eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49.1هزار عکس
35.7هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🧠 پنج اختلاف ، 🧠 در تصاویر بالا پیدا کنید . 👌🏻 باهوشا بسم الله 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 https://eitaa.com/zandahlm1357
توضیح۲: این دعایی است که خداوند متعال به حضرت نوح تعلیم داد، تا بعد از سوار شدن بر کشتی، پس از حمد خدا چنین درخواست کند. تذکر: بسیار مناسب است که ما هم هر گاه وارد منزلی شدیم چنین دعا کنیم، چرا که رسول خداصلی الله علیه وسلم به علیعلیه السلام فرمود: هرگاه وارد منزلی شدی آیه (۲۹/مؤمنون) را تلاوت کن تا خداوند از خیر آن جا کامیابت کند و شرّش را از تو دور سازد. نکته‌ها و پیامها: ۱. ابتدا خداوند را بر نعمت‌های گذشته شکر کنیم، سپس از او نعمت جدیدی بخواهیم. ۲. در دعا و مناجات، خداوند را با آن نامی بخوانیم که با نیازمان تناسب داشته باشد. دعای حضرت نوح اشاره ۴- رَبِّ اغْفِرْ لِی وَ لِوَالِدَیَّ وَ لِمَنْ دَخَلَ بَیْتِیَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ وَ لاَ تَزِدِ الظَّالِمِینَ إِلاَّ تَبَاراً. ﴿نوح، ۲۸﴾ پروردگارا، مرا و پدر و مادرم را و هرکس که با ایمان به خانه‌ام وارد شود و همه مردان و زنان با ایمان را بیامرز و ظالمان را جز هلاکت نیفزا. توضیح: پس از آنکه حضرت نوح از قومش به درگاه خدا شکایت کرد و به آنها نفرین کرد، و برای نفرینش استدلال آورد، که آنها بندگانت را گمراه می‌کنند و جز نسلی کافر و فاجر به دنیا نمی آورند از خدا درخواستهای مذکور را نمود. تذکر: هر گاه حضرت نوح با آن همه زحمت و رنجی که در راه هدایت مردم کشید، از خدا طلب آمرزش می‌کند، حساب ما روشن است. برای خود و پدر و مادر و مؤمنانی که داخل خانه مان می‌شوند با دعای حضرت نوح دعا کنیم. نکته‌ها و پیامها: ۱. چشم انداز دعا باید گسترده باشد. هم گذشته و حال را شامل شود، هم خود و بستگان و هم تمام مؤمنان تاریخ را. ۲. در دعا، برای مؤمنان رحمت و مغفرت و برای ظالمان، نابودی و هلاکت، طلب کنید. ۳. به قول امام صادق علیه السلام منظور از بیت در اینجا ولایت است، هر کس وارد ولایت شود، در خانه انبیاء وارد شده است. ✍سید موسی کاظمی نایینی https://eitaa.com/zandahlm1357
salavat256.ir_.pdf
1.12M
📔 «کتاب گنج پنهان» برکات و فضایل صلوات ابوالحسن اصفهانی + متن صلوات و ترجمه آن سيد بن طاووس می‌فرمايد: اگراز هرعملی در غافل شدي از صلوات ابوالحسن ضرّاب اصفهاني غافل نشو چراكه دراين دعا سري است كه خدا مارا بر آن آگاه كرده است. 📌 این دعا در ابتدای مفاتیح‌الجنان در اعمال روز جمعه آمده است... https://eitaa.com/zandahlm1357
خلافت علی باجماع نزدیک تر بود علاوه بر اینها اگر خوب دقت کنید در طریقۀ ظاهری خلافت برای هیچ یک از خلفاء راشدین (از ابی بکر و عمر و عثمان و علی علیه السّلام) و خلفاء اموی و عباسی اجماعی واقع نشد-که تمام امت جمع گردند یا نمایندگان صحیح العمل جمیع امت اجتماع نمایند و متّفقا رأی بخلافت آنها بدهند-ولی بر حسب ظاهر اگر بخلافت مولانا امیر المؤمنین علیه السّلام بنگریم می‌بینیم باجماع نزدیک تر بود تا خلفاء قبل و بعد زیرا مورخین از علماء خودتان نوشته اند در خلافت ابی بکر در مرتبه اول فقط عمر و ابو عبیده قبرکن معروف بجرّاح وارد بودند بعد عدّه ای از قبیلۀ اوس روی لجاجت و از جهت مخالفت با قبیله خزرج که سعد بن عباده را کاندید امارت نموده بودند بیعت نمودند و بعد بمرور بعضی بتهدید (چنانچه شرح دادیم) و جمعی بتطمیع بیعت نمودند و جمعی مانند انصار بریاست سعد بن عباده تا بآخر تبعیت از خلافت ننمودند. و اما خلافت عمر فقط بدستور ابی بکر تنها بر قرار شد اجماعی و اخذ آراء عمومی ابدا در کار نبود بلکه خلافت سلطنت مآبانه انجام شد؟!. و اما عثمان روی شالودۀ سیاسی مجلس شورای (دیکتاتوری) که عمر دستور داد بر مسند خلافت نشست!!. و اما در طریقۀ خلافت علی علیه السّلام تقریبا غالب نمایندگان بلاد مسلمین که تصادفا جهة دادخواهی بدربار خلافت بمدینه آمده اجماع بزرگی تشکیل داده بودند شرکت نمودند و باصرار همۀ آنها آن حضرت بر مسند خلافت ظاهری مستقر گردید. نوّاب-قبله صاحب اجماع نمایندگان بلاد مسلمین در مدینه برای تعیین خلافت بوده. داعی- خیر هنوز خلیفه سوم بر مسند خلافت بر قرار بود بلکه جمعیت بسیاری از غالب بلاد مسلمین از زعماء قوم و بزرگان قبائل جهة عرض حال و شکایت از عمّال و حکّام جائر ظالم بنی امیه و غیره و حرکات زشت و قبیح مروان و دیگران که نزدیک بمقام خلافت بودند بدربار خلافت در مدینه جمع شدند که عاقبت آن اجماع که کبار صحابه هم در آنها بودند بواسطه ندانسته کاریهای خود عثمان و گوش ندادن بنصایح مشفقانۀ امیر المؤمنین و کبار صحابه منجر بقتل او گردید. لذا اهل مدینه باتفاق تمام بزرگان قبائل و زعماء اقوام بلاد مسلمین که تصادفا در مدینه حاضر بودند بحالت اجماع در خانه مولانا امیر المؤمنین علیه السّلام رفتند و آن حضرت را بالتماس و اصرار بمسجد آورده و اجماعا با آن بزرگوار بیعت نمودند و چنین اجماعی ظاهرا در اول بیعت برای هیچ یک از خلفاء ثلاث قبل از آن حضرت واقع نشد که روی میل و اراده و اختیار اهل مدینه باتفاق زعماء بلاد مسلمین دست بیعت بسوی یک فرد شاخصی بکشند و او را بخلافت بشناسند. با چنین اجماع و اجتماعی که برای آن حضرت واقع شد ما آن را دلیل خلافت برای آن حضرت نمی دانیم بلکه دلیل ما بر خلافت آن حضرت قرآن مجید و نص خدا و رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله است. مطابق سیرۀ تمام انبیاء که بامر خداوند وصی و خلیفه خود را معین می‌نمودند. ثالثا فرمودید بین امیر المؤمنین علی علیه السّلام و سائر خلفاء تفاوتی نبوده است نمی دانم عمدا یا سهوا اشتباه فرمودید برای آنکه با دلائل عقل و نقل بلکه اجماع امت ثابت است که بین علی علیه السّلام و خلفاء بلکه تمام امت تفاوت بسیاری بوده است. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا