eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ شبهات دانش آموزی 6️⃣9️⃣ مگر امامان به دعا و خواسته ما آگاه نیستند؟! پس چرا ما باید خواسته خود را به آن‌ها بگوییم؟ 🔶 اول: خدا هم که از تمام نیازها و خواسته‌های انسان‌ها آگاهی دارد، از ما خواسته تا دعا کنیم و خواسته‌هایمان را به زبان بیاوریم. 🔷 دوم: بیان نیازها و آرزوهای ما از امامان، فقط برای این نیست که به خواسته‌ خود برسیم؛ بلکه این دعا نوعی ارتباط‌گیری بین بندگان ما و امامان است تا عنایت آن‌ها را به خودمان جلب، و سپس خواسته‌ خود را مطرح کنیم. 🔻 توسل آثار فراوانی دارد. یکی از آن‌ها فهمیدن ناتوانی ما و درک جایگاه بزرگ امامان است. در واقع توسل خودش موجب رشد وتعالی معنوی ماست. 🔶 سوم: تصور کنید پدر و مادری که از نیازهای فرزندشان خبر دارند ولی برای اینکه فرزند قدر برآورده شدن نیازش را بداند و موجب پرتوقعی یا توهم غرور نگردد می‌گذارند تا هر وقت بچه از آن‌ها بخواهد برایش فراهم کنند. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/34 📎 📎 📎
✍️ شبهات دانش آموزی 7️⃣9️⃣ مگر خداوند ستار العیوب نیست پس چرا ائمه علیهم السلام از گناهان ما اطلاع دارند؟ 🔶 اول: گناه و اعمال بد در واقع یک نوع آلودگی و بیماری است که انسان به روح و روان خود وارد کرده است و امامان پزشکانی که درمانگران آن بیماری‌ها هستند. اگر گناه و اعمال ما نزد امامان آشکار می‌شود به خاطر این است که آن‌ آلودگی و بیماری ما را درمان کنند. به این خاطر اعمال ما به امام زمان عج عرضه می‌شود تا ما را تربیت و هدایت کند. 🔷 دوم: آشکار کردن اعمال انسان پیش دیگران با ستارالعیوبی خدا، جایی منافات دارد که خداوند اعمال انسان را پیش کسانی آشکار کند که گنجینه اسرار خدا نباشند. اما کسی که خودش گنجیه اسرار خداست و اعمال دیگران نزد او مخفی و پنهان می‌ماند و آن را آشکار نمی‌کند این با ستارالعیوبی خدا منافاتی ندارد. مثل فرشتگان و اولیای خدا و امامان معصوم که خود گنجینه اسرار الهی هستند. 🔶 سوم: ستارالعیوبی خدا به این معناست که اعمال انسان‌ها پیش انسان‌های معمولی دیگر آشکار نمی‌شود نه اینکه پیش امامان معصوم چون دیدن امامان عین دیدن خداست. زیرا امامان چشم و دست خدا هستند همانطور که امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: «أنا عین الله... 🖇 لینک ادامه مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/35 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 صفر تا صد سانحه بالگرد رئیس جمهور و همراهانش🚁 ❓چرا آقای زمینی به تبریز برنگشتند؟ ❓چرا در آن شرایط آب و هوایی پرواز انجام شد؟ ❓در آن ۱۷ ساعت حساس چه گذشت؟ 🔺تصاویری از لحظه تماس با آیت الله آل هاشم 🎥 این مستند حاوی تصاویری جدید از روز سانحه و عملیات جستجو برای یافتن بقایای بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهان است. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 ویدئوی جعلی با عنوان اخرین فیلم از بالگرد رئیس‌جمهور! 🎥 به تازگی برخی اکانت‌ها در توییتر با انتشار ویدئویی مدعی شدند، این ویدئو لحظات قبل از سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان وی است که واقعیت ندارد    ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «ارتباط و زنان در دوران باستان» 🎙استاد رحیم پور ازغدی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حکم حکومتی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله برای چه بود؟ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رحیم پور ازغدی: آنهایی که می‌گویند هر جا نیست خشونت جنسی کمتر است دروغ می‌گویند. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
دختران آفتاب 40-37.mp3
36.11M
📗کتاب صوتی بخش ۳۷ تا ۴۰ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
۴. آگاه كردن زائران به پيامدهاى منفى بى توجهى به حجاب اشاره بسيارى از بانوان نمى دانند كه حجاب، مسئله اى شخصى نيست و رعايت نكردن، پيامدهاى منفى بسيارى براى فرد و جامعه خواهد داشت. اين بانوان كه در نداشتن حجاب كامل، قصد و نيت بدى ندارند، در توجيه كار خود مى گويند: ما به اين پوشش عادت كرده ايم و هدف خاصى نداريم؛ غافل از اينكه نداشتن حجاب كامل، پيامدهاى تربيتى خود را بر اطرافيان خواهد گذاشت؛ خواه فرد قصد و نيتى نادرست از بدحجابى داشته باشد يا بدون چنين قصدى، حجابش را رعايت نكند. چند سال پيش در همايشى كه درباره موضوع حجاب در دانشگاه آزاد يكى از شهرستان‌ها بر پا شده بود، درباره آثار روان شناختى حجاب سخنرانى كردم. وقتى صحبتم تمام شد، يكى از استادان خانم دانشگاه كه حجاب كاملى نداشت، نزد من آمد و گفت: «مى توانم مطلبى بپرسم؟ » گفتم: «بفرماييد! » گفت: «من چادر به سر نمى كنم و مقيد نيستم كاملاً حجابم را رعايت كنم. اما وقتى من هيچ قصد بدى ندارم و حريم عفت و حيا را رعايت مى كنم، چه اشكالى دارد كه حجابم كامل نباشد و حتى كمى هم آرايش داشته باشم؟ » به او گفتم: «من قبول دارم كه امثال شما هيچ قصد و نيت بدى نداريد و نمى خواهيد با اين كار توجه نامحرمى را به خود جلب كنيد و عفت و حياى باطنى شما را هم تأييد مى كنم، ولى آيا نامحرمانى كه شما را مى بينند، به خصوص پسران جوان و مجرد كه به ظاهر زيبا و جذاب اين گونه زنان نگاه مى كنند، تضمين مى كنيد كه هيچ قصدى در نگاهشان نباشد؟ » وقتى صحبتم به اينجا رسيد، او به سرعت حرفم را تصديق كرد و گفت: «من تاكنون به اين نكته توجه نكرده بودم». بنابراين، اگر بخواهيم به كسانى كه در سفرهاى زيارتى، حجابشان را به طور كامل رعايت نمى كنند، تذكر دهيم، بايد به اين مطلب توجه داشته باشيم كه بيشتر كسانى كه حجابشان كامل نيست، نمى خواهند كسى را گمراه كنند يا به گناه بيندازند؛ به ويژه بانوانى كه به سفر زيارتى مى روند، هرگز نيت بدى ندارند. همچنين اين گونه زنان، اغلب از پيامدهاى مخرب و بد رعايت نكردن حجاب در اماكن مقدس ناآگاهند. اگر آنان از پيامدهاى منفى رعايت نكردن حجاب آگاهى يابند، هرگز به خود اجازه نمى دهند ظاهر بدحجابى داشته باشند. آگاهى يابند، هرگز به خود اجازه نمى دهند ظاهر بدحجابى داشته باشند. بنابراين، بهترين روش براى تشويق بانوان به حجاب كامل در اين مواقع، آشنا كردن آنان با آثار سوء بدحجابى بر افراد است. اين آثار منفى از يك سو افراد ناآگاه و ضعيف را به معنويت و ايمان بدبين و تصويرى را كه آنان از زنى مؤمن و زائر در ذهن خود دارند، تخريب مى كند و از ديگرسو آنان را براى آسيب‌ها و بداخلاقى هاى اجتماعى آماده مى سازد. در شهر مدينه به مغازه پارچه فروشى رفتم كه فروشنده جوانى داشت. ناگهان خانم جوان ايرانى كه چادر بر سر نداشت و حجابش نيز كامل نبود از جلوى مغازه گذشت. آن جوان نگاهى شيطانى به آن خانم جوان كرد و خطاب به او سخنانى بى ادبانه گفت. من به جوان اعتراض كردم، ولى چرا بايد زنى با شخصيت و زائر اين گونه مورد اهانت جوانى هرزه قرار گيرد. آيا كسى غير از خود اين زن مقصر است؟! ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
تغزّل در نيايش آية اللّه حاج سيّد محمّد سجّادى مى فرمايد: در شبى از شبها در نجف اشرف كه واقعاً هر شبى از آن، ليلة القدر است در كنار مزار شريف مولى الموحّدين حضرت على عليه السلام مشاهده شد كه استاد محقّق آية اللّه سيّد مصطفى خمينى بعد از زيارت در كنار حرم نشسته بودند و اشعارى را زمزمه مى كنند. بعد از دقّت معلوم شد اين اشعار را مى خواندند: در آن نفس كه بميرم در آرزوى تو باشم به گفتگوى تو خيزم به جستجوى تو باشم به وقت صبح قيامت كه سر ز خاك برآرم به گفتگوى تو خيزم به جستجوى تو باشم به مرجعى كه درايند شاهدان دو عالم نظر به سوى تو دارم غلام روى تو باشم به خوابگاه عدم گر هزار سال بخوابم ز خواب عاقبت آگاه به بوى موى تو باشم حديث روضه نگويم گل بهشت نبويم جمال حور نجويم دوان به سوى تو باشم مى بهشت ننوشم ز دست ساقى رضوان مرا به باده چه حاجت كه مست روى تو باشم (۷۳) از علماء ✍محمدتقی صرفی پور ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیتالله بهجت به اون جوان فرمود: عج یک ماهه از شما خوشحاله... 🎙دکتر علی غلامی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
نقل اخبار اهل تسنن در ندای سلونی دادن علی علیه السّلام فلذا اکابر علماء خودتان از قبیل ابن کثیر در جلد چهارم تفسیر و ابن عبد البر در استیعاب و سلیمان بلخی حنفی در ینابیع المودة و مؤید الدین خوارزمی در مناقب و امام احمد در مسند و حموینی در فرائد و ابن طلحه در درّ المنظوم و میر سید علی شافعی در مودة القربی و حافظ ابو نعیم اصفهانی در حلیة الاولیاء و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه و دیگران از محققین شما بعبارات و الفاظ مختلفه در موارد متعدده نقل نموده اند از عامر بن واثله و ابن عباس و ابی سعید البحتری و انس بن مالک و عبد اللّه بن مسعود از امیر المؤمنین صلوات اللّه علیه که بالای منبر فرمود: أیها الناس سلونی قبل ان تفقدونی فانّ بین جوانحی لعلما جمّا سلونی فانّ عندی علم الاوّلین و الآخرین [۱] . و ابی داود در ص ۳۵۶ سنن و امام احمد حنبل در ص ۲۷۸ جلد اول مسند و بخاری در ص ۴۶ جلد اول و ص ۲۴۱ جلد دهم صحیح نقل نموده اند مسندا که علی علیه السّلام فرمود سلونی عما شئتم و لا تسئلونی عن شیء الاّ انبأتکم به [۲] . و شیخ سلیمان بلخی حنفی در ص ۷۴ ضمن باب ۱۴ ینابیع الموده از موفق بن احمد خوارزمی و شیخ الاسلام حموینی بسند خودشان از ابو سعید بحتری نقل ---------- [۱]: ۱) ای مردم سؤال کنید از من (یعنی از آنچه می‌خواهید) قبل از آن که مرا نیابید پس بدرستی که در سینه من علم فراوانی است سؤال کنید از من که در نزد من است علم اولین و آخرین. [۲]: ۲) سؤال کنید مرا از هرچه می‌خواهید و سؤال نمی کنید مرا از چیزی مگر آنکه شما را خبر می‌دهم بآن. نموده که گفت: رایت علیّا رضی اللّه عنه علی منبر الکوفة و علیه مدرعة رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلم و هو متقلّد بسیفه و متعمم بعمامته صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فجلس علی المنبر فکشف عن بطنه و قال سلونی قبل ان تفقدونی فانّما بین الجوانح منّی علّم جم هذا سفط العلم هذا لعاب رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلم هذا ما زّقنی رسول اللّه زقّا زقّا فو اللّه لو ثنّیت لی و سادة فجلست علیها لافتیت اهل التوریة بتوراتهم و اهل الانجیل بانجیلهم حتّی ینطق اللّه التوریة و الانجیل فیقولان صدق علیّ قد افتاکم بما انزل فیّ و انتم تتلون الکتاب أ فلا تعقلون [۳] . ---------- [۳]: ۳) دیدم علی را بر منبر کوفه در حالتی که جامه پشمی پیغمبر را پوشیده و عمامه آن حضرت را بر سر و بشمشیر آن حضرت تکیه نموده پس نشست بر روی منبر و شکم مبارک را باز نموده فرمود سؤال کنید از من قبل از آنکه مرا نیابید (چون دعوی خود را مقید بمطلب خاصی ننموده یعنی از هرچه می‌خواهید سؤال کنید) جز این نیست که در سینۀ من علم فراوان است این شکم من سفط علم است این لعاب رسول خدا می‌باشد (یعنی اثر آب دهان پیغمبر است) اینست آنچه حضرت بمن دانه علم را خورانیده پس بخدا قسم که اگر مسند برای من پهن شود و متکاء اختیار بر او گذارده گردد و در آنجا بنشینم هرآینه فتوی می‌دهم اهل توریة را بتوریة آنها و اهل انجیل را بر انجیل آنها تا آنکه خداوند متعال آن کتابها را بنطق آورده بگویند راست گفت علی فتوی داد شما را بآنچه نازل شده در ما. و نیز شیخ الاسلام حموینی در فرائد و مؤید الدین خوارزمی در مناقب نقل می‌نمایند که در بالای منبر فرمود سلونی قبل ان تفقدونی فو الذی فلق الحبة و برء النسمة لا تسئلونی عن آیة من کتاب اللّه الاّ حدّثتکم عنها متی نزلت بلیل او نهار فی مقام او مسیر فی سهل‌ام فی جبل و فی من نزلت فی مؤمن او منافق و ما عنی اللّه بها‌ام عامّ‌ام خاصّ [۱] . ابن کوّای خارجی برخاست و گفت: اخبرنی عن قوله تعالی الذین آمنوا و عملوا الصالحات اولئک هم خیر البریّة فقال علیه السّلام اولئک نحن و اتباعنا فی یوم القیمة غرّاء محجلین روّاء مرویین یعرفون بسیماهم [۲] . و نیز امام احمد بن حنبل در مسند و شیخ سلیمان بلخی حنفی در ص ۷۴ ینابیع الموده ضمن باب ۱۴ از ابن عباس نقل می‌نماید که علی در بالای منبر فرمود: سلونی قبل ان تفقدونی سلونی عن کتاب اللّه و ما من آیة الاّ و انا اعلم حیث انزلت بحضیض جبل او سهل ارض و سلونی عن الفتن فما من فتنة الاّ و قد علمت من کسبها و من یقتل فیها [۳] . ابن سعد در طبقات و ابی عبد اللّه محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۵۲ کفایت الطالب که اختصاص بهمین موضوع داده و حافظ ابو نعیم اصفهانی در سطر اول ص ۶۸ جلد اول حلیة الاولیاء مسندا از امیر المؤمنین علیه السّلام نقل می‌نماید که فرمود. ---------- [۱]: ۱) سؤال کنید از من قبل از آنکه مرا نیابید قسم بآن خدائی که دانه را شکافته و بشر را آفریده سؤال نمی کنید از من از آیه ای از کتاب خدا مگر خبر می‌دهم بشما از آنها که چه وقت نازل گردیده شب یا روز در مقام یا در راه در زمین یا در کوه و در چه کس نازل شده در مؤمن با منافق عام است یا خاص.
[۲]: ۲) خبر بده مرا از آیه ای که خدا می‌فرماید مؤمنینی که عمل صالح نمودند آنها بهترین مردم اند فرمود آنها ما هستیم و اتباع ما که روز قیامت پیشانی سفیدانیم شناخته می‌شوند آنها بصورتهایشان. [۳]: ۳) سؤال کنید از من از کتاب خدا قبل از آنکه مرا نیابید نیست آیه ای مگر آنکه من داناترم چگونه نازل گردیده در دامنه کوه یا زمین نرم و سؤال کنید از من از فتنه‌ها پس نیست فتنه ای مگر آنکه من می‌دانم چگونه برپا شده و کی در او کشته می‌شود. و اللّه ما نزلت آیة الاّ و قد علمت فیمن نزلت و این نزلت و علی من نزلت ان ربی وهب لی قلبا عقولا و لسانا طلقا [۱] . و نیز در همان کتابها نقل می‌نمایند که امیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: سلونی عن کتاب اللّه فانّه لیس من آیة الاّ و قد عرفت بلیل نزلت‌ام بنهار فی سهل‌ام فی جبل [۲] . و نیز در مناقب خوارزمی از اعمش از عبایة بن ربعی روایت نموده که گفت. کان علیّ رضی اللّه عنه کثیرا یقول سلونی قبل ان تفقدونی فو اللّه ما من ارض مخصبة و لا مجدبة و لا فئة تضل مائة او تهدی مائة الاّ و انا اعلم قائدها و سائقها و نائقها الی یوم القیمة [۳] . و نیز جلال الدین سیوطی در ص ۱۲۴ تاریخ الخلفاء و بدر الدین حنفی در عمدة القاری و محب الدین طبری در ص ۱۹۸ جلد دوم ریاض النضرة و سیوطی در ص ۳۱۹ جلد دوم تفسیر اتقان و ابن حجر عسقلانی در ص ۴۸۵ جلد هشتم فتح الباری و نیز در ص ۳۳۸ جلد هفتم تهذیب التهذیب نقل می‌نمایند که علی علیه السّلام فرمود: سلونی و اللّه لا تسئلونی عن شیء یکون الی یوم القیمة الاّ اخبرتکم و سلونی عن کتاب الله فو الله ما من آیة الا و انا اعلم أ بلیل نزلت‌ام بنهار فی سهل‌ام فی جبل [۴] . آیا این بیانات ادعای بغیب نیست و جز عالم بعلم غیب دیگری می‌تواند چنین ادعائی در مقابل دوست و دشمن بنماید اگر قدری از عادت خارج شوید و با نظر انصاف بنگرید خواهید دانست که آن حضرت عالم بعلم غیب بوده و در مقام عمل هم ظاهر می‌نموده و از مغیبات خبر می‌داده. ---------- [۱]: ۱) بخدا قسم نازل نگردید آیه ای مگر بتحقیق من می‌دانم در چه کس نازل گردیده و بر چه چیز نازل گردیده خدای من افاضه فرمود بمن قلبی و عقلی کامل و زبانی طلق و گویا و ناطق. [۲]: ۲) سؤال کنید از من از کتاب خدا پس بدرستی که نیست آیه ای مگر آنکه من می‌شناسم بشب نازل شده یا روز در زمین نرم یا کوه سخت. [۳]: ۳) علی (ع) بسیار می‌فرمود سؤال کنید از من قبل از آنکه مرا نیابید بخدا قسم نیست زمینی پرگیاه یا خشک بی گیاه و نیست گروهی که گمراه کنند صد نفر را یا هدایت نمایند صد نفر را مگر آنکه من بهتر می‌دانم رئیس و قائد آنها را و خواننده آنها و راننده آنها را تا روز قیامت. [۴]: ۴) سؤال کنید از من بخدا قسم سؤال نمی کنید مرا از چیزی تا روز قیامت مگر آنکه خبر می‌دهم شما را (از آنها). سؤال کنید مرا از کتاب خدا بخدا قسم نیست آیه ای مگر آنکه من می‌دانم در شب نازل گردیده یا روز در زمین نرم یا کوه سخت. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-2 - هنگام سپیده دم.mp3
1.31M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 هنگام سپیده دم خروس سحری دانی که چرا همی کند نوحه گری یعنی که نمودند در آیینه صبح کز عمر شبی گذشت و تو بی خبری 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
محبت درمانی 25.mp3
11.7M
۲۵ 🤗 حشر در قیامت ، بر پایه ی محبته یعنی با چیزی محشور میشی که دوستش داری.....