eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
495 دنبال‌کننده
418 عکس
659 ویدیو
124 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۲۸ ↩️ شامل آیات ۷۳ تا ۸۱ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «فیهِ رَبیعُ القُلوبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُهُ»؛ قرآن بهار دل‌ها و چشمه‌های دانش است و دل را جز به وسیله آن جلایی نیست. 📚 (نهج البلاغه، خطبه ۱۷۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اخلاق تدریس (30) 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 رعایت اصل تدریج در درخواست ها رعایت اصل تدریج در درخواست ها نیز یکی از مهم ترین امور برای استاد خبره است. متربی به منزله دونده اس که در مسیری طولانی گام برداشته است، طبیعی است که سرعت حرکت باید به نحوی معقول و منطقی تنظیم شود تا دونده در بین راه از شدت خستگی از پا نیفتد. فشار بیش از حد بر متربی موج القای نا امیدی و ناممکن یافتن مقصد خواهد شد و او را از ادامه حرکت باز می دارد. مربیان و معلمان باید مسیر درخواست و تکلیف ها را از متربیان به گونه ای تنظیم کند که پس از برداشتن هر گام و حل هر تمرین متربی خود را قوی تر و تواناتر بیابد و آتش شوق رسیدن به مقصد نهایی تعلم در او شعله ور شود. ارائه تکالیف ساده و لذت بخش در ابتدای راه و پرهیز از پرداختن به امور سخت و مشکل و نمایان ساختن زیبایی های این طی طریق شرط ضرروری این امر است. بنابر این معلم زیرک و آگاه باید برای نمایانگر ساختن امکان این امر،در ابتدا تکالیف ساده،شدنی و لذت بخش را از او خواسته و از پرداختن به امور سخت و مشکل جدا پرهیز نماید. این مبحث ادامه دارد... 📚 گزیده‌ای از اخلاق تدریس (امیدواریان) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات هیئت۴.mp3
6.51M
🎚️سلسله های با بیان استاد محمدرضا عابدینی : و جهان‌بینی در کودک 🔺 حب ذات در کودک چگونه است؟ 🔺 نیاز در کودک چگونه است؟ 🔺 انسان چه زمانی ارتباط با رافع نیاز پیدا می‌کند؟ 🔺 خلیفه الهی با نیازهایش چه باید بکند؟ 🔺 شدیدترین نیازها باید چگونه باشند؟ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ مجموعه کلیپ‌های : قسمت هشتم: محور دوم، ‌ و ماهیت مروری بر مباحث استاد عابدینی پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت 🔗 کانال استاد عابدینی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔺تجربه دوازدهم🔺 🔹عنوان تجربه🔹 ماشاء الله،حزب الله 🔸شــرح تجـــربه🔸 ✍️یڪی از مؤثرترین فضاهای اثر گذار تربیتی،فضای غیر رسمی و غیر ڪلاسی است. فضایی ڪه مربی و متربی همانند دو دوست ساعاتی در ڪنار هم قرار بگیرند ودر عین حفظ حریم لازم و شئونات متعارف،صمیمیت،دوستی و شادی و نشاط را تجربه ڪنند. بعنوان مثال در یڪ اردو ، جُنگ شادی،جشن میلاد،و یا جلسه تربیتی می توان با هدف جهت دهی به نشاط اعضای گروه، خاطره انگیز ڪردن هرچه بیشتر برنامه ها و سوق دادن افڪار مخاطبان به مضامین پر بار و معنوی، از طریق تڪرار و همخوانی اشعار اثر گذار،سرودهای انقلابی وجملات ریتمیڪ اقدام ڪرد. اشعار و سرودهایی هم چون(ماشاء الله حزب الله)،(الله الله الله الله ،الله اڪبر فرمانده ڪل قُوا خامنه ای رهبـر) ویا(ایول ایول ایول حا جی ایول ایول ) وجملات ریتمیڪ و آیات و روایات ڪلیدی اثر گذار دیگری هم چون: (استَعینوا بالصَّبر وَ الصَّلوة) ، (اَلا بذڪر الله تطمئنَّ القُلوب)، (اوصیڪم بتقوی الله و نظمَ امرڪم ) وسایر آیات و روایاتی ازین قبیل. در این باره مربی یڪی از مساجد ڪشور می گفت: ما همیشه جلسات گروهمان را با دعای امام زمان(عج)شروع می ڪنیم و با خواندن سوره والعصــر به پایان می رسانیم ڪه این کار به خاطره ای معنوی تبدیل شده و آنها را به این ڪار ترغیب ڪرده است. 🔶🔸هدف از تجربه خاطره انگیز ڪردن اردوهای تربیتی ،پند آموزی و عبرت گرفتن از جملات مفید و اثر گذار ،تڪرار اشعار و سرودهای معنوی توسط اعضای گروه بجای اشعار غیرمفید وبی معنی در اوقات فراغت 🔷🔹نڪته مرتبط تڪمیلی ✍️ برای اجرای موفق این تجربه حتما˝ باید مربیان گروه،مجهز به هنـر شڪار لحظه ها باشند و در مفیدترین ومعنوی ترین لحظات اردو ومراسم،متناسب با حال وهوای بچه ها اشعاری را هم خوانی نمایند. البته در این روش تڪ خوانی این اشعار و سرودها،توسط مربیان گروه،چهره های معنوی و محجوب و افراد خوش صدا و خوش مشرب نیز به عمق اثر گذاری این روش ،حتما˝، در زمان های مناسب و اثر گذار صورت پذیرد. مثلا˝ وقتی ڪسی برای ادامه راه مجاهدت فرهنگی و فعالیت مسحدی خود دچار تردید می شود به او بگوییم: (فاستَقِم ڪما أمرت) ویا این شعر را بخوانیم ڪه می گوید: (رهرو آن نیست ڪه گه تند و گهی خسته رود رهرو آن است ڪه آهسته و پیوسته رود) 📚 "ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتے 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۲۹ ↩️ شامل آیات ۸۲ تا ۹۰ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اَفضَلُ الذِّکرِ القُرآنُ بِهِ تُشرَحُ الصُّدورِ وَ تَستَنیرُ السَّرائِرِ»؛ برترین ذکر، قرآن است، به وسیله آن سینه‌ها گشوده و پوشیده‌ها روشن شود. 📚 (شرح غررالحکم ۲/۴۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ▪️ سخنرانی حضرت استاد آیت‌الله علی فروغی(سلمه‌الله‌) ▪️کربلای معلی، اربعین حسینی 🏷 # کلیپ _ تصویری 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 سواد انتقادی چیست؟ 🔻 بهترین چاره برای حفظ استقلال شخصیت و از کف نرفتن قدرت انتخاب در نوجوان و جوان چیست؟ فرزندانی که از کودکی در محیط خانه و مدرسه، "منتقدانه" رشد می کنند، اجازه نمی دهند قدرت انتخاب و استقلال عمل آن ها ربوده شود. 👤 با تفکر انتقادی شهروندانی تربیت می شوند که با احساس زندگی می کنند، اما با عقل تصمیم می گیرند. در واقع اینها کسانی هستند که سطح انتظارشان از محیط و جامعه بالاتر از دیگران است و به راحتی سر تعظیم در برابر هیچ قدرتی اعم از امپراتوری تبلیغات، ایدئولوژی های فریبنده و حکومت های خودکامه فرو نمی آورند. 👤 در نظام رسمی آموزش و پرورش ما، ورزش ذهنی وجود ندارد و ذهن اندوزی، ملاک برتر واحدهای آموزشی قرار گرفته است. 🔴 اگر به تفکر انتقادی به عنوان یک مهارت نگاه کنیم، کسی که انتقادی می اندیشد باید دارای مهارت هایی همچون جسارت در طرح پرسش، اهل خوب شنیدن، کسب اطلاعات، پرهیز از برخورد تند با دیدگاه های مخالف، ادعای کمتر و دلیل بیشتر، صبر و حوصله و آمادگی روانی بالا برای پذیرش ایده های جدید باشد. 👤 اگر به تفکر انتقادی به عنوان یک سواد بنگریم، مواجهه ما با مسائل پیرامونی، منطقی تر خواهد شد. 👤 سواد انتقادی برای دانش آموزان امروز که چسبندگی بسیار بالایی به رایانه و اینترنت و دنیای دیجیتال دارند، یک ضرورت است. در ادامه به چگونگی پرورش سواد انتقادی در متربیان میپردازیم. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات هیئت۵.mp3
7.5M
🎚️سلسله های با بیان استاد محمدرضا عابدینی : در جهان 🔺 حب ذات در نظام تکوین چگونه بروز دارد؟ 🔺 حب ذات در قصه خلقت آدم چه مسئله را یادآورد می‌شود؟ 🔺 چرا زمین و تمام عالم ماده برای یک انسان کم است؟ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ مجموعه کلیپ‌های : قسمت نهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش اول مروری بر مباحث استاد عابدینی پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت 🔗 کانال استاد عابدینی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 مربی باحال 🔻 شما چه بخواهید چه نخواهید، در ذهن مخاطبتان با دیگران مقایسه می‌شوید. پس باید حداقلی از نکات مثبت را در شما ببیند تا جذب دیگران نشود. یکی از این ویژگی‌ها خوش رویی است. داشتن چهرة خندان و بشّاش در مواجهه با نوجوان‌ها بسیار مهم است. امام علی علیه السلام می‌فرماید: «به درستی که هرگز نمی‌توانید با اموالتان مردم را داشته باشید، پس با خوش‌رویی و برخورد نیک، آنها را به خود جلب کنید.» باور کنید برای لبخند روی صورتان لازم نیست پولی خرج کنید. بگذارید تصویری که از شما در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد، یک لبخند شیرین همیشگی باشد. یک مربی جذاب به مخاطبش احترام می‌گذارد، شاداب و پرنشاط است، در تصمیم‌گیری‌ها مشورت می‌کند، معلوماتش در مباحثی که طرح می‌کند عمیق است، خوش ظاهر و خوش‌لباس است و کارهایی از مخاطبش می‌خواهد که در حد توان اوست. با هرکس به شیوة خودش رفتار کنید مربی هنرمند در فرصت کوتاهی شاگردان خود را شناسایی کرده و به قلق و رفتار و روحیات هریک آشنا شده و با توجه به مشخصات هر شاگرد با او ارتباط برقرار می سازد. در نتیجه به این نکته می رسیم که هر شاگردی انسان خاصی بوده و نیازمند یک نوع رفتار خاص است. پیامبران خدا همان گونه که در ارتباط تکلمی با گروه‌ها و تیپ های مختلف با زبان خاص آنان سخن می گفتند، به طور قطع و مسلم رفتارشان نیز مختلف و گوناگون بوده است. یعنی در ارتباط با کودکان رفتار خاص کودکانه داشتند. در ارتباط با زنان و خواهران رفتاری دیگر داشتند و این نکته های هنرمندی مربی و معلم است. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 10 عادت ناپسند اجتماعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 سخن شورانگیز استاد مطهری درباره عدالت جهانی امام عصر(عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳۰ ↩️ شامل آیات ۹۱ تا ۱۰۱ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَصدَقُ القَولِ وَ اَبلَغُ المَوعِظَةِ وَ اَحسَنُ القَصَصِ، کِتابُ اللهِ»؛ راست ترین گفتار و رساترین پندها و نیکوترین قصه‌ها کتاب خداست. 📚 (امالی صدوق /۳۹۴) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اردویی بدون قاشق 🔻 استاد پناهیان: گفتم: بیایید در اردو بدون کلاس آموزش بدهید بابا! کشتید این بچه‌ها را از بس سخنرانی و کلاس بردید، خفه شدند. گفتند چه‌جوری ما این کار را بکنیم؟ گفتم این کار را بکنید ببین شما یک شب آش به بچه‌ها بدهید بعد همچین که آش در اردو دادید یک‌دفعه‌ای بگویید که ببخشید! این قاشق‌ها امشب قاشق نیست سرِ سفره باید دوستان زحمت بکشند بدون قاشق غذا بخورند، حالا هر کی یک عکس العملی نشان می‌دهد، آقا! شما هم اردو بلد نیستی بگذاری اردو نگذار دیگر، یک قاشق هم نتوانستید هماهنگ بکنید مدیریت ضعیف است. یکی می‌رود قاشقش را می‌آورد به بغل‌دستی‌اش می‌گوید هان! ببین من قاشق دارم بهت گفتم قاشق شخصی‌ات را هم بیاور، آن یکی می‌رود قاشقش را می‌آورد می‌دهد به بغل‌دستی‌اش می‌گوید بگیر عزیزم! تو بخور بعداً من می‌خورم اشکال ندارد، یکی برخورد قشنگ می‌کند می‌گوید آقا! حالا یک شب نتوانستند قاشق بیاورند دیگر اردو است دیگر، اردو که نیامدید میهمانی که عروسی که نیست اردو است بالاخره باید زجر می‌کشیدی حالا یک شب قاشق نداری. برخوردها که شد نصف سوپ را که خوردند و آش را که خوردند آخر آش بدون قاشق هم یک کمی سخت است خوردنش، بعد چیکار می‌کنی؟ می‌گویی قاشق‌ها را بیاورید، بعد می‌گوید قاشق‌ها اینجا پشت پرده بود خواستیم آنهایی که عکس العمل قشنگ نشان دادند ازشان تشکر کنیم، ده دفعه در اردو در مقاطع مختلف این بلا را سر بچه‌ها بیاورید بعد دیگر در اردو برق می‌رود بچه‌ها به هم نگاه می‌کنند به جای بد و بیراه گفتن می‌گویند این امتحان است ها! صبر کن الان الان یک چیزی می‌شود صبر کن. بعد آقا! ما این کار را کردیم، کار به جایی رسید زیرپیراهن‌شان را بچه‌ها تا کرده بودند انداخته بودند روی بند، اردوگاه باغرود نیشابور، بعد می‌رفتیم زیرپیراهن را برمی‌داشتیم یک زیرپیراهن را گِلی می‌کردیم می‌انداختیم روی زمین، حالا زیرپیراهن‌ها شبیه همدیگر است دیگر، بعد می‌گفتیم آقا! مثل اینکه زیرپیراهن شما را انداختند روی زمین، می‌گفت ای! اینها چه بی‌مبالات هستند زیرپیراهن را من شسته بودم، می‌گفتیم هان! این زیرپیراهن مال شما، «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ» این امتحان خوفی بود، عجله کردی در قضاوت، آن یک زیرپیراهن دیگر است، من‌بعد اگر اتفاقی برایت افتاد زود قضاوت نکن. آقا! تمام زندگی می‌شد...، آخر اردو شرترین بچه‌ها که هیچی را نمی‌توانستند تحمل بکنند کفش‌شان را دمِ نمازخانه برمی‌داشتند بعد می‌گفتند کفشت را بردند می‌گفت نه! حالا حتماً یک امتحان است، آرام می‌شد، آرام شد دیگر، فهمید همه‌اش امتحان است، می‌گفتند آقا! این هدیه اینجا بود مثل اینکه مال شماست، دیگر برنمی‌داشت می‌گفت نه! این امتحان است الان من این را بگیرم می‌گوید مال تو نبود، همه‌اش امتحان است. یک اردوی سرگرم کننده، پرمحتوا، به جای اینکه هِی کلاس بگذاری، با زبان عمل بهش بگو این امتحان است، همه چیز در آن اردو امتحان بود، همه چیز در آن اردو نقشه بود، همه چیز برنامه بود، نه برنامه‌ها و نقشه‌هایی که اذیت بکند، خیلی‌هایش هم شادی‌آفرین بود، خیلی‌هایش هم صفا می‌داد، دقت فرمودید؟ یک غذای خوشمزه...، می‌گفتم به دوستان یک غذای خوشمزه ببرید بعد از یک مقداری گرسنگی بعد بچه‌ها می‌گفتند ببین! این غذا زیاد هم دارند غذا می‌دهند این یک امتحان است ها! فکر کنم امشب می‌خواهند سحر بردارند ببرند کوه، آقا! بچه‌ها با احتیاط غذا را می‌خورند می‌گفتند حالا چی نکن این همه چیز در این اردو امتحان است. به‌خدا زندگی همه‌اش این است، بگذارید ما شبهای بعد به ویژگی‌های امتحانات الهی بپردازیم اصل نگاه به زندگی از عینک امتحان دیگر حل شده باشد دیگر، امشب تمامش کنیم این بحث را دیگر. خدایا! توفیق این نگاه که در قرآن کریم از ما خواسته‌ای که به کلّ زندگی از عینک امتحان نگاه بکنیم به ما عنایت بفرما. نه در هیچ شادی‌ای غش بکنیم و نه در هیچ غمی ضعف بکنیم، یک روحیۀ متعادلی داشته باشیم برویم جلو، با صلابت و ایستادگی، آدم در این روحیۀ متعادل عاطفه‌اش سرِ جایش هست ولی تذلذل پیدا نمی‌کند، انسان رنج‌ها را می‌فهمد می‌چشد امّا متذلذل نمی‌شود. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات هیئت۶.mp3
8.3M
🎚️سلسله های با بیان استاد محمدرضا عابدینی : و اطلاق انسان 🔺 مقام اطلاق هر انسان چه نسبتی با حب ذات دارد؟ 🔺 تجلی نسبت امام و عالم چیست؟ 🔺 مدل تشکیلات الهی را چگونه دریابیم؟ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ مجموعه کلیپ‌های : قسمت دهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش دوم مروری بر مباحث استاد عابدینی پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت 🔗 کانال استاد عابدینی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 باید کاری کرد... 🔻 فرهنگ یعنی اون کارهایی که آدم‌ها عادت به انجام دادنش دارن... چه در زندگی شخصی‌شون، چه در زندگی اجتماعی‌شون... و مردم عادت به انجام کارهایی دارن که بهش اعتقاد دارن... و از اونجایی که به‌زودی هر کس در برابر کاری که در لحظه‌لحظهٔ زندگی‌ش انجام داده، باید پاسخگو باشه و زندگی ابدی‌ش بر اساس اعمالش شکل می‌گیره، پس فرهنگ می‌تونه سرنوشت ابدی آدم‌ها رو رقم بزنه... این متن مشهور که برخی به مولا علی(علیه‌السلام) نسبتش میدن، شاید به بهترین شکل واژه فرهنگ رو تعریف می‌کنه: مواظب افـکــارت بــــــاش که گفتــارت می‌شود مواظب گفتــارت بــــــاش که رفتـــارت می‌شود مواظب رفتـــارت بــــــاش که عـــادتت می‌شود مواظب عــــادتت بـــــاش که شخصیـتت می‌شود مواظب شــخـصیتت بــــاش که سرنوشتت می‌شود... پس اگه می‌خوای فرهنگ کسیو (یا جامعه‌ای رو) ارتقا بدی، باید اعتقادات و تفکراتش رو ارتقا بدی... بنابراین «کار فرهنگی» یعنی هر کاری که فکر آدم‌ها رو ارتقا بده... پس با یه نگاه خیلی ساده میشه فهمید بالای 99 درصد کارهایی که در کشور ما با اسم کار فرهنگی -چه توسط آدم‌ها و چه توسط سازمان‌ها- انجام میشه، اصلاً کار فرهنگی نیس... بلکه توهم کار فرهنگیه... خیلی از این کارها اساساً بیهوده ست، خیلی هاشون مضره و نتیجهٔ عکس داره، خیلی‌هاشون هم شاید مفید باشه ولی کار فرهنگی به این معنی که گفتم، نیس... یه کار دیگه ست... مثلاً ممکنه کار معنوی باشه... یا کار تفریحی باشه که به اشتباه تعبیر به کار فرهنگی میشه... و بدین ترتیب متأسفانه به‌راحتی بودجه بیت‌المال تخصیص داده شده به حوزهٔ فرهنگ، دود میشه میره هوا بدون هیچ خروجی فرهنگی و وقت و انرژی فعالین فرهنگی این وسط تلف میشه بدون اینکه حتی ذره ای فکر کسی ارتقا پیدا کرده باشه... تا وقتی که فعالین فرهنگی و مسئولین فرهنگی ما معنی کار فرهنگی رو نفهمن، اوضاع فرهنگ همینه که می بینیم... و از اونجایی که دشمن شدیداً داره کار فرهنگی مد نظر خودش رو با قدرت و فکر و انسجام انجام میده، روز به روز اوضاع فرهنگ مردم بدتر میشه که بهتر نمیشه... باید کاری کرد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳۱ ↩️ شامل آیات ۱۰۲ تا آخر سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «فَضلُ القُرآنِ عَلی سائِرِالکَلامِ کَفَضلِ اللهِ عَلی خَلقِهِ»؛ برتری قرآن بر سایر سخنان، همانند برتری خداوند است بر بندگانش. 📚 (جامع الاخبار/ ۴۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 تعارضات سازمانی چند تا برادر تصمیم می گیرند مرغداری بزنن، یکی شون بدقلق و لجباز بوده، بهش می گن: تو شریک نیستی! می گه: به ارواح بابام اگه شریکم نکنین پرورش روباه می زنم بغلش! 💥💥💥💥💥💥💥💥💥 این روش برخورد کسانی است که یک مجموعه بزرگ را فدای اغراض کوچک خود میکنند، حال چگونه میتوان این افراد را توجیه کرد؟! با نشر و تقویت روحیه جهادی و انقلابی، ایجاد فضای خالصانه و خداخواهانه در مقابل فضای مغرضانه و خودخواهانه، تبیین ضرورت همیاری و همفکری، توضیح خطر این طرز تفکر(پرورش روباه) به فرد مقابل، آموختن از خودگذشتگی و ایثار برای رسیدن به هدفی بزرگتر و احقاق حقی مهمتر و در یک کلام آموختن آموزه های دینی و اخلاقی... پس اگر آموزه های دینی و اخلاقی، وی را کنترل نکرد هیچ تدبیر و عملیات تکنیکی و استراتژیکی روی ایشان جواب نمیدهد، این فرد هم خود را هلاک میکند و هم مجموعه مرتبط را... اگر در وجود افراد یک مجموعه، بندگی وجود نداشته باشد، بندگی شیطان وجود دارد و شیطان با هزاران سال تجربه عملیاتی برای هر فنی صدها بدل سراغ دارد و آن را به سرباز خود میاموزد... آنچه شیطان را نابود میکند است زیرا خلوص تمام درهای ورودی شیطان به ذهن و دل انسان را میبندد... پس ناچار باید مدارا کرد تا مجوعه آسیب کمتری ببیند... 🔹🔸🔹🔸🔷🔴🔷🔸🔹🔸🔹  امام على عليه السلام : لَيسَ الحَكيمُ مَن لَم يُدارِ مَن لايَجِدُ بُدّا مِن مُداراتِهِ؛ حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست. (بحارالأنوار، ج75، ص57) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات هیئت۷.mp3
4.25M
🎚️ سلسله های با بیان استاد محمدرضا عابدینی : 🔺 من شامل چیست؟ 🔺 اصالت با فرد است یا جمع؟ 🔺 نسبت افراد یک با یکدیگر چیست؟ 🔺 تعبیر روایت برای افراد جامعه چیست؟ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ مجموعه کلیپ‌های : قسمت یازدهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش سوم مروری بر مباحث استاد عابدینی پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت 🔗 کانال استاد عابدینی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir