eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.9هزار عکس
36.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فتوی دادن اهل سنت بشستن پاها در وضو بر خلاف نص صریح قرآن از جمله موارد مسلّمه در دستور وضو بحکم آیه ای که قبلا قرائت نمودیم بعد از شستن صورت و دستها مسح نمودن سر و پاها است تا بکعبین که بلندی پشت پا باشد چنانچه در آیه صراحت دارد وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِکُمْ وَ أَرْجُلَکُمْ إِلَی الْکَعْبَیْنِ [۲] . ولی جمهور فقهاء شما بر خلاف این نص صریح فتوا می‌دهند بشستن پاها و حال آنکه بین غسل و مسح فاصله بعید است. شیخ- اخبار بسیار دلالت بر غسل رجلین دارد. داعی- اولا اخبار وقتی مورد قبول است که مؤید نصّ باشد و الاّ اگر اخبار مخالف نص باشد قطعا مردود است و بدیهی است نسخ نص صریح آیه شریفه بخبر واحد ابدا جایز نیست. و نصّ صریح آیه شریفه حکم بر مسح می‌نماید نه غسل و اگر آقایان قدری دقیق شوید متوجه خواهید شد که منطوق خود آیه دلالت بر این معنا دارد چه آنکه در اول آیه می‌فرماید فَاغْسِلُوا وُجُوهَکُمْ وَ أَیْدِیَکُمْ یعنی بشوئید صورتها و دستهای خود را پس همان طوری که بواسطه واو عاطفه در ایدیکم حکم می‌کنید بر اینکه بعد از شستن صورت بایستی دستها را هم شست و شو داد هم چنین در حکم ثانی می‌فرماید و امسحوا برؤسکم و ارجلکم-ارجلکم را برؤسکم معطوف می‌دارد یعنی بعد از مسح سر بایستی پاهای خود را هم مسح نمائید و قطعا غسل جای مسح را نمی گیرد. پس همان قسمی که صورت و دستها را وجوبا در وضو باید شست سر و پاها را هم بایستی وجوبا مسح نمود نه آنکه یکی را مسح و دیگری را غسل دهند و اگر چنین کنند واو عاطفه بی معنی می‌گردد. علاوه بر این معانی ظاهره روی قاعده عرف عام شریعت مقدسه اسلام در کمال سهولت آمده مشقت و سختی در احکام او راه ندارد بدیهی است هر عاقلی می‌فهمد در شستن پا یک نوع مشقتی است که در مسح آن مشقت نیست پس قطعا چون عمل بمسح سهل تر است حکم شریعت روی آن جاری گردیده چنانچه ظاهر آیه حکم بر این معنا می‌نماید. و امام فخر رازی که از اکابر مفسرین خودتان است ذیل همین آیه شریفه بیان مفصّلی دارد بر وجوب مسح بحسب ظاهر آیه که اینک وقت مجلس اجازه نقل آن بیان مفصّل را نمی دهد شما خود مراجعه فرمائید تا کشف حقیقت بر شما گردد. ---------- [۲]: ۲) مسح نمائید سرها و پاهای خود را تا بلندی پشت پا. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
enc_16497602300148372568908.mp3
3.78M
🤲 مناجات با خدا: خزان دل 🎙 حاج محمود کریمی
تنبلی و بی حوصلگی 53.mp3
12.21M
۵۳ 🎤 تنبلی‌های اجتماعی که سبب به هدر رفتنِ ثروتهای کشوری چون ایران شده است، نتیجه‌ی عدم شناخت انسانها از خودِ حقیقی‌شان است ... چرا ما نتوانستیم خودمان را آنطور که شایسته است، به دنیا ثابت کنیم؟
11.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چطور می‌تونیم شناخت فرزندان رو نسبت به (عج) افزایش بدیم؟ 🎙حجت الاسلام حسن محمودی مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
📳 تصویر جعلی 📸 تصویری که به عنوان انگشتر متبرک شهید زاهدی دست به دست میشود فیک و جعلی است؛ این عکس مربوط ۶ ژانویه و متعلق به فرد دیگری به نام شهید ابوتقوی معاون نظامی النجباء عراق است.  مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ویژگی های نفاق و منافقین ✅ جلسه 1(بخش اول) 🎙آیت الله مجتبی تهرانی(ره) 📖معنای نفاق ✍️ بحث ما راجع به نفاق است و به این نکته اشاره کنم که در بحث ریا و اخلاص مطرح کردم که ریا -به یک معنا - یکی از شاخه‎های نفاق است. ریا و نفاق با هم رابطه دارند و - به یک معنا- بین‌شان عموم و خصوص مطلق برقرار است، که بستگی دارد به اینکه نفاق را چگونه معنا کنیم. همان‌گونه که ریا با کذب و دروغ رابطه دارد؛ لذا از نظر بحث علمی معلوم می‎شود که نفاق و کذب هم با هم رابطه دارند و در نتیجه، ریا با نفاق، ریا با کذب و نفاق با کذب رابطه‎های تنگاتنگی دارند. ابتدا باید به سراغ معنای نفاق برویم که خودِ این، بحث مستقلّی است. نفاق یک معنای لغوی دارد و -در اصطلاح- علمای اخلاق هم آن را معنا می‎کنند. در لغت از نفاق تعبیر به «دورویی» می‌شود. «نافق»؛ یعنی دورویی کرد. دورویی جزو اظهر صفات منافق و اخصّ خواصّ نفاق است. بعدش معنای نفاق را باز می‎کنند و می‌گویند: نفاق به معنای پوشیده کردن کفر در دل و آشکار کردن ایمان است؛ که اوّلی دارای معنای گسترده‎ و دوّمی -به اصطلاح- دایره‎اش تنگ‌تر می‌شود. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357