eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
48.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بعضیا فکر میکنن معجزه امام رضا ع فقط مریض شفا دادنه ┄┅┅❅🔸🔹🔶🔲🔶🔹🔸❅┅┅┄ .......: لطفاً کانال را به دوستانتان معرفی کنید🙏 https://eitaa.com/zandahlm1357 ‌‌‌
.......: ☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 روز قدس، تلویزیون بخشی از سخنرانی شهید مطهری رو پخش میکرد ایشون میفرمود که (نقل به مضمون): هنوز هم تن پیامبر در قبر مطهر از دست یهود میلرزد و... در موردش توضیح میدین یعنی دشمنی و بغض و کینه یهود علیه اسلام و پیامبر تا این حد بوده؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔹بله، بغض و کینه ی یهود که دیگه آیه صریح قرآن هست، سوره مائده، آیه [82] قرآن علنا میفرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ ..»💥 دشمن ترین انسانها نسبت به شما مسلمون ها یهودیا هستند این آیه قرآنه و چقدر همین یهود پیامبر (ص) را اذیت کردند. در بحث های دولت کریمه بحثش رو مفصل گفتیم که حتی همون جنگ هایی که پیامبر با مشرکین داشت جنگ بدر، جنگ احد، جنگ خندق⚔، درسته در ظاهر جنگ با مشرکین و ابوسفیان و دار و دستش بود ولی به تحریک یهود بود و این جنگ ها رو یهودیان تحریک میکردند. بعد که میدیدند مشرکین نمیتونن واقعا، خودشون علنا اومدند. 🔰مثلا جنگ هایی که پیامبر✨ با یهود داشت بعد از جنگ های با مشرکینه. قبل از اون پیامبر با یهود هیچ جنگی نکرد، مگر این که جنگ های کوتاه. ولی جنگ اصلی با یهود بعد از جنگ با مشرکین بود. 👥یهودیا وقتی دیدند از مشرکین کاری بر نمیاد خودشون اومدن وسط. به هر حال بله همون بحث فلسطین و یهود و اینها.. قطعا قلب نازنین پیامبر (ص) رو به درد آوردند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
بررسی روایات تولد امام زمان(عج) 2.MP3
5.97M
🎤🎤🎤 💠 سلسله دروس 8 🎬 جلسه 8️⃣ 📋 موضوع : بررسی تخصصی (قسمت دوم) 🎤 با تدریس ( از اساتید مهدویت کشور) @marefatemahdavi
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چه کسی می گوید جاذبه رو به زمین است ؟؟؟ من کسانی را دیدم که فارغ از هر کششی رفته اند تا بالا ، تا اوج__ آری ؛ جاذبه رو به خداست !! 💜🕊💜🍃💜🕊💜
.......: آخوند، خدا بد ندهد شاگردان مکتب خانه ای باهم تصمیم گرفتند که درس و مشق را تعطیل کنند. صبح زود که آخوند مکتب دار به مکتب خانه رسید یکی از بچه‌ها پیش رفت وگفت: «آخوند، خدا بَد ندهد چرا رنگت پریده؟ » دیگری از گود افتادن چشمش حرف زد و سومی از... خلاصه معلم بیچاره حرف بچه‌ها را پذیرفت و فکر کرد بیمار است. مکتب خانه را تعطیل کرد و خودش نزد طبیب رفت. [۱] آخوند: مُلا، باسواد، معلم. این مثل کنایه از قدرت تلقین است. تقلین‌های مثبت یا منفی دیگران، خواه و ناخواه به سرعت در آدمی تاثیر می‌گذارد. ---------- [۱]: . همان، ج ۱، ص ۲۶. .......: لطفاً کانال را به دوستانتان معرفی کنید🙏 https://eitaa.com/zandahlm1357 ‌‌‌
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام الْفَقْرُ الْمَوْتُ‌ الْأَكْبَرُ. امام عليه السلام فرمود: فقر مرگ بزرگ‌تر است.
شرح و تفسير بلاى فقر! امام عليه السلام در اين گفتار كوتاه و حكيمانه به آثار زيانبار فقر و ته دسته اشاره كرده مى‌فرمايد:«فقر مرگ بزرگ‌تر است»؛ (الْفَقْرُ الْمَوْتُ‌ الْأَكْبَرُ) . در مورد نكوهش فقر در همين كلمات قصار تعبيرات متعددى ديده مى‌شود؛ از جمله در حكمت ٣ آمده بود: «وَ الْفَقْرُ يُخْرِسُ‌ الْفَطِينَ‌ عَنْ‌ حُجَّتِهِ‌ ؛فقر، انسان هوشمند را از بيان دليل و حجت خود گنگ مى‌سازد». و در حكمت ٥٦ آمده بود: «وَالْفَقْرُ فِى الْوَطَنِ‌ غُرْبَةٌ‌ ؛فقير حتى در وطنش غريب است». و در حكمت ٣١٩ مى‌خوانيم: «فَإنَّ‌ الْفَقْرَ مَنْقَصَةٌ‌ لِلدّينِ‌! مَدْهَشَةٌ‌ لِلْعَقْلِ‌، دَاعِيَةٌ‌ لِلْمَقْتِ‌ ؛فقر سبب نقصان دين و مشوش شدن عقل و جلب كينه مى‌گردد». و در حكمت ٣٧٢ آمده است: «إذا بَخِلَ‌ الْغَنِىُّ‌ بِمَعْرُوفِهِ‌ باعَ‌ الْفَقيرُ آخِرَتَهُ‌ بِدُنْياهُ‌ ؛هرگاه اغنيا از كمك به ديگران بخل بورزند فقرا آخرت خود را به دنيايشان مى‌فروشند». از مجموع اين كلمات حكيمانه با ساير رواياتى كه از رسول خدا و ائمۀ هدى عليهم السلام به ما رسيده به خوبى استفاده مى‌شود كه اسلام براى مسئلۀ فقرزدايى اهميت بسيار قائل است. در حديث معروف رسول اكرم صلى الله عليه و آله كه در كتاب كافى آمده است مى‌خوانيم: «كادَ الْفَقْرُ أنْ‌ يَكُونَ‌ كُفْراً ؛نزديك است كه فقر انسان را به مرحلۀ كفر برساند». ١دليل همه اين است كه فقر زمينۀ انواع انحرافات عقيدتى و اخلاقى را به ويژه در وجود افراد كم‌ظرفيت فراهم مى‌سازد. بسيار ديده شده است كه افراد فقير كلمات كفرآميز بر زبان جارى مى‌كنند و هنگامى كه زن و فرزند خود را گرسنه مى‌بينند دست به هر كارى مى‌زنند، قوانين اجتماعى را مى‌شكنند، آداب و اخلاق انسانى را به فراموشى مى‌سپارند و براى رفع فقر خود هر كارى را مجاز مى‌شمارند و اگر شخص فقير كم‌ظرفيت واقعا كافر نشود، به مرز كفر نزديك مى‌گردد و حداقل رضايت به قضاى الهى را از دست مى‌دهد. اين احتمال نيز مى‌رود كه مراد از كفر، كفر عملى باشد كه همان آلوده شدن به انواع معصيت‌هاست. تعبير به «الْمَوْتُ‌ الْأَكْبَرُ ؛مرگ بزرگ‌تر» اشاره به اين است كه انسان به هنگام مرگ حداقل از مشكلات اين جهان آسوده مى‌شود در حالى كه فقيرى كه با فقر دست و پنجه نرم مى‌كند گويى پيوسته در حال جان دادن است. بنابراين همان‌گونه كه ما به هنگام بيمارى و تهديد به مرگِ‌ جسمانى به دنبال طبيب و درمان به هر سو مى‌رويم، به هنگامى كه فقر دامان فرد يا جامعه را مى‌گيرد نيز بايد براى نجات از آن تلاش و كوشش كنيم. نكته‌ها: ١. فقرزدايى در تعليمات اسلام اسلام تنها ناظر به زندگى جاويدان آخرت نيست بلكه به زندگى آبرومند اين دنيا نيز كه مقدمه‌اى براى آن است اهتمام فوق‌العاده‌اى دارد، مسئلۀ فقرزدايى را يكى از مهم‌ترين دستورات خود قرار داده و