🧠 پنج اختلاف ،
🧠 در تصاویر بالا پیدا کنید .
👌🏻 باهوشا بسم الله
🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دعای حضرت نوح و حضرت صالح اشاره ۲-... رَبِّ انْصُرْنِی.... ﴿المؤمنون، ۲۶﴾ ﴿المؤمنون، ۳۹﴾ ... پرو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توضیح۲:
این دعایی است که خداوند متعال به حضرت نوح تعلیم داد، تا بعد از سوار شدن بر کشتی، پس از حمد خدا چنین درخواست کند.
تذکر:
بسیار مناسب است که ما هم هر گاه وارد منزلی شدیم چنین دعا کنیم، چرا که رسول خداصلی الله علیه وسلم به علیعلیه السلام فرمود: هرگاه وارد منزلی شدی آیه (۲۹/مؤمنون) را تلاوت کن تا خداوند از خیر آن جا کامیابت کند و شرّش را از تو دور سازد.
نکتهها و پیامها:
۱. ابتدا خداوند را بر نعمتهای گذشته شکر کنیم، سپس از او نعمت جدیدی بخواهیم.
۲. در دعا و مناجات، خداوند را با آن نامی بخوانیم که با نیازمان تناسب داشته باشد.
دعای حضرت نوح
اشاره
۴- رَبِّ اغْفِرْ لِی وَ لِوَالِدَیَّ وَ لِمَنْ دَخَلَ بَیْتِیَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ وَ لاَ تَزِدِ الظَّالِمِینَ إِلاَّ تَبَاراً.
﴿نوح، ۲۸﴾
پروردگارا،
مرا و پدر و مادرم را و هرکس که با ایمان به خانهام وارد شود و همه مردان و زنان با ایمان را بیامرز و ظالمان را جز هلاکت نیفزا.
توضیح:
پس از آنکه حضرت نوح از قومش به درگاه خدا شکایت کرد و به آنها نفرین کرد، و برای نفرینش استدلال آورد، که آنها بندگانت را گمراه میکنند و جز نسلی کافر و فاجر به دنیا نمی آورند از خدا درخواستهای مذکور را نمود.
تذکر:
هر گاه حضرت نوح با آن همه زحمت و رنجی که در راه هدایت مردم کشید، از خدا طلب آمرزش میکند، حساب ما روشن است. برای خود و پدر و مادر و مؤمنانی که داخل خانه مان میشوند با دعای حضرت نوح دعا کنیم.
نکتهها و پیامها:
۱. چشم انداز دعا باید گسترده باشد. هم گذشته و حال را شامل شود، هم خود و بستگان و هم تمام مؤمنان تاریخ را.
۲. در دعا، برای مؤمنان رحمت و مغفرت و برای ظالمان، نابودی و هلاکت، طلب کنید.
۳. به قول امام صادق علیه السلام منظور از بیت در اینجا ولایت است، هر کس وارد ولایت شود، در خانه انبیاء وارد شده است.
#مفاتیح_الحوائج
✍سید موسی کاظمی نایینی
https://eitaa.com/zandahlm1357
salavat256.ir_.pdf
1.12M
📔 «کتاب گنج پنهان»
برکات و فضایل صلوات ابوالحسن اصفهانی
+ متن صلوات و ترجمه آن
سيد بن طاووس میفرمايد:
اگراز هرعملی در #عصر_جمعه غافل شدي از صلوات ابوالحسن ضرّاب اصفهاني غافل نشو چراكه دراين دعا سري است كه خدا مارا بر آن آگاه كرده است.
#التماس_دعاے_فرج
📌 این دعا در ابتدای مفاتیحالجنان در اعمال روز جمعه آمده است...
