eitaa logo
مجله فرهنگی ضیاءالصالحین
4هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
4.9هزار ویدیو
134 فایل
«اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» هرکس از شما موقعیت ما را پرسید؛ بگوئید ما در موقعیت تنگه احد هستیم... تبلیغات 👇 @Admin_sardabir313 @adminziaossalehin14 #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
📗 کتاب معاشرت- باب"حق همسایه" 🌹🍀 عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سَعْدَانَ عَنْ أَبِي مَسْعُودٍ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : حُسْنُ اَلْجِوَارِ زِيَادَةٌ فِي اَلْأَعْمَارِ وَ عِمَارَةُ اَلدِّيَارِ . 🌹🌹🌹🌹🌸🌹🌹🌹🌹 ♻️ ترجمه: از ابى مسعود كه امام صادق(عليه السّلام)فرمود: خوش همسايگى عمرها را فزايد و خانمان‌ها را آباد سازد. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚الکافي ج ۲، ص ۶۶۷ 💠 @ziaossalehin
27.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ . 📺 🎉 🌹نصرت امیرالمومنین 🔗 ۱۴۰۱.۰۴.۱۹ 🎤 حجت ‌الاسلام . ✔️در فضای مجازی مبلغ غدیر باشیم
علامه : یکی از مسائلی که برای طلاب واجب مؤکد است، خدمت برای مسائل اخلاقی و تربیتی حوزه و جامعه است؛ امروز بزرگترین نیاز حوزه و جامعه اسلامی، نیاز به مربی اخلاق است. متأسفانه زمینه‌های فراوان فساد، نگران کننده است و در درجه اول، رفع نیاز حوزه در زمینه اخلاق و مربی اخلاق، و در درجه بعد، رفع نیاز جامعه، از امور واجب است. 🆔 @ziaossalehin
062_14001102_حجاب ورزشکاران.mp3
3.4M
🔷حضرت آیت الله : مسئولین مراقب باشند امیدواری متدینین به ناامیدی تبدیل نشود. 📆 شنبه: 1400/11/02
کتاب قانون‌های رنگی زندگی آشنایی با احکام برای کودکان.pdf
2.57M
👌 قانون های رنگی زندگی 💠آشنایی با احکام برای کودکان در قالب قصه
کتاب اسباب بازی (3).pdf
4.43M
📕کتاب اسباب بازی به صورتpdf ✍نویسنده استاد خیری مدرس کارگاه چهارشنبه
1_1089832626.pdf
6.28M
🎁پیک غدیر ویژه کودکان دبستانی 🎁 🎀کودک شما با در اختیار داشتن این پیک ، درفضایی شاد وکودکانه با خواندن شعر وداستان ، حل کردن جدول و مسابقه و... با امام علی علیه السلام وعید غدیر آشنا می گردد.🎀
کتاب شیوه های ارایه قصه های قرآن برای کودکان و نوجوانان.pdf
1.76M
📘کتاب "شیوه های ارایه قصه های قرآن برای کودکان ونوجوانان"🌸☝️☝️ 📌چرا قصه گویی کنیم؟ 💡چه هنگام ودر چه زمانی قصه بگوییم؟ 👤شرایط وویژگی های قصه گو چیست؟ 🚦شرایط بیان قصه های قرآنی کدامند؟ 🎯چگونه قصه های قرآنی را تعریف کنیم؟ و................................. ✅برای یافتن پاسخ این سوالات کتاب شیوه های ارایه قصه های قرآن برای کودکان ونوجوانان را مطالعه نمایید💎 ❤️ ویژه
nqshy_khwdkh_byngr_shkhsyt_drwny.pdf
5.61M
🔸تفسیر نقاشی کودک🔸 🔺در این فایل که خدمت شما پدر ومادر ها ومربیان گرامی کودکان تقدیم میگردد به بیان تفسیر نقاشی کودکان ذیل سه سر فصل مهم ذیل می پردازد: ▪️الف) تفسیر عناصر موجود در نقاشی کودکان (مثل: خانه، درخت، خورشیدو...)🔆 🔸ب)مفهوم شناسی رنگ در نقاشی کودکان💠 🔹ج)روانشناسی نقاشی کودک در سیر تکامل سنی♻️
روز پیمان.pdf
695.9K
🌞نام داستان: روز پیمان💚 ✔️داستانی از واقعه غدیر 🌴
Untitled2.pdf
494.2K
🦋معصوم شناسی 🦋 🔰 معصوم دوم مطالبی کوتاه و خواندنی در خصوص آشنایی با سیره و زندگی معصومین علیهم السلام با عنوان «معصوم شناسی » زندگی حضرت علی علیه السلام ✍نویسنده استاد خیری
کاردستی های قرآنی کم حجم.pdf
42.72M
✍پی دی آف کتاب کاربردی 👌کاردستی های 🔸نویسنده استاد خیری
1 - <unknown>.mp3
41.72M
آیا مزاج و تغذیه در تشکیل، تداوم خانواده و تربیت فرزندان موثر است؟ رادیو معارف
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺کاردستی ویژه عید غدیر
005.mp3
310.9K
👌اشعار کودکانه 🎤 عمواخوان
🏴منزلت فقیهان مدافع ولايت، در حدیث شریفی از امام هادی علیه السلام؟! امام هادی علیه السلام فرمودند: لَو لا مَن يَبقي بَعدَ غَيبَةِ قائِمِنا مِنَ العُلَماء ِالدّاعينَ اِلَيهِ و الدّالينَ عَلَيهِ و الذّابّينَ عَن دينِهِ بِحُجَجِ اللّهِ و المُنقِذينَ لِضُعَفاءِ عِبادِاللّهِ مِن شِباكِ اِبليسَ و مَرَدَتِهِ و مِن فِخاخِ النَّواصِبَ ، لَما بَقِيَ أحَدٌ اِلّا ارتَدَّ عَن دينِ اللّهِ ، ولكِنَّهُم الّذينَ يُمسِكونَ اَزِمَّةَ قُلوبِ ضُعفاءِ الشّيعَةِ كَما يُمسِكُ صاحِبُ السَّفينَةِ سُكّانُها ؛ اولئِكَ هُمُ الاَفضَلونَ عِندَ اللّهِ عزّوجلّ. اگر پس از غیبت قائم ما نباشند عالماني که مردم را به طرف او خوانده و به سوی او راهنمایی کنند و با براهین الهی از دین او دفاع نمایند و بندگان ناتوان خدا را از دامهای شیطان و گردنکشان شیطانی، و از تله هایی که دشمنان ائمه علیهم السلام قرار میدهند، نجات دهند، کسی نمی ماند مگر آن که از دین خدا برمیگردد، ولی آنها هستند کسانی که زمام دلهای ضعیفان شیعه را به دست میگیرند همانطور که کشتیبان سکّان کشتی را ؛ آنها برترین نزد خدای عزوجل هستند. 📚بحارالانوار ۶/۲ 〰〰〰〰〰〰 🆔 @ziaossalehin
ما به آخر خط رسیده‌ایم! 🔻امشب به امریکایی‌ها می‌گویم: اگر به ما حقوقی را که حکومت (نه حزب الله) می‌خواهد، ندهید و اگر به شرکت‌ها اجازه ندهید بیایند [برای لبنان نفت] استخراج کنند، خدا می‌داند کار همه‌مان به کجا خواهد کشید. ما می‌زنیم زیر میز. کسی هست که می‌خواهند این ملت از گرسنگی بمیرد و چون لیره‌ی لبنان و حقوق‌ها دیگر ارزشی ندارد، همدیگر را در صف نانوایی و پمپ بنزین و به خاطر یک لقمه نان بدریم. کسی هست که می‌خواهد این کشور را نابود کند. خیر! امشب صراحتا می‌گویم: اگر گزینه این است که به لبنان کمک نشود، و موضوع نفت، راه طبیعی کمک به اوست و لبنان به سمت فروپاشی و گرسنگی و آشوب مردمی برود، جنگ بسیار شرافت‌مندانه‌تر است. تهدید به جنگ و حتی رفتن سراغ جنگ، بسیار شرافت‌مندانه‌تر و عزت‌مندانه‌تر است. مسیر اول هیچ افقی ندارد؛ مسیری که همه چیز را رها کنیم تا به فروپاشی و ویرانی و دریدن همدیگر از گرسنگی برسد. این هیچ افقی ندارد. اما جنگ، افق دارد. اگر تصمیم گرفتیم برویم سراغ جنگ، افق دارد. پیش از جنگ، شاید در آغاز جنگ، شاید در میانه‌اش، شاید در آخرش، ممکن است دشمن را به زانو در بیاورد و بتوانی شرط‌هایت را تحمیل کنی و صدها میلیارد دلار بیاوری و کشورت را نجات بدهی. کسی که در این جنگ کشته بشود شهید است، نه این که در یک دعوا در صف نانوایی و پمپ بنزین و دزدیدن موتور سیکلت و این‌ها کشته شود. پس بیایید در این باره با جدیت صحبت کنیم. می‌دانم امشب و فردا صداهای بسیاری بلند می‌شود اما امشب با صراحت تمام با شما سخن گفتم. امیدواریم موضع‌گیری ملی لبنان این‌گونه قدرتمند و اجماعی باشد. البته ما قطعا منتظر اجماع نیستیم. تجربه‌ی مقاومت می‌گوید اگر می‌خواستیم منتظر اجماع ملی بمانیم لبنان هنوز تحت اشغال اسرائیل بود و جنوب و بقاع غربی و راشیا و همه‌جا پر از شهرک‌های یهودی‌نشین بودند و اسرائیل لبنان را بلعیده بود. ما منتظر اجماع نمی‌مانیم و پشت حکومت را هم خالی نمی‌کنیم. نمی‌توان حکومت را در چنین پرونده‌ی دشواری تنها گذاشت. پس امشب به دشمن می‌گویم دچار محاسبات اشتباه نشوید. امریکایی‌ها و هولشتاین نیز لبنانی‌ها را مسخره نکنند و آن‌ها را نفریبند. لبنانی‌ها فریب نمی‌خورند. پیام پهپادها تنها یک آغاز کوچک از کارهایی است که ممکن است به آن‌ها دست بزنیم. اگر کار به سمت و سوهای منفی کشیده شود، فقط جلوی [چاه نفتی] کاریش را نمی‌گیریم. این روزها مصادف با جنگ [سی و سه روزه‌ی] جولای است. معادله‌ی جدید را بنویسید: کاریش، فراتر از کاریش و فراتر از فراتر از کاریش. بنده امروز به کمک برادران مسئول در مقاومت، جدولی آورده‌ام. ما همه‌ی حفاری‌ها، چاه‌ها و پایگاه‌هایی که در سواحل فلسطین هستند را به نام و با مختصات، پی‌گیری می‌کنیم و می‌دانیم کدام فعال است، کدام هنوز فعال نیست، کدام در حال حفاری است و…. پی‌گیر همه‌ی جزئیات هستیم و این‌جا آماده است. نمی‌گویم [چاه نفتی] کاریش و قانا، موضوع برای من بسیار بزرگ‌تر از این است. اگر می‌خواهید این معادله را مطرح کنید که لبنان نباید خودش را به وسیله‌ی حق طبیعی‌اش از گاز و نفت نجات دهد، پس هیچ کس نخواهد توانست نفت و گاز استخراج کند و هیچ کس نخواهد توانست نفت و گاز بفروشد. خب؟ به قول معروف، فهمیدید یا نه؟ (خنده) هر پیامدی که می‌خواهد داشته باشد. ملت لبنان، ما به آخر خط رسیده‌ایم. ما به آخر خط رسیده‌ایم. هر کس دیگری به شما وعده می‌دهد، بپرسید وعده‌اش چیست؟ به چه چیزی وعده می‌دهد؟ نجات‌بخش چه کسی است؟ چگونه می‌خواهد نجات را انجام دهد؟ یک ساعت برق حاضر نیستند به شما بدهند! همه‌اش فقط روی کاغذ است، امریکایی‌ها حاضر نیستند هیچ چیز از جیبشان بدهند. آن‌ها می‌خواهند این کشور فرو بپاشد و گرسنه باشد و تسلیم شود و از حقوقش دست بردارد و برده‌ی آن‌ها شود. این خبرها نیست. [می‌گویند] هر کس می‌خواهد برده شود، آزاد است ولی اگر بخواهد آزاد شود آزاد نیست! اصل این است که هر ملت، کشور، میهن و حکومتی حق حاکمیت، آزادی و استقلال داشته باشد و دارایی‌هایش را حفظ کند و ملتش را خوشبخت کند و آن را از نادانی، بی‌سوادی، بیماری و گرسنگی نجات دهد. خلاصه شرایط امروز این است. در روزهای آینده که جناب بایدن این‌جا در منطقه است و گفتند (من دقیق نمی‌دانم) که هولشتاین نیز همراهش است. خود همین گنتس جایی گفته است: ما خواستار جنگ نیستیم و حاضریم تا دوردست‌های مسیر صلح و مسیر سازش برویم؛ مثل موضوع مرزهای دریایی که با لبنان داریم و باید به سرعت درباره‌اش به توافق برسیم. بفرمایید. با آن‌ها صحبت کنید. وقت را هدر ندهید. نگذارید لبنانی‌ها را به تمسخر بگیرند و فریب دهند. نه می‌توانند ما را به تمسخر بگیرند و نه اجازه خواهیم داد کسی ما را بفریبد. © سید حسن نصرالله ۲۲ تیر ۱۴۰۱ 🆔 @ziaossalehin 🌐 www.ziaossalehin.ir
📗 کتاب معاشرت- باب"حق همسایه" عدة من اصحابنا عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ صَالِحِ بْنِ حَمْزَةَ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ عَبْدٍ صَالِحٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ: لَيْسَ حُسْنُ اَلْجِوَارِ كَفَّ اَلْأَذَى وَ لَكِنَّ حُسْنَ اَلْجِوَارِ صَبْرُكَ عَلَى اَلْأَذَى . 🌸🍀🌺☘🌷🍀🌸☘🌹 ♻️ ترجمه: حسن بن عبد اللّه،از امام كاظم عليه السّلام نقل مى‌كند كه: خوش‌همسايگى به اين نيست كه از آزار همسايه خوددارى كنى،بلكه بر آزار او نيز شكيبا باشى. 💠💠💠💠💠💠 📚الکافي ج ۲، ص ۶۶۷ 🆔 @ziaossalehin
جرعۀ وصال گزیده‌ای از خاطرات آشنایان و اطرافیان آیت‌الله بهجت (ره) بقال‌های نجف یک وقتی یک کسی جلوی همه از آیت‌الله بهجت رحمه‌الله پرسید: شما طی‌الارض دارید؟ ایشان چقدر ظریف جواب دادند. اگر بگویند نه خوب این دروغ است. دروغ بعضی جاها مجوز دارد، ولی هر جایی مجوز دروغ نیست. بگویند بله، باز یک محذوری پیش می‌آید. با زرنگی فرمودند: آن وقتی که ما نجف بودیم، بقال‌های نجف هم طی‌الارض داشتند. منبع: برگرفته از سایت ایشان ➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ziaossalehin
»»» آیه ی روز : لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَن يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لَا انفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ بقره-256 در قبول دین، اکراهی نیست. (زیرا) راه درست از راه انحرافی، روشن شده است. بنابر این، کسی که به طاغوت [= بت و شیطان، و هر موجود طغیانگر] کافر شود و به خدا ایمان آورد، به دستگیره محکمی چنگ زده است، که گسستن برای آن نیست. و خداوند، شنوا و داناست. ****** نکته ها: ایمان قلبى با اجبار حاصل نمى شود، بلكه با برهان، اخلاق و موعظه مى توان در دلها نفوذ كرد، ولى این به آن معنا نیست كه هر كس در عمل بتواند هر منكرى را انجام دهد و بگوید من آزادم و كسى حقّ ندارد مرا از راهى كه انتخاب كرده ام بازدارد. قوانین جزایى اسلام همچون تعزیرات، حدود، دیات و قصاص و واجباتى همچون نهى از منكر و جهاد، نشانه آن است كه حتّى اگر كسى قلباً اعتقادى ندارد، ولى حقّ ندارد براى جامعه یك فرد موذى باشد. اسلامى كه به كفّار مى گوید: «هاتوا برهانكم ان كنتم صادقین» [1] اگر در ادّعاى خود صادقید، برهان و دلیل ارائه كنید. چگونه ممكن است مردم را در پذیرش اسلام، اجبار نماید؟ جهاد در اسلام یا براى مبارزه با طاغوت ها و شكستن نظام هاى جبّارى است كه اجازه تفكّر را به ملّت ها نمى دهند و یا براى محو شرك و خرافه پرستى است كه در حقیقت یك بیمارى است و سكوت در برابر آن، ظلم به انسانیّت است. مطابق روایات، یكى از مصادیق تمسك به «عروة الوثقى» و ریسمان محكم الهى، اتصال با اولیاى خدا و اهل بیت علیهم السلام است. رسول اكرم صلى الله علیه وآله به حضرت على علیه السلام فرمودند: «انت العروة الوثقى». [2] ------------------------ 1) بقره، 111. 2) تفسیر برهان، ج 1، ص 141 . ➿➿➿➿➿➿➿ 🅿️ پیام ها: - دینى كه برهان و منطق دارد، نیازى به اكراه و اجبار ندارد. «لااكراه فى الدین» - تأثیر زور در اعمال و حركات است، نه در افكار و عقاید. «لااكراه فى الدین» - راه حقّ از باطل جدا شده، تا حجّت بر مردم تمام باشد. روشن شدن راه حقّ، با عقل، وحى ومعجزات است. «قد تبیّن الرشد من الغى» اسلام دین رشد است. - دین، مایه ى رشد انسانیّت است. «قد تبیّن الرشد من الغى» - اسلام با استكبار سازش ندارد. «یكفر بالطاغوت» - تا طاغوت ها محو نشوند، توحید جلوه نمى كند. اوّل كفر به طاغوت، بعد ایمان به خدا. «فمن یكفر بالطاغوت ویؤمن باللّه» - كفر به طاغوت و ایمان به خدا باید دائمى باشد. «یكفر، یؤمن» فعل مضارع نشانه ى تداوم است. - محكم بودن ریسمان الهى كافى نیست، محكم گرفتن هم شرط است. «فقد استمسك بالعروة...» - تكیه به طاغوت ها و هر آنچه غیر خدایى است، گسستنى و از بین رفتنى است. تنها رشته اى كه گسسته نمى گردد، ایمان به خداست. «لا انفصام لها» - ایمان به خدا و رابطه با اولیاى خدا ابدى است. «لاانفصام لها» ولى طاغوت ها در قیامت از پیروان خود تبّرى خواهند جست. - ایمان به خدا و كفر به طاغوت باید واقعى باشد، نه منافقانه. زیرا خداوند مى داند ومى شنود. «واللّه سمیع علیم» 💠💠💠💠💠💠💠 🆔 @ziaossalehin