#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فصل چهارم در بعض آداب شهادت به رسالت است و در آن اشاره به شهادت به ولایت است بدان که طى
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
کته عرفانیۀ
در حدیث شریف علل، که صلاة معراج را تفصیل مى دهد و توصیف مى کند، وارد است که پـس
از آن که رسول خدا با محمل نورى که از جا نب رب العزة نازل شده بود بـه مـصاحبت جبرئیـل
عروج کردند و به آسمان سوم رسیدند، ملائکه فرار کردند و سجده نمودنـد و تـسبیح گفتنـد و
جبرئیل گفت : اشْهد انّ محمداً رسولُ اللَّه، اشهد انّ محمداً رسولُ اللَّه . ملائکه مجتمـع شـدند و
سلام بر رسول خدا کردند، و از حال حضرت امیـر المـؤمنین سـؤال کردنـد . و درهـاى آسـمان
گشوده شد و حضرت عروج به آسمان چهارم فرمودند، و در آنجـا ملائکـۀ اللَّـه چیـزى نگفتنـد .
پس، ابواب آسـمان گـشوده شـد و ملائکـه مجتمـع شـدند و جبرئیـل بقیـه اقامـه را گفـت ...
( الحدیث 212 .(
و از تفسیر عیاشى نیز قریب به این مضمون وارد شده . و از این حدیث معلوم شـود کـه ملائکـه
هیچ یک از آسمانها طاقت مشاهده جمال احمدى ندارند، و به رؤیت آن نور مقدس بـه سـجده
بیفتند و متفرّق شوند و توهم نور حق مطلق کنند؛ و با فصول اذان و اقامه به انس رجوع کننـد،
و ابواب سماوات مفتوح گردد و رفع حجب شود .
پس، سالک باید به واسطه این شهادات از احتجابـات بیـرون آیـد، و در شـهادت بـه رسـالت از
احتجاب تعین خلقى بکلى خارج شود؛ چه که مقام رسـالت را کـه بـراى اشـرف الخلقیـه ثابـت
نمود، مقام فناى مطلق و لا استقلالى تام است؛ زیرا که رسالت مطلقه ختمیه خلافـت کبـراى
الهیه برزخیه است؛ و این خلافت خلافت در ظهور و تجلّى و تکوین و تشریع است؛ و خلیفـه را
از خود به هیچ وجه استقلالى و تعینى نباید باشد و الّا خلافت به اصـالت برگـردد، و ایـن بـراى
احدى از موجودات امکان ندارد
پس، سالک الى اللَّه باید مقام خلافت کبراى احمدیه را به باطن قلب و روح برساند؛ و به واسطه
آن، کشف حجاب و خرق ستور نماید و از حجب تعین خلقى بکلّـى خـارج شـود؛ پـس، ابـواب
جمیع سماوات براى او مفتوح شود و به مقصد خود بىحجاب نائل گردد .
فَرْع فقْهى واصلٌ عرْفانى
در بعض از روایات غیر معتبره وارد شده است که پـ س از شـهادت بـه رسـالت در اذان بگوینـد :
اشْهد انّ علیاً ولىاللَّه . مرَّتَینِ. و در بعضى از روایات است که اشْهد انَّ علیاً امیر الْمـؤمنین حقّـاً
مرَّتَینِ. و در بعض دیگر است : محمد و آلُ محمد خَیرُ اْلبریۀ . و شـیخ صـدوق رحمـه اللَّـه ایـن
روایات را از موضوعات مفوضّه قرار دادند و تکذیب آنهـا را کردنـد (213 .(و مـشهور بـین علمـا
رضوان اللَّه علیهم عدم اعتماد به این روایات است . و بعضى از محدثین آن را جزء مستحبى قرار
دادند به واسطه تسامح در ادلّه سنن . و این قولْ بعید از صواب نیـست؛ گرچـه بـه قـصد قربـت
مطلقه گفتن اولى و احوط است، زیرا پس از شهادت بـه رسـالت، مـستحب اسـت شـهادت بـه
ولایت و امارت مؤمنین . چنانچه در حدیث احتجاج وارد است که قاسم بن معاویه گفت کـه بـه
حضرت صادق عرض کردم که اهل سنت حدیثى در معراج نقل کنند که چون رسول خدا را بـه
معراج بردند، دید بر عرش لا ا له الّا اللَّه، محمد رسول اللَّه، ابو بکرُ الصدیق. فرمود: سـبحان اللَّـه،
تغییر دادند هر چیز را حتى این را گفت : آرى. فرمود: خداى عزّ و جلّ چون خلق فرمـود عـرش
را، نوشت بر او لا اله الّا اللَّه، محمد رسولُ اللَّه، على امیرُ المؤمنین . پس ذکر فرمود کتابـت ایـ ن
کلمات را بر آب و کرسى و لوح و جبهه اسرافیل و دو جناح جبرائیل و اکتاف آسمانها و زمینهـا
و سر کوهها و بر شمس و قمر . پس فرمود : وقتى یکى از شما گفت : لا اله الّا اللَّه، محمد رسـولُ
اللَّه، بگوید: ( على امیرُ الْمؤمنین 214 .(
بالجمله، این ذکر شریف مطلقاً پس از شـهادت بـه رسـالت مـستحب اسـت؛ و در فـصول اذان،
بالخصوص، بعید نیست که مستحب باشد، گرچه به واسطه تکذیب علماء اعـلام ایـن روایـات را
احتیاط اقتضا کند که به قصد قربت مطلقه گویند نه خصوصیت در اذان .
