ر سال 88 درباره فتنه تبدیل به یک کتاب جداگانه شد.
اما درباره ناآرامی های اخیر تا به امروز ایشان چگونه موضع گیری کردند؟
اولین سخنرانی ایشان بعد از شروع ناآرامی ها در 30 شهریور 1401 در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس بود. جایی که خیلی ها انتظار داشتند رهبر انقلاب مفصل یا حداقل به صورت جزیی اشاره ای به آشوبها داشته باشند اما ایشان حتی یک کلمه در این باره صحبت نکردند. چرا؟ چون هرچقدر صدای این اتفاقات در رسانه های خارجی و ماهواره ای بلند بود در بین توده های مردم ضریب کمتری داشت.
تقریبا دو هفته بعد نیز (11 مهر 1401 ) در مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری، رهبر انقلاب به سخنرانی پرداختند و تنها در بخشهایی از سخنانشان به این غائله اشاره کرده و ضمن اشاره به نقشه های خارجی برای ایجاد ناامنی در کشور تاکید کردند که مواضع «برخی چهرههای ورزشی و هنری هیچ اهمّیّت ندارد؛ روی این نباید حسّاسیّت به خرج داد.»
امروز هم که ایشان با اعضای دوره جدید مجمع تشخیص دیدار کردند، ضمن بیان نکاتی درباره جایگاه و وظایف مجمع تشخیص جمله ای مهم را خطاب به مسئولان یادآورد شدند: «مراقب باشید این مسائل حواس شما را پرت نکند و از کارهای اصلی و اساسی باز نمانید.»
آنالیز سخنان رهبر انقلاب درباره ناآرامی های اخیر در سه دیدار اخیرشان نشان میدهد که در مجموع نوع موضع گیری و جملاتی که ایشان درباره این اتفاقات بیان کرده اند، کاملا متفاوت با فضای سال 88 است. تفاوت اصلی نیز در اینجاست که در اتفاقات سال 88 بخش زیادی از مردم دچار شبهه شده بودند و به همین خاطر حداقل در روزهای اول پس از برگزاری انتخابات، یک جریان قابل توجه هم در خیابان حضور داشت اما در جریان اغتشاشات اخیر هرچقدر جنگ رسانه ای جهانی قوی و محکمی علیه جمهوری اسلامی وجود دارد اما جریان اجتماعی قابل توجهی با افراد حاضر در کف خیابان همراهی نمی کند و به جز هسته های آشوب چند ده نفره پراکنده، اثری از همراهی مردم با آنها وجود ندارد.
این شاید مهمترین تفاوت آشوبهای اخیر با حوادث سال 88 است که هم مشاهدات عینی و خیابانی آن را تایید می کند و هم نوع موضع گیری رهبر انقلاب درباره آن.
رهبر انقلاب درباره آشوب های سال 88 همان ابتدا از لفظ «فتنه» استفاده کردند چون حق و باطل به شدت به هم ممزوج بود و افراد زیادی از توده های مردم دچار سوال بودند اما در ناآرامی های اخیر ایشان از لفظ «اغتشاش» استفاده کردند چرا که از همان ابتدا مرز بین حق و باطل مشخص بود و به همین خاطر هیچ بخش قابل توجهی از مردم دچار شبهه نبودند. به همین خاطر با گذشت 20 روز از شروع ناآرامی ها علیرغم اینکه مردم از موضوعات مختلف اقتصادی و معیشتی گلایه دارند اما روی خوشی به این مدل تجمعات نشان نمی دهند زیرا می دانند شورش های بی سر و بی هدف، نه تنها امکان بهتر کردن اوضاع را ندارد بلکه سرنوشت قطعی آن از بین بردن محسنات فعلی است.
