eitaa logo
زندگی پس از مرگ
239 دنبال‌کننده
60 عکس
79 ویدیو
0 فایل
زندگی پس از مرگ https://eitaa.com/zendegi_ghiamat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از زن زندگی نجابت
سخنانی کمتر شنیده شده از شهید مطهری درباره حجاب وتفکیک جنسیتی : 🔹"بنكدار(مغازه دار و فروشگاه‌های عمومی) به جاى اينكه بكوشد جنس بهتر و مرغوبتر براى مشتريان خود تهيه كند، يك مانكن را به عنوان فروشنده می‏آورد، نيروى زنانگى و سرمايه عصمت و عفاف او را استخدام مى‏كند و وسيله پول درآوردن و خالى كردن جيبها قرار می دهد... يك دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهاى زنانه و در معرض قراردادن جاذبه جنسى خود مشترى را جلب می ‏كند. بسيارى از افراد كه اصلًا مشترى نيستند براى اينكه چند دقيقه با او حرف بزنند يك چيزى هم میخرند.آيا اين فعاليت اجتماعى است؟ آيا اين تجارت است يا كلاهبردارى و رذالت؟" . 🔹"مى ‏گويند زن را توى كيسه سياه نپيچيد.ما نمى‏ گوييم زن خود را در كيسه سياه بپيچيد ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى بدنش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آن‏طور كه هست بهتر و جاذبتر براى آنها جلوه دهد؟ از وسائل مصنوعى در زير لباس استفاده كند تا چاقى و زيبايى مصنوعى را هم براى فريفتن و دل ربودن مردان بيگانه به مدد بگيرد؟... اين كفشهاى پاشنه بلند براى چيست؟ آيا لباسهايى كه نازك كاریها و برجستگيهاى بدن را نشان می‏دهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است؟ عملًا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مى‏كنند تنها مردى را كه در نظر نمى‏ گيرند شوهران خودشان است... 🔹غريزه خودآرايى و شكارچى‏گرى در زن غريزه عجيبى است.اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، كفش ساده به پا كنند، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آيا در چنين شرايطى بهتر درس مى ‏خوانند يا با وضعى كه مشاهده مى‏كنيم؟ اصولًا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در كار نيست چه اصرارى است كه بيرون رفتن زن به اين شكل باشد؟ چرا اصرار مى ‏ورزند كه دبيرستانهاى مختلط به وجود آورند؟ 🔹من شنيده ‏ام در پاكستان معمول بوده است كه در كلاسهاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسيله پرده ‏اى از يكديگر جدا باشد و فقط استادى كه پشت تريبون قرار مى‏ گيرد مشرف بر هر دو باشد. آيا بدين طريق درس خواندن چه اشكالى دارد؟" مجموعه آثار. شهید مطهری ،جلد 19 ص 453 زن ،زندگی ،نجابت https://eitaa.com/joinchat/2319515891Cf9c683ba7a
هدایت شده از اخلاق اسلامی و آداب معاشرت
گفتگوی شیطان با حضرت یحیی شیطان به حضرت یحیی گفت: قصد دارم تو را نصیحتی کنم. حضرت یحیی به شیطان فرمود: تمایلی به نصیحت تو ندارم؛ ولی سؤالی از تو دارم می خواهم بدانم طبقات مردم نزد شما چگونه اند. شیطان گفت: مردم از نظر ما به سه دسته تقسیم می شوند: 1 - عده ای مانند شما معصومند، از آنها مأیوسم و می دانیم که نیرنگ ما در آنها اثر نمی کند. 2 - دسته ای هم برعکس، در پیش ما شبیه توپی هستند که به هر طرف می خواهیم می گردانیم. 3 - دسته ای هم هستند که از دست آنها رنج می برم؛ زیرا فریب می خورند؛ ولی سپس از کرده خود پشیمان می شوند و استغفار می کنند و تمام زحمات ما را به هدر می دهند. نام امید نمی‌شویم و باز هم تلاش میکنیم اورا فریب دهیم شاید که موفق شویم؛ اما آنها دوباره به یاد خدا می افتند. و از چنگال ما فرار می کنند. ما از چنین افرادی پیوسته رنج می بریم اخلاق اسلامی و آداب معاشرت https://eitaa.com/joinchat/548406147C66283d94b4
