May 11
بسم الله
📝شما همان بچه های سابق هستید که...
🔰... که فقط :
🔸یاد گرفتیم چطور از سادگی بچه گی عبور کنیم و دنیامون رو زیر عناوین مقدس بپوشونیم!
🔸نقشش رو هم خوب بازی کنیم تا حدی که بیشتر وقت ها خودمون هم نفهمیم.
❓تا کجا این بازی رو ادامه میدهیم!؟
❓این خطای محاسباتی تا کجا؟
🔸تا اونجا که گفت :
🔻[ آنان] كسانى هستند كه كوششان در زندگى دنيا به هدر رفته [و گم شده است] در حالى كه خود مى پندارند، خوب عمل مى كنند! (کهف104)
🌿وقت محاسبه نرسیده!!؟
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی «ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra
May 11
💠 دوره تربیت اسلامی کودک و نوجوان 👌
🖊شرایط دوره:
1⃣ شرایط سنی حداقل ۲۱ سال و حداکثر ۳۲ سال
2⃣ اشتغال به فعالیت در مراکز تربیتی.
3⃣ سابقه حداقل دو سال فعالیت تربیتی.
4⃣ قبولی در آزمون مصاحبه.
✅ مزایای طرح:
🔸ارائه گواهی معتبر از سوی دفتر تبلیغات اسلامی.
🔹تشکیل پرونده تبلیغ تخصصی کودک و نوجوان.
🔸اولویت در دعوت به همکاری.
🔹تقدیر از برگزیدگان در دوره.
🔻شیوه برگزاری:
1⃣ دو نیم سال آموزشی و یک دوره کارورزی(به صورت حضوری).
2⃣ در قالب جلسات آموزشی و کارگاههای مهارتی
3⃣ شنبه تا دوشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹
🔺آیدی ایتا برای اطلاعات بیشتر: 09930471728
🌐ثبت نام در سایت:
https://el.balagh.ir/doreh/6778
✨کاری از #کارگروه_تربیت_اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی قم (حجهالاسلاموالمسلمین درودی) 👌
ذکری
💠 دوره تربیت اسلامی کودک و نوجوان 👌 🖊شرایط دوره: 1⃣ شرایط سنی حداقل ۲۱ سال و حداکثر ۳۲ سال 2⃣ اشتغ
حاج آقای درودی که مسئول طراحی این دوره هستن از اساتید تربیتی هستند که توفیق شاگردی شون رو داشته و دارم.
به نظرم حتما کسانی که در امر تربیت مشغولیت میدانی دارند، توان مندی علمی تربیتی اشون رو در اولویت قرار داده و از مباحث این دوره استفاده کنند.
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🔰عمل ها و عامل ها
💡عملها مهم نيستند؛ مهم، عامل ها و انگيزه هايى هستند كه عمل را مىدزايند و مهم، جهت ها و هدف هايى هستند كه عمل را شير مى دهند و بارور مى كنند.
💡ما اگر در محاسبه ها و اندازه گيرى ها، به دارايى ها و عمل ها و كاركردها توجه كنيم، به غرور مى رسيم و به ركود مى رسيم و مى مانيم.
💡اما با محاسبه ى نسبت ها و محاسبه ى عامل ها و انگيزه ها، به حقارت كار خويش پى مى بريم؛ مى بينيم چقدر مى توانستيم پيش بتازيم و چقدر عقب كشيده ايم.
💡ما در حالى كه سرمايه ى «مالك ها» را داريم، كارمان زارتر از «زُبِيرها» است.
💡اين درست است كه هزارها نفر را تربيت كرده ايم و هزارها برنامه پياده كرده ايم؛ ولى مى توانسته ايم بيشتر از آن ها و زيادتر از اين ها را، آن هم همراه روشى بهتر و راهى نزديك تر تربيت كنيم و به دست بدهيم.
💡و مىتوانسته ايم اين كارها را نه با عامل هوس و شهرت و ثروت و يا عاطفه و رِقّت، كه با عاملى بزرگ تر و عميق تر همراه كنيم؛ اما خود را به دست باد سپرده ايم و سرگردان هوا كرده ايم.
💡و اگر خواسته باشيم كه خود را به چيزى ببنديم، آن هم به سنگ هاى سنگين غرور و دستگيره هاى مرگ آفرينِ خود خواهى است.
❛❛ عینصاد
📚 مسئولیت و سازندگی | ص ۲۳۳
#عین_صاد | عضو شوید
👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
📝در سه سوت!
🔹امشب با عمق جانم مفهوم #ضرورت، #عالم_مرتبط، #عجز، #وقت_کم، #شتاب و تلاش برای #حرکت را در کمتر از 5 دقیقه فهمیدم.
🔻ماجرا از این قرار بود.
🔻استادمان بلافاصله بعد از نماز، به قدر یک نماز جماعت جمع و جور که در خانه استاد برگزار میشود، درس را شروع میکند.
🔻تا صدای اذان را شنیدم، سریعا نماز را فرادی خواندم تا راهی کلاس شوم.
🔻دوان دوان سمت ماشین رفتم. اما جلو و عقب ماشین، دو ماشین پارک دوبل کرده بودند، طوری که به هیچ وجه ماشین را نمیشد تکان داد.
🔻من داد میزدم در خیابان که این ماشین برای کیه... اما کسی جواب نمیداد و کسی نبود من را کمک کند.
🔻سریع با یکی از دوستان که در موسسه بود تماس گرفتم تا با موتور برساندم.
🔻گوشی اش را جواب نداد. نمیدانم چطوری خودم را از 2 طبقه پله کشیدم بالا، پیدایش کردم و ازش موتور خواستم.
🔻داشت آماده میشد برای نماز، اما حالتم را که دید، همراهم شد.
🔻موتور را به پارکینگ برده بود.باز به خیابان برگشتم تا کیفم را از داخل ماشین بردارم.
🔻دیدم که صاحب یکی از ماشین ها در حال حرکت هست. سریعا باز برگشتم به پارکینگ تا دوستم هم بتواند به نماز جماعت برگردد.
🔻سوار ماشین شدم و با شتاب خودم را به کلاس رساندم.
🔰استاد تازه شروع کرده بود.
✳️ گاهی ما از اضطرار به وحی حرف میزنیم؛
✳️ گاهی از ضرورت حرکت و سلوک حرف میزنیم؛
✳️ گاهی از وقت کم حرف میزنیم؛
✳️ گاهی از حرکت با شتاب حرف میزنیم؛
✳️ گاهی از عالم مرتبط که هر حرکت ما با دیگران و با خودمان در عوالم دیگر در ارتباط هست صحبت میکنیم؛
✅ اما رفتارمان شبیه کسانی نیست که این حرفها حالتشان هست!
🌿چون هر حالتی نشانه هایی دارد و آن ها وقتی در من نیست، یعنی این حالات هم نیست!
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی «ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ دین با سوال آغاز می شود؟ ﮺
🔰دین های ما چطور آغاز شده؟
🔻با تقلید؟
🔻با توصیه؟
🔻با تحمیل؟
🔻 با سوال ها؟
🔰چطور شناخت هایش به دست آمده؟
🔻با فلسفه ها؟
🔻با استدلالهای دیگران؟
🔻با حضوریات خودم؟
🔰با چه سوالهایی دین شروع میشود؟
🤷♂❓❓❓🤷♂
🔰ما چطور و از کجا دین رو منتقل میکنیم؟
🤷♂❓❓❓🤷♂
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی «ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra
May 11
بسم الله
📝جمع های گونی برنجی!
1⃣ طلبه ای که پیش من اومد و از همراه نشدن گروهش برای اجرای طرح خرید نان برای صبحانه و شام گله میکرد و راهکار میخواست!
2⃣ طلبه ای که تنها و خسته در اتاقش شام میخورد، در صورتی که صدای خنده و قهقه از حجره ی دوستانش که دیوار به دیوار بودند، بلند بود.
3⃣ جمع اساتيد تربیتی مدرسه که با حضور مسئول مربیان و مربیان برگزار شده بود، هیچ کدوم نه تنها حرف هم را، بلکه همدیگر را هم نمیفهمیدن!
4⃣ صحبت های انگیزشی مدیر در جمع اساتيد مبنی بر این که مسئولیت شما خیلی سنگین هست و از این 8 ميليارد، همین تعداد کم لبیک به حضرت حجت گفتند و الان پای کار اومدند و من و شما باید اینها را کمک به رشدشون کنیم!
5⃣ خاطره ی دوستان سابق جلسه اساتيد، کسانی که در این سه ساله اومدند و رفتند!
الان کجا هستند؟ حالشون؟ احوالشون؟ جواب یکی است؛ نمیدونم؛ نمیدونیم!
🔻حاضرین نزد ما غايب هستند، چه برسد به غایبین!
✳️ راستی حاصل جمع گونی برنج ها، چیزی جز گونی برنج میشود؟!
🔰به وحی رجوع کردم گفت:
☀️إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ☀️
🌿راهکار : شروع از خود، از جمع خود!
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی«ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra
May 11
بسم الله
📝یک، دو، سه راهی!
🔻نمیدونم تا حالا به انتخاب هایی که در روز انجام میدیم توجه کردید یا نه؟
🔻انتخاب هایی که شاید حواسمون بهشون نیست!
🔻انتخاب هایی که میکنیم؛ اونم از بین کلی کار که میتونستیم در اون لحظه انجام بدیم.
🔸میشه از کنار این انتخاب ها ساده گذشت!
🔹میشه هم بهشون بیشتر دقت کرد و پشت صحنه هاش رو بهتر دید.
🔰راستی ما انسان ها بر اساس شناخت هامون، سنجش و ارزیابی انجام میدیم.
🔰به بیان دیگر شناخت هامون رو بر اساس ملاک هامون می سنجیم و انتخاب میکنیم.
✅راستی تا حالا دقت کردی که ملاک صدها و هزاران انتخاب هر روزت تو زندگی چیه؟ از اون ريزا بگیر تا درشتاش!
✅چقدر تونستی اون باورهای مرکزی ذهنت رو کشف کنی!
✅ما بدانیم یا ندانیم، بر اساس شناخت ها و نظام تمایلاتمون، باورهایی مرکزی داریم که در انتخاب ما تأثیر گذار است!
❓نکنه این باورها و تمایلات درست نباشه!
❓نکنه...
💢پ. ن:
عکس بالا و پایین مربوط به جلسه قرآن و انتظار در صف غذا ؛ هر دو همزمان بودند
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی«ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra
May 11
هدایت شده از ندای تهذیب
#جهاد_تربیتی
🔸در عرصه تربیت جنگ را جدی بگیرید!
🔰در این عرصه یک جنگ بزرگی وجود دارد؛ عزیزان من، جوانهای هوشمند و پُرانگیزه و مؤمن که در این مجموعه جمع شدهاید، و همهی کسانی که در مجموعهی تعلیم و تربیت میخواهند نقش ایفا کنند!
این جنگ را جدّی بگیرید؛
الان یک جنگ وجود دارد.
یک عدّهای میخواهند لالایی بخوانند که ما خوابمان ببرد و نفهمیم دشمن مشغول چه کاری است.
در عرصهی تربیت انسانهای والا، انسانهای باهمّت، انسانهای رشید و شجاع، انسانهای باهدف -در عرصهی این تربیت مهم، این کار عظیم- یک جنگی برپا است؛
یک عدّهای میخواهند درست عکس این تحقّق پیدا بکند و جوان مؤمن، جوان مسلمان، جوان ایرانی با این خصوصیّات پرورش پیدا نکند.
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📝جلوی آینه
#1
❇️ همهی ما این داستان را تجربه داشتهایم که یا به دیگران گفتهایم یا از دیگران شنیدهایم که فُلان چیز #حیف است!
🔻مثلا وقتی در میهمانی ظرف سبزی نیمه کاره میان سفره رها شده است ؛ گفتهایم حیف است، جمعش کنیم!
🔻یا وقتی نان میان سفره مانده؛ گفتیم حیف است!
🔻یا اینکه آن لباس پلوخوریمان را سر کار بپوشیم؛ میگیم حیف است بگذاریمش برای مراسم عروسی!
✅گاهی جلوی آینه باید ایستاد و گفت: « خودمم حیفم»!
📶در ادامه بیشتر از حیفیت خودمون مینویسم...
#ادامه_دارد...
یاعلی صلوات الله علیه
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی«ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra
May 11
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
الحمدلله ؛ برای اینکه پرچم کشور شیعه بالا رفت.
🆔 https://eitaa.com/zeekra
📝جلوی آینه
#2
⏪ در قسمت قبل گفتیم ما آدما به خیلی چیزا میگیم #حیف است؛ اما گاهی وقت ها باید جلوی آینه ایستاد و به خودمون هم بگیم «تو هم #حیفی»!
⏸ اما جای این سوال باقیست ما چه وقتی میگیم یه چیزی حیفه؟
⏯جواب بسیار ساده است؛ وقتی قدر و ارزش اونو بدونیم میگیم حیفه که هدرش بدیم!
⏹ راستی قدر و اندازه خودمون چقدره؟؟؟
🌱 راستی میدونید امیرالمؤمنین علیه السلام به کسی که قدر خودشو ندونه چی میگن؟
👇👇روایت زیر رو ببینید👇👇
الإمامُ عليٌّ عليه السلام : العالِمُ مَن عَرَفَ قَدرَهُ ، و كَفى بِالمَرءِ جَهلاً ألاّ يَعرِفَ قَدرَهُ .
امام على عليه السلام : عالم كسى است كه قدر و منزلت خود را بشناسد و آدمى را همين نادانى بس كه قدر و اندازه ی خود را نشناسد.
✅ بله؛ برای جاهل بودن انسان، همین که قدر و اندازه خودمون رو ندونیم کفایت میکنه؛ هرچند کلی هم علوم دیگر داشته باشیم!
یه بار دیگه پس میپرسم؛
⏹ راستی قدر و اندازه خودمون چقدره؟؟؟
شاید #ادامه_داشته_باشد...
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی«ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra
May 11
📶 میشود از خود تهی؛ از خویش سرشارم کنی؟!
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی«ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | منتظر کیست؟
🌸#گفتاری از استاد میرباقری
✅انتظار یک عمل کنار دیگر اعمال نیست... انتظار یک...
💠💠💠
🌐 www.jamkaran.ir
🆔 @jamkaran_ir
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی«ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra