.......:
آب هويج با بستني
حبيب آذرنيا
پس از فتح خرمشهر، در پايگاه قدس هوايي - نزديكيهاي پايگاه زيد - مستقر بوديم. در گردان شهيد فتاحي به فرماندهي حسن يارباب. توي گروهان بهمن كدخدايي [۱] فرمانده دسته بودم. جلوي خط ما، عراقيها در مرحله اول عمليات بيت المقدس (فتح خرمشهر) تعدادي ماشين مثل ايفا، جيپ و... بر جاي گذاشته و فرار كرده بودند. بهمن كدخدائي - فرمانده گروهان - در كارهاي نظامي واردتر از همه بود. من و يكي
ديگر از بچهها را هر شب برمي داشت، ميرفتيم از خط ميگذشتيم و يكي از اين ماشينهاي عراقي را ميآورديم.
در كنار ماشينهاي دشمن يك تانك هم مانده بود كه برجك نداشت. برجك تانك را برداشته و ورق كشيده بودند و به جاي نفربر استفاده ميكردند.
روزي بهمن گفت: امشب ميرويم اون تانك رو ميآريم!
[ صفحه ۱۰]
با تعجب گفتم ما كه بلد نيستيم!
بهمن گفت نگران نباش، يه كاريش ميكنيم.
منتهي دلم براي آوردن تانك چندان قرص نبود و شك و ترديد داشتم. همان روز دو نفر آمدند توي خط ما، ميگفتند از قرارگاه كربلا آمده ايم. بعد پرسيدند: از بروبچههاي تبريز كسي اينجا هست؟
خودمان را معرفي كرديم كه ما بچه تبريز هستيم. آنها هم خودشان را معرفي كردند؛ يكي احد علافي [۲] بود و يكي هم حبيب پاشايي [۳].
اينها را كه ديدم دل و جرةتم بيشتر شد. اول از همه براي شان آوردن چند تا ماشين دشمن را گفتم و بعد موضوع آوردن تانك را.
احد علافي وقتي شنيد كه چند شب است كه مرتب ميرويم ماشين ميآوريم، گفت: اشكالي نداره. برين بيارين.
همان شب سه نفر رفتيم؛ رحيم شغلي، من و بهمن. تا رسيديم به تانك ديديم بهمن واردتر از آن است كه فكرش را ميكردم تانك را روشن كرد. حركت كرديم و آورديم پشت خاكريز خودمان. حالا ديگر تانك مال ما شده بود.
صبح حسن يارباب - فرمانده گردان - به ما سه نفر گفت: اين تانك رو ببرين عقب تحويل تيپ بدين.
تيپ عاشورا به
تازگي شكل گرفته بود و فقط شنيده بوديم كه فرمانده تيپ هم شخصي به نام مهدي باكري است؛ ولي
[ صفحه ۱۱]
نديده بودم.
بر روي تانك غنيمتي، پرچم ايران زديم، رحيم نشست روي يك گلگير، من هم روي گلگير ديگر. بهمن هم راننده تانك بود.
پايين تر از سه راهي خرمشهر از جايي كه پاسگاه قدس هوايي ميخورد به جاده اهواز، بنه تداركاتي تيپ بود. مسووليت بنه هم با دانشور بود. گفته بودند مقر تيپ عاشورا هم آنجاست. از جاده اهواز كه افتاديم اين طرف تابلويي خودش را نشان داد كه بر رويش نوشته بودند: بنه تداركاتي تيپ عاشورا.
وقتي تانك وارد محوطه بنه شد گرد و خاكي بلند شد كه بيا و ببين. نيروهاي مستقر در بنه كه متوجه حضور تانك شدند همه شان ريختند بيرون و متعجب ما را نگاه ميكردند. بهمن تانك را در گوشه اي نگه داشت و پريديم پايين. يك ساعت و نيم توي راه بوديم و از بس گرد وغبار به سر و روي مان نشسته بود كه كسي ما را از صورتمان نمي شناخت مگر اينكه از سيرتمان ميشناخت. گرماي ارديبهشت ماه جنوب كلافه مان كرده بود و لبهايمان خشك شده بود. زبان در دهانمان نمي چرخيد بر و بچههاي بنه همه شان از سنگرها بيرون آمده بودند و دور و بر تانك ميپلكيدند. خودمان را معرفي كرديم. وقتي شناختند قبل از همه چيز گفتيم تشنه ايم و آب ميخواهيم با آب خنك كه خودمان را سيراب كرديم، تازه فهميديم كه كجاي دنيا ايستاده
ايم!
همينجوري كه با بچهها صحبت ميكرديم و ماجراي آوردن تانك را شرح ميداديم يك برادري
هم آمد پيش ما. يكي از بچهها گفت: ايشان آقا مهدي باكري است فرمانده تيپ.
سلام و احوالپرسي كرديم. رو به من پرسيد: اين تانك رو
[ صفحه ۱۲]
كي آورده؟
دستم رو گرفتم طرف بهمن. او هم گفت: با كمك اين دو برادر.
اسم هايمان را پرسيد. توي دلم گفتم كارمان تمام است! بعد با دستش جيپ لندكروزي كه در فاصله اي از ما نگه داشته بود، نشان داد و گفت: برين سوار شين.
داخل ماشين تميز بود. ما هم پيچيده در گرد و غبار، حيف مان ميآمد با آن سر و وضع داخل ماشين به اين تميزي بنشينيم. ولي دستور فرمانده تيپ بود. بعد از ما راننده جيپ آمد. كولر ماشين را روشن كرد. خنك شديم. بعد هم آقا مهدي آمد سوار جيپ شد و به راننده گفت: حركت كن!
ما سه نفر عقب نشسته بوديم و آقا مهدي هم جلو نشست. مسير حركت به طرف اهواز بود. به دوستانم گفتم: ما رو ميبره اهواز از اونجا هم سوار قطار ميكنه و ميفرسته تبريز.
آنها هم چيزي نگفتند. نمي دانستم چه سرنوشتي در انتظارمان است. تا اهواز نه ما حرفي زديم و نه آقا مهدي و نه راننده. وقتي وارد شهر شديم ماشين يك راست رفت طرف راه آهن. به بهمن و رحيم اشاره كردم كه نگفتم ميبره راه آهن؟ آنها هم مات و متحير نگاه ميكردند. ديگر من فقط به تبريز فكر ميكردم كه با چه رويي برمي گردم!
ماشين يك لحظه از جلوي فلكه راه آهن اهواز پيچيد رفت مقابل مغازه بستني فروشي نگه داشت. آقا مهدي پياده شد
رفت بستني فروشي. ما هم مبهوت به صورت هم زل زده بود
يم. پس از چند دقيقه با سه ليوان نوشيدني مخلوط آب هويج با بستني در دستش برگشت. به هر كدام از ما سه نفر يك ليوان مخلوط داد و برگشت
[ صفحه ۱۳]
براي خودش و راننده هم دو ليوان آب آورد!
مخلوطها را كه آقا مهدي آورد، فهميدم كه كارمان درست بوده. كم كم زبانمان باز شد و شروع به صحبت كرديم. از خوشحالي قند توي دلم آب ميشد. آقا مهدي اسم هايمان را در دفترچه اي يادداشت كرد و حركت كرديم آمديم مدرسه شهيد براتي كه ستاد تيپ در اهواز بود.
به يكي از نيروهاي تداركات گفت: به اين برادران خدمت كن؛ كمپوتي، كنسروي... بعد با اتوبوس ميرن جلو...
از آقا مهدي جدا شديم و عصر برگشتيم خط. در حالي كه هنوز مخلوط آب هويج با بستني در دهانم مزه ميداد.
[ صفحه ۱۵]
https://eitaa.com/zandahlm1357
Part04_خاطرات شهید صیاد شیرازی.mp3
5.59M
👆🏻
◉━━━━━────
↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆
🎧کـــتاب صــوتی " خاطــرات شهیــد علــی صیــادشــیرازی"« ره»
🔴قسمــت 4
💚سلامتی و تعجیل در فرج حضرت امــام زمــان «عــجل الله تعالی فرجه الشریف» و شــادی ارواح طــیبه شهــدا و حــاج_قــاسم صلــوات
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عالم احدیت و واحدیت و در اصطلاح عرفاء معروف است [به غیب] الغیوب و غیب مطلق است، و به وجهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عدم تعدّد مسمّی به اسماء مختلف
پس تعدّد در اسماء مستلزم تعدد در مسمّی نیست، چه تمام عنوانات در اسامی محتوی در معنون واحد است، کما این که عقل، اوّلُ ما صَدَر، و صادر نخستین و ظلّ ممدود او است، حکم ذی ظل خود، مبدأ اعلی را دارد، در اینکه حقیقت واحده و معنون واحد است، ولی عنوانات و اسامی کثیره دارد که هر یک از آنها به اعتباری بر او اطلاق میشود ؛ زیرا که چون:
عقل و تعدّد اسامی آن
مرآت لحاظ و ما به الانکشاف تمام اشیاء است، عقلش گویند ؛
و چون مغرب عمّا فی الغیب است، کلمة اللّه اش نامند ؛
و چون ظاهر بالذات، مُظهر ما دون اللّه است، نورش خوانند ؛
و چون حیات مادون از حیّ قیوم به توسّط او است، روح اعظمش نامند ؛
و چون صور حقایق موجودات از حق تعالی فایض و احصا در او است، قبله
موجودات و امام مبین است، به مفاد: «کُلَّ شَیْ ءٍ أَحْصَیْنَاهُ فِی إِمَامٍ مُبِینٍ [۱] » ؛
و چون صور قدریه کونیه ما کان و ما یکون الی انقراض العالم به طریق توارد اشخاص و تعاقب افراد ثبت در او است، لوح محفوظ است ؛
و چون مجرّد از مادّه و لوازم او است، درّه بیضا است ؛
و چون نائب مَناب حقّ است، خلیفة اللّه اش نامند.
