eitaa logo
آذرخش
56 دنبال‌کننده
401 عکس
420 ویدیو
102 فایل
سعید لطیفی _طلبه حوزه علمیه خراسان: 1️⃣فلسفه 2️⃣کلام و عقاید 3️⃣روان شناسی 4️⃣سیاسی و اجتماعی 5️⃣زبان و ادبیات فارسی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حامد فلاحتی
21.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 کلیپ کامل از اتفاقات و ماجرای درگیری خانم مکشفه و روحانی در درمانگاه قم در این کلیپ ، واقعیت مشخص می‌شود ‼️ در فیلم اول روی فحشهای زن سوت گذاشته شده بود که حجم وقاحت و پرخاشگری خانم مشخص نشود! این جریان کاملا برنامه ریزی شده است واقعا تعجب است از دستگاه های نظارتی و امنیتی از این همه بیخیالی و بی تفاوتی! 🆔 @h_falahati
7.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عبد گنهکارت دلش بی قراره بنده‌ات به غیر از تو کسی رو نداره 😭
هدایت شده از حامد فلاحتی
باسمه تبارک و تعالی (۸۴۲) «نقدی بر قضاوتها پیرامون ماجرای یک بی حیایی و ناهی از منکری مظلوم» 🔹اخیرا فیلمی از برخورد یک روحانی ناهی از منکر با یک زن پرخاشگر در فضای مجازی پخش شد. حالا بنده که اصلا آن را ندیدم. برای آرامش خودم بیشتر از آن ارزش قائلم که اینگونه خرابش کنم. در قضاوت پیرامون این ماجرا ورای اینکه خوب بود توسط این طلبه عزیز چه رفتاری میشد چند منکر را دیدم که به ذهنم خطور کرد آنها را بیان کنم. 1⃣اوّلین منکر بزرگ در این فیلم خود این اشاعه و به هم زدن آرامش جامعه به عنوان یک حقّ مسلّم آحاد جامعه بود. انتشار چنین چیزهایی ظلم بزرگی به آرامش روانی جامعه است. باید با اشاعه دهندگان چنین اموری برخوردی سنگین شود. چندی پیش در ایالات متّحده شخصی با یک اسلحه وینچستر وارد یک دبستان شده و دهها کودک را به خاک و خون کشید. هنوز حتّی یک عکس از این فاجعه ی بزرگ وجود ندارد. تنها چیزی که هست عکس ماشینهای پلیس است که آنجا را احاطه کرده و تداعی در کنترل بودن شرایط میکنند. به نظرم کار درستی میکنند. 2⃣منکر دوّم قضاوتهای عجیبی بود که انسان را به تعجّب وا میدارد. طرفی را نسبت به احکام الهی و منادیان آن جسورتر میکند و طرف دیگر که باید مدافعان دین باشند نیز از طرف بزرگانشان مورد شماتت و توبیخ و تقبیح قرار میگیرند! گویا تقصیر اصلی را این طلبه محترم مرتکب شده است. در هر دو سو دارد به حکم الهی جفا میشود. آیا قرار است اهل منکر در منکرشان جسورتر و اهل معروف در معروفشان ذلیلتر شوند؟! در چنین فضایی دیگر حرمتی برای احکام الهی و منادیان آن باقی خواهد ماند؟! باز به یاد ایالات متّحده و ابهت پلیس در آنجا افتادم. مرادم این نیست ظلمی که میکنند کار صحیحی است. ولی خوب یافته اند که ولو پلیس بد رفتاری هم بکند نباید به این سادگی دست به تقبیح و شماتتش بزنند! نه برای اینکه آن شخص پلیس را دوست داشته باشند. بلکه برای اینکه میدانند تضعیف نهاد پلیس در چنان جامعه ای چه اثرات مخرّبی برایشان