🌺سبک زندگی قرآنی :🌺
🍂 زود قضاوت نکنید. 🍂
🔶 قَالَ لَقَدْ ظَلَمَكَ بِسُؤَالِ نَعْجَتِكَ إِلَي نِعَاجِهِ وَإِنَّ كَثِيراً مِّنْ الْخُلَطَاء لَيَبْغِي بَعْضُهُمْ عَلَي بَعْضٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَقَلِيلٌ مَّا هُمْ وَظَنَّ دَاوُودُ أَنَّمَا فَتَنَّاهُ فَاسْتَغْفَرَ رَبَّهُ وَخَرَّ رَاكِعاً وَأَنَابَ
(ص/٢۴)
⚡️ترجمه :
داود گفت: حقّا كه او با درخواست افزودن ميش تو به ميش هاى خودش به تو ستم كرده است و البتّه بسيارى از شريكان، بعضى بر بعضى ستم مى كنند، مگر كسانى كه ايمان آورده و عمل شايسته انجام مى دهند و آنان كم هستند و داود متوجّه شد كه ما او را (با اين صحنه و طرح نزاع) آزمايش كرديم، پس، (از قضاوت خود قبل از شنيدن سخن طرف مقابل پشيمان شد و) از پروردگارش آمرزش خواست و به ركوع در افتاد و توبه و انابه كرد.
🔴 دو نفر به نزد حضرت داود آمدند و یکی از آنان گفت: من یک گوسفند دارم و این رفیقم ٩٩ گوسفند دارد ولی میخواهد این یک گوسفند مرا هم بگیرد.
حضرت داود فورا حکم داد که نفر دوم، ظالم است.
💥 اما بعد متوجه شد که قبل از شنیدن حرف نفر دوم و دفاع او، حکم صادر کرده.
هرچند که حکمش، صحیح بود، ولی بخاطر عجله در قضاوت، استغفار کرد.
✅ حواسمان باشد تا در مشاجرات، قبل از شنیدن سخن هر دو طرف، حکم صادر نکنیم!
#سبک_زندگی_قرآنی
@zeyafat_zohor
"أنا القلیلُ الذی کثرته"
همه جا
به چشمِ دیگران
رویِ خوبم را نشان دادی ُ
بزرگم کردی ...
اگرچه کَم بودم ُ
سراپا گناه!💙
#ابوحمزهثمالی
یا صاحب الزمان ادرکنی:
#جرعهای_از_معرفت
💠آیت الله خوشوقت
♨️از کجا بدانیم که خداوند توبه ما را پذیرفته است؟
🔸یک علامت خیلی واضح و روشن دارد؛ هر وقت بعد از توبه دیدی که گناه نمیکنی، توبهات قبول است؛ اما اگر گناه میکنی، اصلاً توبه نکردهای.
پس یک علامت روشن و قطعی دارد. توبه کردهای که چه کنی؟ گناه نکنی، پس وقتی دوباره گناه میکنی، معلوم است توبه نکردهای؛ لذا قبول هم نیست.
اما اگر ترک گناه را بعد از توبه ادامه دادی، علامت این است که توبهات قبول است و گناهان گذشته را هم خدای متعال محو کرده و بخشیده است.
🔸هر کس خودش میتواند محاسبه کند و ببیند اگر باز هم گناه میکند، توبه نکرده است. اگر گناه نمیکند، مسئله را جدی گرفته و توبه کرده است. خدای متعال در قرآن کریم اعلام کرده است: من دو طایفه را دوست دارم؛ یکی کسانی که اهل تقوا هستند: «فَإِن اللهَ یُحِب الْمُتقینَ» خدا آدمهایی را که گوش به حرف خدا میدهند، دوست دارد، دوم: «إِن اللهَ یُحِب التوابینَ» خدا کسانی را که هر بار گناه میکنند توبه میکنند، دوست دارد، برای این که گناهکاران بهسوی خدا بیایند و کمتر گناه کنند.
┛@zeyafat_zohor
یا صاحب الزمان ادرکنی:
#نماز_شب
♨️در سَحَر چه بخواهیم⁉️
🔸 در باب «درخواست» که چه باشد، زبان روایات عمومی است و هر خواسته ای را شامل میشود. یعنی انسان در سَحَر میتواند هر چیزی را از خداوند بخواهد.
امّا در آیات و روایات، درخواست مربوط به درخواستِ #مغفرت_کردن از خداوند است.
🔅 «وَ بِالْأَسْحارِ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ»؛ حتی فرزندان یعقوب هم از پدر طلب غفران کردند و او در جواب آنها گفت: «سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَکُمْ رَبِّی».
🔸 این زمان، یعنی سحر، بر روی استغفاری که عبد میکند و پوزش هایی که از ربّش میطلبد، تأثیر فراوان دارد و در حقیقت اثرش روی آن بیشتر است.
📚 برگرفته از درس اخلاق آیتالله مجتبی تهرانی@zeyafat_zohor
اللهم عجل لولیک الفرج.:
▪️مولای من!
با آمدنت آبادِ آباد میشود
نه فقط بقیع،
که دلهای خراب ما هم...💔
🏴هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمّه بقیع بر حضرت صاحب الزمان و تمام شیعیان تسلیت باد.
#تخریب_بقیع
#گرافیک_مهدوی
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
زیارتنامه_ائمه_بقیع_علیهم السلام
🔸السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَئِمَّةَ الْهُدىٰ ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ التَّقْوىٰ ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَيُّهَا الْحُجَجُ عَلىٰ أَهْلِ الدُّنْيا ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَيُّهَا الْقُوَّامُ فِي الْبَرِيَّةِ بِالْقِسْطِ ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الصَّفْوَةِ ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ آلَ رَسُولِ اللّٰهِ ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ النَّجْوىٰ ، أَشْهَدُ أَنَّكُمْ قَدْ بَلَّغْتُمْ وَنَصَحْتُمْ وَصَبَرْتُمْ فِي ذاتِ اللّٰهِ وَكُذِّبْتُمْ وَأُسِيءَ إِلَيْكُمْ فَغَفَرْتُمْ ، وَأَشْهَدُ أَنَّكُمُ الْأَئِمَّةُ الرَّاشِدُونَ الْمُهْتَدُونَ ، وَأَنَّ طاعَتَكُمْ مَفْرُوضَةٌ ، وَأَنَّ قَوْلَكُمُ الصِّدْقُ ، وَأَنَّكُمْ دَعَوْتُمْ فَلَمْ تُجَابُوا ، وَأَمَرْتُمْ فَلَمْ تُطَاعُوا ، وَأَنَّكُمْ دَعَائِمُ الدِّينِ وَأَرْكَانُ الْأَرْضِ؛ لَمْ تَزالُوا بِعَيْنِ اللّٰهِ يَنْسَخُكُمْ مِنْ أَصْلابِ كُلِّ مُطَهَّرٍ ، وَيَنْقُلُكُمْ مِنْ أَرْحامِ الْمُطَهَّراتِ ، لَمْ تُدَنِّسْكُمُ الْجاهِلِيَّةُ الْجَهْلاءُ ، وَلَمْ تَشْرَكْ فِيكُمْ فِتَنُ الْأَهْوَاءِ ، طِبْتُمْ وَطَابَ مَنْبَتُكُمْ ، مَنَّ بِكُمْ عَلَيْنا دَيَّانُ الدِّينِ فَجَعَلَكُمْ فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللّٰهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ ، وَجَعَلَ صَلاتَنا عَلَيْكُمْ رَحْمَةً لَنا وَكَفَّارَةً لِذُنُوبِنا إِذِ اخْتارَكُمُ اللّٰهُ لَنا وَطَيَّبَ خَلْقَنا بِمَا مَنَّ عَلَيْنا مِنْ وِلايَتِكُمْ وَكُنَّا عِنْدَهُ مُسَمِّينَ بِعِلْمِكُمْ ، مُعْتَرِفِينَ بِتَصْدِيقِنا إِيَّاكُمْ ، وَهٰذَا مَقامُ مَنْ أَسْرَفَ وَأَخْطَأَ وَاسْتَكانَ وَأَقَرَّ بِمَا جَنىٰ وَرَجَا بِمَقامِهِ الْخَلاصَ وَأَنْ يَسْتَنْقِذَهُ بِكُمْ مُسْتَنْقِذُ الْهَلْكىٰ مِنَ الرَّدىٰ ، فَكُونُوا لِي شُفَعاءَ فَقَدْ وَفَدْتُ إِلَيْكُمْ إِذْ رَغِبَ عَنْكُمْ أَهْلُ الدُّنْيا وَاتَّخَذُوا آياتِ اللّٰهِ هُزُواً وَاسْتَكْبَرُوا عَنْها؛ يَا مَنْ هُوَ قائِمٌ لَايَسْهُو ، وَدائِمٌ لَايَلْهُو ، وَمُحِيطٌ بِكُلِّ شَيْءٍ ، لَكَ الْمَنُّ بِمَا وَفَّقْتَنِي ، وَعَرَّفْتَنِي بِما أَقَمْتَنِي عَلَيْهِ إِذْ صَدَّ عَنْهُ عِبادُكَ وَجَهِلُوا مَعْرِفَتَهُ ، وَاسْتَخَفُّوا بِحَقِّهِ ، وَمَالُوا إِلىٰ سِواهُ ، فَكانَتِ الْمِنَّةُ مِنْكَ عَلَيَّ مَعَ أَقْوامٍ خَصَصْتَهُمْ بِمَا خَصَصْتَنِي بِهِ ، فَلَكَ الْحَمدُ إِذْ كُنْتُ عِنْدَكَ فِي مَقامِي هٰذَا مَذْكُوراً مَكْتُوباً فَلا تَحْرِمْنِي ما رَجَوْتُ ، وَلَا تُخَيِّبْنِي فِيما دَعَوْتُ ، بِحُرْمَةِ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِينَ ، وَصَلَّى اللّٰهُ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ.
سلام حضرت زندگی ، مهدی جان
عمریست با عطر ملیح یاد شما در هوای بغض آلود خیالمان زنده ایم...
ما ... عمریست روز خوب آمدنتان را در آسمان قلبمان مدام ترسیم می کنیم ...
عمریست جان های پردرد و بیقرارمان را با انتظار سبز ظهورتان آرام می کنیم ...
ای کاش این چشم براهیِ اشکبار ، بیش از این به درازا نکشد ...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
یا صاحب الزمان ادرکنی:
🔹هرشب دو رکعت نماز استغاثه به حضرت صاحب الزمان روحی له الفدا
#دعای_استغاثه به حضرت قائم "عجل الله فرجه"(درمفاتیح)
14مرتبه#اللهمعجللولیکالفرج بحق زینب سلام الله
🔵مهربانی امام زمان به استغاثه کنندگان
💠حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
چقدر حضرت (امام زمان) مهربان است به کسانی که اسمش را میبرند و صدایش میزنند و از او استغاثه میکنند؛ از پدر و مادر هم به آنها مهربانتر است.
📚 در محضر بهجت، ج۲، ص۳۶۶