🌙محبوبا! اهل ظاهر به هلال ماه شوّال براى علم به حلول عيد فطر و پايان ماه صيام مى نگرند
🌙و اهل دل و عاشقانت به ديده ديگر، و مى گويند: هلال ماه را با جمال حضرت دوست بايد ديد و نتيجه اعمال ماه صيام بايد مشاهده ملكوت مظاهر باشد.
📚برگرفته از شرح غزلیات حافظ، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور (ره)🌱
https://eitaa.com/Nedayesaadat
http://ketabrah24.ir
🌌 @zarreeh
🍀روزه يكسو شد و عيد آمد و دلها برخاست
🍀مىْ به ميخانه به جوش آمد و مى بايد خواست
🌙 ماه صيام، كه ماه ضيافت الهى است گذشت
🌙و روز عيد فطر، كه روز جوائز الهى به بندگان است فرا رسيد و دلهاى ايشان براى گرفتن عيدى و جوائز كه لقاء او است مى طپد
🌙و حضرت دوست نيز طبق وعده اى كه به آنان داده است بر ايشان تجلّى خواهد كرد.
📚برگرفته از شرح غزلیات حافظ 🌱
https://eitaa.com/Nedayesaadat
http://ketabrah24.ir
🌌 @zarreeh
13.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ چهار تاکید مهم رهبری و یک حاشیه متفاوت در نماز عید فطر
🌌 @zarreeh
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رهبر معظم انقلاب: در گذشته استعمارگران با حرکت نظامی وارد کشورها میشدند اما امروز راهبرد را عوض کردهاند
♦️امروز راهبرد آنها برای این کار تزویر، دروغ، تحریف، وسوسهکردن، خلاف واقعنمایی، تحقیر ملتها، بدبینکردنِ ملتها بهخود و پنهانکردنِ تواناییهای ملتهاست.
♦️ما در شناخت روشهای دشمن در دشمنی باید بهروز باشیم. دشمنان کارهایی که ۱۰ سال قبل میکردند را ممکن است امروز نکنند. راه ابطال این روشها را باید بهدست بیاوریم.
#عیدفطر
#عیدهمدلی
#عیدبندگی_همبستگی
🌌 @zarreeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسلام آسان است، اما سهل انگاری ندارد!
💠 اسلام دینی آسان است و سهولت و یسر دارد: «يُرِیدُ اللّهُ بِکمُ الْيُسْرَ؛ خدا درباره شما آسانی و سهولت را اراده کرده است»(بقره، 185)؛ اما تساهل و سهلانگاری ندارد. دین اسلام آسان است؛ اما در آنچه هست، سهلانگاری و بیاعتنایی را روا نمیداند.
📚 بزرگترین فریضه - صفحه ۱۸۰
🌌 @zarreeh
.
🔴 بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در خصوص علوم انسانی(اقتصاد، روان شناسی و..) ذاتاً مسمومِ غربی و لیبرالی
- علوم انسانی کنونی دانشگاه ها ذاتاً مسموم است و ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی است. جهان بینی و هدف دیگری دارد. حوزههای علمیه و علمای دین پشتوانههائی هستند که موظفند نظریات اسلامی را در این زمینه از متون الهی بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند. نظام موظف به حمایت از حوزههای علمیه است، چون تکیهگاه اوست.
- علوم انسانی غرب مبتنی بر جهانبینی دیگری است؛ مبتنی بر فهم دیگری از عالم آفرینش است و غالباً مبتنی بر نگاه مادی است. خوب، این نگاه، نگاه غلطی است.
- علوم انسانیمان بر مبادی و مبانی متعارض با مبانی قرآنی و اسلامی بنا شده است. ریشه و پایه و اساس علوم انسانی را در قرآن باید پیدا کرد.
- حدود دو میلیون از دانشجویان، دانشجویان علوم انسانیاند! این به یک صورت، انسان را نگران میکند. ما در زمینهی علوم انسانی، کار بومی، تحقیقات اسلامی چقدر داریم؟ استاد مبرزی که معتقد به جهان بینی اسلامی باشد و بخواهد جامعهشناسی یا روانشناسی یا مدیریت یا غیره درس بدهد که این همه دانشجو برای این رشتهها میگیریم؟ این نگرانکننده است. بسیاری از مباحث علوم انسانی، مبتنی بر فلسفههائی هستند که مبنایش مادیگری است، مبنایش حیوان انگاشتن انسان است، عدم مسئولیت انسان در قبال خداوند متعال است، نداشتن نگاه معنوی به انسان و جهان است. خوب، این علوم انسانی را ترجمه کنیم، آنچه را که غربیها گفتند و نوشتند، عیناً ما همان را بیاوریم به جوان خودمان تعلیم بدهیم، در واقع شکاکیت و تردید و بیاعتقادی به مبانی الهی و اسلامی و ارزشهای خودمان را در قالبهای درسی به جوانها منتقل کنیم؛ این چیز خیلی مطلوبی نیست.
🌌 @zarreeh
🔻جهلی به نام علم!
✍️سید مقدام حیدری: علم، گزارههایی است که حکایت از واقعیت میکند؛ چه در حوزه و دانشگاه تدریس شود چه نشود. علم، نگاه واقعبینانه به جهان و انسان است و شناخت غیر متوهمانهی قواعد عالم است. علم اگر علم باشد، باید مسائل بشر را درست بشناسد و نسخههای واقعبینانه و کارراهبینداز برایشان بپیچد. دربارهی اقتصاد خیلیها حرف زدهاند، اما کدامش عالمانه است؟ بر چه اساسی حرف یک دانشمند، علم میشود و حرف دانشمند دیگری غیر علم؟ همین که حرفهای فلان دانشمند در دانشگاههای دنیا تدریس میشود، این شد علم؟! یعنی خودمان ملاکی نداریم برایش؟ دیگران باید برای ما مشخص کنند کدام حرف علم است و کدام حرف نه؟! گیرم اگر دانشگاه و مدرکی نبود، آن وقت هیچ راهی برای تمییز علم از غیر علم و شبه علم نبود آیا؟!
ناموس عالم و دانشمند، واقعیت و واقعبینی است. او هر مکتب و نظریهای را که با واقعیت در تعارض باشد یا در عرصهی واقع غلط از آب دربیاید به دیوار میزند؛ صاحب آن هر که میخواهد باشد. مرام یک دانشمند، همین سخن امیر المؤمنین(ع) است که فرمود: کاری به صاحب سخن نداشته باش، خود حرف را ببین؛ «لَا تَنْظُرْ إِلَى مَنْ قَالَ وَ انْظُرْ إِلَى مَا قَالَ» [غرر الحکم/ص517]
اقتصاد لیبرال، دقیقا چه گندی باید در عالم بزند که هوادارانش دست از آن بشویند و دیگر به آن علم نگویند؟ آمار فقر، بیعدالتی، فحشا، بیخانمانی، فساد، افسردگی و خودکشی در کشورهای لیبرالسرمایهداری دقیقا به کجا باید برسد که لیبرالها، بیخیالِ این مکتب بشوند و بفهمند جنس بنجل این مکتب دیگر قابل عرضه نیست و دیگر نمیشود به آن علم گفت؟ علم اقتصاد اگر متکفل نیازهای مادی جامعه باید باشد، اگر ضامن رفاه اقتصادی مردم باید باشد، اگر باید بلد باشد عدالت را برای مردم جهان به ارمغان بیاورد، اگر چنین نقشی بر عهدهی اوست، پس هیچ کدام از این مکاتب بنجل، علم نیست. چون به اندازهی کافی و زیادی اجرا شدهاند و هیچ غلطی نکردهاند. لا جرم باید گفت حرفهایشان واقعبینانه نیست. و در خوشبینانهترین حالت باید گفت، نظریهپردازان این علمنما، بلد نیستند چگونه رفاه مردم را تأمین کنند و عدالت را برقرار کنند. اگر قرار باشد وفادار به واقعیت باشیم، همین را باید بگوییم دیگر. چسبیدن به یک مشت جزوه و کتابی که غلط از آب درآمدهاند، چه لطفی دارد؟! لیبرالسرمایهداری هیچ گلی به سر عالم نزد. اگر قرار بر رسم واقعبینی و منش عالمانه باشد، خیلی پیشتر باید استادان این مکتب، اعتراف میکردند که ما فکر میکردیم این حرفها علم است؛ نگو حرف مفت بود. علمورزی، کار هر کس نیست، جگر شیر میخواهد که مثل شهید آوینی، یک دفعه بفهمد تا حالا هر چه نوشته باطل بود و به همهاش کبریت بکشد!
قرآن، چون سخن خدای علیم است، پس از هر متن دیگری واقعبینانهتر است. و لابد کسی که زیاد در قرآن غور میکند، از کسی که به جای قرآن، کتابهای باطله را زیاد ورق میزند، حرفش حسابیتر و علمیتر است.
اگر چه حضرت امام و آقا، این علمِ اقتصادِ دانشگاهی موجود را نخواندهاند، یا به عبارت دقیقتر مدرکش را نگرفتهاند، ولی اگر لیبرالها بدشان نیاید، قاعدتا باید نظریههای اقتصادی این دو بزرگوار علمیتر، و به واقعیت نزدیکتر باشد. یادمان نرود که این دو بزرگوار، مدرک سیاست و مدیریت هم ندارند. اما مچ همهی متخصصان سیاست و مدیریت را هم در عرصهی عمل هم در عرصهی تحلیل خواباندهاند. به ما چه که امام مدرک دانشگاه نداشت؛ مهم واقعبینی این مرد است که از هر تحلیلگری دقیقتر به خال میزد. مهم واقعبینی این مرد است که وقتی گفت: سربازانم در گهوارهاند، 15 سال بعد کار تمام شد! هی مثل سیاستخواندههای اسگل غرب، هر سال، شمارشِ معکوسِ سقوطِ انقلاب را از نو کوک نکرد. مدرک اگر حکایت از واقعبینی نکند کیلو چند است؟ مهم قدرت تشخیص واقع است که علی رغم تشخیص و تحلیل همهی کارشناسان، آقا گفت: بشار اسد باید بماند. و ماند! این فقط دو نمونه از صدها نقطهزنی این دو امام است. با چنین نگاه واقعبین و نقطهزنی اگر این دو امام، دربارهی اقتصاد حرف زدند، حرفشان از نظریههای تاریخ مصرف گذشتهی صدمنیکغاز خیلی بیشتر میارزد./سید قدام حیدری
#دکتر_درخشان
#دکتر_غنی_نژاد
🌌 @zarreeh
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💬 #تحلیل_و_تبیین | درباره فروع قانون اساسی میتوانیم همهپرسی برگزار کنیم اما درباره اصول قانون اساسی اجازه نداریم
🎤دکتر محمد جواد لاریجانی در گفتگو با رسانه KHAMENEI.IR
🔹در قانون اساسی ما یک بند درباره همهپرسی هست و طبق آن همیشه میشود همهپرسی کرد
🔹در فصول اولیه قانون اساسی، اصولی است که پایههای قانون اساسی است و بقیه فروع است. درباره فروع میشود همهپرسی کرد مثلا اینکه آیا کشور نخستوزیر داشته باشد یا نه؟ اینها در چارچوب قانون است.
🔹در جمهوری اسلامی نمیشود اصل دموکراسی را همهپرسی کنیم. قانون اساسی ما از ب بسم الله تا تای تمت مبتنی بر مردمسالاری است و همه ارکان نظام براساس رای مردم است.
🔹اینهایی که میگویند رفراندوم همه مدعی روشنفکری هستند که در فتنه۸۸ دیدید اینها با دموکراسی هم بد هستند. فتنه۸۸ قبل از اینکه کودتا علیه جمهوری اسلامی باشد کودتا علیه دموکراسی و رأی مردم بود.
🔹درباره اسلام هم نمیتوانیم همهپرسی کنیم. مثلا یک گروهی بگوید رفراندوم کنیم برخی از احکام اسلام اجرا بشود یا نشود؛ این خلاف قانون اساسی است و نمیتواند موضوع رفراندوم باشد.
🔹درباره استقلال کشور هم نمیتوانیم همهپرسی کنیم. در قانون اساسی استقلال یکی از پایههاست.
💻 Farsi.Khamenei.ir
10.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مختصری در باب #نظریه_بردارهای_قدرت
پرفسور مسعود درخشان
🌌 @zarreeh