هدایت شده از امام حسین(ع)کشتی نجات
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ السَّلَامُ عَلَيْكُ یا اَباعَبدِالله هیچ راهی برای رسیدن به خدا، از مسیر عشق به حسین(علیه السلام) نزدیک‌تر نیست بخشش هرکس در راه خدا و امام حسین(ع)به اندازه‌ی عشق اوست 🌷 همراهی شما دوستان،عاشقان، همکاران و علاقمندان به سیدالشهداء با موکب انصارالحیدر: به صورت حداقل پرداختی ماهانه درطول سال در سبد خیر ماندگار با مشارکت شما خیرین امکان پذیر است. ماموریت ما: -پذیرایی و اطعام واسکان زائران حسینی(ع)در نجف وکربلا ومسیرهای پیاده‌روی اربعین 🌹شماره حساب برای کمک‌های ماندگار شما : کارت: موکب انصارالحیدر 5892108800464415 حساب: 3100048773371 شبا: IR410150000003100048773371 خادمان موکب انصارالحیدر منتظر دست‌های مهربان شما هستند تا در خدمت رسانی به زائران حرم آقا امام حسین(علیه السلام) موفق تر باشند. ❤️ هر کمک شما، قدمی است در مسیر عشق به حسین(علیه السلام). امام حسین(ع)کشتی نجات https://eitaa.com/joinchat/123600965C133e23c872
لحظه سخت جان دادن حضرت موسی روزی عزرائیل نزد موسی آمد، موسی پرسید: برای زیارتم آمده ای یا برای قبض روحم؟ عزرائیل: برای قبض_روحت. موسی: ساعتی به من مهلت بده تا با فرزندانم وداع کنم. عزرائیل: مهلتی درکارنیست. موسی (ع) به سجده افتاد و از خدا خواست تا به عزرائیل بفرماید که مهلت دهد تا با فرزندانش وداع کند. خداوند به عزرائیل فرمود: «به موسی (ع) مهلت بده!» عزرائیل مهلت داد. موسی (ع) نزد مادرش آمد و گفت: «سفری در پیش دارم!» مادر گفت: «چه سفری؟» موسی (ع) گفت: سفرآخرت» مادر گریه کرد. موسی (ع) نزد همسرش آمد، کودکش را در دامن همسرش دید، با همسر وداع کرد، کودک دست به دامن موسی زد و گریه کرد، دل موسی (ع) از گریه کودکش سوخت و گریه کرد خداوند به موسی (ع) وحی کرد: «ای موسی! دل از آنجا بکن من از آن‌ها نگهداری می‌کنم و آن‌ها را در آغوش محبتم می‌پرورانم» دل موسی (ع) آرام گرفت. به عزرائیل گفت: جانم را از کدام عضو می‌گیری؟ عزرائیل: از دهانت موسی: آیا از دهانی که بی واسطه با خدا سخن گفته است جانم را می‌گیری؟ عزرائیل: از دستت موسی: آیا از دستی که الواح تورات را گرفته است؟ عزرائیل : از پایت موسی: آیا از پایی که با آن به کوه طور برای مناجات با خدا رفته‌ام؟ عزرائیل نارنجی خوشبو به موسی داد، موسی آن را بو کرد و جان سپرد. فرشتگان به موسی (ع) گفتند: ای کسی که در میان پیامبران از همه راحت‌تر مردی، مرگ را چگونه یافتی؟ موسی (ع) گفت: «کَشَاه تُسلَخُ و هِیَ حَیَّه؛ مرگ را مانند گوسفندی که زنده پوستش را بکنند، یافتم مناهج الشارعین (علامه میرداماد)، ص 590 زندگی پس از مرگ https://eitaa.com/zendegi_ghiamat
هدایت شده از کشکول معارف دینی سید
چرا به مقبره امامزاده احمد بن موسی (ع)در شیراز شاهچراغ میگویند نام "شاهچراغ" برای آرامگاه حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز، به دلیل تابش نور از مزار ایشان در بالای تلی از خاک، در زمان کشف مزارشان توسط امیر عضدالدوله دیلمی، به این نام مشهور شده است.  داستان از این قرار است که: مدفن حضرت احمد بن موسی (ع) تا دوره آل بویه و حاکمیت امیر عضدالدوله دیلمی ناشناخته بوده و در اطراف محل دفن ایشان، منازل مسکونی وجود داشته است.  یک پیرزن در شب‌های جمعه، نوری از بالای تلی از خاک مشاهده می‌کرد. این موضوع را با امیر عضدالدوله دیلمی در میان گذاشت.  امیر عضدالدوله شب جمعه به خانه پیرزن رفت و به پیکره زن سفارش کرد که هرگاه نور پیدا شد اورا بیدار کند چون ثلث آخر شب شد پیرزن بر حسب معمول روشنایی پرنوری قوی تر از دیگر شب های جمعه مشاهده کرد و از شدت شعفی که به وی دست داده بود بر بالین امیر عضدالدوله آمده و بی اختیار سه مرتبه فریاد زد: « شاه! چراغ» «شاه چراغ» «شاه چراغ» و ان مکان شریف از آن به بعد به شاه چراغ معروف گردید. عضدالدوله که خود شاهد درخشش نور بود. دستور داد تا از علما و بزرگان تفحص و جستجو کنند که پس از بررسی و جستجو معلوم شد قبر شریف امامزاده احمد بن موسی بن جعفر (ع) فرزند ارشد امام کاظم در این مکان قرار دارد. ودر آنجا برای حضرتش گنبد و بارگاه بنا شد. کشکول معارف دینی سید http://eitaa.com/joinchat/2494562380Cd290dc5f70
هدایت شده از شهر سوال وجواب
سهل انگاری در نماز و عبادات را چگونه اصلاح کنم؟ جواب : سهل‌انگاری در نماز، به معنای کوتاهی و بی‌توجهی در انجام به موقع و صحیح نماز است. برای مقابله با این مشکل، می‌توان از راهکارهای زیر استفاده کرد: ۱. تقویت باور و ایمان: مطالعه و تفکر در مورد اهمیت نماز و جایگاه آن در دین اسلام. شناخت آثار و برکات نماز در دنیا و آخرت. یادآوری عواقب ترک یا سهل‌انگاری در نماز. ۲. برنامه‌ریزی و نظم: تعیین وقت مشخص برای نماز و تلاش برای خواندن نماز در اول وقت. استفاده از ابزارهای یادآوری مانند زنگ هشدار یا نرم‌افزارهای موبایل. ایجاد محیطی آرام و مناسب برای خواندن نماز. ۳. توجه به کیفیت نماز: تمرکز و حضور قلب در نماز. توجه به معانی اذکار و نماز و تدبر در آنها. اجتناب از عجله و شتاب در خواندن نماز. ۴. کمک گرفتن از دیگران: همراهی با دوستان یا اعضای خانواده در خواندن نماز. شرکت در جلسات و برنامه‌های مذهبی. صحبت با افراد صالح و آگاه درباره نماز. ۵. توبه و استغفار: طلب بخشش از خداوند به خاطر کوتاهی‌ها و سهل‌انگاری‌ها. تجدید عهد با نماز و تلاش برای جبران گذشته. ۶. یادآوری عواقب سهل‌انگاری: مطالعه احادیث و روایاتی که در مورد اهمیت نماز و عواقب ترک آن وجود دارد. توجه به آیه شریفه "فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ الَّذِينَ هُمْ عَنْ صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ" (سوره ماعون) که در مورد سهل‌انگاران در نماز هشدار می‌دهد. با به کارگیری این راهکارها و تلاش مستمر، می‌توان به تدریج سهل‌انگاری در نماز را کاهش داد و به سمت انجام صحیح و به موقع نماز گام کانال شهر سوال و جواب در ایتا : eitaa.com/shahre_soal روبیکا: rubika.ir/shahre_soaljavab تلگرام : http://t.me/shahre_soal
هدایت شده از دعا و نیایش،اظهار بندگی
