🔰 بازگشت به امام تنها راه کارآمدی نظام
بخش چهارم
🔰قسمت آخر 🔰
🖊یادداشتی از حجه الاسلام عبدالرحیم اباذری
🔺کسانی که تشکیل حکومت را از اساس باطل می دانند چگونه می توانند برای استمرار و استحکام آن تئوری و برنامه عملی ارائه کنند و آن را مدیریت نمایند؟ آیا فاقد شی معطی شی می تواند باشد؟
✅ اکنون چه باید کرد؟ مردم و مسئولان نظام جهت رفع این معضل شکننده در مرحله نخست باید به افکار و اندیشه ها و آرمان های امام و حواریون امام برگردند. از مجموع آثار علمی ، سیره عملی، بیانات و موضع گیری های حضرت امام خمینی و حواریون استفاده می شود که اندیشه های سیاسی، فقه، اخلاق و عرفان ایشان از نوع خاص و دارای ویژگی های منحصر به فرد است ونزدیک تر به سیره و سنت معصومین علیهم السلام می باشد، سیاستِ ستیز به معنای تدبیر امور، اخلاق مثبت، عرفان برون خانه ای و فقه پویا که ارمغان امام و حواریون امام است توانست انقلاب جهانی تولید کند و معادلات سیاسی و دوقطبی حاکم بر دنیا را تکان و تغییر بدهد. به طوری که امام موسی صدر یک هفته قبل از ناپدید شدنش طی مقاله ای در روزنامه لوموند فرانسه، انقلاب اسلامی ایران به رهبری خمینی کبیر را ادامه حرکت اصلاحی انبیا در طول تاریخ نامید.
🔸برخلاف دیگران که اصلا ورود به عرصه سیاست را منافی شان و منزلت فقیه و روحانی می دانستند و اگر هم سیاست داشتند سیاستشان «سیاست پرهیز» بود؛ اخلاقشان ، اخلاق منفی و عرفانشان هم عرفان درون خانه ای و به عبارتی «عرفان پرهیز» به شمار می آمد که در این عرفان، صاحبش تنها می توانست گلیم خود را از آب بیرون بکشد ولی در مکتب عرفانی و اخلاقی حضرت امام و حواریون ، علاوه برخود عارف ، سایرین نیز به حیات معقول راه پیدا می کنند وهدایت و رستگار می شوند.
🔺فقه حضرت امام خمینی و شاگردانش که از ثقلین الهام می گیرد، تئوری زندگی فردی و اجتماعی بشر از گهواره تا گور است در حالی که فقه آقایان محترمی که اعتقادی به نظام و حکومت قبل از ظهور ندارند فقه فردی و درون خانه ای است و با مدیریت سیاسی جامعه کاملا بیگانه می باشد. حتی معنای «حضورقلب» و تمرکز در نماز در مکتب فقهی و عرفانی خمینی کبیر فرق اساسی با تعاریف سایرین دارد.
🌙 دعوتید به عقیق 👇
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93