#دفاع_ولی_فقیه
#ولایت_فقیه
26.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ ارتش سری اینستاگرام 🔺
♨️هوش مصنوعی اینستاگرام چطور فرد به فرد ذائقه و رفتار را تغییر می دهد؟
🛑 این ۹ دقیقه ابعاد پنهان فتنه اخیر را برای شما رمزگشایی می کند...❗️
🔷جنگ شناختی-ترکیبی چیست؟
🔷چطور یقین ها تبدیل به شک می شود؟
🔷مهسا امینی چطور بهانه ضد انقلاب شد؟
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
📜 #درسهای_نهجالبلاغه | نابودی نعمت عزت در اثر تفرقه
🔺 مروری بر استناد حضرت آیت الله خامنهای به نهجالبلاغه در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی. ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از ذره
📜 #درسهای_نهجالبلاغه | نابودی نعمت عزت در اثر تفرقه
🔺 مروری بر استناد حضرت آیت الله خامنهای به نهجالبلاغه در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی. ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
💻 Farsi.Khamenei.ir
راز سقوط
جعلت الخبائث كلها بيت و جعل مفتاحهاالكذب ، بحار ج 72،ص
بنا بر این روایت کلید تمام زشتی ها دروغ است و این همان قاعده ای است که دشمن در این اغتشاش اخیر به وفور از آن استفاده میکند و به عینه می بینیم که باعث چه زشتیهایی در جامعه می شود. این یک هشدار برای خود انسان در فضای فردی هم است که چه بسا، گفتن یک دروغ مقدمه ای می شود برای ارتکاب زشتیهایی که خود بخود بعد از آن خواهد آمد.
قاعده ای که قرآن در مقابل این حقه ی شیطان ارائه می کند این است که یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ( 119 توبه). جالب اینجاست که خطاب آیه مومنین (اهل ایمان) است که می فرماید اتقوا الله و کونو مع الصادقین گویا برای این که انسان بتواند به کونوا مع الصادقین عمل کند با اولا ایمان و ثانیا تقوا را رعایت کند آن هم در تمام ابعاد آن فردی و اجتماعی تا بتواند با صادقین باشد، آن هم به کیفیتی که در معیتش با صادقین ثبوت داشته باشد چرا که بودن با صادقین سخت است. از طرفی معیت با صادقین با اینکه صادق باشید متفاوت است و منظور از آن پیروی و تبعیت از صادقین است.
برای اینکه بدانیم چرا معیت با صادقین و ثبوت در معیت آنها سخت است باید ببینیم که صادقین چه کسانی هستند؟ در تفسیر المیزان آمده است صادق در این آیه به کسی که هم سخن اش هم عملش و حتی تصمیم و اراده اش مطابق با واقع باشد می گویند.
در روایات هم منظور از صادقین در آیه ی فوق را اینگونه فرموده اند:«کُونُوا مَعَ الصّادِقينَ» يعنى«مَعَ مُحَمَّد وَ أَهْلِ بَيْتِه».
لذا این معیت به این راحتی نیست؟ اما نکته ای که حائز اهمیت است عبارت اتقوا است در آیه فوق است که #راز_سقوط عده ای از مومنین از جریان صادقین است. چرا که شرط اینکه بتوان معیت با صادقین داشت اولا داشتن ایمان و ثانیا داشتن تقواست. ذره
#دروغ
#صادقین
#تقوا
#سقوط
با صادقین بودن سخت است چرا که گاهی صادقین حرفی می زنند یا عملی میکنند که ممکن است که مطابق میل برخی از پیراونش نباشد؛ معیت در موارد اینگونه خودش را نشان میدهد.
14.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونه به واسطه همراهی با جمع ، دچار اشتباه در تصمیم گیری می شویم
هدایت شده از طلبه تراز| بصیرت
30.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 آزادی اجتماعی و آزادی معنوی؛ شهید مطهری
📍«آزادی معنوی» و «آزادی اجتماعی» هر دو مقدساند. رابطه «آزادی معنوی» و «آزادی اجتماعی» چیست؟
#شهید_مطهری
#آزادی
#فتنه
----------------
🔰 وارثان انبیاء | کانال جامع
@Varesaneanbiaa
🔰 وارثان انبیاء | بصیرتی
@VA_basirat
هدایت شده از طلبه تراز| بصیرت
#آزادی_معنوی
آزادی یعنی چه؟ یعنی نبودن مانع.
انسان های آزاد انسان هایی هستند که با موانعی که در جلوی رشد و تکاملشان هست مبارزه می کنند و تن به وجود مانع نمی دهند.
#شهید_مطهری
#فتنه
#حجاب
----------------
🔰 وارثان انبیاء | کانال جامع
@Varesaneanbiaa
🔰 وارثان انبیاء | بصیرتی
@VA_basirat
ما کجائیم در این بحر تفکر تو کجایی!
مجله فارین افیرز شماره جولای/آگوست سال جاری خود را به پاسخ به این پرسش اختصاص داده بود که «قدرت چیست؟». یکی از مقالات خوب این پرونده را مایکل مازار (Michael Mazarr) از متخصصان علوم سیاسی موسسه رند (RAND) نوشته بود. مازار در مقاله خود به درستی استدلال کرده بود که «در تقلا برای کسب برتری در میان قدرتهای جهانی، آنچه موجب تمایز اساسی میشود، نه قدرت نظامی و اقتصادی، که ویژگیهای اساسی یک جامعه است: مجموعهای از خصوصیات ملی که منجر به تولید اقتصادی، ابداع فناوری، انسجام اجتماعی و عزم ملی میشود». درباره این مجموعه خصال ملی که زیربنای قدرت یک کشور را تشکیل میدهند و موجبات پیشرفت اقتصادیاش را فراهم میآورند، بحث بسیار است. اما در این یک نکته تردیدی نیست که فردگرایی (Individualism) و سودگرایی (Utilitarianism) به عنوان دو ستون اصلی ایدئولوژی لیبرالیسم در جهان ترویج شدند تا جوامع را از هم گسیخته و اتمیزه سازند و تصرف آنها توسط سرمایهداری را تسهیل کنند. جامعهای که در آن مردمش بر حقوق فردی متمرکز و از وظایف اجتماعی غافل باشند، افراد دغدغهای جز منافع شخصی و اینجا و اکنون خود نداشته باشند، بر استقلال فرد از جامعه تاکید شود و هویت افراد نه بر اساس دستاوردهای ملی که برپایه موفقیتهای شخصی تعریف شود، آن جامعه از روحیه جمعی نیرومندی که شرط لازم پیش رفتن و قدرتمندتر و مرفهتر شدن است، محروم گشته و مهیای سلطه بیگانه خواهد شد.
شاید صاحبنظران پرشماری، مهمترین و اصلیترین جبههای که غرب علیه ایران گشوده را اقتصاد ببینند و تحریمهایی که در طول یکی دو دهه اخیر، به اوج خود رسید. اما واقعیت این است که اصلیترین هدف دشمن در همه این سالها، زدودن خصال ملی-مذهبی ایرانیان و از هم گسیختن جامعه ما و زدودن پیوندهای اجتماعی ما بوده است و تحریم و ترور و غیر آن، به عنوان ابزاری در این جهت به خدمت گرفته شدند. تحریممان کردند تا امیدی که در قاموس یک ملت برای رسیدن به قله داشتیم، مبدل به ناامیدی شود و این جمع به هم پیوسته که دست در دست هم در حال حرکت به سمت موفقیتهای ملی است، متفرق و مهیای هزیمت شود. اگر قهرمانهای ملی ما، از شهدای هستهای تا حاج قاسم عزیز ترور شدند، به این نیت بود که این ملت، احساس کند کشورش از قهرمان خالی شده و احساس حقارت کند و وا بدهد.
سید یاسر جبرئیلی
#وقتی_تئوری_انتخاب_نقض_میشود
🔹این روزها مروجان تئوری انتخابگری ویلیام گلاسر در ایران در موضعگیریها و فضانوشتهای خود بهگونهای عمل میکنند گو اینکه همه افراد #باید نظریه #انتخاب را بپذیرند!
🔸نمیدانم این چه نوع انتخابگری است که در حال ایجاد #جبر_روانی برای کنار گذاشتن انتخابهاست؟!
🔺بگذریم
تئوری انتخاب؛ فارغ از نقدهای علمی و اجتماعی در خود جامعه غرب (ر.ک به کلی جکسون)؛ امّا جالب است که اصول آن توسط مروجان ایرانی خود هم، در حال نقض شدن است!
🔸برای نمونه:
بر اساس تئوری ویلیام گلاسر، اخلاق یعنی ارضای نیاز خود بدون آن که به خود ضرری برسد و یا جلوی ارضای نیاز دیگری را بگیرد (مشیریان فراحی، 1393)
🤔قضاوت با شما: این روزها به بهانه ارضای نیاز برخی افراد؛ چقدر احساس ناامنی، آسیب و خسارت به عموم جامعه در حال وارد شدن است؟
✅ لطفا به نظریه خود پایبند باشید!
دکتر رفیعی هنر
🔆 حوزه علميه قاعده نظام جمهورى اسلامى است / استحكام اين قاعده، با تضمين سه عنصر اصلى امكانپذير است/ فقاهت، تهذیب و اخلاق، آگاهی سیاسی/ فقاهت دو رکن دارد: اصول استنباط و شناخت سوال زمانه
🔰آیت الله العظمی امام خامنه ای
💠 عزيزان! طلاب جوان! فضلا! توجه كنيد كه #حوزه_علميه- همانطور كه امام (ره) مكرر فرمودند- قاعده #نظام_جمهورى_اسلامى است و همه چيز روى اين قاعده بنا شده و دوام خواهد يافت. اين قاعده بايد محكم باشد. استحكام اين قاعده، با تضمين #سه_عنصر اصلى امكانپذير است...
💠 اولين عنصر، #فقه است. #فقاهت را به همان معناى پيچيده و ممتازى كه امام (ره) براى ما معنا مى كردند و بخصوص در بيانات دو، سه سال اخيرشان بر آن تأكيد داشتند، معنا مى كنيم؛ يعنى تركيبى از متد علمى و دقيق فقاهتى و به تعبير امام (ره): #فقه_جواهرى. فقه صاحب جواهر، به معناى دقت و اتقان كامل در قواعد فقهى و استنتاج منظم فروع از همان قواعدى است كه در فقه و اصول مشخص شده است.
💠اين #فقاهت، دو ركن دارد، كه ركن اول آن، اصول معتدل و قوى و آگاه به همه جوانب استنباط است، و ركن دوم، تطور فقه مى باشد و همان چيزى است كه امام در معناى اجتهاد و مجتهد و فقيه مى فرمودند و تأكيد داشتند كه مجتهد و فقيه بايد با ديد باز بتواند استفهامها و سؤالهاى زمانه را بشناسد. سؤال، نصف جواب است. تا شما سؤال زمان را ندانيد، ممكن نيست بتوانيد در فقه براى آن جوابى پيدا كنيد. بنابراين، فهم سؤال و ترتيب جواب مناسب براى آن، مهم است.
💠عنصر دوم، تهذيب و اخلاق است. روزى به اتفاق جمعى از فضلاى بزرگ در خدمت امام (ره) بوديم. ... آن روز امام (ره) فرمودند ... شما اگر فقط به ابقاى دو عنصر در حوزه قم توجه كنيد، همه چيز حل خواهد شد: اول، #فقاهت است- كه گمان مى كنم تعبير ايشان اين بود كه مواظب باشيد شعله فقاهت فروننشيند- و دوم، #اخلاق و #تهذيب است. ما اگر مهذب باشيم، خواهيم توانست هستى خود را در خدمت اسلام و نظام اسلامى قرار دهيم؛ ولى اگر مهذب نباشيم، آنچه كه داريم، در خدمت قرار نخواهد گرفت و چه بسا كه در جهت عكس هم قرار گيرد...
💠 عنصر سوم، #آگاهى_سياسى است. آگاهى سياسى به مثابه چشمى است كه اگر نداشته باشيم، آن دو عنصر ديگر در حركت به ما كمك نخواهند كرد. بايد سه عنصر اصلى قاعده را حفظ كرد. البته حوزه علميه بايد يكپارچه باشد و از برخى تشنجات كه در گوشه و كنار وجود دارد، برى و بركنار بماند. حوزه علميه، جايگاه قداست و پاكى است.
📚 بیانات 68.03.22
#کلام_ولی
#حوزه_علمیه
#حوزه_و_انقلاب
#در_مدرسه_امام_خمینی