eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
دروغگويي نوجوان برخي از والدين اغلب نگران دروغ‌هاي كودك يا نوجوان خود هستند و ممكن است ندانند كه بايد چه روشي را در مقابل دروغهاي او اتخاذ كنند. آيا آن را ناديده بگيرند؟ كودك را تنبيه كنند؟ مي توانند به تنهايي آن را مديريت كنند يا بايد كمك متخصصين را بطلبند؟ ولي در هر رفتار منفي كه دروغگويي نيز جزء آن مي باشد، ماهيت آن رفتار، علت انجام آن ، شدت و مدت آن مهم هستند و ما بايد درباره آنها اطلاعات بدست آوريم. اگر يك كودك يا نوجوان يك الگوي دروغگويي را كه جدي و تكراري است گسترش و ادامه مي‌دهد. ممكن است نياز به كمك حرفه‌اي و مشاوره اي توسط مشاور كودك داشته باشد. ارزيابي كودك و نوجوان توسط يك روانشناس به كودك و والدين او در فهم رفتار دروغگويي كمك خواهد كرد و توصيه‌هايي براي آينده او ارائه خواهد گرديد. ولي به صورت كلي ما اطلاعاتي درباره علل دروغ گويي و راه حلهايي براي حذف اين رفتار به شما ارائه مي دهيم. انگيزه هاي دروغگويي كشف انگيزه ها و زمينه هاي دروغگويي گام نخست براي مبارزه و درمان اين نوع بيماري است. چون با كشف انگيزه ها مي توان راه حل مناسبي براي مبارزه با اين بيماري ارايه نمود. اين انگيزه ها عبارتند از: 1- انگيزه ي ابراز وجود: به علت عدم آگاهي از روش هاي طبيعي اظهار وجود، فرد به گفتارهاي گمراه كننده و اعجاب انگيزي روي مي آورد ا از اين رهگذر ضمن متوجه ساختن ديگران نسبت به خود، توجه از دست رفته را جبران كند. 2- انگيزه خيالپردازي: شناسايي مرز خيال از واقعيت توسط كودكان و نوجوانان ميسر نيست. به دليل نامساعد بودن اوضاع خانواده و يا تمايل شديد به دروغگويي و در نتيجه توهم و عدم تشخيص واقعيات از تخيلات فرد به برچسب زدن و دروغ گفتن متوسل مي شود. 3- انگيزه ي تشويق و اضطراب: چنانچه اولياي خانواده و مدرسه توانايي هاي افراد را مورد نظر و توجه قرار ندهند و از آنها انتظارات بالاتر و بيشتري داشته باشند؛ ضمن برهم زدن تعادل شخص در مقابل فشارهاي سنگين او را مجبور مي كند تا در توجيه شكست ها به دروغ متوسل شود. 4- انگيزه ي تقليد و تأسي: نيروي بالاي يادگيري توسط كودكان و نوجوانان باعث مي شود، فرد بدون توجه به درستي يا نادرستي به محض مشاهده ي عمل بدان كار گرايش پيدا كند. 5- انگيزه ي تعارض: تصميم گيري در موقعيت هاي تعارض زا براي كودكان، نوجوانان و جوانان به علت كمبود تجربه مشكل است، زيرا آنها مي خواهند در نزد پدر و مادر هر دو محبوب باشند در حاليكه اگر والدين خود با هم تعارض داشته باشند و مخالف هم عمل كنند. چنانچه فرزندان بخواههند نظر هر دو را به خود جلب كنند، دچار تعارض مي شوند. چنين موقعيت هاي تعارض زا دردناكترين شرايط را براي كودكان، نوجوانان و سايرين به وجود مي آورند زيرا آنها را به اتخاذ روشي فريبكارانه وادار مي كنند. @zandahlm1357
📗📗 کتاب "ایران! جوان بمان!" نوشتۀ استاد محسن عباسی ولدی با هدف چرایی ضرورت افزایش جمعیت و فرهنگ سازی در این زمینه نگاشته شده است. این کتاب، حاصل پرسش و پاسخ های شنوندگان رادیو معارف از محسن عباسی ولدی است که از سال ۱۳۸۸ به‌عنوان کارشناس در برنامۀ پرسش و پاسخ تربیتی با موضوع خانواده حضور پیدا کرده است. کتاب "ایران! جوان بمان!" با زبان و بیانی ساده و روان، به همۀ موضوعات و مسائل مطرح در بحث افزایش جمعیت، تربیت فرزند، کنترل جمعیت در ایران، مشکلات اقتصادی خانواده‌های پرجمعیت، سنت‌های الهی در رزق و روزی به بندگان، جایگاه فرزندآوری در اسلام و... می‌پردازد. از این رو، نویسندۀ این کتاب کوشیده به مسألۀ بحران جمعیتی کشور، نگاهی همه‌جانبه داشته باشد. این کتاب، شامل عنوان‌های زیر است: - شعار فرزند کمتر زندگی بهتر چه شد؟ - مگر شرایط امروز با دیروز تفاوت دارد؟ - چرا باید از سالمندی جمعیت نگران باشیم؟ - چرا کنترل جمعیت از سال هفتاد و یک متوقف نشد؟ - آیا فکری برای اشتغال فرزندان آینده کرده‌اید؟ - مشکلات اقتصادی و فرزند آوری و....
صفحه پزشک خود باشیم @zandahlm1357
طب الصادق علیه السلام: چگونه از ادرار کردن در شب جلوگیری کنیم؟ 👈از خوردن موادغذایی که باعث تحریک مثانه می‌شود خودداری کنید: 👈کافئین یک ادرارآور است در نتیجه سعی کنید آن را در صبح‌ها مصرف کنید. آب زغال اخته اگرچه برای سلامت مثانه توصیه می‌شود اما اگر مثانه بیش فعال دارید می‌تواند محرک باشد. 👈غذا‌های تند مانند کاری مصرف نکنید. غذا‌های اسیدی مانند گوجه فرنگی را از برنامه غذایی خود حذف کنید. شکلات مصرف نکنید. 👈از شیرین‌ کننده‌های مصنوعی دوری کنید. ➣ @zandahlm1357 ضد درد طبیعی داروی ضد دردهای سنگ کلیه و مشکلات مثانه طرز تهیه 🔸دو گرم تخم تره را در یک لیوان آب جوش ریخته تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده و بعد از هر وعده یڪ فنجان میل کنید. ➣ @zandahlm1357 خاصیت شکفت انگیز آب جوشیده ▪️ کاهش خطر حمله قلبی ▪️ کاهش وزن ▫️ شفاف کردن پوست صورت ▫️ سم زدایی بدن ▪️ کمک به فعالیت ماهیچه ها ▪️رفع خستگی ▫️رفع مشکلات گوارشی ▫️درمان سردرد ▪️کاهش خطر سرطان روده بزرگ و مثانه ➣ @zandahlm1357 🔸چای گل محمدی باعث کاهش دمای بدن می شود و تب را کاهش می‌دهد و از تشدید عفونت جلوگیری می‌کند. 🔹برای رفع بوی بد دهان می توانید از آب گل سرخ استفاده و با آن  غرغره کنید. 🔸گل محمدی سبب درمان عفونت دستگاه ادراری، کاهش التهاب مثانه و تسکین درد آن می‌شود بنابراین نوشیدن هر روز سه یا چهار فنجان چای گل محمدی  بیماری‌های عفونی دستگاه ادراری را درمان می‌کند. گل محمدی همچنین حجم ادرار را افزایش می‌دهد و از ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. ➣ @zandahlm1357 خواص درمانی دمنوش آلبالو 🔸آلبالو، اشتها آور بسیار خوبی است. 🔹دمنوش آلبلو آلبالو برای باز شدن رنگ چهره بسیار مؤثر و مفید است. 🔸 آلبالو دارای فواید گیلاس است و مصرف آن باعث آرامش اعصاب میشود. 🔹 مصرف دمنوش آلبالو برای افراد گرم مزاج و اشخاصی که چربی زیادی در اطراف شکم خود دارند سودمند است. 🔸چای آلبالو ضد حالت تهوع، فشار خون می باشد 🔹 دمنوش آلبالو برای بیماری‌های کلیه و مثانه موثر می باشد. ➣ @zandahlm1357 خرفه یکی از پرخاصیت ترین سبزیجات در طب سنتی ▫️تقویت حافظه ▫️دفع سنگ کلیه و مثانه ▫️تسکین حرارت کبد،معده و خون ▫️درمان دیابت ▫️تقویت قوای جنسی ➣ @zandahlm1357 خطرات نگه داشتن ادرار ▫️بزرگ شدن مثانه ▪️مشکل سیستیت و پیلونفریت ▫️عفونت ادراری ▪️بی اختیاری ادرار ▫️درد در قسمت تحتانی شکم ▪️عفونت معده ▫️پریشانی ذهن ▪️درد هنگام دفع ▫️تب ▪️سنگ کلیه ▫️کیست کلیه ⁣⁣ ➣ @zandahlm1357 غذاهاي ممنوعه براي مردان ✍گوشتهاي فراوري شده، آسيب به پروستات نوشيدني انرژي زا، رسوب مواد سمي در مثانه لبنيات پرچرب، سرطان پروستات چربي هاي اشباع، بيماريهاي قلبي ➣ @zandahlm1357
جنگ پاییز🍁🍂 و زمستان❄️☃️ در صومعه سرا @zandahlm1357
حکایت ۹۵- یکی از کارمندان عالی رتبه شهرداری نقل کرد که به علتی مرا از شهرداری اخراج نمودند. رفتم خدمت حضرت شیخ ایشان فرمودند نمازهایت را اول وقت بخوان چهل روز دیگر کارت درست می‌شود. مدت یکماه گذشت اثری ظاهر نشد مجددا مراجعه کردم فرمودند گفتم چهل روز دیگر هر چه فکر کردم آثاری و امیدی در ظاهر نبود روز چهلم در خیابان نزدیک یک قهوه خانه بودم. شهردار سابق مشهد آقای محمد علی روشن با درشکه از آن محل عبور می‌کرد بلند شده سلام کردم. درشکه را نگاه داشت پرسید چرا این جا نشسته ای مگر کاری نداری شرح حال خود را گفتم. گفت با من بیا. با ایشان سوار درشکه شدم، رفتیم به استانداری و فوری دستور داد رفع اتهام از من کرده مرا به خدمت برگرداندند و درست قبل از ظهر چهلمین روزی که مرحوم حاج شیخ فرموده بودند حکم اعاده به خدمت مرا داده و مشغول کار شدم. حکایت ۹۶- اطلاعات هفتگی شماره ۱۳۹۰ جمعه ۲۸ تیرماه ۱۳۴۷ شمسی: آقای ابوالقاسم فرزانه تحت عنوان اسرار مرگ و روح و زندگی - از کجا آمده ایم و بکجا می‌رویم با تیتر درشت در صفحه اول: مرد بزرگی در خراسان که ارواح را با چشم عادی می‌دید و از وضع آنها خبر داشت بعد از اینکه نویسنده می‌نویسد علامت کمال در قدیم کشف قبور بوده است و از شیخ بهائی و سید محمد گیسو دراز و سهروردی تعریف و توصیف میکند می‌نویسد: در زمان ما نیز افرادی نظیر شیخ بهائی و سهروردی بوده اند و هنوز هم قطعا در گوشه و کنار مانند او هستند که حاضر نیستند خودشان را نشان دهند. یکی از آنها مردی بود بسیار بزرگوار که در مشهد سکونت داشت و در چند سال آخر عمرش به قریه نخودک) رفت و تقریبا بیست سال پیش دیده از جهان بر بست. دهها هزار نفر از اهالی خراسان و شهرهای دیگر ایران حتی تهران - که ایشان را دیده اند و گروه انبوهی از آنها که از برکت وجود ایشان از دردهای بی درمان نجات یافته اند - با ذکر نام نخودک میدانند منظورم چه کسی است. به ایشان که اکنون هم در خراسان و طهران و دیگر شهرستانها به نام شیخ نخودکی شهرت دارند بیش از چهل سال بود که آن قدرت روحی عجیب را داشتند اما از نشان دادن خودشان بطور بی سابقه و بی نظیر خودداری میکردند. فقط چند نفری در آن سالها ایشان را می‌شناختند که کیستند و چه مقامی دارند. بالاخره در سالهای اخیر عمرشان بود که از شهر مشهد به قریه نخودک رفتند و در آنجا تا اندازهای پرده را برداشتند و مردم توانستند گوشه ای از منزلت بی مانند ایشان را عملا به چشم مشاهده کنند. من در اوائل جوانی این سعادت را داشتم که در مشهد قریب یک سال از نزدیک و تقریبا بطور مستمر به زیارت ایشان نائل گردم. علت آن بود که یکی از نزدیکانم که در آن موقع سرپرستی مرا بر عهده داشت یکی از آن چند نفر معدودی بود که شیخ از آنهاپرده پوشی نمی کرد. من نیز چون دیگر مردمان - در آن زمان - از اسپریتیزم فقط اسم و حرفهائی جسته گریخته شنیده بودم اما خود ناظر واقعه ای بودم که آنروزها مفهومش را درست درک نمی کردم. بعد از چند سال که با اصول این علم آشنا شدم تا حدی مطلب به دستم آمد. داستان از این قرار بود که شیخ هر موقع از برابر یکی از حمامها عبور می‌کرد حالش تا حدی منقلب می‌گردید بطوریکه از چهره اش نمایان بود که ناگهان دچار ناراحتی شده است. یک نشانه دیگر دگرگون شدن حال شیخ این بود که مرتبا استغفار میکرد و لااله الا الله می‌گفت اما با لحنی که پیدا بود ناشی از تعجب و ناراحتی است. موقعیکه علت آن دگرگونی احوال پرسیده شد شیخ گفته بود به صاحب این حمام که چندی است از دنیا رفته درجه روحی پستی داده شده است. تعلق خاطرش به دنیا و مال دنیا خیلی شدید بود و هنوز هم موقعیت خود را درست درک نکرده است و نمیداند که از دنیا رفته است و دائما سر حمام است و ناله و افغان دارد که چرا اموال او را تصرف میکنند. هر وقت از جلو این حمام عبور می‌کنم وضع او باعث ناراحتی من می‌گردد. از بی نشانها...... شیخ حسنعلی اصفهانی https://eitaa.com/zandahlm1357
ابتداء بعثت ابراهیم علیه السّلام و گفتگو با عمش آزر چنانچه در آیه ۴۴ سوره ۱۹ (مریم) خدای متعال از بعثت حضرت ابراهیم خلیل الرحمن علیه و علی نبینا و آله السّلام خبر می‌دهد که چون مبعوث برسالت شد نزد عمش آزر رفت و گفت إِنِّی قَدْ جٰاءَنِی مِنَ الْعِلْمِ مٰا لَمْ یَأْتِکَ فَاتَّبِعْنِی أَهْدِکَ صِرٰاطاً سَوِیًّا قٰالَ أَ رٰاغِبٌ أَنْتَ عَنْ آلِهَتِی یٰا إِبْرٰاهِیمُ لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ لَأَرْجُمَنَّکَ وَ اهْجُرْنِی مَلِیًّا [۱] . ولی بر عکس جناب ابو طالب در جواب استمداد نبیّ مکرم خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم گفت اخرج ابن اخی فانّک الرفیع کعبا و المنیع