eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
507 دنبال‌کننده
435 عکس
778 ویدیو
130 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 اخلاق تدریس (۲۲) 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔷🔹عالمانه سخن گفتن یکی از آفات خطرناک امر تدریس، ایراد سخنان غیرعالمانه است. حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: ✅«لا تَقُل ما لا تَعلمُ فَتَتَّهِمَ بِاخبارِکَ بما تَعلمُ» (آنچه را که نمی‌دانی نگو زیرا در غیر این صورت در بیان آنچه که می‌دانی نیز متهم می‌شوی) غرر الحکم ص477 ⁉️ بسیار اتفاق می‌افتد که پاسخ پرسش متربی را نمی‌دانیم، در این هنگام چه می‌کنیم؟ سعی بسیاری از افراد بر این است که نادانی و جهل خود را از نگاه‌های کنجکاو و گوش‌های منتظر مخاطبان مخفی کنند و شاید بهانۀ آن‌ها این باشد که اگر متربی بفهمد که مربی پاسخ را نمی‌داند، نسبت به بقیه معلومات او نیز تردید نموده و آن‌ها را نیز نمی‌پذیرد. اما مضمون فرمایش حضرت علی علیه‌السلام عکس آن است؛ یعنی اگر می‌خواهی متهم به جهل نشوی بگو: نمی‌دانم چرا که ممکن است بطلان پاسخ‌ها بیهوده تو آشکار شود و در این هنگام نسبت به بقیه سخنانت نیز متهم خواهی شد، یعنی به آنچه از آن می‌گریختی گرفتار خواهی گشت. در چنین مواردی، عاقلانه‌ترین رفتار آن است که بگوییم نمی‌دانم یا باید تحقیق کنم. که این سخن علاوه بر آن که نشانه حق‌مداری استاد است، همچنین نشانه تواضع علمی و صداقت او نیز بوده و چنین شخصی در نزد متعلمین بیشتر محبوب خواهد شد. حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی می‌فرمایند: ✅«مَن تَرَکَ قولَ لا ادری اصیبَت مَقاتِلُه» (هر که سخن نمی‌دانم را ترک نماید، عقل او صدمه دیده و از کار افتاده است) نهج‌لبلاغه ص 482 📚 گزیده‌ای از اخلاق تدریس (امیدواریان) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 009.mp3
زمان: حجم: 14.53M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه نهم: آرمان تشکیلات 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 010.mp3
زمان: حجم: 14.68M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه دهم: کمیت قابل وصول 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 011.mp3
زمان: حجم: 14.18M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه یازدهم: رکن دوم تشکیلات، رهبر 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 012.mp3
زمان: حجم: 12.96M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه دوازدهم: ویژگی های رهبر تشکیلات 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 013.mp3
زمان: حجم: 14.01M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه سیزدهم: رکن سوم، آدم 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 شناخت نوجوانی عوامل خطر در متربیان نوجوان 🔸🔸🔸قسمت سوم🔸🔸🔸 ✅ كم‌طاقتی در اين دوران با نوسانات روانی و خلقی نوجوان روبرو هستيم. ممكن است بسيار زودرنج و تحريک‌پذير شوند ولی به‌سرعت نيز آرام می‌گيرند. ✅ لباس پوشيدن تاثيرپذيری از مد و تلاش برای پيروی از نحوه لباس دوستان از ديگر تغييراتی است كه در اين دوره به‌وجود می‌آيد. از این‌رو لباسی كه مد شود ناگهان در بين نوجوانان رايج می‌شود. ✅ كاهش علاقه به درس در دوران نوجوانی با گسترش علائق و سرگرمی مواجه می‌شويم. نوجوان ممكن است بسيار بيشتر از قبل به ورزش كردن، تماشای برنامه‌های تلويزيونی، تماشای فيلم، وقت‌گذرانی با دوستان و شركت در ميهمانی‌ها بپردازد. ✅ گريزان بودن از كار والدين در اين دوره درمی‌يابند، فرزند نوجوان‌شان علاقه‌ای به انجام امور خانه و به عهده گرفتن وظايف را ندارد، بهانه درس را می‌آورد و ترجيح می‌دهد خود را به فعاليت‌هايی مشغول دارد كه به آنها علاقه دارد، مانند گوش دادن به موسيقی، تلفن كردن به دوستان، انجام بازی‌های كامپيوتری و... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
4.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۵ ↩️ شامل آیات ۷۹ تا ۸۶ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ»؛ هنگامی که فتنه‌ها، هم‌چون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید. 📚 (اصول کافی، ج ۲، ص ۴۵۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 گروه هدف در کار فرهنگی برای جوانان 🔷🔹شناخت اقشار مختلف جامعه گروه هدف ما در کار فرهنگی، جوانان هستند. برای شناخت آنها باید اقشار جامعه را شناخت. اقشار مختلف جامعه عبارتاند از: ۱. قشر سفید: افراد بی عیبی که در جامعه به دور از هرگونه نقص هستند؛ ۲. قشر سیاه: مجرمان جامعه و افراطیها. این قشر حدود ۲درصد جمعیت جامعه را به خود اختصاص میدهد. نمیتوانیم با روشهای فرهنگی اقشار سیاه را هدایت کنیم، بلکه روش برخورد با آنها روشی انتظامی و قضائی است؛ ۳. قشر خاکستری: قشری که مخاطبان ما در کار فرهنگی، هستند. جالب است بدانید بسیاری از متولیان فرهنگ آنقدر وقت خود را برای قشر سیاه میگذارند که عموم افراد مجموعه را از یاد میبرند. درحالی که باید بیشتر وقت خود را در مجموعه صرف ۹۸درصد دیگر کنیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم. صحبت ما درباره ی عموم جامعه است؛ یعنی افرادی که گاهی اوقات نمازشان را نمیخوانند، چون نسبت به آن جهل دارند؛ بدحجاب هستند، چون نمیدانند و... بحث ما درباره ی افرادی است که شبهای قدر و دهه ی محرم به مجموعه می آیند. اینها اقشار خاکستری جامعه هستند. پس گروه متوسط جامعه گروه هدف ماست. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۷ ↩️ شامل آیات ۹۶ تا ۱۰۳ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «مَن قَرَأَ فاتِحَةَ الكتابِ فكأنَّما قَرَأَ التَّوراةَ و الإنجيلَ و الزَّبورَ و الفُرقانَ»؛ هر كه فاتحة الكتاب را بخواند، چنان است كه تورات و انجيل و زبور و فرقان را خوانده باشد. 📚 [الدرّ المنثور : 1/13] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۸ ↩️ شامل آیات ۱۰۴ تا ۱۱۱ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «أعظَمُ آيَةٍ في القرآنِ آيَةُ الكُرسِيِّ»؛ با عظمت ترين آيه قرآن، آية الكرسى است. 📚 [كنز العمّال : 2539] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313