فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨✨✨🌹
✨✨🌹
✨🌹
#قران
✨اللَّهُ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَنْعَامَ
✨لِتَرْكَبُوا مِنْهَا وَمِنْهَا تَأْكُلُونَ ﴿۷۹﴾
✨خدا همان كسى است كه چهارپايان
✨را براى شما پديد آورد تا از برخى از آنها
✨سوارى گيريد و از برخى از آنها بخوريد (۷۹)
📚سوره مبارکه غافر
✍آیه ۷۹
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✨🌹
✨✨🌹
✨✨✨🌹
منشاوی طور - @TelavatZibaQuran.mp3
18.59M
وَالطُّورِ {۱}
سوگند به کوه طور! (که موسی بالای آن با خدا به گفتگو و مناجات پرداخته است).
وَكِتَابٍ مَّسْطُورٍ {۲}
و قسم به کتاب نوشته شده (ی آسمانی! که برای رهنمود انسانها به کره زمین فرستاده شده است).
فِي رَقٍّ مَّنشُورٍ {۳}
(کتابی که نوشته شده است) در صفحاتی و (میان جهانیان) پخش گردیده است.
🎵 تلاوت زیبا و شاهکار ماندگار سوره مبارکه طور با صدای استاد محمد صدیق منشاوی
🌴🔰🔰🔰🔰🔰🌴
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای عهد تصویری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و دوازدهم 📑در روایتی آمده حب به قرآن هم در استجابت دعا مؤ
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت دویست و سیزدهم
👌ایشان یک بحثی را مطرح می کند راجع به تأثیر ادعیه و دعاها. چطور می شود بعضی از دعاها را اهل بیت می گویند فلان کار را انجام بدهید حاجت می دهد، ولی فلان کار را انجام می دهیم حاجت نمیدهد⁉️
👤ایشان می گوید بعضی از دعاها جنبه ی عمومی دارد، بعضی شخصی. مثلا امام به آن شخص گفت تو برو این را انجام بده (البته بعضی موقع ها عمومی است، بعضی موقع ها عمومی نیست)🤲
ولی یک موقع هست دعا عمومی است میگوید هر کسی حاجت می خواهد این کار را انجام بدهد. اینها را باید دقت بکنیم. البته اشکالی ندارد آنجاهایی که دعا شخصی هست ما هم انجام بدهیم ولی بسته به شرایط⚠️ هم دارد.
💠دعاهای کلی هم داریم که اگر فلان حاجت را می خواهید فلان کار را انجام بدهید، ولی اینها بستگی به ما دارد که مثلا رفتیم وضو گرفتیم نماز خواندیم شرایط دعا را رعایت کردیم یانه⁉️ چقدر توجه کردیم چقدر خلوص داشتیم؟ مثلا امام به مالک اشتر می گوید فلان دعا را بخوان دعایت مستجاب می شود، می رود میخواند مستجاب می شود.
🤔ولی ما رفتیم خواندیم مستجاب نشد چرا..‼️ چون مالک اشتر شاید شرایط دعا را رعایت کرده باشد ولی ما رعایت نکردیم. پس اینجا تقصیر امام نیست تقصیر ماست که ما آن شرایط را رعایت نکردیم❌. ما اگر آن شرایط را رعایت می کردیم همه اینها برای ما ممکن بود رخ بدهد.
✅مخصوصا در دعاهایی که امام به یک فردی یاد می دهد همه اینها رویش اثر میگذارد اگر حاجت نگرفتیم ناامید نشویم. اینها یک مقدار بحث است. در اینجا اثر گذاری امام هم روی آن فرد هست، اگر حضرت می خواستند دل آن شخص را می توانست زیر و رو بکند، اما حالا دعای آن حضرت آن فرد را زیر و رو میکند، اثر می گذارد⚠️.
پس در آن روایاتی که خطاب شخصی به بعضی از افراد آمده برو این دعا را بکن ما حواسمان باشد عمل را انجام بدهیم ولی اگر موفق نشدیم این را ببینیم که ممکن است دعا برای آن فرد👤 باشد و چون امام برای آن دعا کرد دعای آن فرد هم مستجاب شده، شاید این قضیه برای ما پیش نیاید، این خیلی مهم است.
📜روایتی را ایشان می آورد از جمیل بن دَراج، راوی بسیار معروفی هست:👇
💭می گوید خدمت امام صادق (ع) بودیم، خانمی بر حضرت وارد شد، به حضرت گفت بچه ام را در خانه گذاشتم و خدمت شما آمدم، این بچه مرده😭 رویش لحاف پیچیدم.
✨حضرت می گوید شاید نمرده باشد، بلند شو به خانه ات برو غسل کن، دو رکعت نماز بخوان، بعد هم دعا کن و این را بگو که خدایا این بچه 👦🏻 را به من دادی دوباره به من بده.. بعد حضرت می گوید این را گفتی تکانش بده، اما به کس دیگری نگو.
👈(تمام اینها گویای این مطلب است که این انسان برتر یعنی امام صادق اراده کرده و می خواهد روی این دعا اثر بگذارد. یعنی اینجا امام✨ برای این فرد آمد چنین کاری را انجام داد، شاید برای همه چنین چیزی نباشد)🧕🏻این خانم می گوید این کار را کردم، بچه را تکان دادم دیدم زنده شد.
⁉️حالا ما هم بچه مرده بریم چنین کاری بکنیم بشود؟ نه جنبه شخصی برای این فرد داشت.
گاهی بعضی ها این روایات را مسخره میکنند😆 که فلان کار را امام کرد بچه شفا گرفت، ما چرا می کنیم نمیگیرد... اینها را یک مقدار دقت بکنیم.
یا مثلا مثل اعمال ام داود، خُب امام این را به ام داود گفت ممکن است برای این فرد اثر را داشته باشد، شاید برای ما اثر را نداشته باشد این هیچ اشکالی ندارد. اشکال به خود روایت📑 نیست شرایط را باید در نظر بگیریم. این خیلی مهم است روی این قضیه که امام وقتی به آن شخص دستور را داد اثر بخشی اش برای آن فرد را میگذارد، حالا برای ما ممکن است بگذارد ممکن است نگذارد.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (56)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 213
💠☀️💠☀️💠☀️💠
_______________
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
⭕️️دفــاع از #قــرآن 📖✒️ 👈شبهه بیست وهفتم7⃣2⃣ (قسمت اول) هفت زمین🌍 ✅در قرآن همه جا از یک زمین ن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️️دفــاع از #قــرآن 📖✒️
👈شبهه بیست وهفتم7⃣2⃣
(قسمت دوم)
هفت زمین 🌍
📝ادامه ی جواب شبهه
3⃣ ارض، به معناى «عالم طبیعت» در مقابل «سما»🌈 به معناى عالم ماوراء طبیعت.
مثال:✨...وَلَٰكِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَى الْأَرْضِ وَاتَّبَعَ هَوَاهُ...(اعراف /۱۷۶)✨
..امّا او (بلعم باعورا) بر زمین، روى آورد و از خواهش هاى خويش پیروى كرد.
👈 در اينجا «اخلد الى الارض» به معناى دلبستگى به زمین و دنیاست كه يك امر قلبى💓 است. و بر اساس اين معنا و با اين اطلاق، آسمان مادى هم، ارض است. 🍃«يعنى آسمان و زمین هر دو جزء دنیاست.»
⚠️اما درباره آيه بايد گفت: از ظاهر جمله ✨.. وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّّ..(طلاق/۱۲)✨برمی آيد كه مراد از "مثل" مثلی
عددى است، يعنى همان طور كه آسمان هفت تا است، زمین هم مثل آن هفت تا است.
👈حال بايد ديد، منظور از هفت زمین چیست؟ در اين باب چند احتمال هست:
1⃣ اينكه بگويیم منظور از هفت زمین، هفت عدد، از كرات آسمانى است، كه ساختمانش از نوع ساختمان زمینى🏞 است كه در آن كسانی زندگى میكنند. بعضی از احاديث، اين احتمال را تقويت می كند:
👈"مثنى بن ولید" حناط آورده است كه: از حضرت صادق ✨علیه السلام ✨درباره هفت آسمان 🌈پرسیدم، فرمود: «هفت آسمان است که در هر یک آفريدگانى🍃 زندگى می كنند، و در فاصله هر يك با ديگرى، نیز آفريدگانى وجود دارد» گفتم: زمین چطور؟ فرمود: «هفت زمین است كه در پنج زمین خلايقى است و در دوتای✌️ديگر اثرى از زندگی نیست».
👌احتمال وجود موجودات زنده، در كرات ديگر موضوعی است كه، دانشمندان 👨🏫احتمال آن را داده اند و در پی كشف آن هستند و افسانه تلقی كردن آن، ادعای بی دلیل سُها است.
2⃣ اينكه بگويیم منظور از آن تنها زمین خود ما است، كه داراى هفت طبقه است، كه (چون طبقات پیاز) رویهم قرار دارند، و به تمام كره احاطه دارند، و ساده ترين طبقاتش، همین طبقه
اولى است، كه ما روى آن قرار داريم.
3⃣ اينكه بگويیم، منظور از زمینهاى هفتگانه، اقلیم ها و قسمت هاى هفتگانه روى زمین است، كه علماى جغرافى🍁 قديم بسیط زمین را به هفت قسمت (و يا قاره) تقسیم كرده اند.
⚠️اما حديث بیان شده (مطرح شده از جانب سها) ضعیف السند است، در اين سلسله سند 📜نام "حَكَمُ بْنُ عَبْدِ الْمَلِكِ" آمده، که به اتفاق علمای رجال، ضعیف الحديث است.❌
📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص ۱۹۳
ادامه دارد ...
#دفاع_از_قرآن ۶۴
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)