متن دعای باران از امام حسین (ع) در دوران خلافت امام علی (ع) برای مدتی خشکسالی کوفه را در برگرفت. کوفیان به محضر امام علی علیه السلام رفتند و از ایشان خواستند تا برای بارش باران دعا کنند. در آن لحظه امام علی (ع) به فرزند خود امام حسین (ع) فرمودند: برخیز و از خداوند طلب باران کن. امام حسین(ع) برخواست و این دعا را خواندند: «الَلَّهُمَّ مُعْطی الْخَیراتِ وَ مُنْزِلَ الْبَرکاتِ، ارْسِلْ السَّماءَ عَلَینا مِدْراراً وَ اسْقِنا غَیثَاً مِغْزاراً واسِعَاً غَدَقَاً مُجَلَّلًا سَحّاً سُفُوحاً ثَجّاجاً، تُنَفَّسُ بِهِ الضَعْفُ مِنْ عِبْادِک وَ تُحْیی بِهِ الْمَیتَ مِنْ بِلادِک آمین یا رَبِّ الْعالَمِین پروردگارا! ای بخشنده خیر و نیکی ها و فرستنده برکات! ما را از باران آسمان سیراب کن؛ بارانی فراوان، فراگیر، انبوه، پر وسعت، ریزان، روان و شکافنده زمین های خشک و تشنه که به وسیله آن دست بندگان ناتوانت را بگیری و زمین های مرده را زنده سازی آمین رب العالمین. دعا و نیایش،اظهار بندگی https://eitaa.com/joinchat/1530593608Ca155ddf9db
هدایت شده از آن روی سکه در غرب
872.7K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سعدیا! دیگر بنی‌آدم برادر نیستند جملگی اعضای یک اندام و پیکر نیستند عضوهای بی‌شماری را به درد آورده چرخ عضوهای دیگر اما یار و یاور نیستند کودک چشم‌آبی غرب و سیه‌چشم عرب در نگاه غربیان با هم برابر نیستند شاید اطفالی که اکنون در فلسطین زنده‌اند تا رسد شعرم به این مصراع، دیگر نیستند از نگاه غربیان انگار در مشرق‌زمین مادران داغ کودک‌دیده مادر نیستند نزد آنانی که می‌گریند در سوگ سگان صحنه‌های قتل‌ انسان گریه‌آور نیستند کاش بی‌بی‌سی سوال از باربی‌سازان کند: این عروسک‌ها که می‌سوزند دختر نیستند؟ ای نتانیاهو اگر مردی تو با مردان بجنگ گرچه اسرائیلیان از دم مذکر نیستند بی‌مروت! کودک‌اند این‌ها نه مردان حماس خانه‌‌اند این‌ها که شد ویرانه، سنگر نیستند ‌ کودکان هرچند بسیارند در ویرانه‌ها ساقه‌های ترد ریحان‌اند لشکر نیستند خادمان کعبه سرگرم‌اند در کاباره‌‌ها؟ یا که اهل جنگ جز با رقص خنجر نیستند؟ بار دیگر خو گرفت این قوم با دخترکشی؟ یا که غیرت داده از کف یا دلاور نیستند؟ پشته‌ها از کشته‌ها پیداست، دنیا کور نیست؟ آسمان از ناله‌ پر شد، گوش‌ها کر نیستند؟ تا به کی کودک‌کشی در غزه؟ آیا غربیان در هراس از انتقام اهل خاور نیستند؟!  افشین علا آن روی سکه در غرب https://eitaa.com/joinchat/1314784215Cacdb52f511
قال علی عليه السلام : إذا صلَّى العِشاءَ الآخِرَةَ يُنادي النّاسَ ثلاثَ مَرّاتٍ حتّى يَسمَعَ أهلُ المَسجِدِ ـ : أيّها الناسُ ، تَجَهَّزوا رَحِمَكُمُ اللّه ُ ، فقد نُودِيَ فيكُم بالرَّحيلِ ، فما التَّعرُّجُ علَى الدُّنيا بعدَ نِداءٍ فيها بالرَّحيلِ ؟! تَجَهَّزوا رَحِمَكُمُ اللّه ُو انتَقِلوا بأفضَلِ ما بِحَضرَتِكُم مِن الزّادِ و هُو التّقوى. (بحارالانوار جلد ۱۲ صفحه ۳۹۱) امام على عليه السلام هرگاه نماز عشا را مى خواند، با صدايى كه همه نماز گزاران مسجد بشنوند، سه بارخطاب به مردم مى فرمود : اى مردم! خدايتان رحمت كند! آماده و مجهز شويد، كه بانگ رحيل در ميان شما سر داده اند. با اين بانگ رحيل، روى آوردن به دنيا ديگر چه معنا دارد؟ خدايتان رحمت كناد! آماده شويد و با بهترين توشه اى كه در اختيار داريد رهسپارآخرت شويد و آن توشه تقوای الهی است. زندگی پس از مرگ https://eitaa.com/zendegi_ghiamat
هدایت شده از امام حسین(ع)کشتی نجات
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شفای شاعر امام حسین ع به برکت توسل به رقیه خاتون دختر امام حسین(ع) صلی الله علیک یا ابا عبدالله وعلی الارواح التی حلت بفنائک السلام علیک یا عمتی یارقیه المظلومةالشهیده امام حسین(ع)کشتی نجات https://eitaa.com/joinchat/123600965C133e23c872
هدایت شده از کشکول معارف دینی سید
بهائیت کثیف ترین فرقه سیاسی بنام مذهب بهائیت یک فرقه کاملا شیطانی است که توسط انگلستان ایجاد شد و سیاهترین تفکر را دارند. این جماعت مرموز شیطانی مورد حمایت اسرائیل و انگلیس هستند. پیدایش این فرقه کثبف: فردی بنام سیدعلی محمد شیرازی معروف به باب حدود ۱۱۰ سال پیش در شیراز ادعا کرد باب(راه رسیدن به)ونماینده امام زمان است. بعد از مدتی ادعا کرد خود امام زمان است. بدستور امیر کبیر او را دستگیر و در میدان شهر تبریز فلک کردند و او در حضور علماء با دستخط خود نوشت که ادعایش دروغ بوده و مردم را فریب داده است. توبه نامه موسس بهائیت الان در موزه ایران باستان تهران موجود است. او پس از آزادی ادعا کرد پیامبر است و به او وحی می شود. این بار امیر کبیر او را دستگیر و در زندان چهریق ارومیه زندانی کرد. او در زندان شروع به نوشتن کتابی بنام بیان کرد و مدعی شد بیان جایگزین قرآن است. پس از مدتی ادعا کرد که خدا در او حلول کرده و قدرت خدایی دارد. که امیر کبیر او را در تبریز تیر باران کرد و کشته شد. سپس فردی معتاد به حشیش، به اسم حسین علی نوری که خواهر زاده باب (با نام مستعار بهاءالله) بود. با تحریک انگلیس، در ابتدا ادعا کرد نائب امام زمان است، سپس گفت من امام زمان هستم و قبلا تقیه کرده بودم، و بعد گفت پیامبری با دین و کتاب جدید هستم؛ در نهایت هم مدعی شد که خداست درحال حاضر مقدس ترین مکان بهائیان و مقر فرماندهی آنها به اسم بیت العدل در اسرائیل است. برخی از اعتقادات انحرافی بهاییت عبارتند از : ۱. لواط برای فاعل شرعا حلال، و برای مفعول تمرین تواضع و مستحب است ۲. ازدواج با خواهر و مادر و خاله و عمه جایز است ۳. زنا و دزدیدن دختر مورد پسند قبل از ازدواج جایز و نشانه علاقه و جنم مرد است ۴.شرب خمر و استعمال تریاک و حشیش جایز است ۵. حجاب و پوشش نشانه بردگی است ۶. محمد(ص)خاتم(نگین) انبیاء بوده و نه آخرین آنها، پس پیامبرانی بعد از او آمده اند ۷. امام زمان فردی به نام بهاءالله بوده و ظهور کرده اند و شهید شده ۸. تمام احکام قران باطل شده و آقای بهاءالله کتابی جدید به اسم بیان نازل کرده ۹. هرساله مراسمی برپا می کنند به نام کلید اندازان طوریکه در پایان مهمانی کلید هر خانه قرعه به نام هر کس افتاد همسر آن خانه شب را در آغوش مردی دیگر است و آنها معتقدند اینگونه بر تعداد پیروان فرقه اضافه می شود. ۱۰. پدر می تواند از فرزندانش چه دختر و چه پسر تمتع جنسی ببرد و فرزند و مادر خانواده حق اعتراض ندارد بهائیان در دوران پهلوی: تمام پست های کلیدی ایران قبل از انقلاب به دست این فرقه بود، و به نوعی شاه نوکر حلقه به گوش انها بود اقدامات عملی این فرقه انگلیسی از آغاز تا کنون 🔹ترویج بی بند و باری از سنین کم با تاسیس مهد کودک 🔸پیاده روی الزامی زیباترین دختران بهایی با بدترین حجاب ممکن در