و اما نکته عرفانیه براى نوشتن این کلمات بر جمیع موجودات از عرش اعلا تـا منتهـاى ارضـین
آن است که حقیقت خلافت و ولایت ظهور الوهیت است؛ و آن اصل وجود و کمـال آن اسـت و .
هر موجودى که حظّى از وجود دارد، از حقیقت الوهیت و ظهور آن که حقیقت خلافت و ولایت
است حظّى دارد؛ و لطیفه الهیه در سرتاسر کائنات از عوالم غیب تـا منتهـاى عـالم شـهادت بـر
ناصیه همه ثبت است . و آن لطیفه الهیه حقیقت وجود منبسط و نفَس الرحمن و حـقّ مخْلـوقٌ
بِه است که بعینه باطن خلافت ختمیه و ولایت مطلقه علویه اسـت . و از ایـن جهـت اسـت کـه
شیخ عارف شاه آبادى دام ظلّه مى فرمود که شهادت به ولایـت در شـهادت بـه رسـالت منطـو ى
است، زیرا که ولایت باطن رسالت است . و نویسنده گوید که در شهادت بـه الوهیـت شـهادتین
منطوى است جمعاً، و در شهادت بـه رسـالت آن دو شـهادت نیـز منطـوى اسـت؛ چنانچـه در
شهادت به ولایت آن دو شها
دت دیگر منطوى است. و الحمد للَّه اولًا و آخراً
#آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت 🔹 چند دقیقه با #حکومت اسلامی ⬅️ قسمت شانزدهم... استاد #رحیم_پور ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇺🇸📛 قطع انگشت افغانستانیها برای یادگاری!
🔻 در جریان بررسی جنایات آمریکا در #افغانستان مشخص شد 12 نظامی آمریکایی به صورت تصادفی و به منظور سرگرمی #غیرنظامیان افغان را انتخاب میکردند و پس از کشتن یا منفجر کردن آنها، انگشتانشان را به عنوان یادگاری از جنگ افغانستان برای خود جمعآوری میکردند.
🔻 در این بین کلوین گیبس، از گردان پنجم ارتش #آمریکا در افغانستان، متهم شد که این تیم را تشکیل داده است.
‼️ گیبس به دادگاه احضار و با اعتراف خود همه را شگفتزده کرد؛ او گفت: شهروندان افغانستانی را به صورت تصادفی انتخاب میکردیم و میکشتیم، سپس انگشتان قربانیان را قطع میکردیم و به عنوان یادگاری برمیداشتیم!
🔻 سی ان ان آمریکا در این رابطه گزارش داده که ارتش این کشور امکان دستیابی به عکسهایی را که این نظامیان هنگام ارتکاب جنایت گرفتهاند، محدود کرده است.
🔻 با این حال بعضی تصاویر منتشر شده به حدی خشونت آمیز است که برخی آنها را بدتر از رویدادهای زندان ابوغریب توصیف کردهاند.
🔻 آمریکا در سال ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد و میلیونها شهروند این کشور را به خاک و خون کشید.
💠 روایت گاردین
🌐 https://www.theguardian.com/world/2010/sep/09/us-soldiers-afghan-civilians-fingers
20.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چرا رضاخان قبل از سلطنت با پای برهنه به مجالس روضه #امام_حسین علیه السلام میرفت و بعد از سلطنت، همان هیاتها را تعطیل کرد؟
♨️نقل قول مهم صادق زیباکلام درباره اینکه رضاخان چطور از شواف مذهبی بودن برای رسیدن به قدرت سواستفاده کرد.
6.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خواسته ما در زیارت #عاشورا چیست؟
16.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ« دو شبهه احساسی امام حسین ع و شمر »
{ آیا شمر دایی حضرت ابالفضل العباس ع است؟!
چرا #امام_حسین ع به همراه خانواده به سمت کوفه حرکت کردند؟!🎙با کلام و تشریح آقای ایمان اکبرآبادی ( مدرس و پژوهشگر )
#شبهات_محرم
#جهاد_تبیین