🔰آنهایی كه طغیان میكنند، پروردگار عالَم در كمین آنهاست: «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ».
🔸آیتالله سید محمد مهدی میرباقری:
خدای متعال در سورهی مبارکهی فجر، دربارهی تفرعن فراعنه میفرماید: اینها طغیان کردند و خیلی هم فساد به پا کردند! خدای متعال هم تازیانه عذاب را بر آنها فرود آورد. (الَّذِينَ طَغَوْا فِي الْبِلَادِ. فَأَكْثَرُوا فِيهَا الْفَسَادَ. فَصَبَّ عَلَيْهِمْ رَبُّكَ سَوْطَ عَذَابٍ).
این سنّت دائمی خداست. همه آنهایی كه طغیان میكنند، پروردگار در كمین آنهاست: «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ». اینطور نیست که رهایشان كند؛ یک مهلتی و فرصتی به آنها داده میشود و این مهلت و فرصت و امدادی كه میشوند، براساس حكمت خداست.
در دنیای امروز هم خدای متعال در کمین نشسته است؛ ممکن است کسی طغیان و فساد کند و خداوند هم به او اجازه بدهد فسادش را جلو ببرد، ولی در یک جایی: «فَصَبَّ عَلَيْهِمْ رَبُّكَ سَوْطَ عَذاب».
#غزه
🆔 @zendegybartar20
📜 عنوان: کاش نمیدیدیم...
بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
گاهی آدم خیال میکند اگر ظلم ریشهدار شد، دیگر نمیشود کاری کرد...
اگر فاسدان، سالها حکومت کردند، یعنی دستِ خدا بسته شده.
اما قرآن چیز دیگری میگوید.
قرآن روایت میکند از همانهایی که فکر میکردند همیشه در اوج میمانند؛
و ناگهان سقوط کردند.
خداوند در سوره فجر با صدای بلند اعلام میکند:
الَّذِينَ طَغَوْا فِي الْبِلادِ ﴿١١﴾ فَأَكْثَرُوا فِيهَا الْفَسَادَ ﴿١٢﴾ فَصَبَّ عَلَيْهِمْ رَبُّكَ سَوْطَ عَذَابٍ ﴿١٣﴾ إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ ﴿١٤﴾
آنهایی که در شهرها طغیان کردند...
و زمین را پر از فساد ساختند...
پس پروردگارت تازیانه عذاب را بر سرشان فرود آورد...
و بدان: پروردگار تو در کمین است.
✨ بخش اول: بُعد فردی – وقتی طغیان بیصدا از درون شروع میشود
طغیان فقط داستان فرعون و نمرود نیست.
طغیان، همین دلِ سیرنشده من و توست،
همین میلِ تمامنشدنی به برتریجویی،
به له کردن دیگران برای دیده شدن.
قرآن نگفت: «فقط زور گفتند»
گفت: "فَأَكْثَرُوا فِيهَا الْفَسَادَ"
یعنی فقط طغیان نکردند؛ طغیان را به دیگران هم سرایت دادند.
هرجا فساد هست، رد پای طغیان هست.
وقتی یک نفر دروغ را ساده میبیند،
وقتی «پارتیبازی» را زرنگی میداند،
وقتی «ریا» را مهارت اجتماعی فرض میکند،
یعنی طغیان آرام و بیصدا شروع شده.
و خبر بد این است: فساد مثل سرطان است.
اول در گوشهای از وجودت ریشه میدواند،
و بعد، یک روز میبینی دیگر آدمِ قبلی نیستی...
ولی خبر خوب هم هست: خدا هنوز در کمین است...
و اگر برگردی،
قبل از اینکه تازیانهاش برسد،
رحمتش میرسد.
🏛️ بخش دوم: بُعد اجتماعی – نسلکشی در غزه و چشمهای بیدار انقلاب
بیایید سرمان را از زندگی شخصیمان بیرون بیاوریم،
و ببینیم دنیای بیرون دارد از چه میسوزد...
امروز، در سال ۲۰۲۵،
در عصر ماهواره و هوش مصنوعی،
در مقابل دوربینهای ماهوارهای و تلفنهای هوشمند،
اسرائیل دارد نسلکشی میکند!
نه جنگ،
نه درگیری دوطرفه،
نه مقابله نظامی...
نسلکشی.
🔴 بیش از ۳۵ هزار کشته
🔴 بیش از ۱۴ هزار کودک
🔴 گرسنگی، قحطی، بیماری، تخریب بیمارستان، قطع آب و برق
🔴 و سکوت رسانههای جهانی...
این فقط جنایت نیست؛
این بازسازی فرعون در عصر ماست.
و قرآن چه زیبا گفت:
"الَّذِينَ طَغَوْا فِي الْبِلادِ"
امروز طغیان یعنی اسرائیل.
و آنکه پشت اسرائیل ایستاده،
آمریکاست.
💣 آمریکا فقط حامی سیاسی نیست؛
تأمینکننده سلاح، بمبها، حمایت اطلاعاتی و مالی...
و حالا بیش از ۲ میلیون انسان در غزه، در زندانِ روباز، در محاصره کامل، دارند آرام آرام میمیرند؛ نه از بمب، بلکه از گرسنگی.
🍞 سازمانهای جهانی عملاً فلج شدهاند،
و دولتهای عربی، ساکتتر از همیشه...
اما یک صدا هست که هنوز خاموش نشده: صدای ملت ایران.
از روز اول انقلاب، ما گفتیم:
نه به آمریکا،
نه به اسرائیل،
نه به ظلم.
و امروز روشنتر از همیشه میفهمیم چرا آن "نهها" مهم بود.
امروز غزه، فردای ماست.
اگر امروز زبان نچرخد، فردا گلوله میچرخد در خانهات...
🇮🇷 ایران، تنها کشوریست که هنوز صدای مظلوم را فریاد میزند،
اما این صدا، فقط در بیانیهها و مواضع رسمی نیست؛
باید از دلِ مردم بلند شود،
از هیأتها، از منبرها، از رسانهها،
از وجدان زندهی هر مسلمان.
گاهی یک کار ساده:
یک حمایت مالی،
یک افشاگری در فضای مجازی،
یک پست، یک روایت درست،
میشود دفاع از یک ملت،
و فریاد در برابر یک طغیانگرِ تمامعیار.
قرآن وعده نداده که ظالم همیشه بماند.
و تاریخ، گواهی داده:
فرعونها دیر یا زود، با همان قدرتی که به آن تکیه کردهاند، سقوط میکنند.
اما سؤال اصلی اینجاست: ما در کدام طرف ایستادهایم؟
اگر فقط تماشاگر باشیم،
و بگوییم "کاری از ما ساخته نیست"
یعنی وجدانمان هم بخشی از طغیان شده...
اما اگر هنوز دلمان برای مظلوم میسوزد،
اگر با شنیدن نام غزه اشک به چشممان میآید،
و با دیدن پرچم اسرائیل در خیابان یا تبلیغ کالاهایش،
خونمان به جوش میآید،
یعنی ما زندهایم.
و پروردگار تو در کمین است...
نه فقط برای ظالم،
بلکه برای بیدار کردن خوابرفتهها.
✊ خدا یاور ملتهاییست که در برابر طاغوت میایستند...
#سوره_فجر
🌿 منبرک قرآنی؛
هر روز، یک منبر کوتاه از آیات الهی
✍ نگارنده: حسین ابراهیمی
🆔 @zendegybartar20
🔴 عبور پرهزینه!
ایران چگونه سد دفاعی آمریکا و اسرائیل را شکست؟
🔹در گزارشی جدید از «بنیاد یهودی امور امنیت ملی» (جینسای) که بهتازگی منتشر شده، تحلیلگران این اندیشکده هشدار دادهاند که ارتش ایالات متحده طی درگیری ۱۲روزه با جمهوری اسلامی ایران، حدود ۱۴ درصد از ذخایر سامانه موشکی دفاعی تاد خود را مصرف کرده است.
🔸بر پایه این ارزیابی، آمریکا تنها در بازهای کوتاه و برای دفاع از اسرائیل، ۹۲ موشک رهگیر از مجموع موجودی ۶۳۲ عددی خود را بهکار گرفته و این اقدام، نهتنها ظرفیت پشتیبانی از متحدان را به نمایش گذاشته، بلکه وابستگی واشنگتن به ذخایری شکننده را برجسته کرده است.
🔹در بخش دیگری از این تحلیل، به نقل از «آری سیکورل»، مدیر سیاست خارجی جینسای، چنین عنوان شده که این استفاده گسترده از سامانههای رهگیر ، بهویژه در کنار سامانههای پیکان ۲ و پیکان ۳، اسرائیل تنها توانست ۲۰۱ فروند از مجموع ۵۷۴ موشک شلیکشده از سوی ایران را منهدم کند.
🔸به باور او، همین نسبت رهگیری، در عین موفقیت نسبی، نشانگر چالشهای فناورانه و خطر تحلیل رفتن توان بازدارندگی در صورت تداوم نبردهای چندجانبه است. او تأکید میکند که اگرچه این عملیات پیامی قاطع به ایران، روسیه و چین فرستاده است، اما ایالات متحده باید فوراً فراتر از سطح پایه به بازسازی ذخایر خود بپردازد.
🔹 در پایان گزارش، تحلیلگران با اشاره به روند آهسته تولید این موشکها توسط شرکت لاکهید مارتین، یادآور شدهاند که جایگزینی ذخایر ممکن است تا هشت سال به طول بینجامد؛ بازهای که در آن، آمریکا مجبور خواهد بود بین اولویتهای داخلی و تعهدات خارجی از جمله قراردادهای فروش تسلیحاتی به عربستان و قطر، دست به انتخاب بزند.
🔸همچنین در بخشی از یافتههای فنی، عنوان شده که در بازههایی که بیش از ۶۰٪ رهگیریها بر عهده تاد بوده، نرخ اصابت موشکهای ایران به اهداف تا ۴٪ افزایش یافته؛ نکتهای که میتواند ظرفیت عملیاتی این سامانهها در درگیریهای فرسایشی را زیر سؤال ببرد.
🔹 این گزارش، در حالی عبور ۶۵ درصدی موشکهای ایران از پدافند چندلایه را تأیید میکند که همزمان با تمرکز بر درصد اصابت، سعی در مهار پیام راهبردی این موفقیت دارد.
🌐گردآوری شده به همت صفحه دیدهبان تحرکات کریا
#روایت_فتح | #جهاد_تبیین
🆔 @zendegybartar20
علیرضا زادبروقایع جنگ را چگونه باید بررسی کرد؟.mp3
زمان:
حجم:
5.74M
🎙#پادکست وقایع جنگ را چگونه باید بررسی کرد؟
🔹 عملکرد مردم ایران در جنگ ۱۲ روزه به چه صورت بود؟
🔹 هدف کلان رژیم صهیونسیتی در مبارزه با جمهوری اسلامی ایران چه بود؟
🔹 ما چگونه باید در برابر اهداف اسرائیل بایستیم؟
جناب آقای زادبر در این پادکست به این سوالات پاسخ میدهند.
#جهاد_تبیین | #دفاع_مقدس
#مبارزه | #مقاومت | #روایت
🆔 @zendegybartar20
سیدناصر میرمحمدیاننقش ما نسبت به هفت پیام راهبردی رهبری چیست؟.mp3
زمان:
حجم:
14.9M
🎙#پادکست نقش ما نسبت به پیام «هفت تکلیف راهبردی» رهبری چیست؟
🔸حجتالاسلام و المسلمین میرمحمدیان در این پادکست با تبیین وظایف کنشگران جهاد تبیین در مبارزه کنونی، به سوالات زیر پاسخ میدهند:
▫بیانات هفت تکلیف راهبردی مقام معظم رهبری، چه پیامی برای ما دارد؟
▫وظیفه کنشگران جهادتبیین در برابر این پیام چیست؟
#جهاد_تبیین | #امر_امام
#لشکر_بانوان_مقاومت
🆔 @zendegybartar20
🔹 درسهایی از زندگی امام سجاد (علیهالسلام) | سیره، مبارزه و صبر آگاهانه 🔹
مناسبت: صبحگاه طلاب جدیدالورود | پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۴
موضوع: سیره امام سجاد (ع)، تحلیل دو مرحله زندگی ایشان، نقش علمی و انقلابی، و معرفی الگوی صبر و مقاومت
محورهای اصلی: صحیفه سجادیه، مبارزه با طاغوت، تحلیل تاریخی، پاسخگویی به شبهات، تبیین هویت اهل بیت (ع)
---
1️⃣ مقدمه: امام سجاد (ع)، امامی مظلوم اما مقاوم
🔹 زندگی امام سجاد (علیهالسلام) به دو بخش اصلی تقسیم میشود:
– قبل از کربلا
– بعد از کربلا، که دوران اسارت و نهضت علمی ایشان است.
🔹 متأسفانه مظلومیت ایشان در زمان ما نیز ادامه دارد؛ هنوز بسیاری از زوایای شخصیت ایشان ناشناخته مانده است.
🔹 در واقعه کربلا به مشیت الهی بیمار بودند و نتوانستند در جنگ حاضر شوند؛ وگرنه جهاد بر ایشان واجب بود.
---
2️⃣ اسارت و آغاز روشنگری
🔹 از یازدهم محرم، امام سجاد (ع) به اسارت دشمن درآمدند و تا شام، در کنار اسرای اهلبیت (ع) حضور داشتند.
🔹 در برخورد با ابن زیاد ملعون، وقتی او گفت: «خداوند علیبنحسین را کشت»، امام (ع) با قاطعیت پاسخ داد:
«شما آنها را کشتید، نه خدا؛ و خداوند هرگز به این امر راضی نبود.»
🔹 ابن زیاد عصبانی شد و خواست امام را به قتل برساند؛ اما با دخالت حضرت زینب (سلاماللهعلیها) و صلابت کلام امام، از این تصمیم منصرف شد.
---
3️⃣ صبر و شهادت؛ میراث علوی
🔹 امام سجاد (ع) به ابن زیاد فرمودند:
«مرا با مرگ میترسانی؟ مرگ برای ما عادت است و شهادت، کرامت ماست.»
🔹 این جمله یادآور کلام شهید سید حسن نصرالله است:
«ما اگر کشته شویم شهیدیم و پیروز، و اگر زنده بمانیم باز هم پیروزیم.»
🔹 امام سجاد (ع) خود را چنین معرفی میکرد:
«من فرزند همان علی (ع) هستم که در محراب شهادت فریاد زد: فزتُ و ربّ الکعبه.»
---
4️⃣ چرا مردم سراغ امام سجاد نرفتند؟ تحلیل تاریخی
🔹 پس از کربلا، برخی بهجای پیروی از امام سجاد (ع)، سراغ زید بن علی رفتند چون تصورشان از امام، رزمندهای با شمشیر بود.
🔹 همین مسئله سبب شکلگیری فرقه زیدیه شد؛ چون زید علیه ظلم قیام مسلحانه کرد.
🔹 اما روش مبارزاتی امام سجاد (ع)، خطابه و تبیین بود؛ مبارزه با بیان و حکمت.
---
5️⃣ خطابه آتشین در کاخ یزید
🔹 هنگام ورود به شام، امام سجاد (ع) با دست و پای بسته وارد کاخ یزید ملعون شدند.
🔹 وقتی از ایشان پرسیدند: «این کیست؟»، پاسخ دادند:
«ما کسانی هستیم که:
– شش صفت و هفت ویژگی داریم،
– خدا به ما علم، حلم، شجاعت، فصاحت، و محبت در دلهای مؤمنان عطا کرده،
– ما را به شما بد معرفی کردهاند، ولی ما اهلبیت نبوتیم.»
🔹 این معرفی، در کنار خطابههای دیگر ایشان، پایههای حکومت یزید را به لرزه انداخت.
---
6️⃣ نتیجهگیری: امام سجاد (ع)، الگویی برای مبارزه عالمانه
🔹 امام سجاد (ع)، امامی مظلوم اما مقتدر، با روشنگری، عبادت، و خطبه، مسیر جدیدی از مبارزه فرهنگی و معنوی را آغاز کرد.
🔹 صحیفه سجادیه، نهتنها کتاب دعا، بلکه منشور تربیت، سیاست، و بصیرت است.
🔹 امروز نیز راه ایشان، ادامه دارد: مبارزه با طاغوت، دفاع از حق، تربیت نسل مؤمن و بصیر.
---
7️⃣ پیام اخلاقی پایانی
امام سجاد (ع) ثابت کرد که حتی در اسارت هم میتوان امام بود، روشنگر بود، و بر طاغوت پیروز شد.
مکتب اهلبیت (ع)، مکتب صبر، حکمت، و فصاحت در میدان مبارزه است.
اللهم اجعلنا من المقتدین بسید الساجدین، و ارزقنا فصاحة فی بیان الحق و ثباتاً فی طریق ولایت اهلالبیت علیهمالسلام.🤲
#امام_سجاد
#صحیفه_سجادیه
#بصیرت_علوی
🆔 @zendegybartar20
🔹 سخنرانی حاجیه خانم افشار
مدیریت مدرسه علمیه حضرت رقیه (س)
مناسبت: صبحگاه طلاب جدیدالورود – ۱ مرداد ۱۴۰۴
---
1️⃣ مقدمه: بسمالله الرحمن الرحیم
در آغاز جلسه، حاجیه خانم افشار به اهمیت درک صحیح از عزاداری و سبک زندگی حسینی پرداختند.
---
2️⃣ دستهبندی عزاداران
🔹 دسته اول:
افرادی که عزاداری میکنند، اما در صورت فراهم بودن شرایط گناه، دچار گناه میشوند. عزاداریشان با روح حسینی فاصله دارد.
🔹 دسته دوم:
کسانی که نیت پاک دارند و خالصانه عزاداری میکنند؛ اما به اهداف عزاداری آگاه نیستند.
🔹 دسته سوم (الگوی برتر):
افرادی که هم از حوادث عاشورا آگاهاند، هم سبک زندگیشان حسینی است.
این گروه، به حق، عدالت، و مسئولیت اجتماعی اهمیت میدهند؛ و عزاداریشان واقعی و تأثیرگذار است.
---
3️⃣ محور ارزش در اسلام: تقوا
🔹 سوره حجرات، آیه ۱۳:
> «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ»
گرامىترینِ شما نزد خدا، با تقواترین شماست.
