني و ناراحت شد که بي مقدمه فريادي کشيد که همه آن عده متفرق شدند. سپس رو کرد به بني هاشم و گفت: « مگر من نگفتم حضرت رضا را شروع کننده بحث قرار ندهيد و بر عليه او جمع نشويد؟! اينها علمشان از علم رسول الله است! » بحارالانوار، ج ۱۰، ص ۳۴۸. ح ۶. از مناقب آل ابيطالب، ج ۲، ص ۴۰۴ - ۴۰۵. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 12.mp3
4.18M
❇️ تدریس کتاب 12 ❇️ جلسه 12 ( جلسه 12 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
18.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عج 🔻 نحوه برخورد امام علی علیه‌السلام با هنرمند انقلابی سابق که دچار خطا و فساد شد ... ⬅️قابل توجه مسئولین محترم قوه قضائیه... استاد حسن رحیم پور ازغدی @zandahlm1357
فرار و ترس و استغاثه به خداوند [قوله علیه السلام: وَ أَنْ تُثْنِیَنِی بِالْکَثِیرِ مِنْ کَرَامَتِکَ بِرَحْمَتِکَ]. [... ] قوله علیه السلام: فَإِلَیْکَ أَفِرُّ، و مِنْکَ أَخَافُ، وَ بِکَ أَسْتَغِیثُ. الفرار: الهرب، قوله تعالی: « فَفِرُّوا إِلَی اللَّهِ [۵] »، أی من معصیة اللّه الی طاعته، و من عقابه الی رحمته. من کلام الحکماء: « الفرار الی اللّه الإقبال علیه و توجیه السیر إلیه، و هو علی مراتب: أولها: الفرار من بعض آثاره إلی البعض، کالفرار من أثر غضبه إلی أثر رحمته. و الثانی: أن یفرّ العبد عن مشاهدة الأفعال و یترقّی فی درجات القرب إلی مصادر الأفعال، فیفرّ من بعضها إلی بعض، کما یستعاذ من سخطه بعفوه. الثالث: أن یترقّی عن مقام الصفات إلی ملاحظة الذات، فیفرّ منها إلیه ». چنان که جمع فرموده پیغمبر صلوات اللّه و سلامه علیه این مراتب مذکوره فقال فی سجوده: « أعوذ بعفوک من عقابک » [۱]، ثمّ قرب و غنا عن مشاهدة الأفعال، و یترقّی إلی مصادرها و هی الصفات، و قال: « و أعوذ برضاک من سخطک » [۲]، ثم یترقّی عن مشاهدة الصفات و اقترب إلی ملاحظة الذات و قال: « و أعوذ بک منک » [۳] . و هذا فرار منه إلیه، و هو مقام الوصول و لمّا وصل إلی انتهاء مقام القرب و انقطع عن الوجود النفسی و عن کلّ ما سواه و لم یر فی الوجود غیر اللّه قال: « لا احصی ثناء علیک أنت کما أثنیت علی نفسک » [۴]، کما قیل: قرب نه آن پایین به بالا رفتن است [۵] قرب حق از قید هستی رستن است و « بک أستغیث » در عنوان دعا. استغاثة: ای طلب منه الاغاثة، و منه: یا غیاث المستغیثین، أنت الغیاث المستغاث. و طلب غوث و یاری اوّلاً از عدو باطنی است که نفس امّاره بالسوء باشد که أعدا عدوّ [۶] انسان است ؛ زیرا که متابعت او در هوی و جلب شهوات موجب دخول نار است کما ورد: « حفّت النار بالشهوات » [۷]، لذا ---------- [۵]: ۱ - سوره مبارکه ذاریات، آیه ۵۰. [۱]: ۲ - الکافی، ج ۳، ص ۴۶۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۵، ص ۴۱۷. [۲]: ۳ - مصدر پیشین. [۳]: ۴ - شرح نهج البلاغه، ج ۱۱، ص ۷۳ ؛ عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۱۱۳. [۴]: ۵ - شرح نهج البلاغه، ج ۱۱، ص ۷۳ ؛ عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۱۱۳. [۵]: ۶ - در کشکول شیخ بهایی آمده است: قرب نی بالا، نه پستی رفتن است. [۶]: ۷ - اقتباس از حدیث: «أعدا عدوّک نفسک بین جنبیک»، عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۱۱۸. [۷]: ۸ - مصادر آن گذشت. قال صلوات اللّه علیه: « الغوث الغوث - أی الامان الامان - خلّصنا من النار » [۸] . ---------- [۸]: ۱ - مصباح الکفعمی، ص ۲۴۷ و ۲۵۹. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357