فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅شهید #سیدحسن_نصرالله:
🔹«امامِ این خیمه #امام_خامنهای دامظله و مرکزِ این خیمه، #جمهوری_اسلامی ایران🇮🇷 است.
این خیمه ماست و این حسینِ ماست»
#زنجان_پرس
🌐 https://takl.ink/zanjanpress/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طوفان_میلتون
✅ وضعیت فلوریدای آمریکا بعد از طوفان میلتون
#زنجان_پرس
🌐 https://takl.ink/zanjanpress/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تعقیب و گریز خفن پلیس فراجا
#زنجان_پرس
🌐 https://takl.ink/zanjanpress/
10.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ غارت یک قطار باری در شیکاگو آمریکا🇺🇸
🔹اگه فکر میکنید اینا به خاطر فقر این کار رو میکنن سخت در اشتباه هستین!
🔹این کار در آمریکا یه جور تفریح و سرگرمیه.
🔹از خدا بترسید و مردم رو قضاوت نکنید.
🔹مخصوصا مردم ثروتمند آمریکا رو😉
#زنجان_پرس
🌐 https://takl.ink/zanjanpress/
✅ رویای "آی مِک" زیر آتش "طوفان الاقصی"
🔹 ایده آمریکایی- اسرائیلی ایجاد کریدور اقتصادی هند-اسرائیل-اروپا یا همان کریدور هند-خاورمیانه-اروپا معروف به "آی مِک" (IMEC) که ظاهرا قرار است هند را از طریق امارات متحده عربی، عربستان و اردن، به اسرائیل و سپس به اروپا وصل کند، حالا با شکل گیری شرایط جدید در غرب آسیا و آتش جنگی که دامن رژیم صهیونیستی را فراگرفته، سرنوشتی نامعلوم پیدا کرده است.
#زنجان_پرس
🌐 https://takl.ink/zanjanpress/
زنجان پرس
✅ رویای "آی مِک" زیر آتش "طوفان الاقصی" 🔹 ایده آمریکایی- اسرائیلی ایجاد کریدور اقتصادی هند-اسرائیل-
🔴ببخشید متن طولانی هست اما خیلی مهم، لطفا مطالعه کنید.
✅ رویای "آی مِک" زیر آتش "طوفان الاقصی"
🔸#بخش_اول
🔹در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ (۱۹ شهویور ۱۴۰۲) یادداشت تفاهم احداث کریدور آی مِک در حاشیه اجلاس ۲۰۲۳ سران گروه ۲۰ به میزبانی دهلی نو توسط دولتهای هند، آمریکا، امارات، عربستان سعودی، فرانسه، آلمان و ایتالیا و اتحادیه اروپا رونمایی شد. حضور رسمی آمریکا در آیین رونمایی از این طرح، حاکی از حمایت تمام قد واشنگتن از آن است.
🔹اگرچه از این طرح تحت حمایت واشنگتن و تل آویو به عنوان یک راهروی اقتصادی آیندهنگر با هدف تقویت توسعه اقتصادی از طریق تقویت اتصال و یکپارچهسازی اقتصادی بین جنوب آسیا، منطقه خلیج فارس و اروپا نام برده شده است و مسیر پیشنهادی آن نیز بعد از هند، از امارات، عربستان سعودی، اردن، اسرائیل و یونان میگذرد تا به اروپا متصل شود، اما با نگاهی عمیق تر و جامع تر به تحولات جاری در جهان و به ویژه حمایت آمریکا از این طرح، به نظر می رسد در پشت پرده اهداف تعریف شده برای این طرح، اهداف سیاسی فراتر از اهداف اقتصادی ادعا شده نهفته است.
🔹برخی کارشناسان سیاسی، آی مک را یکی از راه های فشار آمریکا برای به رسمیت شناخته شدن هر چه سریع تر اسرائیل توسط عربستان سعودی می دانستند که هند بازوی اجرایی آن بوده است. از نظر فنی این کریدور فایده چندان مشخصی نه از نظر زمانی و نه از موقعیتی برای هند ندارد و با وجود سرمایه گذاری این کشور روی بندرهای کشور عمان و امارات برای نقطه اول اتصال از بمبئی و گجرات به سوی خاور میانه، بندر فجیره امارات توانایی رقابت با بندر چابهار یا حتی گوادر را از نظر حجم ترانزیت ندارد.
🔹 نکته دیگر اینکه با آشفته شدن موقعیت اسرائیل، ارزش سهام برخی مهم ترین شرکت های هندی از جمله سهام شرکت و بندر آدانی بطور قابل توجهی کاهش یافته و به نوعی می توان گفت هند در حال از دست دادن بهانه خود برای شکل دادن به کریدور آی مِک است و شاید اگر فشارهای آمریکا کمتر شود، هند از این پروژه بیرون بیاید و کریدور شمال- جنوب را در اولویت قرار دهد، برنامه ای که احزاب مخالف هند (حزب کنگره و عام آدمی پارتی) روی آن پافشاری می کنند.
#زنجان_پرس
🌐 https://takl.ink/zanjanpress/
زنجان پرس
✅ رویای "آی مِک" زیر آتش "طوفان الاقصی" 🔹 ایده آمریکایی- اسرائیلی ایجاد کریدور اقتصادی هند-اسرائیل-
✅ رویای "آی مِک" زیر آتش "طوفان الاقصی"
🔸#بخش_دوم
🔹 طرح کریدور آی مِک که در آن مسیرهای ترانزیتی ریلی و دریایی پیش بینی شده است، به نوعی به موازات طرح بزرگ دیگری به نام "یک پهنه- یک راه" که از ۱۰ سال پیش به ابتکار چین آغاز شده، طراحی شده است.
🔹 طراحان و حامیان اصلی این کریدور موازی با ابتکار "یک پهنه-یک راه" چین در واقع قصد رقابت با چین و تضعیف ابتکار "یک پهنه-یک راه" را دارند؛ طرح عظیمی که بخش هایی از آن اجرا شده و قرار است با الهام گرفتن از "جاده ابریشم"، چین را از طریق مسیرهای جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی به مناطق مختلف جهان با هدف گسترش مناسبات تجاری با شعار چندجانبه گرایی و توسعه عادلانه کشورها به هم متصل کند.
🔹 چین که با رشد اقتصادی سریع و پیشرفت های شگرف در بسیاری از عرصه ها از جمله فناوری و صنایع مختلف، اکنون با فاصله ای نه چندان قابل توجه با آمریکا، در جایگاه قدرت اقتصادی دوم جهان قرار گرفته است و براساس پیش بینی کارشناسان و مراکز مطالعاتی و پژوهشی معتبر، تا کمتر از یک دهه دیگر از آمریکا پیشی خواهد گرفت و به قدرت اقتصادی اول جهان تبدیل خواهد شد، نگرانی هایی را برای واشنگتن و نزدیک ترین متحدان آن ایجاد کرده و یکی از دلایل اصلی طراحی کریدور اقتصادی هند-اسرایئل-اروپا را می تواند در همین فضا جستجو کرد.
از دیگر سو، هند به عنوان کشوری که در عرصه رشد اقتصادی حرف های زیادی برای گفتن دارد و حالا هم از نظر جمعیتی چین را پشت سر گذاشته، چندان از اجرای ابتکار "یک پهنه-یک راه" چین خرسند نیست بویژه اینکه بخش قابل توجهی از این طرح چینی از مسیر پاکستان عبور می کند و می تواند موجب توسعه اقتصادی بیشتر و قدرتمند تر شدن پاکستان به عنوان همسایه ای نه چندان خوشایند برای هند شود و از طرفی هم دهلی نو احتمالا حس خوبی نسبت به توسعه روابط راهبردی میان چین و پاکستان ندارد.
از سوی دیگر، ترکیه به دلیل قرار نگرفتن در مسیر پیش بینی شده برای طرح کریدور آی مِک، از آن انتقاد کرده است. چند روز بعد از امضا شدن تفاهم نامه این طرح در دهلی نو، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از آن به دلیل دور زدن ترکیه انتقاد کرد و وعده داد که طرحی با عنوان «کوریدور جاده توسعه»، که قرار است خلیج فارس را از طریق عراق و ترکیه به اروپا متصل کند، گزینه جایگزین آن خواهد بود .
عبدالقادر اورال اوغلو وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه هم اخیرا به جنگ جاری اسرائیل و حماس به عنوان «مشکل امنیتی» در مسیر طرح آیمک اشاره کرده و گفته است طرح «کوریدور جاده توسعه» با مشارکت کشورهای امارات متحده عربی، قطر، عراق و ترکیه، یک «جایگزین جدی» برای آیمک است.
#زنجان_پرس
🌐 https://takl.ink/zanjanpress/
زنجان پرس
✅ رویای "آی مِک" زیر آتش "طوفان الاقصی" 🔹 ایده آمریکایی- اسرائیلی ایجاد کریدور اقتصادی هند-اسرائیل-
✅ رویای "آی مِک" زیر آتش "طوفان الاقصی"
🔸#بخش_سوم
🔹اجرای «کریدور راه توسعه»، پروژه برای اتصال عراق به ترکیه با راه آهن، جاده، بنادر و شهرهاست که در جریان سفر حدود سه ماه پیش هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عراق بین مقامات دو کشور نهایی شد.
🔹در اجرای این پروژه که به "جاده ابریشم عراق" نیز مشهور است، یک مسیر جایگزین برای کانال سوئز برای تسهیل تجارت سریعتر و کارآمدتر ایجاد شده و راه آهن و بزرگراهی به طول یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از بندر فاو عراق تا بندر مرسین ترکیه احداث می شود.
🔹اکنون که سایه جنگی بی سابقه این روزها بر سر اسرائیل سنگینی می کند، آمریکا، هند، آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از امارات و عربستان و اردن و اروپا نسبت به سرنوشت طرح کریدور آی مِک نگران هستند زیرا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و حتی اروپایی ها پیشتر یا رسما به ابتکار "یک پهنه-یک راه" چین ملحق شده و یا علاقمندی خود را نسبت به آن اعلام کرده اند.
🔹این جنگ همچنین باعث شده تا سرنوشت پرونده عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی هم تغییر کند و این پرونده دست کم تا مدتها بایگانی خواهد بود؛ موضوعی که سرنوشت طرح کریدور هند-خاورمیانه-اروپا را بدون تردید تحت تاثیر قرار می دهد.
🔹در کنار تبعات این جنگ برای سرنوشت طرح آی مِک، حرف های مقامات ارشد ترکیه در انتقاد از این طرح و اراده آنها برای پیشبرد طرح معروف به جاده ابریشم عراق را هم نباید دست کم گرفت زیرا آنها از طرحی منطقه ای و با مشارکت کشورهای منطقه صحبت می کنند که شانس اجرایی شدن و تحقق آن به مراتب بیشتر از یک طرح پرچالش و مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه است.
🔹صرف نظر از این که آیا طرح هندی-اسرائیلی-آمریکایی آی مِک اصولا می تواند با ابتکار در حال اجرای چینی ها رقابت کند یا نه، اکنون چالش جدی و مانع اساسی در مسیر این طرح رویایی، از یک سو آتش جنگی بی سابقه است که دامن رژیم صهیونیستی را گرفته و از سوی دیگر، انتقادها و مخالفت های جدی ترکیه به عنوان یک بازیگر تعیین کننده در خاورمیانه است که موقعیت جغرافیایی راهبردی در اتصال خاورمیانه به اروپا دارد. از طرفی هم جنگ کنونی میان رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی باعث شده تا پرونده عادی سازی احتمالی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی دست کم تا مدتها بایگانی شود و مادامی که روابطی بین تل آویو و ریاض وجود نداشته باشد، رویای آی مِک به واقعیت نخواهد پیوست.
#زنجان_پرس
🌐 https://takl.ink/zanjanpress/
زنجان پرس
پیکر سردار نیلفروشان کشف شد/ مراسم تشییع اطلاعرسانی میشود روابط عمومی سپاه اعلام کرد: 🔹 با همت و
✅ تشییع پیکر شهید نیلفروشان سه شنبه در تهران
🔹مراسم تشییع و خاکسپاری سردار رشید و اندیشمند، سرلشکر پاسدار شهید «عباس نیلفروشان» مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران در لبنان بشرح زیر خواهد بود.
🔹روز دوشنبه ۲۳ مهر ماه پس از انتقال پیکر مطهر شهید، مراسم تشییع و طواف در شهرهای نجف، کربلا و مشهد برگزار میشود.
🔹روز سه شنبه ۲۴ مهر ماه ساعت ۹ صبح مراسم تشییع در میدان امام حسین علیه السلام تهران برگزار خواهد شد.
🔹مراسم وداع در روز چهارشنبه در اصفهان، تشییع و خاکسپاری در بعد از ظهر پنجشنبه ۲۶ مهر ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.
#زنجان_پرس
🌐 https://takl.ink/zanjanpress/
✅ افزایش ۱۲ درصدی آب موجود در مخازن سدها
🔹 آب موجود در مخازن سدها از ابتدای سال آبی تا ۲۱ مهر ۲۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب بوده و در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را نشان میدهد/مهر
#زنجان_پرس
🌐 https://takl.ink/zanjanpress/
✅ ناترازی بانکها زیر ۷۰۰ همت شد
🔸معاون نظارت بانک مرکزی:
🔹کفایت سرمایه ۱۰ بانک کشور هم اکنون در شرایط استاندارد ۸ درصدی قرار دارد و یازده بانک دارای کفایت سرمایه مثبت هستند.
🔹در کشور ۸ بانک نیز از منظر شاخص کفایت در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و این بانک ها دارای شاخص کفایت سرمایه منفی هستند و بایستی برای بهبود این شاخص اقدام کنند.
🔹در حال حاضر، ناترازی نظام بانکی زیر ۷۰۰ همت است، اضافه برداشت ها در طول برنامه هفتم باید هر سال ۲۰ درصد کم شود و در نهایت صفر شود.
#زنجان_پرس
🌐 https://takl.ink/zanjanpress/