🔹 پیام اصلی:
نه زیبایی، نه ثروت، و نه مقام، بلکه تقوا ملاک کرامت انسان نزد خداست.
---
4️⃣ تقوا و عمل؛ روایت از امام صادق (ع)
🔹 امام صادق (ع) میفرمایند:
عمل کم اما با تقوا، بهتر از عمل زیاد بدون تقواست.
🔹 مثال از شاگردان امام:
– مفضّل، از یاران خاص امام صادق بود.
– امام درباره او فرمودند: «مفضل، مأنوس من است.»
– با اینکه امام حدود ۴۰۰۰ شاگرد داشت، اما نزدیکی و آرامشی که با مفضل داشت، مثالزدنی بود.
---
5️⃣ حکایت: درد دل حضرت علی (ع)
🔹 پس از شهادت حضرت فاطمه (س)، حضرت علی (ع) در بیابان با چاه درد دل میکردند.
🔹 وقتی دلیل این کار را پرسیدند، فرمودند:
> «کسی را لایق نمیبینم که با او درد دل کنم.»
🔹 درس اخلاقی:
همه ظرفیت شنیدن درد دل را ندارند. ظرفیت روحی انسانها، مهمتر از ظاهر ارتباطات است.
---
6️⃣ حکایت طلبه و رئیس دزدها
🔹 طلبهای عازم نجف شد و کتابهایش را در مسیر از دست داد.
🔹 دزدها گفتند اگر رئیس اجازه دهد، کتابهایت را پس میدهیم.
🔹 نزد رئیس دزدها رفتند و دیدند او در حال نماز است!
🔹 رئیس گفت: «ما دزدیم، اما سیم ارتباطمان را با خدا قطع نکردهایم.»
🔹 طلبه به نجف رفت و در حرم حضرت علی (ع)، دوباره همان مرد را دید!
رئیس سابق دزدها گفت:
> «نماز، دستم را گرفت. همه اموال مردم را پس دادم و توبه کردم.»
🔹 نتیجه اخلاقی:
حتی در اوج گناه، اگر ارتباط با خدا قطع نشود، راه بازگشت همیشه هست.
---
7️⃣ پیام پایانی برای طلاب جدیدالورود
🔸 بهترین عزاداری، عزاداری حسینی است.
🔸 بهترین سبک زندگی، سبک زندگی حسینی است.
🔸 محور تمام خوبیها، تقواست.
🔸 راه رشد واقعی، شناخت اهلبیت (ع) و الگوگیری از آنان است.
🔸 هرگز سیم ارتباط با خدا را قطع نکنید؛ حتی در سختترین شرایط.
---
اللهم اجعلنا من المتقین، و ارزقنا عزاداری خالصانه و زندگی بر مدار ولایت.🤲
#حاجیه_خانم_افشار
#مدیریت_مدرسه_حضرت_رقیه (س)
#مدیریت
🆔 @zendegybartar20
🔹 سخنرانی حاجیه خانم افشار
مدیریت محترم مدرسه علمیه حضرت رقیه (س)
مناسبت: صبحگاه طلاب – سهشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۴
1️⃣ مقدمه: زیباییهای دوران طلبگی
بسمالله الرحمن الرحیم
حاجیه خانم افشار در آغاز جلسه، به توصیف زیباییهای دوران طلبگی پرداختند؛ از جمله:
🔸 اخلاص
🔸 صفا و یکرنگی
🔸 همجهتی و همهدف بودن
این ویژگیها، عامل شکوفایی مسیر طلبگی و تقویت روحیه جمعی طلاب است.
2️⃣ اهمیت تقوا و ادب در حوزه
🔹 در مسیر طلبگی، ادب در برابر استاد جایگاه ویژهای دارد؛
🔹 تقوا، ستون اصلی موفقیت طلاب در حوزه و زندگی است؛
🔹 طلبههای باادب و باتقوا، به کامی و توفیق بیشتری دست مییابند.
3️⃣ چه کسانی نباید وارد حوزه شوند؟
حاجیه خانم افشار فرمودند، طلبه باید عاشق باشد؛ وگرنه ورودش به حوزه بیثمر خواهد بود. کسانی که نباید وارد حوزه شوند:
🔸 آنان که عاشق امام زمان (عج) نیستند
🔸 کسانی که علاقهای به خدمت به مردم ندارند
🔸 کسانی که نمیخواهند با عمرشان تجارت معنوی کنند
🔸 کسانی که احساس غربت امام زمان (عج) را ندارند
🔸 آنان که نمیخواهند مثل شمع بسوزند و نور بدهند
4️⃣ ملاک شخصیت؛ حرف مردم نیست
🔹 حاجیه خانم به حدیثی از امام کاظم (ع) اشاره کردند:
اگر گردو در دستت بود و مردم گفتند "در است"، ناراحت نشو؛
و اگر "در" در دستت بود و مردم گفتند "گردو است"، خوشحال نشو.
✅ نتیجه: ارزش انسان، به حقیقت درون اوست؛ نه به داوری مردم.
5️⃣ شناخت دین و دشمنان دین؛ هدف حوزه
🔹 طلاب باید دین را خوب بشناسند؛
🔹 دشمنان دین را نیز بشناسند؛
🔹 یکی از اهداف اصلی حوزه، یاری رساندن به امام زمان (عج) است؛
🔹 همچنین، حوزه باید افرادی را تربیت کند که اقشار جامعه را به راه حق هدایت کنند.
6️⃣ حکایت مرحوم شعبل؛ عالم عامل شیعه
🔹 مرحوم شعبل، از علمای شیعه، عمر کوتاهی داشت اما عمرش بسیار پربرکت بود.
🔸 حدود ۷۰ تألیف داشت؛ یکی از تألیفات او صد جلدی بود!
🔹 راز موفقیتش را چنین گفت:
شبی امام کاظم (ع) را در خواب دیدم؛ قلمی به من دادند و فرمودند: "بنویس."
پس از بیداری، با همان قلم، مطالبی شگفت روی کاغذ جاری میشد.
✅ نتیجه: اگر طلبه اهل عمل باشد، به مقامات معنوی دست مییابد.
7️⃣ علم دین بدون عمل، ظلمت است
🔹 پدر علامه شعبل به فرزندش گفت:
«اگر از دارایی من غیر از درس خواندن و تدریس استفاده کنی، راضی نیستم.»
🔹 در بیماری، وقتی دیگر نمیتوانست تدریس کند، قلمدان خود را فروخت تا با آن زندگی کند.
🔸 شعبل، مرد عمل بود؛ و همین او را به درجات بلند رساند.
8️⃣ پیام پایانی برای طلاب جدید
🔹 دوران طلبگی، سرمایهای گرانبهاست.
🔹 با اخلاص، تقوا، و ادب، میتوان مسیر رشد را طی کرد.
🔹 اهلبیت (ع) را الگوی کامل زندگی قرار دهید.
🔹 عاشق باشید؛ خدمتگزار خلق و یاور امام زمان (عج).
🔹 از حرف مردم نه مغرور شوید، نه دلسرد.
🔹 علم را با عمل همراه کنید تا به نور برسید.
اللهم اجعلنا من المخلصین فی طلب العلم، و ارزقنا ادباً و تقواً و حباً لولیک صاحبالزمان (عج). 🤲
#حاجیه_خانم_افشار
#مدیریت_مدرسه_حضرت_رقیه_سلامالله_علیها
#صبحگاه_طلاب
#زندگی_بر_مدار_ولایت
🆔 @zendegybartar20
کورش علیانیرسانه؛ رزمگاه نهایی مبارزه با اسرائیل (1).mp3
زمان:
حجم:
9.09M
🎙#پادکست رسانه؛ رزمگاه نهایی مبارزه با اسرائیل
رسانهها چه تاثیری روی قدرت و بازدارندگی ملی دارند؟
🔹نقطهی نهایی عملیات را پیوست رسانهای مشخص میکند.
چرا؟ چون رزمگاه نهایی در ذهن شماست و دشمن میخواهد افکار شما را تسخیر کند. بنابراین شما باید از قبل یک کلیشه در ذهنتان ثبت شده باشد که همه چیز فردو است تا وقتی حمله شد فکر کنیم همهچیزمان را از دست دادهایم.
#رسانه | #مبارزه
#مقاومت | #تبیین
🆔 @zendegybartar20
🔹 سخنرانی حاجیه خانم افشار
مدیریت محترم مدرسه علمیه حضرت رقیه (س)
مناسبت: صبحگاه طلاب – ۱ مرداد ۱۴۰۴
موضوع: مقامات بلند در زیارت عاشورا و داستانی از بازگشت حقیقی به طلبگی
---
1️⃣ زیارت عاشورا؛ گنجینهای قدسی از مقامات بلند
حاجیه خانم افشار در این سخنرانی، به اهمیت زیارت عاشورا پرداختند و فرمودند:
🔸 زیارت عاشورا یکی از دو زیارت قدسی است؛ یعنی از طرف خداوند برای ما نازل شده (دیگری: زیارت آل یاسین).
🔸 در این زیارت، ۱۸ مقام بلند را از خداوند میخواهیم؛
🔸 این مقامات، نه دنیوی بلکه معنوی هستند؛
🔸 برخی از این مقامها، آنقدر بلندمرتبهاند که بدون زیارت عاشورا، حتی جرأت درخواستشان را نداشتیم.
---
2️⃣ مروری بر برخی از مقامات در زیارت عاشورا
1. مقام خونخواهی امام حسین (ع)
🟥 «اللهم ارزقنی طلب ثارک...»
🔹 خونخواه امام حسین (ع) کسی نیست جز امام زمان (عج).
2. مقام آبرومندی نزد خدا
🟦 «اللهم اجعلنی عندک وجیها...»
🔹 طلب عزت و وجهه نزد پروردگار.
3. مقام معیت با اهلبیت (ع)
🟩 «ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الاخرة...»
🔹 همراهی با امام حسین (ع) و یارانش در دنیا و آخرت؛ آرزوی تمام انبیاء.
4. سبک زندگی محمدی
🟨 «اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد...»
🔹 درخواست زندگیای منطبق با سیره معصومین (ع).
5. مرگ محمدی (شهادت)
⬛ «و مماتی ممات آل محمد...»
🔹 مرگ در مسیر حق و شهادت.
6. مقام محمود (شفاعت)
🔹 اشاره به آیهای از قرآن که رسیدن به مقام محمود، نیازمند نماز شب است.
🔹 کسانی که نماز شب میخوانند، در روز نفوذ کلام دارند و نورانیاند.
---
3️⃣ درد دل با امام زمان (عج)
🔹 امام در زیارت امینالله بهعنوان «امین خدا در بین خلق» معرفی میشود؛
🔹 اما هنوز حاضر نیستیم حتی ۱۰ دقیقه با امام زمان (عج) خلوت کنیم؛
🔹 کاش در میان طلاب، فرهنگ راز و نیاز با امام زمان (عج) رواج یابد.
---
4️⃣ حکایت پشیمانی و بازگشت؛ داستان پسر آیتالله شاهرودی
حاجیه خانم سپس داستانی واقعی را نقل کردند:
🔹 آیتالله شاهرودی، مرجع بزرگوار و محل رجوع مردم بود؛
🔹 پس از وفات ایشان، فرزندشان جای پدر را گرفت، ولی هیچ علم و لیاقتی نداشت؛
🔸 وجوهات مردم را دلبخواهی خرج میکرد،
🔸 سؤالات شرعی را بیپایه پاسخ میداد.
تا اینکه یک روز جلوی آینه، موی سفیدی در سرش دید و با خود گفت:
🔺 «من از یزید هم بدترم؛ وقت آن رسیده که توبه کنم.»
🔹 منبر رفت و نزد مردم اعتراف کرد؛
🔹 مردم به دو دسته شدند: گروهی فحش دادند، گروهی آب دهان انداختند؛
🔹 اما او همه را تحمل کرد و چیزی نگفت.
---
5️⃣ مسیر بازگشت به طلبگی
🔹 به خانواده گفت: قصد رفتن به تهران دارم؛
🔹 در مسیر، با خدا درد دل میکرد و میگریست؛
🔹 ناگاه مردی ظاهر شد و گفت:
> «تو عاقبتبهخیر خواهی شد. به مدرسهای در بازار تهران برو و از دو استاد، درخواست درس کن.»
🔸 یکی از استادان پذیرفت؛
🔸 دیگری، بهسختی وقتی داد – بین ساعت ۲ تا ۳ بعد از ظهر.
یکی از روزها، شاگرد فهمید استاد بدون کتاب تدریس میکند.
گفت:
> «این را دوستم گفت که فردی مهربان است.»
🔹 استاد با تعجب پرسید:
> «میتوانم این دوستت را ببینم؟»
شاگرد گفت:
> «اگر بگویم، قبول میکند.»
روز بعد، استاد پرسید:
> «چه گفت؟»
شاگرد پاسخ داد:
> «گفت: هرگاه پای بر نفس خود گذاشتی، به دیدار تو خواهم آمد.»
✅ استاد فهمید: آن مرد، امام زمان (عج) بوده است...
---
6️⃣ پیام پایانی برای طلاب جدید
🔹 زیارت عاشورا را با تأمل بخوانید؛
🔹 مقامات آن، نقشه راه صعود معنوی شماست؛
🔹 مانند آن پسر، حتی اگر لغزشی رخ داد، راه بازگشت همیشه هست؛
🔹 با امام زمان (عج) خلوت کنید؛ حرف بزنید، بنویسید، گریه کنید.
🔹 درس را برای قرب الهی بخوانید؛ نه برای موقعیت و مدرک.
اللهم اجعلنا من الطالبین لمقامات زیارت عاشورا، و ارزقنا مقام معیت، و وجه عندک، و شهادت فی سبیلک، و شفاعت تحت لوای امام زمان (عج). 🤲
#حاجیه_خانم_افشار
#مدیریت_مدرسه_حضرت_رقیه_سلامالله_علیها
#صبحگاه_طلاب
#زیارت_عاشورا
#راه_بازگشت
🆔 @zendegybartar20
🔰 برای وحشت دشمن
بررسی هفت تکلیف راهبردی در پیام رهبر معظم انقلاب
🔹️«مجهز کردن روزافزون کشور با ابزارهای حراست از امنیت و استقلال ملی، وظیفهی فرماندهان نظامی است.» این محور را میتوان یکی از مهمترین تکالیف هفتگانه پیام اخیر رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهلمین روز شهادت جمعی از مردم، دانشمندان و فرماندهان نظامی دانست. ساختار نظامی و دفاعی ایران بر مبنای راهبرد امنیت درونزا تعریف شده است. تامین امنیت -چه در سطوح نرمافزاری چه در سطوح سختافزاری- نباید به چیزی بیرون از مرزهای ایران متکی باشد. دفاع و امنیت هردو باید توسط قابلیتهای درونی ایران تامین شوند؛ یعنی وابستگی ممنوع!
🔸این راهبرد اما بهمعنای نفی استفاده از تواناییهای نرمافزاری و سختافزاری خارجی در سطوح تاکتیکی نیست. قرار نیست تامین امنیت و خلق قدرت توسط کسانی به جز فرزندان این آب و خاک صورت گیرد اما قرار هم نیست از سایر ابزارهایی که توسط دیگر کشورها و جوامع تولید میشود هم غفلت کرد. ایران اسلامی تا مهرماه ۱۳۹۹ بهدلیل قطعنامه ظالمانۀ شورای امنیت سازمان ملل از بهره گرفتن قابلیتهای تسلیحاتی متعارف خارجی محروم بود. با همۀ اینها اما متخصصان دفاعی کشور در تمام این سالها با تکیه بر تواناییهای داخلی از وجببهوجب منافع ملی دفاع کردند.
🔹️از مهرماه ۱۳۹۹ و منقضی شدن تحریم مزبور پنجرۀ جدیدی برای افزایش قابلیتهای نظامی و دفاعی کشور باز شده است. پنجرهای که مسئولان نظامی و دفاعی کشور از همان زمان سعی به استفادۀ حداکثری از آن کردند تا در کنار سامانههای متعدد و متنوع داخلی، پای بعضی سامانههای دفاعی خارجی را هم به هندسۀ نظامی و دفاعی کشور باز کنند. کاری که ضمن چندلایه کردن ساختار دفاعی، بستر مناسبی برای رشد و گسترش تولیدات داخلی هم محسوب میشود. جنگ تحمیلی ۱۲روزه هرچند در سطح راهبردی و حتی در سطوح مختلف تاکتیکی با پیروزی همراه بود اما بعضی خلأهای دفاعی کشور را هم آشکار کرد. خلأهایی که موجب رخنه و ضربۀ دشمن شدند.
🔸با پیام اخیر فرماندۀ کل قوا و مکلف کردن فرماندهان نظامی برای تجهیز بیشتر کشور، توجه و سرمایهگذاری بیشتر در دو محور باید مد نظر ساختارهای نظامی کشور قرار گیرد. نخست بهکارگیری و حمایت بیشتر مادی و معنوی برای عمق بخشیدن کیفی به آن بخش از تولیدات دفاعی که در داخل کشور امکان تولیدشان وجود دارد. پیوند خوردن این بخش با جریانهای علمی و فنی داخلی میتواند به نتایجی منجر شود که نمونههایش را در دیگر موفقیتهای علمی کشور مانند پزشکی و نانوفناوری در یک دهه اخیر شاهد بودهایم. محور دوم هم پر کردن آن بخش از خلأهای دفاعی کشور است که در کوتاهمدت امکان تامین آن در داخل وجود ندارد. به همین دلیل هم در کوتاه مدت باید تامین ابزارهای لازم توسط خرید خارجی در دست اقدام قرار گیرد تا خلأهای دفاعی کشور پر شود.
🔹️هر دو وجه نیازمند همراهی و همکاری بخشهای تقنینی، اجرایی و دولتی برای تامین اعتبار لازم است. بخشهایی که البته در جنگ ۱۲روزه اثبات کردند در دفاع از ایران عزیز دوشادوش بخشهای نظامی مشغول فعالیتاند. پس پیش به سوی تجهیز روزافزون ایران عزیز!
🌐 سرمقاله شماره ۳۹ روزنامه اینترنتی صدای ایران
#مثبت_حسینیه | #تبیین
#امر_ولی | #جنگ_ترکیبی
🆔 @zendegybartar20