eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال👇 اگر برای نماز صبح ندانیم که نماز قضا شده است یا نه ،چه نیتی باید بکنیم ؟؟ پاسخ👇 سلام علیکم به نیت مافی الذمه خوانده شود.
سؤال👇 سلام اگر ذکری درنماز درحال حرکت گفته بشود باید به چه نیتی گفته شود پاسخ👇 سلام علیکم ذکرهای واجب نماز باید در حال آرامش گفته شود اما ذکرهای مستحب مثل تکبیرهای بعد از سجده را می توان به نیت ذکر مطلق در حال حرکت گفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد صفحه شاعران ایران زمین .......: @zandahlm1357
animation.gif
7.7K
  بهاء الدین محمد عاملی مشهور به شیخ بهایی از دانشمندان بنام عهد شاه عباس صفوی است. وی در سال ۹۵۳ هجری قمری در بعلبک متولد شد. در ۱۳ سالگی همراه پدرش به ایران مهاجرت کرد. وی تألیفاتی به فارسی و عربی دارد که مجموعهٔ آنها به ۸۸ کتاب و رساله بالغ می‌شود. از آثار او می‌توان به کشکول، دیوان غزلیات، جامع عباسی (در فقه)، خلاصةالحساب، تشریح الافلاک و دو مثنوی معروف " نان و حلوا" و "شیر و شکر" اشاره کرد. وی در سال ۱۰۳۰ هجری قمری در اصفهان دار فانی را وداع گفت. جنازهٔ او را به مشهد انتقال دادند و در مسجد گوهرشاد دفن کردند. آثار او در این مجموعه: دیوان اشعار نان و حلوا شیر و شکر نان و پنیر https://eitaa.com/zandahlm1357
ابذلوا اروا حکم یا عاشقین ان تکونوا فی هوانا صادقین داند این را هرکه زین ره آگه است کاین وجود و هستیش، سنگ ره است گوی دولت آن سعادتمند برد کو، به پای دلبر خود، جان سپرد جان به بوسی می‌خرد آن شهریار مژده‌ای عشاق، کسان گشت کار گر همی خواهی حیات و عیش خوش گاو نفس خویش را اول بکش در جوانی کن نثار دوست جان رو «عوان بین ذالک» را بخوان پیر چون گشتی، گران جانی مکن گوسفند پیر قربانی مکن شد همه برباد، ایام شباب بهر دین، یک ذره ننمودی شتاب عمرت از پنجه گذشت و یک سجود کت به کار آید، نکردی ای جهود! حالیا، ای عندلیب کهنه سال ساز کن افغان و یک چندی بنال چون نکردی ناله در فصل بهار در خزان، باری قضا کن زینهار! تا که دانستی زیانت را ز سود توبه‌ات نسیه، گناهت نقد بود غرق دریای گناهی تا به کی؟ وز معاصی روسیاهی تا به کی؟، جد تو آدم، بهشتش جای بود قدسیان کردند پیش او سجود یک گنه چون کرد، گفتندش: تمام مذنبی، مذنب، برو بیرون خرام! تو طمع داری که با چندین گناه داخل جنت شوی، ای روسیاه!   بخش ۹ - فی تأویل قول النبی صلی الله علیه و آله و سلم: حب الوطن من الایمان » « بخش ۷ - «فی ذم العلماء المشبهین بالامراء المترفعین عن سیرة الفقرا» https://eitaa.com/zandahlm1357
ای مانده ز مقصد اصلی دور! آکنده دماغ، ز باد غرور! از علم رسوم چه می‌جویی؟ اندر طلبش، تا کی پویی؟ تا چند زنی ز ریاضی لاف؟ تا کی بافی هزار گزاف؟ ز دوائر عشر و دقایق وی هرگز نبری، به حقایق پی وز جبر و مقابله و خطاین جبر نقصت نشود فی‌البین در روز پسین، که رسد موعود نرسد ز عراق و رهاوی سود زایل نکند ز تو مغبونی نه «شکل عروس» و نه «مأمونی» در قبر به وقت سؤال و جواب نفعی ندهد به تو اسطرلاب زان ره نبری به در مقصود فلسش قلب است و فرس نابود علمی بطلب که تو را فانی سازد ز علایق جسمانی علمی بطلب که به دل نور است سینه ز تجلی آن، طور است علمی که از آن چو شوی محظوظ گردد دل تو لوح المحفوظ علمی بطلب که کتابی نیست یعنی ذوقی است، خطابی نیست علمی که نسازدت از دونی محتاج به آلت قانونی علمی بطلب که جدالی نیست حالی است تمام و مقالی نیست علمی که مجادله را سبب است نورش ز چراغ ابولهب است علمی بطلب که گزافی نیست اجماعیست و خلافی نیست علمی که دهد به تو جان نو علم عشق است، ز من بشنو به علوم غریبه تفاخر چند زین گفت و شنود، زبان در بند سهل است نحاس که زر کردی زر کن مس خویش تو اگر مردی از جفر و طلسم، به روز پسین نفعی نرسد به تو ای مسکین بگذر ز همه، به خودت پرداز کز پرده برون نرود آواز آن علم تو را کند آماده از قید جهان کند آزاده عشق است کلید خزاین جود ساری در همه ذرات وجود غافل، تو نشسته به محنت و رنج واندر بغل تو کلید گنج جز حلقهٔ عشق مکن در گوش از عشق بگو، در عشق بکوش علم رسمی همه خسران است در عشق آویز، که علم آن است آن علم ز تفرقه برهاند آن علم تو را ز تو بستاند آن علم تو را ببرد به رهی کز شرک خفی و جلی برهی آن علم ز چون و چرا خالیست سرچشمهٔ آن، علی عالیست ساقی، قدحی ز شراب الست که نه خستش پا، نه فشردش دست در ده به بهائی دلخسته آن، دل به قیود جهان بسته تا کندهٔ جاه ز پا شکند وین تخته کلاه ز سر فکند   بخش ۶ - فی المناجاة و الشوق الی صحبة أصحاب الحال و ارباب الکمال » « بخش ۴ - فی ذم من صرف خلاصة عمره فی العلوم الرسمیة المجازیة https://eitaa.com/zandahlm1357
داشت هر ذاتی، چو در علم ازل خواهش خود را به نوعی از عمل بالسان حال کرد از حق سؤال تا میسر سازدش در لایزال گر میسر خیر شد، توفیق دان گر میسر شر بشد، خذلانش خوان نی میسر این جز الحان سؤال گرچه بی‌مسول فعل آمد محال لوم، پس عائد به اهل شر بود ذیل عدل حق، از آن اطهر بود لم این مرموز اسرار خداست خوض دادن عقل را، در وی خطاست گر به علم و حکمت حق قائلی بر تو منحل می‌شود، بی‌مشکلی ورنه اول رو تتبع کن علوم خاصه، تشریح و ریاضی و نجوم بین چه حکمتهاست در دور سپهر بین چه حکمتهاست در تنویر مهر بین چه حکمتهاست در خلق جهان بین چه حکمتهاست در تعلیم جان بین چه حکمتهاست در خلق نبات بین چه حکمتهاست در این میوه‌جات صافی این علمها خواهی اگر رو به «توحید مفضل» کن نظر کاندر آن از خان علم اله بشنوی با حق، بیان ای مرد راه علم و دانش، جمله ارث انبیاست انبیا را علم، از نزد خداست خواندن صوری نشد صورت پذیر از معانی تنیست دانا را گزیر نفس چون گردد مهیای قبول علم از ایشان می‌کند در پی نزول غایتش، گاهی میانجی حاصل است مثل عقلی کاو به ایشان واصل است عقل از بند هوی چون وارهد روی وجهت سوی علیین کند انبیا را چیست تعلیم عقول؟ گوش کن گر نیستی ز اهل فضول کشف سر است آنچه بتوانند دید نقل ذکر است آنچه باشدشان شنید   بخش ۱۵ - فی‌المناجات » https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
✍ امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه همه مسلمانان است یا گروهی خاص ؟ برای ماشینی که در مسیر یک طرفه بر خلاف همه رانندگی میکند، دو نوع برخورد لازم است: یکی آنکه تمام رانندگان با بوق و چراغ مخالفت خود را با کار او اعلام کنند، پلیس، راننده را جریمه کند. قرآن نیز هم تمام مسلمانان را به امر به معروف و نهی از منکر سفارش کرده و فرموده است: کنتم خیر امه اخرجت للناس تامرون بلمعروف وتنهون عن المنکر ( سورهآل عمران،آیه 110.) شما بهترین امتی هستید که جلوه کرده اید به شرط آنکه امر به معروف و نهی از منکر کنید. و در جای دیگر میفرماید: از میان شما مسلمین گروهی ویژه باید مسئول امر به معروف و نهی از منکر شوند. و لتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف وینهون عن المنکر ( سوره آل عمران،آیه 104.) https://eitaa.com/zandahlm1357
3 - در مورد روش فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر توضیحاتی بفرمایید.mp3
2.71M
3⃣ سوال : در مورد روش فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر توضیحاتی بفرمایید ⏳ زمان : ۹:۰۰ https://eitaa.com/zandahlm1357
4_5999181083210417963.mp3
2.13M
🎵 مقام معظم رهبری: قوام حكومت اسلامى، با امربه ‏معروف و نهى‏ ازمنكر است 🍃🌸🍃 _امربه‌معروف_و_نهی‌ازمنکر https://eitaa.com/zandahlm1357
⭕️ یک تکه شیشه در محیط جنگل، باعث جذب نور و گرمای بیش از حد شده و موجب آتش سوزی و از بین رفتن پوشش جنگلی و آلودگی هوا می شود!! ♨️ گناه یک نفر و نافرمانی او نسبت به خداوند متعال، سبب اشاعه فساد در جامعه و از بین رفتن امنیت روانی و اخلاقی اطرافیان می شود. ⏪ پس همانطور که با پاکسازی محیط زیست، به حفظ آن کمک می کنیم؛ با هم به سلامت اخلاقی نسل آینده خود، اهتمام ورزیم. 🍀 حفظ محیط زیست و هوای پاک= 🌸 امر به معروف و نهی از منکر = 🍀https://eitaa.com/zandahlm1357 🌺🍀 💠💠💠💠
📚در سه مورد اولیاء دم باید برای اعدام قاتل دیه بپردازند. 1⃣در صورتی که بعضی از اولیاء دم نخواهند قصاص بکنند و بخواهند دیه بگیرند یا بعضی صغیر و بعضی دیگر کبیر باشند و چونکه قصاص یا مصالحه به مقدار دیه یا بیشتر حق همه اولیاء دم است، در صورتیکه بعضی از اولیاء، تقاضای قصاص کنند باید سهم دیه ی اولیاء دم دیگر را، بپردازند یا اگر اولیائی دم که کبیر هستند تقاضای قصاص کنند باید سهم صغیر را دیه حساب کرده و به حسابی که دادگستری به همین منظور افتتاح کرده واریز نمایند تا بعد از اینکه اولیاء دم صغیر به سن قانونی رسیدند، اگر تقاضای دیه داشته باشند به آنها پرداخت نمایند. پس این پول گرفتن از اولیاء دم بخاطر رعایت حق دیگر اولیاء یا ولی دم صغیر است و در این قسم دیه به اولیای قاتل پرداخت نمی شود و اصلا این دیه مقتول است نه دیه قاتل . 2⃣در صورتی که مقتول یک نفر است ولی قاتل بیش از یک نفر باشد که در این صورت اگر قاتلین دو نفر باشند و اولیاء دم خواستار قصاص هر دو نفر باشند باید به اولیاء دم هر کدام از قاتلین نصف دیه یک انسان را بپردازند تا عدالت برقرار شود زیرا مقتول یک نفر بوده و الان که دو نفر قصاص می شوند باید دیه یک نفر اضافه پرداخت شود. 3⃣ در صورتی که قاتل مرد و مقتول زن باشد چون که دیه زن نصف دیه مرد است بنابراین اگر اولیاء دم بخواهند قاتل را اعدام نمایند باید نصف دیه مرد را به خانواده اش بپردازند. 🔹ملاحظه می شود که تنها در این سه مورد است که اولیاء دم باید پول پرداخت کنند، اینهم برای رعایت حق و عدل است و کاملاً منطقی می باشد، اما در سایر موارد قصاص، اجرای حکم قصاص نیاز به پرداخت پول (دیه) نمی باشد.https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️چگونه می توانیم دیه را اثبات کنیم؟ ✅قانون مجازات اسلامی در فصل سوم و طی ۸ ماده راه‌های اثبات دیه را عنوان کرده است. 🔹ماده ۴۵۴ از فصل سوم قانون مجازات اسلامی بیان می‌دارد ادله اثبات دیه، علاوه بر قسامه (قسم یاد کردن گروهی از افراد)، همان ادله اثبات دیون و ضمان مالی است. 🔹بر اساس ماده ۴۵۵، در قتل عمدی موجب دیه، به شرح مقرر در باب قصاص با قسم ۵۰ مرد و قتل غیرعمدی با قسم ۲۵ مرد، تنها درصورت حصول لوث (وجود قرائن و دلایلی که برای اثبات وقوع جرم کافی نباشد ولی ظن به راست بودن آن وجود داشته باشد) و فقدان ادله دیگر غیر از سوگند منکر، اثبات می‌شود. 🔹همچنین در ماده ۴۵۶ عنوان شده که در جنایت بر اعضاء و منافع اعم از عمدی و غیرعمدی درصورت لوث و فقدان ادله دیگر غیر از سوگند منکر، مجنیٌ علیه می‌تواند با اقامه قسامه به شرح زیر، جنایت مورد ادعا را اثبات و دیه آن را مطالبه کند. لکن حق قصاص با آن ثابت نمی‌شود.  الف- شش قسم در جنایتی که دیه آن به مقدار دیه کامل است.  ب- پنج قسم در جنایتی که دیه آن پنج ششم دیه کامل است.  پ- چهار قسم در جنایتی که دیه آن دو سوم دیه کامل است.  ت- سه قسم در جنایتی که دیه آن یک دوم دیه کامل است.  ث- دو قسم در جنایتی که دیه آن یک سوم دیه کامل است.  ج- یک قسم در جنایتی که دیه آن یک ششم دیه کامل یا کمتر از آن است. 🔹تبصره ۱: در مورد هر یک از بندهای فوق در صورت نبودن نفرات لازم، مجنیٌ علیه، خواه مرد باشد خواه زن، می‌تواند به همان اندازه قسم را تکرار کند. 🔹تبصره ۲: در هر یک از موارد فوق چنانچه مقدار دیه، بیش از مقدار مقرر در آن بند و کمتر از مقدار مقرر در بند قبلی باشد، رعایت نصاب بیشتر لازم است. 🔹در ماده ۴۵۷ قانون مجازات اسلامی عنوان شده که اگر مدعی به ترتیب فوق، اقامه قسامه نکند، می‌تواند از مدعی علیه، مطالبه قسامه کند و در این صورت مدعی علیه با قسامه تبرئه می‌شود. 🔹طبق ماده ۴۵۸ قانون مجازات اسلامی مقررات سوگند در قسامه همان مقررات کتاب قصاص است. 🔹همچنبن در ماده ۴۵۹ بیان شده هرگاه در اثر جنایت واقع شده مجنیٌ علیه یا ولی او مدعی زوال یا نقصان منفعت عضو شود در صورت لوث و عدم دسترسی به کارشناس مورد وثوق و عدم امکان آزمایش و اختبار موجب علم، ادعای مجنیٌ علیه یا ولی او با قسامه به ترتیبی که ذکر شد، اثبات می‌شود. 🔹در ماده ۴۶۰ قانون مجازات اسلامی هم آمده در اختلاف میان مرتکب و مجنیٌ علیه یا ولی او نسبت به بازگشت تمام یا بخشی از منفعت زائل شده یا نقصان یافته، درصورت فقدان دلیل اثباتی، قول مجنیٌ علیه یا ولی او با سوگند مقدم است و نوبت به اجرای قسامه نمی‌رسد. 🔹بر اساس ماده ۴۶۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه مجنیٌ علیه در ایامی که کارشناس مورد وثوقی برای بازگشت منفعت زائل شده تعیین کرده است، فوت نماید و مرتکب، مدعی بازگشت منفعت قبل از وفات بوده و اولیای میت، منکر آن باشند، در صورتی که مرتکب نتواند ادعای خود را ثابت کند، قول اولیاء با سوگند مقدم است و نوبت به اجرای قسامه نمی‌رسد و چنانچه تنها برخی از اولیاء سوگند بخورند، دیه نسبت به سهم آنان ثابت می‌شود. http://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️چگونه می توان از بیمارستان شکایت کرد؟ ✅اولین مکان برای شکایت، دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی است که مردم می‌توانند برای رسیدگی به مشکلات و پرونده‌های قضایی خود در رابطه با قصور و تخلفات پزشکی در هر سطحی به آنجا مراجعه کنند و از این طریق می‌توانند دیه و خسارات وارد شده را مطالبه کرده و اگر پزشک مرتکب قصور شده باشد مجازات او را هم از دادگاه بخواهند. 🔹دومین راهکاری که قانون برای شکایت از پزشکان در نظر گرفته شورای حل اختلاف (ویژه امور بهداشت) است که رسیدگی و حل و فصل اختلافات اعضای جامعه پزشکی با یکدیگر و همچنین اختلافات جامعه پزشکی با سایر اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی در صورتیکه مبلغ مورد نظر کمتر از ۵ میلیون تومان باشد و یا در صورتیکه هر دوطرف در خصوص ارجاع پرونده به شورا توافق داشته باشند، در صلاحیت آن است. 🔹سومین مرجعی که در قوانین و مقررات برای این مساله به آن اشاره شده سازمان نظام پزشکی است که تخلفات اداری و انتظامی پزشکان را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و نتیجه آن برخورد انتظامی با پزشک خواهد بود که طیف وسیعی از اقدامات از توبیخ کتبی تا لغو پروانه طبابت به شکل دائمی را در بر می‌گیرد. یادتان باشد در تمام این موارد آنچه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است نظریه پزشکی قانونی است و مبنای اکثر احکام صادره نظریه کارشناسی این سازمان خواهد بود. http://eitaa.com/zandahlm1357 @lawcivil97
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍بیمه چه میزان از دیه را پرداخت می‌کند؟ 🔵پرداخت دیه از سوی شرکت‌های بیمه‌گذار دارای سازوکارهای متعددی است و بر اساس قانون آنها بخشی از دیه را پرداخت می‌کنند. 🔹پرداخت دیه از سوی بیمه‌گذاران یکی از مهمترین راهکارهای حل دعاوی کیفری است؛ در این نوع دعاوی و زمانی که مجرم مکلف به پرداخت دیه می‌شود می‌تواند از بیمه گذاران کمک بگیرد و بخشی از دیه‌ای که توسط بیمه گذاران بیمه شده است را از نهاد بیمه‌ای مخصوص دریافت کند. ◀️در دعاوی که منجر به پرداخت دیه از سوی دادگاه می‌شوند اگر فرد بیمه داشته باشد باید دیه خود را از سوی بیمه گذار پرداخت کند، اما چگونگی پرداخت دیه از طریق بیمه گذار دارای رویه‌های مختلفی است. ⏪پرداخت ما به التفاوت دیه از سوی صندوق خسارات مالی 🔹شرکت‌های بیمه گذار میزان دیه‌ای که از قبل در قرارداد خود مشخص کرده‌اند را پرداخت می‌کنند. 🔹 مابه التفاوت میزان دیه مشخص شده از طریق رأی دادگاه و میزانی که شرکت بیمه گذار موظف به پرداخت آن نیست را باید از صندوق خسارات مالی دریافت کرد. 🔹با توجه به اینکه دادگاه تنها میزان دیه را در حکم خود مشخص می‌کند، هر میزانی که دادگاه مشخص کند باید به فرد آسیب دیده پرداخت شود و اگر شخصی بیمه داشته باشد میزان تعیین شده از طریق بیمه پرداخت می‌شود و مابقی آن را باید از منابع صندوق خسارات مالی به فرد آسیب دیده داده شود. http://eitaa.com/zandahlm1357
: انسان های عجیب پدر، الهام رو از ما گرفت ... و گرفتن الهام، به شدت مادرم و سعید رو بهم ریخت ... مادر که حس مادرانه اش و ورود الهام به خونه زنی که بویی از انسانیت نبرده بود ... و می خواستن همه جوره ... تمام حقوقش ضایع کنن ... و سعید از اینکه پدر دست رد به سینه اش زده بود ... کسی که تمام این سال ها تشویقش می کرد و بهش پر و بال می داد ... خیلی راحت توی صورتش نگاه کرد و گفت ... با این اخلاقی که تو داری ... تف سر بالا ببرم توی خونه زنم؟ ... مریم هم نمی خواد که ... سعید خورد شد ... عصبی، پرخاشگر و زودرنج شده بود ... با کوچک ترین اشاره و حرفی بهم می ریخت ... جواب کنکور اومد ... بی سر و صدا دفترچه انتخاب رشته و برگه کدها رو برداشتم ... رفتم نشستم یه گوشه ... با دایی قرار گذاشته بودیم، بریم مشهد ... خونه مادربزرگ ... دست نخورده مونده بود ... برای فامیل که از شهرهای مختلف میومدن مشهد ... هر چند صدای اعتراض دو تن از عروس ها بلند شد ... که این خونه ارثیه است ... و متعلق به همه ... اما با موافقت همون همه و حمایت دایی محمد... در نهایت، قرار شد بریم مشهد ... چه مدت گذشت؟ نمی دونم ... اصلا حواسم به ساعت نبود... داشتم به تنهایی برای آینده ای تصمیم می گرفتم ... که تا چند ماه قبل، حتی فکر زیر و رو شدنش رو هم نمی کردم... مدادم رو برداشتم ... و شروع کردم به پر کردن برگه انتخاب رشته ... گزینه های من به صد نمی رسید ... 6 انتخاب ... همه شون هم مشهد ... نمی تونستم ازشون دور بشم ... یک نفر باید مسئولیت خانواده رو قبول می کرد ... وسایل رو جمع کردیم ... روح از چهره مادرم رفته بود ... و چقدر جای خالی الهام حس می شد ... با پخش شدن خبر زندگی ما ... تازه از نیش و کنایه ها و زخم زبان ها ... فهمیدم چقدر انسان های عجیبی دور ما رو پر کرده بودن ... افرادی که تا قبل برای بودن با ما سر و دست می شکستن ... حالا از دیدن این وضع، سرمست از لذت بودن ... و با همه وجود، سعی در تحقیر ما داشتن ... هر چقدر بیشتر نیش و کنایه می زدن ... بیشتر در نظرم حقیر و بیچاره می اومدن ... انسان های بدبختی که درون شون به حدی خالی بود ... که بر ای حس لذت از زندگی شون ... از پیش کشیدن مشکلات بقیه لذت می بردن ... . ادامه دارد... 🌸نويسنده:سيدطاها ايماني🌸 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 بامــــاهمـــراه باشــید🌹 http://eitaa.com/zandahlm1357 🌹🌹🌹🌹🌹🌹
امیرالمومنین علی (ع): ‌ 🔴 آدمى با: ‌ ✔ نيّت نيكو، ✔ و خوش، ‌ به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيّت محيط و وسعت روزى، دست مى يابد. ❤ ‌ 📚 غرر الحكم: ۱۰۱۴۱ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•