eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
14.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ای شیعه بر سر زن ماه ماتم از نو بپا شد ▪️عزاداری هیئت بوشهری ها در صحن قدس حرم مطهر رضوی
سیر مطالعاتی آیت الله مصباح 4.MP3
6.74M
💠 سلسله جلسات 4 🔰 جلسه 4️⃣ ✳️ تدریس کتاب ( جلسه چهارم) 💠 موضوع : دین مقدم است یا آزادی ؟ آیا آیت الله مصباح مخالف دموکراسی بود؟ 🎤 👈 با توجه به اهمیت کتب ایشان طبق بیانات رهبری معظم، این فایلها را حتی با نام و لینک خودتان نشر دهید 👉 @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#امیر کبیر @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دو موضوع مهمِ هیئت های حسینی در کلام حاج قاسم سلیمانی... @zandahlm1357
غلبه جنود عاقله در اولیاء و حزب ملائکه باری، در انبیاء و قاطبه اولیاء و اخیار علیهم السلام جنود عاقله و حزب ملائکه که حزب اللّه اند غلبه یابند، که: « فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ [۱] »، و در فسقه و جهله و اشرار و کفار حزب شیطان غالب شود، به مقتضای قوله تعالی: « اسْتَحْوَذَ عَلَیْهِمُ الشَّیْطَانُ فَأَنْساهُمْ ذِکْرَ اللَّهِ [۲] ». علی الجمله، از ظهور و غلبه این اوصاف حمیده که جنود عاقله اند در انسان محقّق شود ملائکه راسخه، که تعبیر می‌شود از او به « عدالت » که او است صراط مستقیم و میزانی که أنزل اللّه علی رسوله، و قال: « أَلاَّ تَطْغَوْا فِی الْمِیزَانِ [۳] » که اقتصاد در کلیه امور باشد که « خیر الأمور أوسطها » [۴] کما قیل: عدالت چون صراط مستقیم است ز هر دو جانبش راه جحیم است [۵] ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه مائده، آیه ۵۶. [۲]: ۲ - سوره مبارکه مجادله، آیه ۱۹. [۳]: ۳ - سوره مبارکه رحمن، آیه ۸. [۴]: ۴ - عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۱۱۱ ؛ بحارالأنوار، ج ۴۸، ص ۱۵۴ ؛ فیض القدیر، ج ۱، ص ۶۴۳. [۵]: ۱ - گلشن راز، شبستری، « قاعده در بیان اقسام فضیلت ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
در دیوان امام علی علیه السلام آمده است: سختی و آسانی دو حال گوناگون هستند و نعمت و گرفتاری همواره بر هم مباهات می‌کنند، جوانمرد آگاه، اگر از زمانه خیانتی ببیند، دست به خیانت آلوده نمی کند. به من اگر ناراحتی برسد چون سنگ استقامت می‌ورزم. در گرفتاری شکیبا هستم و اطمینان دارم که نه نعمت باقی می‌ماند و نه گرفتاری. هی حالان شدة و رخاء و سجالان نعمة و بلاء والفتی الحاذق الا ریب اذاما خانه الدهر لم یخنه العزاء ان المت ملمة بی فانّی فی الملمات صخرة صمّاء صابر فی البلاء علما بانّ لیس یدوم النعیم و البلاء افراط در محبت سمنون محب گوید: در همسایگی ما، مردی زندگی می‌کرد و کنیزی زیباروی داشت. و او بی نهایت وی را دوست می‌داشت. روزی کنیز بیمار شد، وی برای او آشی تهیه کرد و کنار قابلمه نشست و آش را به هم زد. کنیز آه دردناکی کشید و ملاقه از دست همسایه ما در قابلمه افتاد و آتش سوزان بر دستش ریخت و گوشت انگشتانش فرو ریخت و آن مرد با آن حال، احساس ناراحتی نکرد. این داستان حکایت از افراط در محبت به مخلوق می‌کند، این محبت سزاوار خالق است نه مخلوق. چرا که بصیرت باطنی از بینایی ظاهری صادق تر است و البته جمال خدا به مراتب از جمال ظاهری برتر. و هر جمال دیگر نسبت به جمال او ناقص است. عارف رومی گفته است: هر کسی پیش کلوخی سینه چاک کاین کلوخ از حسن گشته جرعه ناک باده درد آلوده تان مجنون کند صاف اگر باشد ندانم چون کند شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357