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خلافت علی منصوص از جانب خدا و پیغمبر بوده و اگر آن حضرت زیر بار خلافت رفت نه از جهت اجماع و اجتماع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خلافت علی باجماع نزدیک تر بود
علاوه بر اینها اگر خوب دقت کنید در طریقۀ ظاهری خلافت برای هیچ یک از خلفاء راشدین (از ابی بکر و عمر و عثمان و علی علیه السّلام) و خلفاء اموی و عباسی اجماعی واقع نشد-که تمام امت جمع گردند یا نمایندگان صحیح العمل جمیع امت اجتماع نمایند و متّفقا رأی بخلافت آنها بدهند-ولی بر حسب ظاهر اگر بخلافت مولانا امیر المؤمنین علیه السّلام بنگریم میبینیم باجماع نزدیک تر بود تا خلفاء قبل و بعد زیرا مورخین از علماء خودتان نوشته اند در خلافت ابی بکر در مرتبه اول فقط عمر و ابو عبیده قبرکن معروف بجرّاح وارد بودند بعد عدّه ای از قبیلۀ اوس روی لجاجت و از جهت مخالفت با قبیله خزرج که سعد بن عباده را کاندید امارت نموده بودند بیعت نمودند و بعد بمرور بعضی بتهدید (چنانچه شرح دادیم) و جمعی بتطمیع بیعت نمودند و جمعی مانند انصار بریاست سعد بن عباده تا بآخر تبعیت از خلافت ننمودند.
و اما خلافت عمر فقط بدستور ابی بکر تنها بر قرار شد اجماعی و اخذ آراء عمومی ابدا در کار نبود بلکه خلافت سلطنت مآبانه انجام شد؟!.
و اما عثمان روی شالودۀ سیاسی مجلس شورای (دیکتاتوری) که عمر دستور داد بر مسند خلافت نشست!!.
و اما در طریقۀ خلافت علی علیه السّلام تقریبا غالب نمایندگان بلاد مسلمین که تصادفا جهة دادخواهی بدربار خلافت بمدینه آمده اجماع بزرگی تشکیل داده بودند شرکت نمودند و باصرار همۀ آنها آن حضرت بر مسند خلافت ظاهری مستقر گردید.
نوّاب-قبله صاحب اجماع نمایندگان بلاد مسلمین در مدینه برای تعیین خلافت بوده.
داعی- خیر هنوز خلیفه سوم بر مسند خلافت بر قرار بود بلکه جمعیت بسیاری از غالب بلاد مسلمین از زعماء قوم و بزرگان قبائل جهة عرض حال و شکایت از عمّال و حکّام جائر ظالم بنی امیه و غیره و حرکات زشت و قبیح مروان و دیگران که نزدیک بمقام خلافت بودند بدربار خلافت در مدینه جمع شدند که عاقبت آن اجماع که کبار صحابه هم در آنها بودند بواسطه ندانسته کاریهای خود عثمان و گوش ندادن بنصایح مشفقانۀ امیر المؤمنین و کبار صحابه منجر بقتل او گردید.
لذا اهل مدینه باتفاق تمام بزرگان قبائل و زعماء اقوام بلاد مسلمین که تصادفا در مدینه حاضر بودند بحالت اجماع در خانه مولانا امیر المؤمنین علیه السّلام رفتند و آن حضرت را بالتماس و اصرار بمسجد آورده و اجماعا با آن بزرگوار بیعت نمودند و چنین اجماعی ظاهرا در اول بیعت برای هیچ یک از خلفاء ثلاث قبل از آن حضرت واقع نشد که روی میل و اراده و اختیار اهل مدینه باتفاق زعماء بلاد مسلمین دست بیعت بسوی یک فرد شاخصی بکشند و او را بخلافت بشناسند.
با چنین اجماع و اجتماعی که برای آن حضرت واقع شد ما آن را دلیل خلافت برای آن حضرت نمی دانیم بلکه دلیل ما بر خلافت آن حضرت قرآن مجید و نص خدا و رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله است.
مطابق سیرۀ تمام انبیاء که بامر خداوند وصی و خلیفه خود را معین مینمودند.
ثالثا فرمودید بین امیر المؤمنین علی علیه السّلام و سائر خلفاء تفاوتی نبوده است نمی دانم عمدا یا سهوا اشتباه فرمودید برای آنکه با دلائل عقل و نقل بلکه اجماع امت ثابت است که بین علی علیه السّلام و خلفاء بلکه تمام امت تفاوت بسیاری بوده است.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357