eitaa logo
زندگی برای مهدی
99 دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
5.1هزار ویدیو
142 فایل
هرچه که امام زمانمان می پسندند
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍃🌸🍃 دوربین اول: خود خداست . آیه چهاردهم ازسوره ی علق: آیا نمیدانند که خدا آنها را نگاه میکند! . دوربین دوم: پیامبراکرم صلی الله علیه و آله است . آیه ی۴۵ سوره احزاب: ای پیامبر ما تو را در امت گذاشته ایم ، هم شاهد هستی و آنها را میبینی .  هرکاری که بکنند آنها را میبینی . . دوربین سوم: امامان معصومین علیهم السلام هستند . آیه١٠۵ سوره توبه  که سه دوربین اول در این آیه جمع است: ای پیامبر به مردم بگو هر کاری میخواهید بکنید ، اما اعمال شما را خدا میبیند ، پیامبر میبیند و مؤمنان (امامان علیهم السلام)  نیز میبینند . . دوربین چهارم: ملائک مقرب خدا هستند . آیه ١٨سوره ق: ازشماحرکتی سرنمیزندمگرآنکه دومأموردرحال نوشتن آن هستند.یکی مأمور نوشتن خوبی ها ویکی مأمورنوشتن بدی هاست. فقط این دوملک یک تفاوتی باهم دارند.این یکی اگرنیت خوبی هم کنیم یادداشت میکند.آن یکی نیت بدی کنیم یادداشت نمیکند. . دوربین پنجم: زمین است.سوره زلزال:روزقیامت همین زمینی که ماروی آن نشسته ایم می آیدوخبرهای خودرامیدهد. . دوربین ششم: زمان است.آیات اول سوره بروج وروایات صریحی ازامیرالؤمنین علیه السلام داریم که شب جمعه اعمال شماراثبت میکنند.شب وروزعرفه اعمال شمارا میبینند.ایام هم موجود زنده هستند. . دوربین هفتم:دوربینی که ازهمه تکان دهنده تراست،اعضاءوجوارح مامیباشند.آیه ٢١سوره فصلت. ╔═.🍃.══════╗ 🍁 @Atrekhoda2 🍁 ╚═══
💠 هشدار های قرآن درباره نماز ⭕️ عدّه ‏اى منکر روز جزا می شوند و نماز نمى ‏گزارند: «فلا صدّق و لاصلّى» (قیامت، 31) ⭕️ اما بغض عدّه‏ اى نسبت به نماز چنان است که مانع نماز دیگران مى ‏شوند: «ارایت الذى ینهى عبداً اذا صلّى» (علق،40) در شأن نزول آیه آمده است كه ابوجهل تصمیم گرفت هنگامى كه پیامبر براى نماز به سجده مى ‏رود با لگد، گردن حضرت را در هم بشكند. مردم او را دیدند كه رفت ولى منصرف شد. گفتند: چرا چنین نكردى؟! گفت: چون خواستم چنین كنم، خندقى از آتش دیدم كه در پیش روى من شعله ‏ور شد. (تفسیر نمونه، ذیل آیه) ⭕️ عدّه ‏اى نماز را مسخره مى‏ كنند: «وَإِذَا نَادَيْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ اتَّخَذُوهَا هُزُوًا وَلَعِبًا ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْقِلُون» و چون بانگ اذان سر دهيد و مردم را بدين وسيله به نماز فراخوانيد آن را به استهزا مى گيرند و بازيچه مى شمرند ، اين بدان سبب است که آنان مردمى هستند که درنمى يابند . ⭕️ عدّه ‏اى بى ‏نشاط نماز مى‏ خوانند: إِنَّ الْمُنَافِقِينَ يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَهُوَ خَادِعُهُمْ وَإِذَا قَامُوا إِلَى الصَّلَاةِ قَامُوا كُسَالَىٰ يُرَاءُونَ النَّاسَ وَلَا يَذْكُرُونَ اللَّهَ إِلَّا قَلِيلًا منافقان مى خواهند به خدا نيرنگ زنند ، در حالى که خدا با مهلتى که به آنان مى دهد ، به ايشان نيرنگ مى زند و چون به نماز بايستند با سستى مى ايستند ، به مردم خودنمايى مى کنند و خدا را جز اندکى ياد نمى کنند . (نساء،۱۴۲) ⭕️ عدّه‏ اى گاهى مى‏ خوانند و گاهى نمى ‏خوانند: «فویل للمصلّین الّذینهم عن صلوتهم ساهون» (ماعون،4 - 5) وای بر این نمازگزارن که به نماز اهتمام نمی ورزند. ⭕️ عدّه ‏اى به خاطر رسیدن به دنیا، از نماز كم مى ‏گذارند: «و اذا رأوا تجارة او لهواً انفضّوا الیها و تركوك قائما» (جمعه،10) هرگاه لهو و تجارتى دیدند به سوى آن روانه شده و تو را در حالى كه به خواندن خطبه نماز ایستاده‏ اى وامى‏ گذارند. این آیه اشاره به ماجرائى است كه پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله مشغول خواندن خطبه‏ هاى نماز جمعه بود كه كاروانى تازه وارد، براى فروش اجناس خود شروع به طبل زدن كردند. مردم از پاى سخن پیامبر بلند شده و به سراغ تجارت و معامله رفتند و حضرت را تنها گذاشتند. ╔═.🍃.══════╗ 🍁 @Atrekhoda2 🍁 ╚═══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ عیب‌جویی نکنید🔸 مشغول عیوب خودت باش و عیب خودت را ببین. حضرت امیرمؤمنان علی (ع) فرمودند: « اَفضَلُ النّاسِ مَن شَغَلَتهُ مَعایِبُهُ عَن عُیُوبِ النّاسِ (۳) برترین مردم کسی است که مشغول عیب‌های خودش باشد و توجه به عیب‌هایش، او را از عیوب دیگران باز دارد ». « مَن شَغَلَ نَفسَهُ بِغَیرِ نَفسِهِ تَحَیَّرَ فِی الظُّلُماتِ وَ ارتَبَکَ فِی الهَلَکاتِ وَ مُدَّت بِهِ شَیاطینُهُ فِی طُغیانِهِ وَ زَیَّنَت سَیّیَ اَعمالِهِ» هر کس مشغول غیر خودش شود، در تاریکی سرگردان شود و در هلاکت افتد و شیاطین او را به سرکشی کشانند و اعمال زشت او را در نظرش بیاراید.» ╔═.🍃.══════╗ 🍁 @Atrekhoda2 🍁 ╚═══
✍🏼 علامه حسن زده آملی چه زیبا آدرس امام زمان را داده اند از علامه پرسیدند: آدرس امام زمان(ع) کجاست؟ کجا می شود حضرت را پیدا کرد؟ ایشان فرمودند: آدرس حضرت در قرآن کریم آیه آخر سوره قمر است ... که می‌فرماید: فی‌مقعدصدق عند ملیک مقتدر هرجا که صدق و درستی باشد، هر جا که دغل کاری و فریب کاری نباشد، هرجا که یاد و ذکر پروردگار متعال باشد، حضرت آنجا تشریف دارند .. ╔═.🍃.══════╗ 🍁 @Atrekhoda2 🍁 ╚═══
ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺎ ﻣﻴﮕﻦ ‌ : ﺑﺎﺑﺎ ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ ﺑﺎﺷه، کافیه. نماز هم نخوندی نخون... روزه نگرفتی نگیر. به نامحرم نگاه کردی اشکال نداره و......... فقط سعی کن دلت پاک باشه!!!!!!!!!! ﺟﻮﺍﺏ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ؛ ﺁﻧﮑﺲ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺧﻠﻖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ، ﺍﮔﺮ ﻓﻘﻂ ﺩﻝ ﭘﺎﮎ برایش ﮐﺎﻓﯽ ﺑﻮﺩ ﻓﻘﻂ ﻣﯿﮕﻔﺖ ﺁﻣﻨﻮﺍ ‏ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﮔﻔﺘﻪ : ‏[ ﺁﻣَُﻨﻮﺍ ﻭَ ﻋَﻤِﻠُﻮﺍ ﺍﻟﺼَّﺎﻟِﺤﺎﺕ ‏] ﯾﻌﻨﯽ ﻫﻢ ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ ﺑﺎﺷﺪ ، ﻫﻢ ﮐﺎﺭﺕ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﺎﺷﺪ .✅ ﺍﮔﺮ ﺗﺨﻤﻪ ﮐﺪﻭ ﺭﺍ ﺑﺸﮑﻨﯽ ﻭ ﻣﻐﺰﺵ ﺭﺍ ﺑﮑﺎﺭﯼ ﺳﺒﺰ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ .❗ ﭘﻮﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﮑﺎﺭﯼ ﺳﺒﺰ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ .❗ ﻣﻐﺰ ﻭ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺎﺷﺪ . ﻫﻢ ﺩﻝ ؛ ﻫﻢ ﻋﻤﻞ❕ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ ╔═.🍃.══════╗ 🍁 @Atrekhoda2 🍁 ╚═══
✨📖✨ وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْري فَإِنَّ لَهُ مَعيشَةً ضَنْکاً (124 - طه) ⚡️ و هر که از یاد من روی گرداند حتما برای او زندگی تنگی خواهد بود. 🔶🔹 گاهی جای علّت و معلول اشتباه می‌شود و این جابجایی کار شیطان است. در این مثال دقت کنید: پسری کارگری می‌کند و فقیر است، برای همین در خود حس می‌کند چون فقیر است نباید به مادرش کمک کند، اگر وضع مالی خوبی داشت، به مادرش کمک می‌کرد. ⛔️ این‌جا فقر را علّتی برای عدم صله‌ارحام و کمک به مادر خود می‌داند. در حالی‌که طبق کلام وحی، فقر علّتی برای قطع صله‌ارحام نیست، بلکه فقر معلول علّتی به نام قطعِ رحم‌شدن است. 💫🌟 قطع صله‌رحم نتیجه فقر نیست، بلکه فقر نتیجه قطع صله‌رحم است. ☄ چنان‌چه آیه هم به صراحت اشاره دارد که، تنگ‌دستی نتیجه روگردانی از ذکر و اوامر الهی است، درحالی‌که اکثر ما فکر می‌کنیم روی‌گرداندن ما از خدا نتیجه فقر و مشکلات است. 🌹🌟 چنان‌چه در آیه 15 سوره فجر ابتدا اکرام‌کردن بنده را به دست خویش می‌فرماید و سپس تنگ‌کردن روزی به خاطر معاصی خود انسان را ذکر می‌کند که به خاطر عدم اکرام یتیم، خدا نعمت‌اش را در او تغییر می‌دهد. به عبارت بهتر خداوند بدون نعمت امتحانی نمی‌گیرد، یعنی چنین نیست که انسان را گرسنه نگه دارد، اگر صبر کرد بر او غذا دهد، بلکه خدا نخست احسان خود در حق بنده می‌کند و سپس از او ردّ احسان به بندگان دیگرش را می‌خواهد. پس بلا معلول کفران نعمت است. خدا فرزند را بعد از تولد اول غذایش می‌دهد و سپس عبادت می‌طلبد و نماز مغرب را قبل از ظهر طلب نمی‌کند. ✨📖✨ فَأَمَّا الْإِنْسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ (15 - الفجر) ⚡️اما انسان، هنگامي كه پروردگارش او را بيازمايد و گرامي داردش و نعمتش بخشد، می‌گويد: پروردگارم مرا گرامی داشت. ✨📖✨ وَ أَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ (16 - الفجر) ⚡️و اما چون او را بيازمايد، پس روزیش را بر او تنگ گيرد، گويد: پروردگارم مرا خوار و زبون كرد. ╔═.🍃.══════╗ 🍁 @Atrekhoda2 🍁 ╚═══
🌱💐🍃🌱💐🍃🌱💐🍃🌱 امام صادق عليه السلام: گناهی كه نعمت ها را تغيير مى دهد، تجاوز به حقوق ديگران است. گناهى كه پشيمانى مى آورد، قتل است. گناهى كه گرفتارى ايجاد مى كند، ظلم است. گناهى كه آبرو مى بَرد، شرابخوارى است. گناهى كه جلوى روزى را مى گيرد، زناست. گناهى كه مرگ را شتاب مى بخشد، قطع رابطه با خويشان است. گناهى كه مانع استجابت دعا مى شود و زندگى را تيره و تار مى كند، نافرمانى از پدر مادر است. 📚علل الشرايع ج 2، ص 584 ╔═.🍃.══════╗ 🍁 @Atrekhoda2 🍁 ╚═══
🔹 راه فروکش کردن خشم پیامبر_اسلام (ص): خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود؛ پس هرگاه يكى از شما به خشم آمد، وضو بگيرد. 📚 نهج الفصاحه، ص ۲۸۶، ح ۶۶۰ ╔═.🍃.══════╗ 🍁 @Atrekhoda2 🍁 ╚═══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 زنی پیش پیامبر (ص) آمد و از ایشان خواست برای او دعا کند تا صاحب فرزندی شود. پیامبر (ص) در حال عبادت او را دعا کردند، ندا آمد در سرنوشت این زن اولادی ننوشته‌ایم. 🍃🌸 بعد از مدتی پیامبر (ص) در کنار آن زن فرزندی دید و متعجب شد. از خدا سؤال کرد: خدایا! بر من جمله‌ای فرمودی ولی در عمل خلاف آن کردی، حکمت این امرت چه بود؟ ندا آمد، این زن شب و روز بر ما متوسل شد و زار زار گریست و گفت: خدایا! من می‌دانم که این اشک چشم را به هنگام دعا تو به من می‌بخشی و اگر نخواهی حاجتم را برآورده کنی، این اشک را نمی‌دادی، به کرمت امیدوارم و دست از دعا برنخواهم داشت. 💫☀️ ای پیامبر! این زن در خواسته‌ی خود بسیار اصرار کرد و به ما امید داشت و گمان نیک برد، ما نوشته‌ی خود را تغییر دادیم و به او فرزندی بخشیدم. ╔═.🍃.══════╗ 🍁 @Atrekhoda2 🍁 ╚═══
💢انتخاب با ماست ♥️امام محمد باقر علیه السلام: «خداوند برای هر کسی، روزی حلالی مشخص داشته که به سلامت به او خواهد رسید. از طرف دیگر، روزیِ حرام را نیز در دسترس او قرار داده است. اگر انسان، مال خود را از حرام به دست آورد، خداوند در عوض، روزیِ حلالی را که برای او مقدّر کرده بود از وی باز ستاند.» 📚بحار الأنوار ، ج ۵ ، ص ۱۴۷ ╔═.🍃.══════╗ 🍁 @Atrekhoda2 🍁 ╚═══