حزبا و الأعلی ابا و اللّه لا یسلقک لسان الا سلقته السن حداد و اجتذبته سیوف حداد و اللّه لتذللنّ لک العرب ذلّ البهم لحاضنها [۲] . آنگاه اشعار ذیل را که ابن ابی الحدید در ص ۳۰۶ جلد سیم شرح نهج البلاغه (چاپ مصر) و سبط ابن جوزی در ص ۵ تذکره ضبط نموده اند به پیغمبر خطاب نمود: و اللّه لن یصلوا الیک بجمعهم حتی أوسّد فی التراب دفینا فانفذ لاسرک ما علیک مخافة و ابشر و قرّ بذاک منه عیونا و دعوتنی و زعمت انّک ناصحی و لقد صدقت و کنت قبل امینا و عرضت دینا قد علمت بانّه ---------- [۱]: ۱) بدان که مرا«از وحی خدا»علمی آموختند که تو را آن علم نیاموخته اند پس تو مرا پیروی کن تا براه راست هدایتت کنم آزر در پاسخ ابراهیم گفت تو مگر از خدایان من روگردان و بی عقیده شدی چنانچه از مخالفت بتان دست بر نداری تو را سنگسار کنم«وگرنه»سالها از من بدور باش. [۲]: ۲) قیام کن پسر برادر که مرتبه تو از حیث شرافت و سیادت بلند تر و از حیث طایفه و قبیله عالی و از حیث پدر اعلی تر از سایرین هستی بخدا قسم هیچ کس تو را آزار نکند مگر آنکه با زبانهای تند و تیز و شمشیرهای برنده از تو دفاع خواهیم نمود بخدا قسم که عرب در مقابل تو بزانو درآید و ذلیل گردد مانند حیوانی که ذلیل صاحب خود گردد. من خیر ادیان البریّة دینا لو لا الملامة او حذاری سبّة لوجدتنی سمحا بذاک مبینا [۱] خلاصۀ کلام عوض آنکه به پیغمبر تغیّر نماید و آن حضرت را منع از آن عمل کند و تهدید بحبس و نفی و قتل نماید بوسیله جملات و کلمات جذاب از قبیل این اشعار و گفتار زیبا تحریص و ترغیبش نمود که امر خودت را آشکار کن که بر تو ذلت و ترس و منقصتی نخواهد بود دین و عقیدۀ خودت را نشر بده تا روشن شود بوجود تو چشمهای همه-دعوت می‌نمائی ما را و می‌دانم بدرستی که تو ناصح و راست گوئی و قطعا در این ادعاء هم صادقی همان طوری که قبل از این امین بودی، دانستم که بتحقیق این دین بهترین ادیان بشر است. و غیر از آنچه عرض نمودم اشعار بسیاری ابن ابی الحدید در جلد سیم شرح نهج و دیگران در این موضوع ضبط نموده اند که وقت مجلس اقتضای نقل تمام آنها را ندارد گمان می‌کنم برای نمونه کافی باشد. حالا آقایان محترم خدا را در نظر بگیرید و انصاف دهید که آیا گویندۀ این کلمات و اشعار را می‌توان مشرک و کافر خواند؟ یا آنکه مؤمن و موحد و خداپرست حقیقی باید شناخت. چنانچه اکابر علماء خودتان بی إراده تصدیق باین معنی نموده اند. ---------- [۱]: ۱) بخدا قسم که جمعیت قریش پیروی از تو نمی کنند تا بمیرند تو بدون ترس و خوف اقدام بوظیفه خود نمای مژده می‌دهم بتو فتح و ظفر را مرا بدین خود دعوت نمودی و یقین دارم که تو بحق مرا ارشاد نمودی زیرا حسن سابقه و امانت و راستگوئی تو بر کسی پوشیده نیست دینی را بمردم عرضه داشتی که من یقین دارم بهترین ادیان است اگر ترس از ملامت و بدگوئی نداشتم هرآینه می‌یافتی که چه اندازه در راه دین بذل و بخشش می‌نمودم. باب ۵۲ ینابیع الموده شیخ سلیمان بلخی حنفی را مطالعه نمائید که از قول ابو عثمان عمر و بن بحر جاحظ معتزلی نقل می‌نماید که درباره جناب ابو طالب اظهار نظر نموده و گفته و حامی النبیّ و معینه و محبّه اشدّ حبّا و کفیله و مربّیه و المقرّ بنبوّته و المعترف برسالته؛و المنشد فی مناقبه ابیاتا کثیرة و شیخ قریش ابو طالب [۱] . پس از قدری دقت و تأمل هر انسان عاقل منصف بی طرفی تصدیق خواهد نمود بایمان جناب ابو طالب رضوان اللّه علیه ولی همان بنی امیه ای که بر حسب امر خلیفه خود معاویه علیه الهاویه هشتاد سال مردم را ترغیب و وادار بلعن و سبّ سید الموحدین امیر المؤمنین و دو سبط عزیز کردۀ پیغمبر حسن و حسین می‌نمایند و آن همه اخبار در مذمت آن حضرت جعل نمودند قطعا اخباری هم جعل می‌کنند بر آنکه پدر بزرگوار آن حضرت کافر از دنیا رفته و اهل آتش است تا همان طوری که از همه جهت دل آن حضرت را بدرد آوردند از این جهت هم صاحب مقام ولایت را متألم و متأثر نمایند.
چنانچه ناقل این حدیث مجعول مغیرة بن شعبه ملعون اعداء عدو امیر المؤمنین علیه السّلام دوست صمیمی معاویه بوده. و الاّ ایمان جناب ابو طالب عند عقلاء الفریقین أظهر من الشمس است، منتهی خوارج و نواصب و بقایای از آن دو فرقه ضالّه در هر دوره و زمانی إلی الحال عقیده بکفر جناب ابی طالب را شهرت داده و تقویت نمودند و مردم بی خبر و بی فکر هم روی عادت باور نموده اند. اعجب از همه که موجب بسی تأسف است آنکه ابو سفیان و معاویه و یزید علیهم اللعنة و العذاب را که دلائل واضحه بر کفرشان بسی بسیار و بی شمار است مؤمن و مسلمان بلکه خلیفه پیغمبر دانسته؟! ولی جناب ابو طالب را که این همه دلائل بر ایمان او بارز و آشکار است کافر و مشرک بخوانند!!. شیخ- آیا سزاوار است خال المؤمنین معاویة بن ابی سفیان را کافر بخوانید و پیوسته لعنت نمائید آیا دلیل شما بر کفر و لعن معاویه و یزید رضی اللّه عنهما که هر دو از خلفاء بزرگ اند و مخصوصا معاویه رضی اللّه عنه که خال المؤمنین و کاتب الوحی بوده چیست؟ داعی- اولا بفرمائید خال المؤمنین بودن معاویه از چه راه است. شیخ- واضح است چون خواهر معاویه‌ام حبیبه زوجه رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم‌ام المؤمنین بوده است قطعا برادر او معاویه رضی اللّه عنه هم خال المؤمنین می‌باشد. داعی- بفرمائید‌ام المؤمنین عایشه مقامش بالاتر بوده است یا‌ام حبیبه خواهر معاویه. شیخ- گرچه هر دو‌ام المؤمنین بوده اند ولی قطعا مقام و مرتبه عایشه بالاتر از همه بوده است. ---------- [۱]: ۱) حمایت کننده پیغمبر (ص) و کمک دهنده او رئیس قبیله قریش ابی طالب که بی نهایت او را دوست می‌داشت و کفیل زندگانی و مربی آن و اقرارکننده به نبوت و معترف برسالت او بود و اشعار بسیاری در مدح و منقبت آن حضرت سرود. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357