خیابان ها و مراسمات و محافل مذهبی، برای ترویج و عادی سازی بی حجابی 🔹تأسیس شبکه من و تو برای القای حس عقب ماندگی به شیعیان 🔸همکاری گسترده با بی بی سی برای سم پاشی و شایعه پراکنی برعلیه اسلام وتشیع 🔸پهن کردن دام برای جوانان با برگزاری پارتی های مختلط با توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی 🔹نفوذ در دستگاهای دولتی برای جاسوسی و خرابکاری و خیانت در مسیر خدمت به بهاییت 🔸تاسیس ارتش ٨۰۰۰ نفریِ سایبریِ فارسی زبانان اسرائیل 🔹ترویج فساد اخلاقی مثل همجنس بازی و تشویق جوانان به زنا در فضای مجازی با تأسیس کانال های مبتذل اخلاقی و سیاسی در تلگرام و سایر پلتفرم ها.. 🔸فعالیت گسترده اقتصادی، با تأسیس رستوران ،کاباره ها ،مراکز فساد وفحشا رقاص خانه های مختلط و... 🔹 عادی سازی و نگهداری سگ در منزل بعنوان یک فرهنگ روشنفکری و به بهانه حمایت از حقوق حیوانات که متاسفانه در بین اقشار ایرانی ترویج پیدا کرده و به یکی از راه‌های ترویج فرقه و فرهنگ بهائیان تبدیل شده و متاسفانه خیلی از شیعیان در ایران ناآگاهانه و بدون تفکر در اشاعه این فرهنگ فرقه ضاله بهائیت سهیم شده اند. چه بسا که سگ در شریعت اسلام حیوانی ذاتا نجس است و بودن آن در خانه موجب اشکال در نماز و روزه و دعا است و خانه همیشه نجس می باشد. 🔸 کاروانهای مسافرتی خانوادگی و تورهای کنار دریا و ترویج فساد توسط جوانان دختر و پسرهای مجرد و هدایت خانواده های بهائی به مشهد و قم جهت برهم زدن جو این دو شهر مذهبی و سکولاریزه کردن این دو شهر با روشهای بی حجابی و بی بند و باری و ترویج فساد و فحشاء و... امید است با پخش این مطالب در آگاهسازی ایرانیان و مسلمانان شیعه سهیم شده و راه ترویج این فرقه کثیف را مسدود نمایید طاهرزاده کشکول معارف دینی سید http://eitaa.com/joinchat/2494562380Cd290dc5f70
وضعیت بعد از ظهور امام(عج)و برخورد حضرت با گنهکاران ومخالفان پس از قرنها انتظار و تحمل رنجهاي فراوان سرانجام روزگار ستم و تاريكي به سرميآيد و پرتو خورشيد سعادت نمايان گشته و حضرت مهدي (عج) كه با ياري خدا آثار ظلم و بيدادگري را از بين ميبرد ظهور ميكند. حضرت جامعه بشري را چنان سامان ميدهد كه خشنودي خدا را در پي خواهد داشت. اما در اين ميان كساني پيدا ميشوند كه زیر بار تصمیمات و راهکارهای امام مهدی(عج) نمیروند و ساز مخالفت می زنندو در تصمیمات حکومتی وفرامین ايشان كارشكني میکنند.دربرخی روایات دیدم که حضرت تا ده سال با مخالفین داخلی می‌جنگند تا آرامش برقرارشود طبيعي است كه بايد با جماعت مخالف و فتنه گر با قاطعيت برخورد شود تا جامعه براي هميشه از شر آنان مصون بماند(1)چیزی شبیه همین فتنه گران و اصلاح طلبان دوران خودمان در انقلاب اسلامی که بظاهر دلسوز ولی گمراه، معاند و وابسته هستند. مفاد روايات معصومین(ع)اين است كه سياست امام مهدی(عج)در برابر مخالفان و فتنه گران اين است كه نخست به هدايت و ارشاد آنان پرداخته و با ايشان مدارا ميكند اما در صورت عدم تأثير با آنان با قاطعيت برخورد ميكند. ابعاد این مخالفتها و دشمنی ها بطور خلاصه عبارتند از: 1 - دشمنان و مخالفان حضرت از گروههاي مختلف هستند،مانند: اهل كتاب، فرقه هاي باطل و منحرف، مقدس نماها، ناصبي ها،منافقان ومدعیان بی بصیرت و... 2 - برخورد حضرت با مخالفان ومدعیان يكسان