#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيام رهبر انقلاب به مراسم تشييع و تدفين شهدا در دانشگاه شاهد پيام رهبر انقلاب به مراسم تشييع و تدفي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام به نوزدهمين اجلاس سراسري نماز
پيام به نوزدهمين اجلاس سراسري نماز بسم الله الرحمن الرحيم
پديد آوردن هويتي به نام مسجد، نخست در قبا و سپس در مدينه، در شمار زيباترين و پرمغزترين ابتكارهاي اسلام در آغاز تشكيل جامعه ي اسلامي است: خانه ي خدا و خانه ي مردم؛ خلوت اُنس با خدا و جلوت حشر با مردم، كانون ذكر و معراج معنوي و عرصه ي علم و جهاد و تدبير دنيوي؛ جايگاه عبادت و پايگاه سياست، دوگانههاي به هم پيوسته ئي است كه تصوير مسجد اسلامي و فاصله ي آن با عبادتگاههاي رائج اديان ديگر را نمايان ميسازد. در مسجد اسلامي، شور و بهجت عبادت خالص با نشاط زندگي پاك و خردمندانه و سالم، در هم ميآميزد و فرد و جامعه را به طراز اسلامي آن نزديك ميكند. مسجد، مظهر آميختگي دنيا و آخرت و پيوستگي فرد و جامعه در ديدگاه و انديشه ي مكتب اسلام است.
با اين نگاه، دلهاي ما براي مسجد ميتپد و از شوق و احساس مسئوليت، لبريز ميگردد. امروز در ميان مساجد ما كم نيستند آنهائي كه ميتوانند نمائي از اين تصوير زيبا و شوق انگيز را به نمايش درآورند. حضور نسل جوان پاك نهاد ما و حضور روحانيون و معلمان آگاه و دلسوز،
مسجدهائي را به درستي، كانون ذكر و عبادت و انديشه و معرفت ساخته و يادهاي عزيز و گرانبها را در دلهاي ما برانگيخته است. ليكن تا اين وظيفه به تمام و كمال گزارده نشود، هيچيك از ما نبايد و نمي توانيم خطري را كه از كمبود مسجد يا ضعف و نارسائي مساجد، جامعه و جوانان و خانوادهها و نسلهاي آينده را تهديد ميكند، غافل بمانيم و خود را از بركات عظيمي كه مسجدِ طراز اسلامي به كشور و نظام و مردم هديه ميكند، محروم سازيم.
نخستين مطلب مهم، بناي مسجد و حضور روحاني شايسته در آن است. هم اكنون با وجود دهها هزار مسجد در كشور، جاي هزاران مسجد ديگر در روستاها، شهرها، شهركها و مجتمعهاي مسكوني خالي است. دسترسي آسان به مسجد، نياز ضروري مؤمنان و جوانان و نوجوانان ما است. روحاني پرهيزگار، خردمند، كارشناس و دلسوز در مسجد، همچون پزشك و پرستار در بيمارستان، روح و مايه ي حيات مسجد است. امامان جماعت بايد آماده سازي خويش براي طبابت معنوي را وظيفه حتمي خود بدانند و مراكز رسيدگي به امور مساجد و حوزههاي علميه در همه جا آنان را ياري دهند. مساجد بايد مَدرَسِ تفسير و حديث و منبرِ معارف اجتماعي و سياسي و كانون موعظه و پرورش اخلاق باشد. زمزمه ي محبت متوليان و مديران و امناي مساجد، بايد دلهاي پاك جوانان را مجذوب و مشتاق كند. حضور جوانان و روحيههاي بسيجي بايد محيط مسجد را زنده و پرنشاط و آينده پو و لبريز از اميد سازد. ميان مسجد و مراكز آموزشي در هر محل، همكاري و پيوند تعريف شده و
شايسته اي برقرار گردد. چه نيكوست كه دانش
آموزان برجسته و ممتاز در هر محل، در مسجد و در برابر چشم مردم و از سوي امام جماعت، تشويق شوند. مسجد بايد رابطه ي خود را با جواناني كه ازدواج ميكنند، با كساني كه به موفقيتهاي علمي و اجتماعي و هنري و ورزشي دست مييابند، با صاحب همّتاني كه كمك به ديگران را وجهه ي همت ميسازند، با غمديدگاني كه غمگساري ميجويند، و حتي با نوزاداني كه متولد ميشوند، برقرار و مستحكم كند. مسجد بايد در هر منطقه و محل؛ مأمن و مايه ي خير و بركت باشد و به طريق اولي، وسيله ي زحمت و آزار مجاوران نگردد. پخش صداهاي آزاردهنده بويژه در شب و هنگام آسايش مردم، كاري ناروا و در مواردي خلاف شرع است. تنها صدائي كه بايد از مسجد در فضا طنين بيفكند بانگ اذان با صوت خوش و دلنواز است.
عمران مساجد و پرداختن به آرايههاي معنوي و ظاهري آن، وظيفه ي همگان است و هر كسي به اندازه ي توان و همت بايد در آن سهيم گردد. مردم، شهرداريها و دستگاههاي دولتي هر يك در آن بايد سهمي ايفاء كنند و روحاني دانا و مسئوليت پذير و پرهيزگار ميتواند و ميبايد محور اين منظومه ي تلاش مقدس باشد.
از خداوند متعال توفيق همگان را مسألت ميكنم و براي روحاني مجاهد و خدمتگزار، جناب حجت السلام والمسلمين آقاي قرائتي دوام عمر و نشاط و توفيق روزافزون از خداوند ميطلبم.
والسلام عليكم و رحمه الله
سيدعلي خامنه اي
۱۸ مهرماه ۱۳۸۹
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۲۳- وظیفه ی دانشجویان و پیش بینی آینده از شما رهبرم خواهش میکنم در مورد وظیفه ی ما دانشجویان صحبت ک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۵- ملاک انتخاب دانشگاه در حضورهای مقام معظّم رهبری در دانشگاهها
ملاک شما برای انتخاب دانشگاه و گفتگوی دانشجویی چیست؟ مبنای انتخاب دانشگاه را لطفاً بفرمائید.
البتّه من سالهاست که با دانشگاهها ارتباط دارم و به همه ی دانشگاهها هم رفته ام؛ به دانشگاه شما هم چند بار آمده ام؛ البتّه آن زمانی که شما هنوز دانشجوی این دانشگاه نبودید. بالاخره با دوستانی که با دانشگاهها ارتباط دارند، مشورت میکنیم و به هر دانشگاهی که نرفته باشیم، میرویم. من دانشگاه تهران رفته ام، دانشگاه تربیت مدرّس رفته ام، دانشگاه صنعتی شریف رفته ام، دانشگاه صنعتی امیرکبیر رفته ام؛ حالا هم که نوبت دانشگاه شهید بهشتی است. ان شاءالله خداوند قبول کند. من همچنان از دوره ی جوانی با قشر دانشجو ارتباط داشته ام؛ نه فقط ارتباط صوری، واقعاً ارتباط گیری داشته ام؛ حرف میزدم، حرف میشنفتم، مباحثه میکردم، تعلیم میدادم، یاد میگرفتم؛ که تا الان هم ادامه دارد. امیدوارم تا هر وقتی که من زنده هستم، رابطه ی من با جماعت جوان و دانشجو قطع نشود؛ من این رابطه را دوست میدارم.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#کارگاه_انصاف ۲۷ ▪️ظلم، گستاخی، بیادبی و .... آنجایی خطرناکتر میشود که؛ در حق کسانی از ما سر می
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کارگاه انصاف_28.mp3
10.64M
#کارگاه_انصاف ۲۸
▪️انسانها هرچه به الله شبیهتر میشوند؛
بیشتر از سوی کسانی که در حق آنها عمری نیکی کرده، مورد ظلم قرار میگیرند..
← و اما، کرامت و بزرگواری آنان در برخورد با نادانیها و جسارتهای دیگران، عاقبتی سنگین تر را برای افراد گستاخ، مترتب میکند.
#استاد_شجاعی 🎤
🕌در محضر امام روح الله (۷۵)
💠 درصدند ایران عزیز را با اسم آزادی که مراد آنان بیبند و باری است به لجن بکشند...
📌امام خمینی(ره):
اینک باز تفاله های رژیم خونخوار سابق درصددند که با کمک و همکاری گروهک های واپس زده و قلمداران غرب و شرق زده تجدید حیات کنند و با قلم های به ظاهر خلقی و زبان های فریبنده، در خارج و داخل، جمهوری اسلامی را متزلزل کنند و در جهان، جمهوری ما را رژیمی ظالمانه و بدتر از رژیم پهلوی معرفی کنند و افکار عمومی را مشوش و به ابرقدرت ها مشروعیت دخالت در امور کشور بدهند.اینان با نام آنکه در ایران قانونی نیست و در ایران حکومت جنگل پا برجاست و به نام آنکه تمام نهادهای جمهوری، برخلاف قوانین دنیا، به غارت اموال و اتلاف نفوس دست زده اند، می خواهند راه را برای اربابان خود یا ابر قدرت شرق و بلوک کمونیست یا ابر قدرت غرب و بلوک سرمایه داری باز کنند و ایران عزیز را با اسم آزادی که مراد آنان بی بند و باری است به لجن بکشند و ملت مسلمان را از صحنه خارج کنند. اینان، آزادی مسلح بودن در مقابل حکومت اسلامی و آزادی در ایجاد اغتشاش را می خواهند.
📚صحیفه نور، جلد ۱۴، صفحه ۲۶۳
#فتنه_سلبریتی_ها
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•°﷽°•
#تلاوت
🎙استاد محمود شحات
📖سورۀ مبارکۀ قدر
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
واکنش امام (ع) امام فرمود: « به مأمون سلام برسان و بگو من منظور تو را ميدانم و انشاء الله فردا صبح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وجه لقب قسيم النار و الجنه
روزي مأمون از حضرت امام رضا عليه السلام پرسيد: « چرا علي عليه السلام را تقسيم کننده ي بهشت و دوزخ گفته اند؟ »
حضرت رضا عليه السلام فرمود: « مگر نشنيده اي که رسول خدا صلي الله عليه
و آله و سلم فرمود: « محبت علي عليه السلام، ايمان، و بغض علي، کفر است؟ »
مامون گفت: « آري. »
امام فرمود: « علي عليه السلام است که بهشت و دوزخ را قسمت ميکند. رسول خدا فرمود « اي علي، تو قسمت کننده ي بهشت و دوزخ اي. به آتش ميگويي اين را بگير و اين را به خاطر من رها کن. »
اخبار و آثار حضرت امام رضا عليه السلام، ص ۶۴۶، ح ۹.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم | میهمانانِ ویژه حرم در عید ولایت / زائرانی که با خود بوی غدیر را به حرم میآورند
🔹 گزارشی از تشرف کاروانهایی از سادات سراسر کشور به حرم مطهر رضوی در ایام دهه ولایت
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #خدمات_متقابل_اسلام_و_ایران 16 ❇️ جلسه 16( جلسه 16 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 17.mp3
4.12M
❇️ تدریس کتاب #خدمات_متقابل_اسلام_و_ایران 17
❇️ جلسه 17( جلسه 17 کتاب خدمات متقابل)
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عید_غدیر
#اطعام_غدیر
🔻همه کسانی که ادعای مذهبی بودن دارند، بدانند:
خداوند از همه مرفهین درمورد گرسنگی گرسنگان سوال خواهد کرد...
استاد رحیمپور ازغدی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #شاهرخ_حر_انقلاب قسمت 2⃣1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شاهرخ حر انقلاب 13.mp3
23.28M
📗کتاب صوتی
#شاهرخ_حر_انقلاب
قسمت 3⃣1⃣ #پایان
35.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽گلعلی بابایی: احمد متوسلیان به شدت مردم دوست بود
با ما همراه باشید
@zandahlm1357
•┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اتحاد مرگ و خواب و نیز از جمله آیاتی که دلالت میکند بر اتحاد نوم و موت آیه شریفه: « اللَّهُ یَتَوَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملک الموت و شناخت او
و دیگر از مقدّمات لازمه مربوطه به فهمیدن حدیث شریف آن که باید دانست که مراد به « ملک الموت » در حدیث که میفرماید: « و اذا مات المؤمن وثّقه ملک الموت » [۱] ملِک به کسر لام مقصود است، که اشاره به ذات مقدّس حق تعالی باشد، نه ملَک به فتح لام، بنابر همان آیه: « اللَّهُ یَتَوَفَّی الاْءَنفُسَ [۲] » که قبض نفوس را از ابدان نسبت به خود دهد، نه به ملَک به فتح لام.
چنان که از کلمات علی علیه السلام است: « اعلم أنّ مالک الموت هو مالک الحیاة، و [أنّ [الخالق هو الممیت، [أنّ] المفنی [۳] و المبدء هو المعید » [۴] که مالک و ملک موت خود و حقّ است بالحقیقه، و نسبت دادن این فعل را به ملَک به فتح لام مجاز است و صحّت سلب دارد.
پس بعد از اینها تأویل حدیث شریف مذکور آن که: « اذا مات المؤمن » یعنی
زمان موت مؤمن که کون او است در حیات مجازی دنیا - که عین موت است - نسبت به حیات آخرت وقوف و بقای او به واسطه این است که « وثّقه » أی شدّد و ربط اللّه تعالی الذی هو مالک الموت و الحیاة روح بعلاقة البدن بالحکمة و التدبیر الی انقضاء أجل مسمّی، محبوسة فی سجن الدنیا، بنابر آن که « الدنیا سجن المؤمن [۱] » ؛ و ابقاؤه فی البدن بسبب الحیاة.
« و لو لا ذلک »، یعنی: اگر نبود این وثوق و ارتباط از جانب حق تعالی، « لم یستقرّ » أی لایستقرّ أبداً ساعة فی الدنیا، لاشتیاق روحه بالملأ و لقاء اللّه، به واسطه درجه کمال یقین و معرفت مؤمن به آن عالم فوق و جنة المأوی.
----------
[۱]: ۱ - نیز بنگرید: مجمع البحرین، ج ۴، ص ۴۶۶.
[۲]: ۲ - سوره مبارکه زمر، آیه ۴۲.
[۳]: ۳ - اصل: - المفنی.
[۴]: ۴ - نهج البلاغه، ص ۳۹۴ ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۱۶، ص ۷۴ ؛ تحف العقول، ص ۷۱.
[۱]: ۵ - الکافی، ج ۲، ص ۲۵۰ ؛ مجموعة ورام، ج ۲، ص ۲۰۳ ؛ الخصال، ج ۲، ص ۱۰۸.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357