به بار خواهد آورد. آن هم پلیسی که صرفا به مناط امور اجتماعی باید تعظیم شود. ولی در اینجا اینها حواسشان نیست توبیخ این طلبه مظلوم در واقع تضعیف چه نهاد مقدّس و مهم و باعظمتی است؟! 3⃣منکر سوّم عاطفه زدگی و عوام زدگی در مقام قضاوت بود. شاید برخی عزّت را در نزد غیر خدا و نزد این مردمی میجویند که ... . باید به اینها گفت: «أَ يَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَميعا» گویا اینها بیشتر از خدا از بندگان خدا میترسند: «وَ تَخْشَى النَّاسَ وَ اللَّهُ أَحَقُ‏ أَنْ‏ تَخْشاه‏» اگر فرضا خطایی هم از این طلبه عزیز سر زده هرگز در مقام توزین تناسبی بین خطای او و شناعت و زشتی رفتار این بی حیایی ها وجود نداشت پس چرا اینگونه بی تقوا قضاوت میکنند؟! «لَيْسَ مَنْ‏ طَلَبَ‏ الْحَقَ‏ فَأَخْطَأَهُ كَمَنْ طَلَبَ الْبَاطِلَ فَأَدْرَكَه‏» 4⃣منکر چهارم زمان شناس نبودن و خطاهای سهمگین در موضوع شناسی است. اینها نمیدانند زمان ما زمانی نیست که قضاوت به سادگی میسور باشد؟! اینها نمیدانند در عصر رسانه ما بیش از واقعیّات با برساختی از واقعیّات مواجهیم؟! اگر اینقدر نمیدانند و دست به چنین قضاوتهای بزرگی میزنند فقاهتشان به درد خودشان میخورد. فقهی که اینگونه در موضوعات خطا کند فقه نیست و خود از جنود جهل است. اینقدر فریب رسانه و بازی های شوم این شیاطین جن و انس را میخورند؟! جبهه ی مؤمنین را تضعیف میکنند؟! اصلا میدانند مسأله چیست؟! میدانند مواجهه ی آنها خودش قسمتی از طراحی دشمن و معاونتی عظیم بر اثم است؟! اگر قرار باشد هر بار با یک بازی رسانه ای از احکام الهی کوتاه بیاییم دیگر چه چیزی برایمان باقی میماند؟! اصلا فلسفه ی وجودی ما چیست؟! ای نفرین بر آن فقاهتی که از آن تقویت اثم و عدوان برآید به یاد خطبه ی امام حسین علیه السلام افتادم که خطاب به علمای امّت فرمودند: 📖«أَنْتُمْ بِاللَّهِ فِي عِبَادِهِ تُكْرَمُونَ وَ قَدْ تَرَوْنَ عُهُودَ اللَّهِ مَنْقُوضَةً فَلَا تَفْزَعُونَ وَ أَنْتُمْ لِبَعْضِ ذِمَمِ آبَائِكُمْ تَفْزَعُونَ وَ ذِمَّةُ رَسُولِ اللَّهِ ص مَحْقُورَةٌ» 😔خدایا چه میبینیم؟! از برخی چنین گمانی دیگر نداشتیم. خودتان بودید چه میکردید؟! چنان این طلبه مظلوم را تقبیح میکنند که آدم میماند آیا اینها علمای دین مایند؟! میخواهند زندگیشان را بکنند و درسشان را بدهند و دلشان برای احکام خدا نمیسوزد؟! شماتت ناهی از منکر و ذلیل کردن او؟! ای وای بر ما! 📖«فَلَا مَالًا بَذَلْتُمُوهُ وَ لَا نَفْساً خَاطَرْتُمْ بِهَا لِلَّذِي خَلَقَهَا وَ لَا عَشِيرَةً عَادَيْتُمُوهَا فِي ذَاتِ اللَّهِ أَنْتُمْ تَتَمَنَّوْنَ عَلَى اللَّهِ جَنَّتَهُ وَ مُجَاوَرَةَ رُسُلِهِ وَ أَمَاناً مِنْ عَذَابِهِ لَقَدْ خَشِيتُ عَلَيْكُمْ أَيُّهَا الْمُتَمَنُّونَ عَلَى اللَّهِ أَنْ تَحُلَّ بِكُمْ نَقِمَةٌ مِنْ نَقِمَاتِه‏» موسوی‌فرد
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴‏خانم محترمانه میگه نباید وارد واگن خانما بشی! 🔹‌پاسخ آقا: خفه شو کثافت، کی تورو نگاه میکنه! گمشو بابا! برید جلو اختلاس ها رو بگیرید!😳 🖋 جامعه نشاناسان روشنفکر، سیاسی‌های زخم خورده از انتخابات و قم‌نشینان سکولار می گویند این پرخاشگری های مردم محصول اختلاس ها، رانت‌خواری و دزدی در نظام است!!! ❗️ با این دست فرمان از آنجایی که این رویه هیچ گاه در هیچ جامعه ای رفع نخواهد شد پس عده‌ای از مردم همیشه مشغول پرخاشگری و بی نظمی و تخریب اجتماعی خواهند بود!!؟ 🔻اما این رویه اتفاقا محصول سبک اندیشه، رفتارسازی و اوباشگری است که در رسانه‌های بی صاحب و شبکه های مجازی بی کنترل در حال ترویج در کشور است! این رسانه ها خیرخواه ما نیستند! فکر سود مادی و سیاسی خود هستند! برای همین دو روز پیش بخشی از آنها در آمریکا!!! فیلتر شد!؟ ضمنا آقایان اگر دلسوز مردم هستید رسانه دارد اخلاق و عاطفه مردم را به اضمحلال می کشد و آن اختلاس و رانت در همین کشور در حال اعلام و برخورد است. ای کاش اندیشه کنید و اینقدر سیاست‌زده نباشید! 🆔 @h_falahati
6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ سناتور آمریکایی: 📍ما برای مردم غزه، از آسمان کمک های غذایی پایین می اندازیم و فردای همان روز برای اسرائیل بمب تهیه می کنیم تا غزه را بمباران و نابود کند! 🆔 @h_falahati
هدایت شده از حَنان | یحیی
کتاب الحجه درسنامه .pdf
8.08M
📙درسنامه کتاب الحجه اصول کافی برای علاقه مندان به مطالعات حدیثی تقدیم می شود. این درسنامه با این خصوصیات ارائه می شود:‏ ‏1.‏ بررسی اجمالی سند روایت با مراجعه به نرم افزار درایه ‏2.‏ ترجمه لغات و عبارات دشوار با مراجعه به پاورقی های نسخه دارالحدیث، شرح مرحوم مجلسی ره و شرح ملاصالح ‏مازندرانی ره ‏3.‏ اضافه کردن «نکات معارفی برگزیده» با مراجعه به شرح مرحوم مجلسی ره و شرح ملاصالح مازندرانی ره ‏4.‏ اضافه کردن اطلاعات حدیث شناسی مانند: احادیث مشابه که در فهم دقیق حدیث تأثیرگذار است.‏
نتیجه تلاش فمن‌ها(جنبش برابری جنسیتی فمنیسم) در غرب!! 🆔 @h_falahati
| آزادی عقیده و جهاد اسلامی 💡 قسمت اول: 🤔 آیا جهاد اسلامی با اصل آزادی عقیده و مذهب سازگاری دارد؟ 🔹 جهاد با دشمنان اسلام، یکی از فرایض مهم اسلامی است. قرآن کریم مؤمنان را به جهاد با جان و مال خویش در راه خدا دعوت می‏کند. جهاد با جان، یا جهاد مسلحانه دو گونه است؛ یکی جهاد ابتدایی و دیگری جهاد دفاعی. درباره جهاد دفاعی در ارتباط با مسأله آزادی بحثی نیست، چرا که دفاع از جان، مال، عقیده، دین و آیین و آن‏چه برای انسان اهمیت و حرمت دارد یکی از حقوق طبیعی بشر به شمار می‏رود، اما درباره جهاد ابتدایی این اشکال مطرح شده است که این جهاد با آزادی عقیده و مذهب و اینکه گفته شده اسلام طرفدار تحمیل عقیده و مذهب بر دیگران نیست –منافات دارد؛ جرا که در این جهاد، مسلمانان بدون این‏که از طرف کشور یا ملتی مورد حمله و یا تهدید واقع شده باشند، جهت بسط و گسترش اسلام به سرزمین‏های دیگر یورش می‏برند، و از آنان می‎خواهند تا به آیین اسلام ایمان آورند. 🔹 این امر سبب شده است که عده‏ای از مستشرقان گسترش اسلام را در سرزمین‏های دیگر –خارج از شبه جزیره عربستان- نتیجه قدرت نظامی و شمشیر معرفی کرده و اسلام را به عنوان دین خشونت و شمشیر معرفی کنند (نمونه‏هایی از این دیدگاه را دکتر شوقی ابوخلیل در کتاب «الاسلام فی قفص الاتهام» و گوستاولوبون در کتاب «تمدن اسلام و عرب» نقل کرده‏اند). 👇 پاسخ:
🔹 در پاسخ به این اشکال لازم است از یک طرف، ماهیت جهاد ابتدایی، اهداف، احکام و آداب آن از دیدگاه اسلام مورد مطالعه قرار گیرد و از طرف دیگر، فتوحات مسلمانان از نظر تاریخی و چگونگی برخورد آنان با ملت‏های مغلوب بررسی شود. ⭕️ 1. دفاع از کیان اسلام و امت اسلامی 🔹 نگاهی گذرا به آیات جهاد در قرآن کریم این حقیقت را روشن می‏کند که در اسلام جنگ و جهاد مسلحانه با دیگران نقش بازدارنده، دفاعی، امدادی و یاری دادن مظلومان، و مبارزه با ستمگران دارد و هرگز به عنوان یک روش برتر برای توسعه قلمرو اسلامی تشریع نشده است. 🔹 در نخستین فرمانی که در تاریخ تشریع اسلامی درباره جهاد صادر شده آمده است: «أُذِنَ لِلَّذِينَ يقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ * الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيارِهِمْ بِغَيرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ يقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ» (سوره حج، آیه‏های 40 -39) به مجاهدان اجازه پیکار داده شد، زیرا آنان مورد ستم واقع شدند، و خداوند بر نصرت آنان تواناست. آنان کسانی‎اند که به ناحق و به جرم این‎که خدا را پروردگار خود می‎دانستند، از سرزمینشان بیرون رانده شدند. 🔹مسلمانان در مدت سیزده سال که پیامبر اکرم (ص) در مکه اقامت داشت و مردم را به آیین اسلام دعوت می‏کرد، مورد شکنجه‏‎های فراوان مشرکان قرار داشتند. آنان از پیامبر (ص) درخواست کردند تا به آنها اذن جنگ و پیکار دهد، ولی آن حضرت آنان را به صبر و شکیبایی در برابر آزارهای مشرکان توصیه می‏کرد. اما آن هنگام که آنان توسط مشرکان از شهر و دیار و خانه و کاشانه خود بیرون رانده شدند، و مال و ثروتشان توسط مشرکان تاراج شد، خداوند به آنان اجازه پیکار داد. آیا چنین پیکاری جز دفاع از حقوق طبیعی و مشروع انسانی، ماهیت دیگری دارد؟ 🔹قرآن کریم در جایی دیگر می‏فرماید: «وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لَا يحِبُّ الْمُعْتَدِينَ» (سوره بقره، آیه 190): در راه خدا با کسانی که با شما می‎جنگند، نبرد کنید و از حدود الهی تجاور نکنید، زیرا خداوند تجاوزگران را دوست ندارد. 