و از وجهی که مستجمع هیئت و فعلیت عالم است، انسان کبیر است. الی غیر ذلک.
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه یس، آیه ۱۲.
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: حقوق مؤمن حسن بصری امام زین العابدین را دید، امام به او فرمود: ای حسن! هرکس به تو احسان می
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بال مگس
حدیث صحیحی است که میگوید: وقتی پشه در غذا افتاد، آن را در غذا غوطه ور کن، که یکی از بالهای او زهر و دیگری شفا است.
امان از رسوایی
از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل شده است که: هرکس دوست دارد خدا کسی را بر اعمال ناشایست او آگاه نکند و نامه او را منتشر نسازد، پس از هر نماز این دعا را بخواند.
اللهم ان مغفرتک ارجی من عملی و ان رحمتک اوسع من ذنبی، اللهم ان لم اکن اهلا ان ابلغ رحمتک فرحمتک اهل ان تبلغنی، لا نها وسعت کل شیء یا ارحم الرّاحمین.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_221
و قال عليهالسلام
بِئْسَ الزَّادُ إِلَى الْمَعَادِ، الْعُدْوَانُ عَلَى الْعِبَادِ.
امام عليه السلام فرمود:
بدترين توشه براى آخرت ستم بر بندگان (خدا) است.
شرح و تفسير
بدترين توشۀ راه آخرت
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به يكى از آثار سوء ظلم و ستمكارى اشاره كرده مىفرمايد:«بدترين توشه براى آخرت ستم بر بندگان (خدا) است»؛ (بِئْسَ الزَّادُ إِلَى الْمَعَادِ، الْعُدْوَانُ عَلَى الْعِبَادِ) .
مىدانيم دنيا سرايى است كه همگان از آن براى رفتن به سوى آخرت توشه بر مىدارند و هر كسى به فراخور حال و اعمال خود توشهاى تهيه مىبيند. قرآن مجيد مىگويد: بهترين توشهها توشۀ تقواست «وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزّادِ التَّقْوى» ؛ و زاد و توشه تهيه كنيد، و بهترين زاد و توشه، پرهيزكارى است». ١ولى گروهى به جاى آن ظلم و ستم بر بندگان خدا را توشۀ اين سفر سرنوشتساز قرار مىدهند كه به گفتۀ امام عليه السلام بدترين توشههاست.
زيرا گناهانى كه جنبۀ معصيت اللّه دارد و يا به تعبير ديگر ظلم بر خويشتن است با توبه آمرزيده مىشود و حتى بدون توبه اميد عفو الهى و شفاعت دربارۀ آن وجود دارد، همان گونه كه قرآن مجيد مىفرمايد: «قُلْ يا عِبادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلى أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ» ٢ زيرا او بخشندۀ مهربان است. ولى آنجا كه پاى ظلم بر ديگران به ميدان مىآيد نه با آب توبه شسته مىشود و نه با عنايت شفاعت و جز با رضايت صاحب حق نجات از عواقب آن ممكن نيست و به همين دليل امام عليه السلام آن را بدترين زاد و توشۀ قيامت شمرده است.
شك نيست كه زاد و توشه چيزى است كه در راه سفر و به هنگام رسيدن به مقصد به انسان كمك مىكند و به يقين ظلم چنين موقعيتى را ندارد، بنابراين انتخاب اين لفظ در اينجا نوعى كنايۀ بليغ است، درست مانند اين است كه انسان در سفرهاى دنيا به جاى حمل مواد غذايى مشتى از سموم با خود ببرد به او مىگوييم بدترين توشه آن است كه به جاى غذا سموم با خود حمل كنى.
امام عليه السلام در خطبۀ ١٧٦ نهج البلاغه بعد از آن كه ظلم را به سه بخش تقسيم مىكند مىفرمايد:
«وَ أَمَّا الظُّلْمُ الَّذِي لَا يُتْرَكُ فَظُلْمُ الْعِبَادِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً. الْقِصَاصُ هُنَاكَ شَدِيدٌ، لَيْسَ هُوَ جَرْحاً بِالْمُدَى وَ لاَ ضَرْباً بِالسِّيَاطِ، وَ لكِنَّهُ مَا يُسْتَصْغَرُ ذلِكَ مَعَهُ ؛اما ظلمى كه هرگز رها نمىشود ستمى است كه بندگان بر يكديگر مىكنند كه قصاص در آنجا شديد است اين قصاص مجروح ساختن با كارد يا زدن تازيانه (مانند قصاص در دنيا) نيست بلكه چيزى است كه اينها در برابرش ناچيز است».
دربارۀ آثار سوء ظلم در آيات قرآن و روايات اسلامى بحثهاى بسيار وسيع و گستردهاى آمده است.
قابل توجه اينكه در آيۀ ٤٥ سورۀ «انعام» دربارۀ اقوام ظالمى كه به سرنوشت دردناكى مبتلا شدند مىخوانيم: «فَقُطِعَ دابِرُ الْقَوْمِ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ» ؛و (به اين ترتيب،) ريشۀ گروهى كه ستم كرده بودند، قطع شد و ستايش مخصوص خداوند، پروردگار جهانيان است». ١در اينجا خداوند به موجب ريشه كن كردن ظالمان حمد و ثناى خويش مىگويد و در آن روز كه اعمال انسان اعم از خوب و بد هر كدام به صورت مناسبى مجسم مىشوند ظلم به صورت ظلماتى كه اطراف وجود ظالم را فرا مىگيرد تجسم مىيابد همانگونه كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله در حديثى فرمود:
«اِتَّقُوا الظُّلْمَ فَإِنَّهُ ظُلُماتٌ يَوْمَ الْقِيامَةِ» . ١
مرحوم كلينى در اصول كافى در حديثى از امام باقر عليه السلام نقل مىكند كه هنگامى كه رحلت پدرم على بن الحسين فرا رسيد مرا به سينۀ خود چسبانيد، سپس فرمود:«فرزندم من تو را به چيزى وصيت مىكنم كه پدرم در آستانۀ شهادت مرا به آن توصيه كرد و گفت اين چيزى است كه پدرش (على عليه السلام) به آن حضرت توصيه كرده است فرمود:
«يا بُنَىَّ إيّاكَ وَ ظُلْمَ مَنْ لا يَجِدُ عَلَيْكَ ناصِراً إلّا اللّهُ ؛از ستم كردن بر كسى كه هيچ يار و ياورى جز خدا ندارد بترس».
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
#علمی
در خانه گل عنکبوتی نگه دارید !😎
گل عنکبوتس ماده شیمیایی سرطان زا را از هوا پاک می کند و دود و بو را ازبین میبرد !
مخصوصا افراد سیگاری حتما در خونه هاشون بزارن☺️
....
#بنجامین دراثرآبیاری زیادونورکم برگاش میریزه
👈وقتی تازه میخریدش اصلاگلدونشو عوض نکنید
💥جای پرنوربدون تابش خورشید بزاریدش وتاوقتی سطح خاک خشک نشده آبش ندید(حتما پنجره جنوبیه خونرومیخواد)
❌جابجاش نکنیدوآب سردبهش ندید
☃زمستون سردش نشه وتنش دمایی نداشته باشه
🤓👈اگر برگ ها زرد شده و میریزند: احتمالا آبیاری زیاد بوده یا زهکش نامناسبه.
👈☘اگر برگ ها سبز هستند ولی ریزش می کنند: احتمالا نور کمه ،گیاهو به جای پرنورتری منتقل کنید.
❌کم آبی هم ممکنه باعث این مساله بشه
👈☘اگر برگ ها خشک و شکننده هستند: هوای محیط گرم و خشکه، غبارپاشی با فاصله ۴۰سانتی یک بار در هفته و به درستی انجام بشه که قطره های بزرگ آب روی برگها نمونه که بهتره به جای غبارپاشی برای بنجامین جزیره درست کنید
❌حواستون باشه بنجامین کنار شوفاژ یا جلوی باد کولر نمونه
...
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: توصيه ۱۵) اگر وكيل هستيد، در چهارچوب وكالت با موازين شرعي و اخلاقي جلو برويد و حق را بگوئي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
توصيه ۲۰)
اگر ميوه فروشيد و در ته نايلون مقداري ميوه خراب قرار داده ايد و روي آنرا جلو مشتري پر ميكنيد غش در معامله كرده ايد.
توصيه ۲۰)
اگر خواربارفروشيد و روي بار با وسط و زير بار فرق ميكند غش در معامله كرده ايد و اگر براي طراوت به آنها آب بزنيد مشغول ذمه مشتري هستيد.
توصيه ۲۱)
اگر طلا فروشيد، علاوه بر نجابت و عفت چشم بايد عيار و وزن آنرا به مشتري تذكر دهيد و از مبادله طلا با طلا احتراز كنيد. كه معامله ربوي ميشود. مگر اينكه جداجدا حساب كنيد و طلاي مشتري خريداري شود و طلاي خود فروخته شود.
توصيه ۲۲)
اگر پارچه فروشيد از متر استاندارد و پلمپ شده استفاده كنيد و حتي المكان چند سانتيمتر بيشتر به مشتري بدهيد.
توصيه ۲۳)
اگر شغل شما توزيني است مقداري كفه بار پائين تر باشد كه قرآن واي بر كم فروشان را تهديد كرده است.
نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✍ نوشتار تربیتی "خانواده و زوجین" ✅ تحکیم خانواده 💠 قسمت نوزدهم ✅روشهای تحکیم خانواده؛ ☑️شاخص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ نوشتار تربیتی "خانواده و زوجین"
✅ تحکیم خانواده
💠 قسمت بیستم
✅روشهای تحکیم خانواده؛
☑️شاخصههای زیرساختی برای حل منازعات و مشکلات خانوادگی
9⃣1⃣ کسب اطلاعات در مورد مشکلات؛
❗️نکته:
✳️ در تربیت میگوییم که: برخی از مشکلاتی که در فرد وجود دارد، خودش مقصر شکلگیری این مشکلات نیست بلکه این یک اختلال است.
🌸مثال:
🌹پدری میگغت: معلم فرزندم میگوید که او هیچ توجهی در کلاس ندارد و همچنین تکالیفش را هم در منزل انجام نمیدهد.
🌷میدانیم که اینها به دلیل بیشفعالی است.
🌹وقتی که از پدر، نشانههای دیگر را جویا شدم به پدر گفتم که: باور کنید، فرزند شما هیچ گناهی ندارد و شما نمیتوانید که او را سرزنش کنید؛
👈این یک اختلال مغزی است که باید درمان بشود.
🍁حالا هرچقدر به این فرد بگوییم که:بنشین، در کلاس توجه کن، به حرفهای معلمت گوش کن فایدهای نخواهد داشت. مثل این که به فردی که تب دارد بگوییم: چرا تب داری؟ تب خوب نیست! نباید تب داشته باشی!
🌻گاهی اوقات اطلاعات ما در مورد مشکلات دیگران کم است.
🌻حتی زمانی هم که متوجه میشویم به جای اینکه در مسیر حل مشکل حرکت کنیم،ناخودآگاه به جنگ با مشکل میرویم و از اصلاح فرد جلوگیری میکنیم.
#ادامه_دارد
#نوشتار_تربیتی
#خانواده_زوجین
#تحکیم_خانواده
#تقویت_خانواده
#خانواده
#زوجین
#انتخاب_مدرسه_برای_فرزندان
سلام خداقوت
پسرم امسال باید بره کلاس اول...میخواستم بدونم مدرسه خوب چقدر مهمه،بین مدرسه دولتی خوب یاقرآنی کدوم روانتخاب کنم،میدونم محیط خانواده بسیار درتربیت موثره،ولی مدرسه چنددرصد درتربیت فرزندم نقش داره؟؟؟ممنون ازراهنماییتون
🌸 پاسخ استاد پوراحمد
e63.mp3
3.01M
#انتخاب_مدرسه_برای_فرزندان
🌸 پاسخ استاد پوراحمد
#روانشناسی_اسلامی_خانواده