نيست. عده اي را ميكشد، برخي را تبعيد و بر بعضي حد جاري ميكند. و از عده اي جزيه ميگيرد(2) محمد بن مسلم میگوید: امام باقر(ع) فرمود: حضرت مهدی(عج) شباهت هايي به پنج تن از پيامبران دارد و آنها را برشمرد تا اين كه فرمود: شباهت او به جدش محمدمصطفي(ص) درظهورش با شمشير(سلاح روز)قیام میکندو با دشمنان خدا ودین و ستمكاران و طاغوتها مبارزه میکند(3) ودرجای دیگر فرمود: هنگامي كه قائم (ع) قيام كند، ايمان را بر ناصبي ها ومخالفان عرضه ميكند. اگر ايمان وحقيقت اسلام را بپذيرند، آنان را رها ميسازد وگرنه يا گردن آنان را ميزند يا همان گونه كه امروز اهل ذمه جزيه ميپردازند، از آنان جزيه ميگيرد و آنان را از شهرها و روستاها بیرون و تبعيد ميكند.(4) امام صادق(ع)نیز فرمود: حضرت مهدی(عج) در وقت ظهور درباره منافقان حد خدا را جاري ميكند.(5) البته حساب و كتاب و پاداش و مجازات آنها در قیامت جای خود دارد و هرکس به مقتضای اعمالش مجازات میشود و پاداش میگیرد این مخالفت‌ها می‌توانند ریشه در تفاوت درک و فهم از اهداف امام، تعارض منافع شخصی و گروهی، و یا حتی عناد و دشمنی با حق داشته باشند. بطورخلاصه مخالفت‌های داخلی عبارتند از: ۱. مدعیان دروغین: برخی افراد که پیش از این خود را مدعی مهدویت واز یاران امام زمان معرفی می‌کرند، پس از ظهور و مشاهده واقعیت، با امام مخالفت خواهند کرد. این افراد به دلیل نداشتن درک صحیح از حقیقت مهدویت و با تصورات ذهنی خود از امام، ناسازگاری میکنند. ۲. مستکبران و ظالمان: گروه‌های استکباری و ظالمی که از قدرت و ثروت خود دست نخواهند کشید، در مقابل امام و عدالت او ایستادگی خواهند کرد. این افراد که منافع نامشروع خود را در خطر می‌بینند، با استفاده از ابزارهای مختلف به مقابله با امام می‌پردازند.  ۳. کسانی که اهداف شخصی دارند: برخی افراد که به دنبال اهداف شخصی و منافع مادی هستند، پس از ظهور و مشاهده اینکه امام به دنبال تحقق عدالت و از بین بردن ظلم و نابرابری های اجتماعی است، با او مخالفت می‌کنند. این افراد که انتظار داشتند امام در راستای خواسته‌های آن‌ها عمل کند، با ناامیدی و سرخوردگی به مخالفت با امام برمی‌خیزند. ۴. برخی از منتظران: در میان کسانی که سال‌ها منتظر ظهور بودند، ممکن است برخی پس از ظهور با امام مخالفت کنند. این افراد به دلیل داشتن تصورات ذهنی و خیالی از امام و حکومت او، با واقعیت ظهور و عملکرد امام چون با تصورات آن‌ها متفاوت است، کنار نمی‌آیند. ۵. نقش یهود و گروه‌های دیگر: در روایات به نقش یهود و برخی گروه‌های دیگر در ایجاد فتنه و آشوب در دوران ظهور اشاره شده است. این گروه‌ها که منافع خود را در خطر می‌بینند، با ایجاد تفرقه و اختلاف و با استفاده از ابزارهای مختلف، به مقابله با امام می‌پردازند. ۶. عناد و دشمنی با حق: برخی هم بدلیل عناد و دشمنی باحق، حتی پس از ظهور هم حاضر به پذیرش حق نبوده و مخالفت میکنند. طاهرزاده پی نوشت ها: ۱- چشم اندازي به حكومت مهدي(عج) نجم الدين طبسي، بوستان كتاب، قم، ص 137 2 - همان، ص 148، 137. 3 - كمال الدين و تمام النعمه، صدوق، مؤسسة النشر الاسلامي، جزء 1، ص 327 4 - كافي، دارصعب، ج 8، ص 227 5 - تهذيب الأحكام، شیخ الطوسي، دارالأضواء، بيروت، ج 6، ص 172 ----------- عصر ظهور امام زمان(عج) https://eitaa.com/asrezoohor