🔹 این آیات نیز بیان می‏دارد که مسلمانان وظیفه دارند با کسانی به پیکار برخیزند که آهنگ جنگ با آنان را دارند و نباید در جنگ با دیگران راه تعدی را برگزینند؛ مانند این‏که پیش از دعوت دیگران به آیین توحید و روشن شدن حقیقت برای آنان، اقدام به جنگ کنند، یا بدون این‏که دیگران قصد جنگ با آنان داشته باشند، جنگ را آغاز کنند، یا در جنگ با دشمن کودکان و زنان و افراد ناتوان را بکشند، یا دعوت به آتش‏بس را نپذیرند و مانند آن (ر.ک: المیزان، ج2، ص 61). آن‎چه از این آیات به دست می‏آید این است که جهاد با کافران نوعی اقدام تلافی‏جویانه و بازدارنده است، تا آیین اسلام و امت اسلامی از خطر تعدی کافران در امنیت بسر برد. 🔹 قرآن کریم تصریح می‏کند که خداوند مسلمانان را از روش مسالمت‏آمیز و آمیخته با احسان و عدالت با کافران باز نداشته است، بلکه تنها آن‏ها را از داشتن رابطه دوستانه با آن دسته از کافران که مسلمانان را از دیارشان بیرون کرده و با آنان به جنگ پرداخته‏اند برحذر داشته است (سوره ممتحنه، آیه‏های 9 -8). 🔹 این قانون اسلامی، عادلانه‏ترین، حکیمانه‏ترین و انسانی‏ترین قانونی است که می‏توان درباره برخورد با دشمنان و بیگانگان تصور نمود، زیرا آن‎گاه که بیگانگان قصد توطئه، خصومت و جنگ با امت اسلامی نداشته باشند، نه تنها نباید با آنان جنگ کرد، بلکه احسان و نیکی به آنان نیز پسندیده است، ولی آن‎گاه که دست به توطئه و خصومت می‏زنند، نباید با آنان پیوند دوستی برقرار کرد، چرا که چنین پیوندی مایه سرشکستگی و ذلّت امت اسلامی خواهد شد. 📙برگرفته از کتاب «آزادی از دیدگاه اسلام و لیبرالیسم»، حضرت استاد ربانی گلپایگانی 🔍 ادامه را در قسمت بعد بخوانید: @kharejkalam
recording-20240317-234733.mp3
6.82M
صوت تکمیلی راجع به ابهامات مدرسه امام خمینی ره نسبت به آیت الله صدیقی. به احترام مخاطبین این صوت قرارداده شد. لطفا با دقت گوش کنید. 🆔 @h_falahati
چپاول نفت.pdf
297.2K
غارت نفت توسط پهلوی اول پرونده ویژه بنیاد تاریخ‌پژوهی به‌مناسبت ملی شدن صنعت نفت/6 🔹استفاده‌های شخصی رضاخان از منابع ملی و حتی مصادره دارايی‌های شخصی مردم ايران زمين، به عنوان يک واقعيت مسلم تاريخی، امری غيرقابل انكار است. هر چند تلاش زيادی می‌شود تا به خصوص در فضای مجازی، که عمدتا مباحث تخصصی به قهقرا رفته و جای خود را به فضاسازی‌های پوچ رسانه‌ای می‌دهد، تصويری ديگر از رضاخان در اذهان عمومی جای بگيرد. 🔸در اين فضاسازی‌ها، او فردی بيگانه‌ستيز (خصوصادر تقابل با بريتانيای استعماری) و ضد فساد اقتصادی به تصويركشيده می‌شود در حالی‌كه اسناد و واقعيت‌های به دست آمده از فضای به شدت اختناق‌آلود دوران پهلوی اول چيز ديگری را نشان می‌دهد... 🖇ضمیمه: مقاله «چپاول‌گری‌های پهلوی اول از منبع ملی نفت ایران»، صادق علی‌پور، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 70-69، پاییز و زمستان 1400. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db 🆔 @h_falahati