eitaa logo
مقر بیداری (ضد شبهه)
612 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
7 فایل
دورهم جمع شدیم تا زنگارهای تردید رو کناربزنیم ودرحال وهوایی خوب روزگار رو سپری کنیم اساتید وکارشناسان علوم دینی واعتقادی پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند آیدی جهت ارسال سولات شرعی واعتقادی: 🆔️ @Ebrhim_h14
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها: خداوند صبر را کمکی برای گرفتن پاسخ [دعا] قرار داد. صلی الله علیک یا فاطمه...
16.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 چرا به حضرت زهرا (س) ام ابیها می گویند؟ حجة الاسلام محمد رضا هاشمی @zedshobhe https://eitaa.com/joinchat/3515417411C80906178d5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 رد پای یهود در ایران و تشیع اونقدری که صهیونیستا به موضوع مهدویت حساسن، ما نیستیم! استاد پناهیان @zedshobhe https://eitaa.com/joinchat/3515417411C80906178d5
7.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ❓باطل کردن چشم زخم با شکستن تخم مرغ چقدر حقیقت دارد؟ 💠 پرسمان اعتقادی استاد محمدی شاهرودی @zedshobhe https://eitaa.com/joinchat/3515417411C80906178d5
10.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💬 رهبر انقلاب اجازۀ مصرف‌‎کردن «رد مظالم» را برای کمک به مردم غزه و لبنان را دادند ✅مظالم، انواع آن و اینکه چه نوع رد مظالمی را می‌توانیم با دستور حاکم شرع به مردم مظلوم غزه و لبنان بدهیم را در ویدیو ببینید. @zedshobhe https://eitaa.com/joinchat/3515417411C80906178d5
📖 درسهای نهج البلاغه ▫️ شرح خطبه ۲۱۶ جلسه اول / ۲آذر۱۴۰۳ نمای کلی خطبه حجت الاسلام قنبریان • این خطبه مکمل نامه مالک اشتر (مربوط به کارگزاران) و به روابط متقابل حاکم و مردم می پردازد. در کافی ج۸ ص۳۶۲ تا ۳۶۰ هم آمده که ۲نفر توثیق ندارد. 🔸 خطبه پنج بخش اصلی دارد 1⃣ حق و فلسفه آن نسبت من له الخق و من علیه الحق و رابطه حق و تکلیف: لاَ يَجْرِي لِأَحَدٍ إِلاَّ جَرَى عَلَيْهِ وَ لاَ يَجْرِي عَلَيْهِ إِلاَّ جَرَى لَهُ حق در ذات خودش نوعی مساوات دارد. 2⃣ بزرگترین این حقوق: حق متقابل مردم و والی البته در فقه ما سهم چندانی ندارد در حالی که باید همواره خوب، موشکافی و به‌روزرسانی شود. وَ أَعْظَمُ مَا اِفْتَرَضَ سُبْحَانَهُ مِنْ تِلْكَ اَلْحُقُوقِ حَقُّ اَلْوَالِي عَلَى اَلرَّعِيَّةِ وَ حَقُّ اَلرَّعِيَّةِ عَلَى اَلْوَالِي فَرِيضَةٌ فَرَضَهَا اَللَّهُ سُبْحَانَهُ لِكُلٍّ عَلَى كُلٍّ فَجَعَلَهَا نِظَاماً لِأُلْفَتِهِمْ وَ عِزّاً لِدِينِهِمْ فَلَيْسَتْ تَصْلُحُ اَلرَّعِيَّةُ إِلاَّ بِصَلاَحِ اَلْوُلاَةِ وَ لاَ تَصْلُحُ اَلْوُلاَةُ إِلاَّ بِاسْتِقَامَةِ اَلرَّعِيَّةِ قدرت در آن نه از بالاست نه از پایین؛ بلکه رابطه کاملا متقابل است. حتی کلمه "قدرت" خیلی گویا نیست و ادبیات خاصی را می‌طلبد. وقتی از فرض و واجب خدا می‌گوید، چرا از آثار و کارکردش هم سخن می‌گوید؟ با اینکه در خطبه قاصعه میفرماید خدا عمدا فلسفه احکامش را معلوم نکرده تا بنده را از غیر بنده مشخص کند. ایمان اسلامی: علم قطعی پیشین + ابهام پسین در متعلقات. ایمان مسیحی: از اول ابهام است. عقل پذیر نیست چنانچه نزد ایمان گرایانی مثل کی یررکگارد اخلاق پذیر هم نیست! ایمانش عقل‌ستیز و علم‌ستیز نیست. حالا کسی که استاد آموزش بندگی است، اینجا کارکردهای این حکم مهم اجتماعی سیاسی را بیان می‌کند. 3⃣ حالت خروج از اعتدال در روابط میان والی و مردم عهدنامه بیشتر زبان توصیه و هنجاری است اما اینجا بیشتر توصیف، که نشان‌دهنده‌ی اهمیت روایت در تشخیص مسئله از نامسئله است. 4⃣ توصیه‌ها: فَعَلَيْكُمْ بِالتَّنَاصُحِ فِي ذَلِكَ وَ حُسْنِ اَلتَّعَاوُنِ عَلَيْهِ فَلَيْسَ أَحَدٌ وَ إِنِ اِشْتَدَّ عَلَى رِضَا اَللَّهِ حِرْصُهُ وَ طَالَ فِي اَلْعَمَلِ اِجْتِهَادُهُ بِبَالِغٍ حَقِيقَةَ مَا اَللَّهُ سُبْحَانَهُ أَهْلُهُ مِنَ اَلطَّاعَةِ لَهُ قلب رآکتور اینجاست؛ که از تحلیل‌های قبلی گرفته و در جای خود توضیح خواهم داد. 5⃣ مواجهه با مدح والی: اینجا کسی مفصل حضرت را مدح میکند: فَأَجَابَهُ عليه‌السلام رَجُلٌ مِنْ أَصْحَابِهِ بِكَلاَمٍ طَوِيلٍ يُكْثِرُ فِيهِ اَلثَّنَاءَ عَلَيْهِ وَ يَذْكُرُ سَمْعَهُ وَ طَاعَتَهُ لَهُ و حضرت مدح والی را دردی می‌داند که درمانش می‌کند: فَلاَ تُكَلِّمُونِي بِمَا تُكَلَّمُ بِهِ اَلْجَبَابِرَةُ وَ لاَ تَتَحَفَّظُوا مِنِّي بِمَا يُتَحَفَّظُ بِهِ عِنْدَ أَهْلِ اَلْبَادِرَةِ وَ لاَ تُخَالِطُونِي بِالْمُصَانَعَةِ ... فَلاَ تَكُفُّوا عَنْ مَقَالَةٍ بِحَقٍّ أَوْ مَشُورَةٍ بِعَدْلٍ ... در این موارد شکسته نفسی، اغراء به جهل مخاطب است؛ حضرت علیرغم عصمت دارد سبک حکمرانی بیان می کند. 🔹 گلایه از جبهه انقلاب موقف هیچ یک از بزرگان این جبهه با حضرت آقا، موقف خود آیت الله خامنه ای با امام نیست! امام با آنها می اندیشید و اینها فهم و درک خود را به تفکر امام عرضه می کردند، تصحیح و رشد می کردند. وقتی شدیم فقط شارحان لفظی، شارحان خوبی هم نمی شویم! لذا هرکس کنجی از حرف را می گیرد و فصل الخطاب بودنش را از دست می دهد و از قضا محل اختلاف ها می شود! 🔹 روضه نامه 28 - جواب نامه معاويه وَ قُلْتَ إِنِّي كُنْتُ أُقَادُ كَمَا يُقَادُ اَلْجَمَلُ اَلْمَخْشُوشُ حَتَّى أُبَايِعَ وَ لَعَمْرُ اَللَّهِ لَقَدْ أَرَدْتَ أَنْ تَذُمَّ فَمَدَحْتَ وَ أَنْ تَفْضَحَ فَافْتَضَحْتَ و گفته‌اى كه مرا چونان شتر مهار كرده به سوى بيعت مى‌كشاندند. سوگند به خدا! خواستى نكوهش كنى، امّا ستودى، خواستى رسوا سازى كه خود را رسوا كرده‌اى وَ مَا عَلَى اَلْمُسْلِمِ مِنْ غَضَاضَةٍ فِي أَنْ يَكُونَ مَظْلُوماً مَا لَمْ يَكُنْ شَاكّاً فِي دِينِهِ وَ لاَ مُرْتَاباً بِيَقِينِهِ وَ هَذِهِ حُجَّتِي إِلَى غَيْرِكَ قَصْدُهَا وَ لَكِنِّي أَطْلَقْتُ لَكَ مِنْهَا بِقَدْرِ مَا سَنَحَ مِنْ ذِكْرِهَا مسلمان را چه باك كه مظلوم واقع شود، ما دام كه در دين خود ترديد نداشته، و در يقين خود شك نكند، اين دليل را آورده‌ام حتّى براى غير تو كه پند گيرند، و آن را كوتاه آوردم به مقدارى كه از خاطرم گذشت. ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪴نماهنگی زیبا از مداح خوبمون مجتبی رمضانی با موضوع انتظار فرج امام زمان عج ... کجایی آقا ؟ عزیز زهرا....💚 ─━━━⊱❅✿•❅•✿❅⊰━━━─ ➡️@motevasselin_be_shohada 💝 متوسلین به شهدا 💝
11.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ عاقبت دنیا پس از شهادت امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف چگونه است؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی @emamzaaaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا