eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
400 دنبال‌کننده
256 عکس
159 ویدیو
11 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻در تمنای امروز: ✍شاید از خود بپرسیم: در آستانه شب های قدر ؛ این حرف ها و بحث ها به چه کارمی آید ؟ اما گویی در شب های قدر است که باید خود را بدانیم تا یادمان باشد که کیستیم و از عهده چه کاری می توانیم ‌برآییم؟ اگر شب قدر ، شب تقدیر است و شب اندازه زدن ها ، پس چه خوب که بدانیم‌ اندازه زن تاریخ چه قدر است؟ و مگر جز در وادی است که می توانیم به درک قدر و اندازه زن امروز نائل شویم؟ می توان به وسعت بی نهایت خودمان واقف شویم و در گرفتاری مکر لیل و نهار روزگار ،غافل نگردیم . شاید کار مهم ما پس از شنیدن این بیانات زیبا، درنگی باشد برای نوشیدن جرعه جرعه . وچه مجالی برای بهتر از است تا باهم دیگر بیندیشیم که: 🔹️ های_کور جامعه امروز چیست؟ 🔹️و چه حضوری ، زن امروز را در بازکردن گره های کور تاریخ توانمند خواهد کرد؟ آن گاه می توانیم در محضر نماز و قرآن و دعا با همین درک از قدر واندازه خود حاضرشویم و این گونه هم زبان با هم ،نماز بخوانیم: 🔹️اهدناالصراط المستقیم خدایا مرا به راهی هدایت فرما که زنِ قابلِ این تاریخ در گره گشایی باشم. 🔹️و قرآن می خوانیم : ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قره اعین واجعلنا للمتقین اماما(۷۴فرقان) 🔹️و می خوانیم : ...یا دلیلی عند حیرتی... ...و یا من الیه یلجا المتحیرون... خدایا در حیرت و نمی دانم ها ، دلیلم باش . و ای آن که متحیران عالم به او پناه می برند. حکایت مادری و ها؛ حکایت مادری و ها؛ و حکایت مادری و ها. آری مادری با حیرت و نمی دانم ها ، ولی با یقینش به کسی پناه می برد که می تواند در پناهش سکنی گزیند، خانه ای بَنا کند تا همه، اهل آن بیت شوند، این خانه است برای اهل آن، ، با جانی آزاد از تعلق ها ،همه را متعلق به این خانه می کند، آن گونه که همه آرام وقرار می گیرند ، اهل سکونت می شوند ، و نه چون مسافران وگردشگران ... @ziafat_andishe
🔰متنی که تقدیم‌میشه ، به قلم یکی از بانوان همراهمون هست ، و برداشتی از مطلب اخیر با عنوان: 🔻 در تمنای قدر زن امروز ⤵️⤵️⤵️
به نام خدا خدایی که زن را آفرید تا خدایی کند قرار شد خانه،بیت باشد و بیت سنگر شهادت باشد. و گفت عزیزی که بر سر سفره قرآن بود راهی جز این نیست . تو ماندی و سنگری تکه پاره اما خودت میان تکه پاره هایت یکی بودی این یعنی همه چیز بود. خیلی قرآن بلد نبودی شاید همان چوپان موسی بودی و با خدای خودت روزگار میگذراندی.... سوره مجادله را خواندی شنید خدا نجواهای آن زن را .... حالا میدانی در سنگر شهادتت فقط،یک نفر را میتوانی صدا بزنی خدای فاطمه سلام الله علیها را و به وسعت دنیا دنیا عمق قلب نداشته ات در دلت یابن الحسن را صدا میزنی هنوز هم نیازمند دعایی دعای عزیزان حضرت فاطمه سلام الله علیها که بر سر سفره قرآن نشسته اند یا زهرا بی بی جان ... .... .... .... ✅ @ziafat_andis
پاسخ ارسالی از شما بزرگواران در پاسخ به سوال مطرح شده: ⤵️⤵️⤵️⤵️
💕💕💕💕 مادری و وسعت آن را؛ چگونه می بینیم؟؟ در انتظار پاسخ های راهگشای شما به همدیگر ⤵️⤵️⤵️ ✍@Beshnoazzan
داشتم فکر می کردم، شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح، می توانست در آخر هر کدام از اعمال، بابی باز کند با عبارت «و اما مادران...» اجر هر عمل را که می‌گوید، دستور هرکدام را که توضیح می‌دهد، زیرش بنویسد: اما برای ، این چنین است که .... 👌مثلاً همین شب قدر! سخنی هست دربارهٔ زنی که سجاده‌اش را پهن می‌کند و قرآن و مفاتیحش را می‌گذارد گوشه‌اش و بعد شروع می‌کند مدام می‌رود به آشپزخانه؛ چای می‌گذارد، میوه تکه می‌کند، سقا می‌شود،... و اشک‌هایش، با زمزمه‌ی جوشن، می‌چکد پای گاز، وقت چشیدن نمکِ سحری و نهار فردای بچه‌ها؟ گفتیم اشک و گریه اصلاً چه می‌گویید دربارهٔ زنی که تا شانه‌اش تکان می‌خورد و می‌خواهد کمی اشک بریزد، کودکش سرش را خم می‌کند زیر چادرش و ملتمسانه می‌گوید «گریه نکن 😯😢»؟ بگویید اجر این خنده‌های اجباری تلخ و شیرین چند؟ زنی که عادت ندارد تنها، جامهٔ نور بپوشد و بچه‌هایش را یکی یکی می‌برد غسل شب قدر بدهد، تا طهارتِ مضاعف شود برایشان تا سال بعد، و از خستگی این غسل‌ها، خوابش بگیرد و کمی چرت بزند، بهره‌ای از این لحظات ناب از دست رفتهٔ لیلة القدر، دارد؟ نمی‌دانم........ فقط.... اگر این دقت هاواعمال سادهٔ این مادرهانبود و شب های قدر، به جای خواباندن کودکان‌شان و نشستنِ فارغ بال تا خود سحر بر سر سجاده آنان را با پاشیدن آب به صورتشان و هزار وعده و سرگرمی بیدار نگاه نمی‌داشتند، به گمانم نه شیخ مفیدی در این دنیا یافت می‌شد، نه شیخ صدوقی، نه سیدرضی، نه طباطبائی، نه امینی نه...! راستش… فکر می‌کنم سهم قابل توجهی از ثواب تمام اعمالی که ما عاملین به مفاتیح‌الجنان، تا خودِ صبحِ قیامت، انجام می‌دهیم، ثواب تمام جوشن‌ها، کمیل‌ها، نمازها، توسل‌ها، زیارت‌ها،صاف می‌رسد به مادرانمان! ✍ هجرت،دکتر موحد ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻در تمنای : ✍اخرین شب قدر است ، وهمه از جایگاه مباحثات علمی و تفکر در این شب ها آگاهیم. امشب اگر بخواهیم در تمنای قدر زن تاریخ، جوشن بخوانیم حتما به این فرازها که می رسیم ، جرعه جرعه می نوشیم: یا من فی البر و البحر سبیله(۴۳) ای خدایی که در خشکی و دریا به سویش هست. یا من فی کل شئ دلائله(۵۹) در هرچیزی میتوان اورا دید.. یا هادی من استهداه(۶۱ نشان می دهد به هر طالب راهی یا من سبیله واضح للمنیبین(۷۶) برای اهل انابه روشن است. در شرایطی که روح عالم تکنیک بر جامعه حاکم شده،و عقل بشر نیز شده و همه چیز را می داند ، زن و مرد خوب دریافته اند که این عقل در امروزی قوی است اما نیست، فلذا فقط به دنیای بشر می اندیشد. اما زن امروز یقین دارد که راه هایی که دائما به آن دعوت می شد ، از آغاز بودند و راه اصلی نیز دشوار ودشوارتر می شود و شاید اکنون در عصر حاکمیت هوش مصنوعی به تدریج بسته شده است ، آن گونه که می توان در ضرورت وجود زن نیز تردید داشت!!!! باید بپذیریم که در این وضع آن که نشانه های خطر را بهتر می بیند ، و نگهبانِ نه تنها خود، بلکه همه‌ی تاربخ می باشد کسی جز زن نیست. 🔻اما چه باید کرد آن‌گاه که زن امروز نیز برای خروج از چاله در ماندگی ها ، به چاه نومیدی و بی پناهی و بی اعتقادی افتاده است؟ همان است که به روی اهل گشوده است، و زنانِ لیله القدری ،هرگز تسلیم راه های بی راهه نمی شوند. و فقط روح مادری می تواند زن امروز را اهل کند ، همتی که با امید و انتظار راهگشاست و باریکه راه را می گشاید. در عالم مادری می توان در انتظار عالَمی دیگر به سر برد، گرچه اکنون راه پوشیده باشد. اما خوب می داند: ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا.. او می داند که فقط در : _سخت که مادریش هست، بر پا کردن خانه ممکن می شود. در این مراقبت سخت است که او به آسمان امیدوار است و خود نیز با دوست به سر می برد، در این خانه کم کم زبان اهل خانه باز می شود و دشواری شنیدن سخن یکدیگر آسان می شود. در همین مراقبت سخت است که او به دل خوش نیست و دائما در نگهبانی از حریم خانه و خانمان است تا مبادا ویران گردد که با ویرانیش همه چیز به خطر می افتد. خانه ای که در و دیوارش انعکاس روح و زن خانه است. در این خانه راه دشوار هم رفتنی است، چراکه قوّتِ پایِ اهلِ خانه از در طی راه دشوار، روزافزون است. و شب قدر اغتنام فرصت درطلب وسعت بی نهایت ماست. ✅@ziafat_andishe
❤️ چشم انتظار شهادت ✏️ رهبر انقلاب: سردار زاهدی از دهه شصت در میدان‌های خطر و مجاهدت، شهادت بود. ۱۴۰۳/۱/۱۴ و مگر می توان جز در پناه عزم و امید به وعده های الهی صبوری کرد و کشید ؟ در روزگاری که مردمان دل بسته چیزهایی شده اند که مدام‌در حال ( (شهر ،خانه و...) و به سرعت همه چیز متحول می شود ،آن گونه که غالب گشته و همه با چشم اکنون بین به گذشته وآینده نگاه می کنند ، در این حال فقط است که چشم ها را از نزدیک بینی می رهاند و به راهی دعوت می کند که انتهایی ندارد. 🔹️افق تفکر با و امن وآسایشِ موقت توام نیست و کسانی که راهی این راه می شوند می خرند تا راه آینده باز بماند و نیز در همین افق پیدا می شود‌. فکر کردن یعنی سلوک کردن و در راه بودن ، راهی که هرکس باید خودش عازم ان شود؛ راهی که مقصدش از پیش ، معلوم نیست و بی انتهاست، و در این راه بی انتها شهادت را می توان درک کرد. درست مثل که در یک مسیر صعب و دشوار، برای اولین بار راه را گشود و پیش رفت. و اکنون حاج قاسم را می توان هر لحظه نظاره کرد... @ziafat_andishe 💻 Farsi.Khamenei.ir
hesamoddin.seraj.roya(128).mp3
7.44M
شهادت: نگارم در زد، نگارم در زد خداوندا یاری کن، دلم می لرزد من این را، به عمری که خواهم با او ، گویم بیا ای ساقی،به من ده جامی که جانم در رقص آرد، شراب باقی چه ها می بینم ، خیال است آیا ؟ چه می نوشم ، این است آیا ؟ عیان یا رویا ؟ چه حالست آیا ؟ بیا ای ساقی،به من ده جامی که جانم در رقص آرد، شراب باقی به دریا گفتم، شبی به دریا گفتم، شبی راز دل خروشید از غم؛ سرزد به نگارا یک دم ، از این موج غم ، نبودم به دریا گفتم، شبی راز دل به دریا گفتم، شبی راز دل خروشید از غم سر زد به سنگ ساحل نگارا یک دم ، از این موج غم ، نبودم غافل چه ها می بینم ؟ ، خیال است آیا ؟ چه ها می بینم ؟ ، خیال است آیا ؟ چه می نوشم،این است آیا ؟ عیان یا رویا عیان یا رویا چه حالست آیا ؟ چه حالست آیا ؟ بیا ای ساقی، به من ده جامی که جانم در رقص آرد، شراب باقی که جانم در رقص آرد، شراب باقی ✍واگر شهادت چشم انتظاری است؛ واگر شهادت راهی است که باید درآن طالب باشی؛ و اگرشهادت همان است که باید او را بجویی؛ آری یک عمر،در طلبش بی قرار باشی؛ و راز دل را که سنگین است،آن قدر که دریا ازشنیدنش بی قرارمی شود و سر به سنگ می زند،بایدمراقبش باشی: ؛ که غفلت زدگی و امن وآسایش را پس می زند، پس من وتو نیزبه عنوان ،در همین خود ، عازمیم. عازم راهی که که درآن غفلت و امن و آسایش نیست. و مگر شهادت راهی جز همین مراقبت سخت دارد؟ ما به دنبال حاج قاسمیم. @ziafat_andishe
🔰ضیافت قرآن. 🔻حضور در ؛ پیامبران فقط قواعد نیاورده‌اند بلکه عالَم و آدم را تغییر داده و تربیت کرده‌اند. پیامبران شکنند و نه فقط بت‌های بیرون بلکه را هم می‌شکنند و در پای دوست می‌ریزند و تمام راه عبودیت را طی می‌کنند تا به مقام امامت و ولایت می‌رسند. چون به بت شکنی اشاره شد از آزمایش حضرت خلیل الله یاد کنیم و ببینیم او چه راهی را پیمود تا به مقام امامت رسید و با یکی شد؟ او مراتب توحید را پیمود و آزمون عشق را گذراند. وقتی به او فرمان رسید که فرزندِ به خونِ دل پرورده را قربانی کند ،تردید و درنگ نکرد.او همه بت‌ها را شکست و از هر آزاد شد و یکسره به دوست پیوست. اما این آزمایش شوخی نبود آزمایش تاریخ امامت و ولایت بود و پس از آزمایش ،حضرت ابراهیم علیه السلام هم فرزند را بازیافت و هم میزان و ملاک علایق و قواعد و احکام شد. مگویید که واقعه قربانی کردن فرزند در پیری و در اواخر عمر حضرت خلیل الرحمان بوده و امامت او ربطی به این واقعه ندارد . قرآن کتاب تاریخ نیست و این آزمایش هم در وقتی از اوقات تقویم رسمی اتفاق نیفتاده ، زمان و تاریخ با آن معین شده ابراهیم با این قربانی خلیل الله شده است و به طور کلی با این قبیل آزمایش‌ها و آزمون‌ها تاسیس می‌شود. ✍دکتر داوری اردکانی ✅@ziafat_andishe
و مگر می توان از آزمایش ابراهیم گفت و از یاد نکرد آن گاه که به روایت قرآن: رَبَّنَا إِنِّي أَسْكَنْتُ مِنْ ذُرِّيَّتِي بِوَادٍ غَيْرِ ذِي زَرْعٍ عِنْدَ بَيْتِكَ الْمُحَرَّمِ رَبَّنَا لِيُقِيمُوا الصَّلَاةَ فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النَّاسِ تَهْوِي إِلَيْهِمْ وَارْزُقْهُمْ مِنَ الثَّمَرَاتِ لَعَلَّهُمْ يَشْكُرُونَ (۳۷ ابراهیم ) و چگونه هاجر و ابراهیم نقطه عطف تاریخ می شوند و تاریخ و زمان با این رفتار این مادر وپدر معین می گردد، آن گونه که اکنون حج ما ملقب به "ابراهیم" است؟ سعیِ صفا و مروه‌ی حجِّ اکنون، مگر چیزی جز همان دویدن های هاجر و اسماعیل در بیابان مجاور بیت الله است ؟ وچه پاسداشتی خداوند از این سعی مادرانه داشته آن گاه که تا ابد هر حجی همین سعی هاجر گونه است. ✅@ziafat_andishe
بیانات مقام معظم رهبری در جلسه دیروز، با اشاره به مسئله حجاب : که اکنون تبدیل به یک شده است، پیش از این وجود نداشت و افرادی با برنامه‌ریزی و نقشه کشیدن، آن را به مسئله‌ای تحمیلی تبدیل کردند. @ziafat_andishe
امروز در گلستان شهدای اصفهان ، هنگام‌ تدفین شهید زاهدی این صدا را همه شنیدند: صدایی که پیش از پوشاندن لحد، مستحب است دست راست را به شانه میّت بزنند و او را حرکت دهند و سه مرتبه بگویند: اِسْمَعْ اِفْهَمْ، یا محمّدرضا بْنَ محمّد وسپس او را به عقاید حقّه تلقین نمایند: هَلْ اَنْتَ عَلَى الْعَهْدِ الَّذى فارَقْتَنا عَلَیْهِ مِنْ شَهادَةِ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ آیا تو بر آن که از ما جدا شدى هستى که عبارت بود از گواهى دادن به این که نیست معبودى جز خداى یگانه اى؟ و شاید فقط در لحظه حضور در مشهد شهید ، بشود از خود پرسید: که اگر ما که اکنون از آن سوال می شویم ، ماندن بر توحیدِ عهدِ الست بربکم بوده ، 🔹️اکنون ما چه خدایی را می پرستیم؟ و بهتر بگوییم: 🔹️مگر می توان در عصر پوچی و بی اعتقادی بشر (که حتی با سست اعتقادی متفاوت است) که همه‌چیز دائما در تغییر است، توحید را پذیرفت و به غیب ایمان داشت؟ به راستی ما امروز بر سر کدام‌ عهدیم تا بتوان‌ برای آن پاسخی تدارک کنیم؟ در اندیشه همین سوال و پاسخش گویی خدا آیتی را در مقابل چشمانمان نازل کرد: 👇👇👇 ✅@ziafat_andishe
زنی در حال راندن یک ویلچر ، و سوارِ ویلچر پیرمردی از سادات، پای چپش از زانو قطع، و خانمی که در شلوغی جمعیتِ مردم بدرقه کننده شهید زاهدی ، دنبال جایی مناسب برای راحتی همسر پیرش می گشت. با اشاره دست ، در کنار یک تابلو آمد و آرام‌گرفت. صندلی خود را از روی پای پیرمرد برداشت و او نیز کنار ویلچر نشست. واکنون دیگر پاسخ این سوال که: از کدام عهد پرسش می شود ؟ نازل شده است. این زن چه عهدی را به عهده گرفته که در حال روزه ، همسر پیرمردش که روزی مجاهد و هم سنگر شهدا بوده ، را برای بدرقه یار هم سنگرش با ویلچر می آورد؟ فقط کسی که سختی راندن ویلچر را چشیده می تواند به بزرگی این زن شهادت بدهد. و چه تجدید عهد زیبایی؛ آن گاه که او پیرمرد جانبازی که پایش قطع شده را به بدرقه یار دیرینه اش می آورد. این زن همان معلم ثانی است که را نیز راه نشان داده است. حقیقتا این زن راهگشای تاریخ ماست، و تقدیر تاریخ با این زنان احسن التقدیر خواهد بود. ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۹‌فروردین سالروز شهادت بنت الهدی صدر: خواهران من! دختران من! بانوان کشور اسلامی! بدانید، در هر زمانی، در هر محیط کوچکی و در هر خانواده‌ای که زنی با این تربیت توانست رشد کند، همان عظمت را پیدا کرد. مخصوصِ صدر اسلام نبود؛ حتّی در دوران اختناق، حتّی در دوران حاکمیت کفر هم این ممکن است. اگر خانواده‌ای توانستند دختر خودشان را درست تربیت کنند، این دختر یک انسان بزرگ شد. ما در ایران هم داشتیم، در زمان خودمان هم داشتیم، در خارج از ایران هم داشتیم. در همین زمان ما، یک زن جوانِ شجاعِ عالمِ متفکّرِ هنرمندی به نام خانم «» - خواهر شهید صدر - توانست تاریخی را تحت تأثیر خود قرار دهد، توانست در عراقِ مظلوم نقش ایفا کند؛ البته به شهادت هم رسید. عظمت زنی مثل بنت‌الهدی، از هیچیک از مردان شجاع و بزرگ کمتر نیست. حرکت او، حرکتی زنانه بود؛ حرکت آن مردان، حرکتی مردانه است؛ اما هر دو حرکت، حرکت تکاملی و حاکی از عظمت شخصیت و درخشش جوهر و ذات انسان است. این‌گونه زنهایی را باید تربیت کرد و پرورش داد.   در جامعه خودمان هم از این قبیل زنان زیاد داشتیم... ؛ این زنانی که توانستند شهیدانی را پرورش دهند؛ این زنانی که توانستند شوهران یا فرزندان خود را به صورت انسانهای فداکاری درآورند که بروند و از کشور و انقلاب دفاع کنند؛ از هستی ملت و از آبروی ملت دفاع کنند. اینها زنان بزرگی هستند. این زنان بودند که توانستند این کار بزرگ را بکنند، و من موارد متعدّدی را شاهد بود. (۱۳۷۶/۷/۳۰) ✅@ziafat_andishe
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📜 تصویری از حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی برای دیدار رمضانی دانشجویان 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📜 حدیث نصب شده در محل سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان. ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ 🔹️پيامبر صل الله علیه و آله وسلم: اَلْعِلمُ إمامُ الْعَمَلِ وَالْعَمَلُ تابِعُه 🔹️دانش پیشوای عمل و عمل پیرو آن است. - الأمالى، طوسى- 💻 Farsi.Khamenei.ir
در ایام مبارزه و شهادت واسارت اهل غزه ،شاید تا به حال این سوال را از خود پرسیده باشیم‌که: چرا اشغال فلسطین‌این قدر طولانی شده و چگونه این همه سال آن ها به غصب وطن خود راضی شده اند ؟ پاسخ این سوال را از شهید آوینی در سالروز شهادتشان می شنویم: 👇👇👇👇 ✅@ziafat_andishe
🗓۲۰ فروردین ، سالروز شهادت سید مرتضی آوینی: 📚انقلاب سنگ از کتاب نسیم‌ حیات: ،انقلاب جوانان است و درست از هنگامی آغاز شد که همه طرق سیاسی با شکست مواجه شده بودند و انقلاب اسلامی ایران نیز راه حقیقی ملت‌ها را برای مبارزه نشان داده بود . عوامل بسیاری لازم بود تا آنکه مردم علی رغم سفارش‌های عقل سیاسی متعارف به پیروزی این شیوه مبارزه بیاورند ،اگر انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی نرسیده بود از یک سو قدرت اسلام در بسیج اراده مردمان و ایجاد انقلاب همچنان ناشناخته می‌ماند و از طرف دیگر مسلمانان بر حقیقت پیروزی خون بر شمشیر علم حاصل نمی‌کردند و هرگز امکان نمی‌دادند که بتوان با نیز بر دشمنان سراپا مسلح اسلام یافت. انقلاب اسلامی ایران نشان داد آنچه مهم است است و ؛ هرچند دست‌های مبارزان نه با سلاح که با و و پر شود. اگر محرومان جهان بخواهند در انتظار پر شدن دست‌هایشان بمانند هیچ انقلابی شکل نخواهد گرفت. @ziafat_andishe
پایان خوش مقاومت : 📚انقلاب سنگ از : اسرائیلیان به حاکمیت چند روزه خویش بر فلسطین و این حرم مقدس غره نشوند .بیت المقدس را در پیش خواهد داشت و از پس آن به آرامشی طولانی دست خواهد یافت. در جنگی که میان مسلمانان با اشغالگران کنونی فلسطین روی خواهد داد معنا خواهد شد. بیت المقدس معراج پیامبر اسلام و ماست؛ چگونه می‌توانیم که آن را به دشمن واگذاریم و چشم از غیرت دینی خویش بپوشانیم. بیت المقدس آماده باش! سپاه محمد خواهد آمد. ان شاءالله. 🤲🤲🤲 ✅@ziafat_andishe
: انتفاضه یک قیام خانوادگی است و در ثبات و استمرار آن و همانقدر نقش دارند که مردان و جوانان فلسطینی . 📚نسیم حیات شهید آوینی ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می خوانیم؛ اما قرآنی که قلب رمضانی ، شان نزولش را اکنون می یابد؛ این قرآن زنده است و راه نشان می دهد: تلاوت آیات ۲۴۹ تا ۲۵۱ سوره بقره را باید اکنون خواند ؛ با شان نزولی که تاریخی است: همه قرائن و شواهد حکایت از آن دارند که ملت فلسطین همانطور که مثالی #جالوت به آن اشاره دارد راه مبارزه را یافته‌اند و علی رغم آنکه این شیوه مبارزه در برابر اسرائیلیان چندان شکوهمند جلوه نمی‌کند اما اگر آنها ورزند بر که این بار در صورت اسرائیل غاصب به جنگ طالوت و داوود که مظاهر تمثیلی فلسطین و فلسطینیان هستند آمده است، غلبه خواهند کرد . مسلماً فلسطینیان امروز نیز در برابر آزمایشی همچون آزمایش طالوت قرار دارند ،اما چه بسا که اما با ایمان، باذن الله بر سپاهی کثیر کنند؛ همان سان که قرآن وعده داده است. ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻؛ مظلوم یا آغازگر تاریخ ؟ ( قسمت اول) ... فذکرهم به ایام الله ان فی ذالک لایات لکل صبار شکور. 🔰سوره ابراهیم ایه ۵ ✍ اگر اکنون روزهای زندگی ما روزهای عادی و تکراریست ، اما روزی هست که روزهای دیگر در پی آن می‌آیند؛ همان روز حادثه و واقعه ؛ روزی که برای دیگر . یعنی بَنای جدیدی گذاشته می‌شود و به این صورت یک تاریخ پدید می‌آید تا دوباره در باشیم. انسان موجودی است، یعنی او شایسته وقت پیدا کردن با حق و حضور در ساحت حقیقت هر دورانیست. چیزی که حیوان و جماد و نبات ندارد، او احوالی دارد که با این احوال می‌تواند آغازگر افعال و اعمال آینده گردد و راهی را بگشاید ، چرا که وقت قرب خود را که غیر از زمان ضروریات اجتماعی یا زمان مکانیکی است می شناسد. آیا می شود به فلسطین و غزه پس از ایران و عراق و یمن و ... چشم دوخت آن گونه که ظهور حقیقت اسماء الهی را به تماشا نشینیم ؟ و می‌توان باور کرد: غزه اکنون به یک اعتبار، دیگر مظلوم تاریخ نیست ؟؟؟!!! و زن غزه اکنون نگهبان کدامین اسامی الهی است ؟ و یا کدام اسم خداوند، آن ها را نگه می دارد؟ اگر پیامبران الهی هر یک مظهر اسمی از اسمای الهی هستند؛ همان گونه که جامی در تبعیت از قول ابن عربی ،می گوید: درین نوبتگه صورت پرستی زند هر کس به نوبت کوس هستی را به هر دُوری ظهوریست ز اسمی بر جهان افتاده نوریست. اکنون زن غزه ، پیامبر این تاریخ ، کدام اسم‌الهی را مراقبت می کند تا امت اسلام راه رود؟؟؟ @ziafat_andishe