راه‌كارهاى آن را نشان داده است. از يك طرف همه را به سعى و كوشش و كسب و كار دستور مى‌دهد و جوان بى‌كار را بى‌منزلت مى‌شمرد و اداى حق كارگران و كارمندان را از مهم‌ترين واجبات مى‌داند، بلكه كار را از مهم‌ترين عبادات قلمداد مى‌كند، كارگر خستۀ در حال خواب را در حال عبادت مى‌داند تا آنجا كه توجه به معيشت و زندگى مادى را كفارۀ مهم‌ترين گناهان ذكر مى‌كند، چنان‌كه در حديثى از رسول خدا صلى الله عليه و آله مى‌خوانيم: «إنَّ‌ مِنَ‌ الذُّنُوبِ‌ ذُنُوباً لا يُكَفِّرُها صَلاةٌ‌ وَلا صَدَقَةٌ‌ قيلَ‌ يا رَسُولُ‌ اللّهِ‌ فَما يُكَفِّرُها قالَ‌ الْهُمُومُ‌ في طَلَبِ‌ الْمَعيشَةِ‌ ؛بعضى از گناهان است كه نماز و صدقه و زكات هم نمى‌تواند آن را جبران كند. عرض داشتند اى رسول خدا! پس چه چيز آن را جبران مى‌كند؟ فرمود: به فكر معيشت و زندگى بودن و براى آن تلاش كردن». ١ از طرف ديگر نيز به اين نكته اشاره مى‌كند كه خداوند امكانات كافى در روى زمين براى حل مشكل فقر آفريده است حداقل اين است كه انسان آب و زمينى در اختيار داشته باشد. اگر براى عمران و آبادى و بهره‌گيرى از آن تلاش كند مى‌تواند فقر را از خود دور سازد، چنان‌كه در حديث معروفى مى‌خوانيم: «مَنْ‌ وَجَدَ ماءٍ وَتُراباً ثُمّ‌ افْتَقَرَ فَأَبْعَدَهُ‌ اللّهُ‌ ؛دور باد از رحمت خدا كسى كه آب و زمينى به دست آورد و باز هم فقير باشد». ٢ از سويى ديگر به حكومت اسلامى توصيه مى‌كند كه مسئلۀ فقرزدايى را در رأس كارهاى خود قرار دهد و با استفاده از زكات و خمس و انفال و مال الخراج و مبارزۀ با احتكار و تعيين قيمت در صورت لزوم و دعوت به ساده زيستن با فقر مبارزه كند. امروز نيز اگر جوامع اسلامى بخواهند عزت و احترام و سربلندى و استقلال خويش را باز يابند بايد از طريق همكارى با يكديگر به استفاده از تمام منابعى كه خدا به صورت فراوان در اختيار آنان گذاشته است با فقر مبارزه كنند. ٢. پاسخ به يك سؤال بعضى مى‌گويند همان‌گونه كه در روايات بالا و امثال آن به شدت از فقر مذمت شده و حتى فقر مايۀ روسياهى
در دو جهان شمرده شده است: «اَلْفَقْرُ سَوادُ الْوَجْهِ‌ فِى الدّارَيْنِ‌» ١در پاره‌اى از روايات نيز از فقر مدح بليغى شده؛ از جمله پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: «الْفَقْرُ فَخْري وَبِهِ‌ أفْتَخِرُ» و حتى قرآن مجيد همۀ افراد را مخاطب ساخته مى‌گويد: «يا أَيُّهَا النّاسُ‌ أَنْتُمُ‌ الْفُقَراءُ إِلَى اللّهِ‌» ؛اى مردم شما همگى نيازمند به خداييد». ٢ ولى جواب آن روشن است، زيرا آنچه مايۀ افتخار انسان است فقر الى الله است نه فقر در برابر انسان‌ها و به بيان ديگر: فخر و افتخار اين است كه انسان خداوند را منبع تمام خيرات بداند و خود را در همه چيزها نيازمند او بشمارد و با امكاناتى كه خدا به او داده است از مواهب الهى بهره گيرد.
نام:پاندانوس این گیاه پنج گونه ی مختلف دارد که ارتفاع هرکدام باهم فرق می کند. پاندانوس🌿 نیازها:این گیان به نور زیاداحتیاج داردولی نور متوسط راهم تحمل می کند. ای گیاه به آب زیادی احتیاج دارد پس باید خاک آن همیشه مرطوب باشد. پاشیدن آب مخصوصا در تابستان بسیار ضرر داردونوک برگ ها را قهوه ای می کند.
فصل چهارم : در بيان حقوق مؤمنان بر يكديگر و حسن معاشرت با خلق بسند معتبر منقول است كه : معلى بن خنيس از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام پرسيد كه حق مسلمان بر مسلمان چيست فرمود، كه هفت حق است كه هر يك از آنها واجبست و اگريكى از آنها را ترك كند، از دوستى و طاعت خدا بدر مى رود، پرسيد كه آنها چيست فرمود كه ميترسم كه بداين و بعمل نياورى و رعايت آنها نكنى ، آسانترين آن حقوق آنستكه آنچه از براى خوددوست ميدارى از براى او دوست دارى ، آنچه از براى خود نمى خواهى از براى او نخواهى ، دويم آنكه بپرهيزى از غضب او و پيروى خوشنودى او بكنى ، آنچه فرمايد اطاعت كنى سيم آنكه يارى بجان و مال و بزبان و بدست و بپا، چهارم آنكه ديده و راهنماى و آئينه او باشى ، پنجم آنكه تو سير نباشى و او گرسته باشد، تو سيراب نباشى و او تشنه باشد، تو پوشيده نباششى و او عريان باشد، ششم آنكه اگر تو خدمتكار داشته باشى و او نداشته باشد، واجبست كه خادم خود را بفرستى كه جامه اش را بشويد، طعامش را بسازد و رختخوابش را بگستراند، هفتم آنكه اگر ترا قسم دهد بعمل آورى و اگر بخانه دعوت كند قبول كنى ، اگر بيمار شود بعيادتش بروى ، اگر بميرد بجنازه اش حاضر شوى ، اگر دانى كه حاجتى دارد پيش ‍ گيرى ببر آوردن آن پيش از آنكه او تو سؤ ال كند، چون چنين كنى پيوند كرده محبت خود را بمحبت او و محبت او را بمحبت خود. در حديث ديگر فرمود كه هيچ عبادتى نزد خدا بهتر از ادا كردن حق مؤ من نيست . بسند حسن از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه : وعده كردن مؤ من برادر مؤ من خود را نذريست كه كفاره ندارد، هر كه خلف وعده مؤ من بكند اول ابتدا بخلف وعده خدا كرده است و متعرض غضب الهى شده است . در حديث حسن ديگر از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : هر كه ايمان بخدا و روز قيامت دارد، بايد كه وفا كند بوعده خود. بسندهاى معتبره از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : مؤ من را بر مؤ من هفت حق واجبست ، اول آنكه در حضور او را تعظيم نمايد، محبتش در سينه او باشد، مال خود را با او صرف نمايد، غيبت اورا بر خود حرام داند، و چون بيمار شود بعيادت او رود، چون بميرد بجنازه اش حاضر شود، و بعد از مرگش بغير از نيكى او چيزى نگويد. بسند حسن از حضرت امام محمد باقر عليه السلام منقول است كه : دوست دار برادر مسلمان خود را و بخواه از براى او آنچه از براى خود مى خواهى ، مخواه از براى او آنچه از براى خود نمى خواهى ، چون محتاج شوى از او سؤ ال كن و هرگاه او از تو سؤ ال كند باو عطا كن ، نيكى را از او ذخيره مكن تا او هم از تو ذخيره نكند، ياور او باش تا او نيز ياور تو باشد، اگر غايب شود حرمت او را غايبانه نگهدار، چون بيايد بديدنش برو و او را گرامى بدار بدرستيكه او از تست و تواز اوئى ، اگر با تو در مقام عتاب باشد از او جدا مشو تا كينه را از سينه او بدر كنى ، اگر نعمتى باو برسد خدا را شكر كن و اگر بلائى او را پيش آيد ياور او باش ، با او مهربانى را زياده كن . از حضرت اميرالمؤ منين عليه السلام منقول است كه : مسلمان را بر برادر مسلمان شش حق است ، هرگاه كه باو رسد باو سلام كند، هرگاه كه بيمار شود بعيادت او برود، هرگاه كه عطسه كند او را دعا كند، چون بميرد بر او نماز كند، هرگاه كه او را بضيافت بطلبد قبول كند، از براى او دوست دارد آنچه از براى خود دوست دارد، از براى او دشمن دارد آنچه از براى خود دشمن ميدارد. بسندهاى معتبر از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : هر كه صبح كند واهتمام بامور مسلمانان نداشته باشد او مسلمان نيست ، كسى بشنود كه كسى فرياد ميكند كه اى مسلمانان بفرياد من برسيد و يارى او نكند او مسلمان نيست ، فرمود كه محبوبترين مردم كسى است كه نفعش بمردم بيشتر مى رسد، فرمود كه هر كه از گروهى ازمسلمانان ضرر آبى يا آتشى را دفع كند بهشت اورا واجب شود. از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه : حق مؤ من بر مؤ من انست كه او را بدل دوست دارد، مال خود را از دريغ ندارد، اگر بسفرى رود باحوال اهل او بپردازد، اگر كسى بر او ظلم كند او را يارى نمايد، اگر عطائى بمسلمانان دهند و او غايب باشد بهره او را براى او بگيرد، چون بميرد بزيارت قبر او برود، بر او ظلم نكند و او را فريب ندهد و با او خيانت نكند، برروى او اف نگويد، اگر اف بگويد دوستى از ميان ايشان برطرف ميشود، اگر بگويد تو دشمن منى يكى از ايشان كافر باشند، زيرا كه اگر دروغ گفته باشد خود كافر است و اگر راست گفته آن ديگرى كافر است ، يعنى صاحب كبيره است و چون او را بتهمتى متهم سازد ايمان در دلش بگذارد چنانچه نمك در آب مى گدازد. در حديث ديگر فرمود كه بايد براى برادر مسلمان خود بخواهد آنچه از براى عزيزترين اهل خود مى خواهد، نخواهد از براى او آنچه از براى عزيزترين اهل خود نميخواهد، دوستى او را خالص گرداند از شوائب بآنكه در شادى او شاد باشد و در ندوه او اند
وهگين باشد، اگر تواند سعى كند كه غم او را زايل گرداند و الا دعا كند كه خدا اندوهش را بردارد. در حديث ديگرمنقول است كه : شخصى بخدمت آن حضرت آمد از او پرسيد كه برادران خود را بچه حال گذاشتى ، گفت برنيكو حالى گذاشتم ايشان را، فرمود كه توانگران ابشان چگونه باحوال فقيران مى رسند، گفت كمتر، فرمود توانگران چقدر بديدن فقيران مى روند، گفت كم ، فرمود كه توانگران چه مقدر احسان بفقيران مى كنند گفت چيزى چند ميفرمائى كه در پيش ما اينها نميباشند، فرمود كه پس چگونه ايشان دعوى تشيع ميكنند. در حديث ديگر فرمود كه برادران و نيكوكاران باشيد و از براى خدا با يكديگر دوستى كنيد، بديدن يكديگر برويد و با يكديگر بنشينيد، و دين ما و احاديث ما را ياد كنيد. از حضرت امام محمد باقر عليه السلام منقول است كه : واجبست از براى مؤ من بر مؤ من كه هفتاد كبيره او را بپوشاند. از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه : واجبست از براى مؤ من بر مؤ من كه خيرخواه او باشد در حضور وغيبت . در حديث ديگر فرمود كه بر شما باد بخير خواهى خلايق كه هيچ عمل نزد خدا بهتر از اين نيست . حلیة_المتقین #https://eitaa.com/zandahlm1357