eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
طبیعت بکر شهیون دزفول روستای پاقلعه اسلام آباد @zandahlm1357
13.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لرستان یک آبشار خزه ای بزرگ در یک منطقه بکر😍دورود لرستان👌 @zandahlm1357
۲- صورت مکتوبی است که در پاسخ به نامه سید صدرالدین وصال شیرازی مرقوم فرموده اند: امید از حضرت واهب العطایا و خالق البرایا آنکه دائما موفق به توفیقات سبحانی و مؤید به تأییدات ربانی بوده باشید. رقیمه مودت شمیمه رسید مشعر بر سلامتی مزاج بود، حمد الهی را سبب شد. سعدی گوید هر نفسی که فرو می‌رود ممد حیات است و چون بر می‌آید مفرح ذات، پس در هر نفسی دو نعمت موجود است... الحال هر گاه خبر سلامتی یک از دوستان برسد نعمتی و شکری لازم است، که شکر نعمت سبب مزید نعمت است. نوشته بودید که ارجاع امری شود. روایت است که حضرت روح الله به حواریین فرمود: الی الیکم حاجة، یعنی حاجتی به شما دارم، گفتند: هر حاجتی داشته باشی حاضریم. از قرینه کلام، معلوم می‌شود که وقتی بوده که از راه رسیده بودند. حضرت عیسی آب آورد و پای یک یک آنها را از گرد راه شست و پاکیزه نمود. حواریون عرض کردند که ما برای آنکه پای شما را بشوئیم سزاوارتر بودیم. حضرت عیسی فرمود در این جا نکته ای است و آن اینست که وقتی من از دنیا رفتم بالضروره شما بر مردم ریاست خواهید یافت، باین وسیله خواستم به شما بفهمانم که توقع خدمت از کسی نداشته باشید، بلکه خادم همه مردم باشید. حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در وصایای خویش به حضرت امام حسن علیه السلام می‌فرمایند: «و راح الاخوان فی الله» یعنی با برادران خود سختی مکن و مشکلی را بر آنها تحمیل منما. لذا به دستور آن دو بزرگ خوش ندارم که در باره امور دنیا امری بنمایم، و اگر بفرمائید که آخر رابطه ای باشد، عرض میکنم آنچه را خداوند امر نموده است: «.. و لقد وصینا الذین أوتوا الکتاب من قبلکم و ایاکم ان اتقوا الله... [۱] . یک چشم زدن غافل از آن ماه نباشید شاید که نگاهی کند آگاه نباشید نخست موعظه پیر می‌فروش این است که از مصاحب ناجنس احتراز کنید امید است در صراط مستقیم ثابت باشید. در نماز که قرة العین پیغمبر (صلی الله علیه و آله وسلم) است اهتمام داشته باشید. در هر حال از خدا غافل مشوید: ۳- این نامه پاسخی است به نامه یکی از ارادتمندان: در عین تنگدستی در عیش کوش و مستی کاین کیمیای هستی قارون کند گدا را خط شما رسید و مطالب شما معلوم گشت. آن دعا و قرائت آیه هم برای بازگشت به مناصب صوری و هم برای رسیدن به عوالم معنوی مفید است. همه یا الله می‌گویند و هر کس مطلبی را مد نظر گرفته است. یکی دنیا می‌خواهد و یا الله می‌گوید دیگری عقبی می خواهد و یا الله می‌گوید، و آن هم که مولا می‌خواهد یا الله می‌گوید. مرا دلی است که از یار، یار می‌طلبد. خدایا زاهد از تو حور میخواهد قصورش بین به جنت میگریزد از درت یارب شعورش بین * * * در دیاری که توثی بودنم آنجا کافی است آرزوی دگرم غایت بی انصافی است *** هر کجا باشد شه ما را بساط ---------- [۱]: ١. قرآن مجید، سوره نساء، آیه ۱۳۱ یعنی: «و محققأ کسانی را که از کتاب آسمانی بهره مند ساختیم، و نیز پیشینانشان را سفارش نمودیم که تقوی پیشه کنند و از خدا بپرهیزند. » هست صحرا و ربود سم الخیاط [۲] هر کس مطلوبی دارد و طالب همان مطلوب است. همت را باید عالی کرد و طالب مطلوبی شد که اگر او را بیابی و هیچ چیز دیگر نیابی همه چیز را یافته باشی، نه آنکه طالب مطلوبی باشی که اگر هم او را بیابی گویا که هیچ نیافتهای فان المؤمن یطیر بهمته کما أن الطائر بجناحیه... [۱] باری نوشته بودید که استعفا دادم، اگر بتوانید مقام منیع را درک نموده اید اعانک الله و هدیک [۲] اما در مورد مسأله تهران، باختیار نبوده و بلکه مقهور بودم، اینست که زود حرکت کردم و مجال دیدن هیچکس حاصل نشد و همه گله مند ---------- [۲]: ٢- سوراخ سوزن [۱]: ١- همچنانکه پرنده با دو بال خویش به پرواز در می‌آید مؤمن نیز با بال همت خویش پرواز می‌کند. [۲]: ۲- خدایت کمک و هدایت نماید. گشتند، ولی بهمه اطلاع دادم که مجبور بودم، والأگفت: شهریست پر کرشمه و خوبان زشش جهت دستم تهی است ورنه گرفتار هر ششم باری اگر بتوانید در این آخر عمر کار خود را ترک کنید. «برو بمیکده و سر بپای خم بسپار». چون پیر شدی جامی در میکده داخل شو کاین علت پیری را خمهای شراب اولی ورنه ادهم وار سرگردان و دنگ ملک را برهم زدندی بی درنگ در مورد ذکر، در آغاز، چند صلوات فرستاده و دل را حاضر کنید و بعد مشغول ذکر شوید. خوش آنکه دلش ز ذکر پر نور شود وز پرتو ذکر نفس مقهور شود اندیشه کثرت از میان برخیزد ذاکر همه ذکر و ذکر مذکور شود سخن مردان خدای تمامی ندارد، یا علی مددی. » از بی نشانها...... شیخ حسنعلی اصفهانی https://eitaa.com/zandahlm1357
علت پنهان داشتن ابو طالب ایمان خود را ولی جناب ابو طالب اگر ایمان خود را ظاهر می‌کرد امر یکسره می‌شد یعنی در اول دعوت که هنوز رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم یاوری نداشت تمام قریش و جامعه عربیّت بر ضدّ بنی هاشم متحدا قیام می‌نمودند و اساس نبوت را بر هم می‌زدند. لذا جناب ابو طالب ایمان خود را سیاسة ابراز ننمود تا بتواند بعنوان هم کیشی با قریش جلوی آنها و سایر اعادی را بگیرد تا آنها هم محض احترام جناب ابو طالب تصمیمات قوی تری اتخاذ ننمایند و آن حضرت فرصتی کامل داشته باشد تا بتواند مقصد خود را آشکار نماید. چنانچه همین قسم شد تا آن جناب زنده بود رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم با قوت قلب تمام مشغول انجام وظیفه بود همین که جناب ابو طالب در آخر سال دهم بعثت وفات نمود جبرئیل نازل شد و عرض کرد اخرج عن مکة فمالک بها ناصر بعد أبی طالب از مکه خارج شو که بعد از أبی طالب یاوری در آنجا نداری. شیخ- آیا در زمان رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم اسلام ابو طالب مشهور بوده و امت قبول داشتند یا خیر. داعی- بلی کمال شهرت را داشته و تمامت امت نام آن جناب را با عظمت یاد می‌نمودند. شیخ- چگونه ممکن است در زمان پیغمبر صلّی اللّه علیه و سلّم امری شایع و شهرت کامل داشته باشد ولی بعد از سی سال تقریبا جهت جعل حدیثی (بقول شما) بر خلاف حق و حقیقت مشهور گردد بقسمی که حقیقت اولیه خود را از دست بدهد. داعی- لیس هذا اوّل قارورة کسرت فی الاسلام [۱] . این امر تازگی نداشت که موضوعی در زمان رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم مشهور ولی بعد از سالها بجعل حدیثی صورت اولیه خود را از دست داده باشد. بسیاری از امور بود حتی در احکام دین که در زمان صاحب شریعت خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم شایع و رایج بلکه مشروع و مورد عمل بوده و بعد از گذشتن سالها بواسطه اعمال نفوذ اشخاص بکلی حقیقت آن عوض گردیده و صورت دیگری بخود گرفته. شیخ- ممکن است از آن امور بسیاری که بیان نمودید نمونه ای برای ما ذکر نمائید. داعی- شواهد بسیار است که وقت مجلس اقتضای بیان تمام آنها را نمی دهد ولی برای نمونه بیکی از آن شواهد که از همه مهم تر و واضح تر و با دلالت قرآن مجید و اتفاق جمهور مسلمین استوار گردیده اشاره می‌نمایم و آن دو حکم محکم متعه که عقد انقطاع و حج نساء است. که بحکم قرآن مجید و اتفاق فریقین (شیعه و سنّی) در زمان رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم شایع و مشروع و مورد عمل بوده-حتی در دورۀ خلافت ابی بکر و قسمتی از زمان خلافت عمر بن الخطاب هم در میان امت جاری بوده فقط بیک جمله کلام خلیفه عمر که گفت متعتان کانتا علی عهد رسول الله انا احرمهما و اعاقب علیهما [۱] . بکلی منعکس گردیده یعنی حلال خدا هزار و سیصد سال است حرام گردیده چنان این کلام عمر از زمان خلافت او ببعد تقویت شد و بدون دلیل بر خلاف نصّ صریح قرآن مجید و عمل رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و صحابه آن حضرت روی اطاعت کورکورانه پیروی شد-که حقیقت اوّلیۀ خود را از دست داد که الی الحال ملیونها جمعیت مسلمین از جمهور برادران اهل تسنّن متعۀ سنّت سنّیۀ رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و حلال خدا را بدعتی از بدع شیعه می‌دانند و هنوز عموم برادران اهل تسنن نمی دانند و اگر ما با دلائل بیان کنیم قبول نمی کنند که در زمان پیغمبر و ابی بکر و عمر این دو متعه شایع و حلال بوده فقط بگفتار خلیفه عمر در أواسط خلافتش حلال خدا حرام گردیده. جائی که حکم ثابت الهی مؤید بقرآن مجید و سیرۀ رسول اللّه و صحابه پاک و تأیید شیخین ابی بکر و عمر و موجود بودن دلائل واضحه در قرآن مجید و کتب معتبرۀ اهل سنّت بر حلّیت آن بگفتار شخص عمر که ابدا استناد بآیات و گفتار رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم ندارد حرام و بدعت گردد. ---------- [۱]: ۱) این اول شیشۀ (حقیقت) نبود که در اسلام شکسته شد. [۱]: ۱) دو متعه که در زمان پیغمبر بوده من آنها را حرام نمودم و عقاب می‌نمایم عمل کنندگان بآن را. شما می‌خواهید إسلام و ایمان جناب ابو طالب مبدل بکفر نگردد. شیخ- یعنی می‌خواهید بگوئید ملیونها مسلمانان جهان قرنها بر خلاف قرآن و سنت رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم عمل نمودند و حال آنکه در همه جهان ما را سنی می‌خوانند یعنی تابع سنت رسول اللّه و شیعیان را رافضی گویند یعنی روی گردان از سنت رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم؟!. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - گلهای تازه 160 - راک.mp3
16.75M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 مرا دو دیده به راه و دو گوش بر پیغام تو فارغی و به افسوس می‌رود ایام شبی نپرسی و روزی که دوستدارانم چگونه شب به سحر می‌برند و روز به شام مرا نه دولت وصل و نه احتمال فراق نه پای رفتن از این ناحیه نه جای مقام ملامتم نکند هیچ کس در این سودا که عشق می‌بستاند ز دست عقل زمام بر آتش غم سعدی کدام دل که نسوخت گر این سخن برود در جهان نماند خام 🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶 ای خسرو خوبان نظری سوی گدا کن رحمی به من دلشده ی بی سر و پا کن ز دست یارم چه ها کشیدم بجز جفایش وفا ندیدم نه همزبانی، که یک زمانی به او بگویم، غم نهانی نه اهل دردی، نه غمگساری ز من بپرسد، غم که داری 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357