eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
496 دنبال‌کننده
425 عکس
740 ویدیو
126 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 چه زمانی تشکیلات می‌تواند به اهدافش برسد؟! ➖باید گفت هر تشکیلاتی برای رسیدن به اهدافش به دو عنصر نیاز دارد!! 1️⃣ نیروی انسانی 2️⃣ برنامه 🔻نکته مهم: 👥👤تشکیلاتی که علاوه بر اهداف برون سازمانی، دارای اهداف درونی است و قصد تربیت اعضای خودش را هم دارد یا اصالتاً برای تأمین نیروی انسانی هم‌طراز در نظام؛ تأسیس شده را تشکیلات فرهنگی می‌گوییم. پس می‌شود گفت: 👈 تشکیلات ما تشکیلات فرهنگی است 👉 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۰۲ ↩️ شامل آیات ۴۶ تا ۵۲ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اِنَّ هذَا القُرآنَ مَأدُبَةُ اللهِ فَتَعَلَّموا مَأدُبَتَهُ مَا استَطَعتُم»؛ این قرآن میهمانی ویژه خداوند است پس تا آنجا که توان دارید از این ضیافت بهره ببرید. 📚 (مجمع البیان ۱/۱۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
❤️ پویش ایران همدل ۴ حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و فلسطین را به مسلمان‌ها، به صاحبان اصلی‌اش برگردانند. و کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب آنان را یاری کنند. 🖌 1️⃣. جهت کمک نقدی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان از طریق زیر می توانید اقدام کنید؛ شماره کارت: 6037998200000007 شماره شبا: Ir320210000001000160000526 کد دستوری: * 2️⃣. برای اهدای طلا و جواهرات ارسال عدد ٢ به 3000222 3️⃣. کمک‌هزینهٔ سرپرستی از خانواده‌های آواره لبنانی و فلسطینی ارسال عدد ۳ به 3000222 ‏❤️ برای لبیک‌گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب در این پویش ملّی، مشارکت داشته باشیم. (حداقل با بازنشر این پیام) ❤️ پرداخت مستقیم در KHAMENEI.IR 💳 پرداخت از طریق پیام‌رسان بله #️⃣ | | 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۰۳ ↩️ شامل آیات ۵۳ تا ۶۳ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اِنَّ هذَا القُرآنَ مَأدَبَةُ اللهِ فَتَعَلَّموا مَأدَبَتَهُ مَا استَطَعتُم» ؛ این قرآن ادبستان خداوند است پس تا آنجا که می توانید از این ادبستان بیاموزید. 📚 ( مجمع البیان ۱/۱۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اهمیت و ضرورت کار تشکیلاتی ↩️ اهمیت کار تشکیلاتی چیست؟ ↩️ چرا باید کار تشکیلاتی انجام دهیم؟ ✅ وقتی آدم‌ها متشکل و جمع مي‌شوند؛ قدرت خدا را با خودشان دارند ❌ و زمانی‌که افراد پراکنده‌اند؛ قدرت کمی دارند و محکوم به شکست هستند ➖ چرا؟! باید ببینیم مولا امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه در این‌باره چه می‌فرمایند: ⁉️ آقا جان نظر شما در مورد جماعت و کار گروهی چیست؟ «فإِنَّ يَدَ اللَّهِ مَعَ الْجَمَاعَة ِوَ إِيَّاكُمْ وَ الْفُرْقَةَ فَإِنَّ الشَّاذَّ مِنَ النَّاسِ لِلشَّيْطَانِ كَمَا أَنَّ الشَّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ لِلذِّئْبِِ؛ دست خدا با جماعت است و از تفرقه حذر كنيد، زیرا کسانی‌كه از جماعت كناره مى‌گيرند؛ طعمه شيطان‌اند مانند گوسفندى كه از گله جدا مى‌افتد و گرگ او را بر مى‌دارد.» (خطبه ۱۲۷ نهج‌البلاغه) 🔺 دقت فرمایید در این خطبه مولا اشاره شده به «ید» و فرموده «یدالله» یعنی «دست خدا» و در قرآن هم استفاده شده: «یدالله فوق ایدیهم» 👈🏽ما یک علم داریم به نام بلاغت، در این علم؛ یکی از چیزهایی که مورد بررسی قرار می‌گیرد همین است: ✔️ بررسی حقیقت و مجاز 🔺 ببینید کلمه «یَد» جسمانی را در مورد خدا نمی‌توان بکار برد ➖ چرا؟؟ چون قرآن می‌فرماید: «لیس کمثله شی» ➖خب پس یَد چیست؟! ✨باید بگویم «یَد» به‌معنای «قدرت، تسلط، سیطره» استفاده می‌شود؛ یعنی قدرت خدا، یعنی بروز قدرت خدا در جماعت 🔹در متن کارهای فردی ما روح اجتماعی حاکم است! ⁉️یعنی چی؟! ✔️ یعنی اسلام دينی اجتماعی است ⁉️چرا؟! ✔️ چون انسان موجودی اجتماعی است 🔻🔻🔻🔻🔻 دوستان، درعين‌حال که همه ما محتاج به خداوندیم؛ ولی خداوند انسان‌ها را محتاج به همديگر آفريده است و توصیه به جماعت هم به همین خاطر است. به نمازی که می‌خوانیم توجه کنیم؛ نماز عملی ظاهراً فردی‌ست و به‌طور ويژه و مستقيم برای خداست اصل نماز برای ذکر مستقيم است: «اقم الصلوة لذکری» 🔹 ولی این وسط یک نکته ریز وجود دارد؛ ➖روایات ما در مورد نماز چه می‌فرمایند؟! پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم می‌فرمایند: «صلاة الجماعة افضل من صلاة الفرد، بخمس و عشرین درجة؛ فضیلت نماز جماعت ۲۵ برابر نماز فراداست. [وسائل الشیعة، ج ۵، ص ۳۷۴] 👆این یکی از صدها روایت پیرامون نماز جماعت است 👇 از جنبه‌های دیگر نیز می‌شود «جماعت» را اثبات کرد مثلا در نماز می‌گوییم: «إيَّاکَ نَعْبُدُ و إِيَّاکَ نَسْتَعِينُ» ❌ نگفته ایاک «اعبد» و ایاک «استعین» 🔍 (توجه کنید) ✔️باید خودت را در يک مجموعه ببينی و خودت را در یک مجموعه احساس کنی. 📌 فعلا برای امروز تا این حد کافی‌ست 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۰۴ ↩️ شامل آیات ۶۴ تا آخر سوره مبارکه و آیات ۱ تا ۵ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَهلُ القُرآنِ اَهلُ اللهِ وَخاصَّتُهُ»؛ اهل قرآن اهل خدا و خاصان بارگاه اویند. 📚 (مجمع البیان ۱/۱۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۰۵ ↩️ شامل آیات ۶ تا ۱۵ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَشرافُ اُمَّتی حَمَلةُ القُرآنِ»؛ شریفان امت من حاملان قرآنند. 📚 (خصال صدوق ۱/۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۰۶ ↩️ شامل آیات ۱۶ تا ۲۴ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «مَن عَلَّمَ آیَةً فی کِتابِ اللهِ تَعالی، کانَ لَهُ اَجرُها ما تُلِیَت»؛ هر که آیه‌ای از کتاب خدا را به دیگری بیاموزد، پاداش آن آیه، تا زمانی که خوانده می‌شود به او نیز می‌رسد. 📚 (مستدرک الوسائل، ۴/۲۳۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️ بنیاد فرهنگی تربیتی در راستای لبیک‌گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای مدظله‌العالی برای حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان ایستگاه‌های پویش را در شهرستان پارس‌آباد مغان برپا کردند. به حول و قوه الهی، این ایستگاه‌ها ادامه خواهد داشت... 📌 با ارسال پیام‌های همدلی به دوستان خود در ثواب این امر خیر سهیم باشیم 💳 پرداخت از طریق پیام‌رسان بله 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۰۷ ↩️ شامل آیات ۲۵ تا ۳۲ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اِنَّ القُرآنَ ظاهِرُهُ اَنیقٌ وَ باطِنُهُ عَمیقٌ»؛ ظاهر قرآن شگفت‌انگیز و زیبا و باطنش ژرف و عمیق است. 📚 (اصول کافی ۲/۵۹۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۰۸ ↩️ شامل آیات ۳۳ تا ۴۱ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «فیهِ رَبیعُ القُلوبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُهُ»؛ قرآن بهار دل‌ها و چشمه‌های دانش است و دل را جز به وسیله آن جلایی نیست. 📚 (نهج البلاغه، خطبه ۱۷۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۰۹ ↩️ شامل آیات ۴۲ تا ۵۰ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اَفضَلُ الذِّکرِ القُرآنُ بِهِ تُشرَحُ الصُّدورِ وَ تَستَنیرُ السَّرائِرِ»؛ برترین ذکر، قرآن است، به وسیله آن سینه‌ها گشوده و پوشیده‌ها روشن شود. 📚 (شرح غررالحکم ۲/۴۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐 سایت| بله | ایتا | تلگرام 🆔 ☫ @sardabir313
بصیرت و تشکیلات اسلامی
🚨 خلاقیت - بخش اول 🔷🔹چگونه متربیانی خلاق تربیت کنیم؟ «خلاقیت» جنبه‌های متعددی دارد که هر کدام از آ
🚨 خلاقیت - بخش دوم 🔻 چگونه متربیانی خلاق تربیت کنیم؟ 🔷🔹 آماده سازی شرایط گام اول پرورش خلاقیت متربیان اکثر صاحبنظران بر این باورند که اولین گام در پرورش خلاقیت به وجود آوردن شرایط مناسب در محیط خانوادگی، آموزشی است. کارل راجرز می گوید: واضح است که خلاقیت را نمی توان با فشار به وجود آورد بلکه باید به آن اجازه داد تا ظهور کند. در مورد خلاقیت هم همین وضع صادق است. چگونه می توانیم شرایط خارجی را مساعد بسازیم تا شرایط داخلی تسریع شود و خلاقیت پرورش یابد؟ تجربیات من در روانشناسی مرا به این مطلب معتقد کرد که می توانیم با فراهم کردن امنیت روانی و آزادی، احتمال ظهور خلاقیت سازنده را افزایش دهیم. آموزش و پرورش برای رشد و خلاقیت و نوآوری در معلم و دانش آموز به ویژه در دوره آموزش ابتدایی به منزله زیربنای تعلیم و تربیت باید درک روشن و صریحی از شرایط موجود به دست بیاورد، در گام بعدی باید بکوشد بر مبنای فلسفه تعلیم و تربیت و اهداف اصولی و معیارهای علمی و معتبر تصویر روشنی از شرایط مطلوب پرورش خلاقیت رسم کند. با ارایه این تصویر می توان به خوبی دریافت که شرایط پرورش خلاقیت در کلاس درس، مدرسه، سازمان آموزش، خانواده یا هر محل آموزشی و پرورشی دیگر، باید به چه صورتی باشد. در نتیجه می توان با کمترین صرف وقت، انرژی، انگیزه و سرمایه در مسیر پرورش و شکوفایی خلاقیت و نواندیشی قرار گرفت. اما اگر شرایط مناسب علمی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فردی پرورش خلا قیت را فراهم نیاوریم هر عامل مثبتی در مسیر خلا قیت نه تنها موثر نخواهد بود بلکه به صورت یک مانع عمل خواهد کرد. ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۱۱ ↩️ شامل آیات ۱ تا ۱۱ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «فَضلُ القُرآنِ عَلی سائِرِالکَلامِ کَفَضلِ اللهِ عَلی خَلقِهِ»؛ برتری قرآن بر سایر سخنان، همانند برتری خداوند است بر بندگانش. 📚 (جامع‌الاخبار/ ۴۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔰تجربه هفدهم 🔹عنوان تجربه🔹مناظره "الف "با" یاء" 🔶🔸شـــرح تجــربه ✍️چندین مربی مسجدی می گفتند ڪه در دوره دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشجویی و یا قبل از ورود به دانشگاه ،جلسات مناظره ای تشڪیل می دهیم ڪه در آن افراد یا گروه ها،در نقش مخالفان و موافقان بسیاری از آرمانها و ارزش های موجود و یا هنجارها و روش های فرهنگی،تربیتی واخلاقی حاضر در جامعه ظاهر می شوند و با شور وحرارت خاصی، با یڪدیگر مناظره می ڪنند. مناظراتی همچون مناظره "بد حجاب با باحجاب"، "نمازخوان و بی نماز"، "اصول گرا و اصلاح طلب"، "مسجدی و غیر مسجدی"، و یا "بسیجی و غیر بسیجی". مناظره "الف " با " یاء"، " مسجدی و غیر مسجدی "، ویا "بسیجی و غیر بسیجی". مناظره "الف" با " یاء" یعنی مناظره اول و آخر یڪ تفڪر. البته، در این روش مربّی باید ازقبل ،افراد و گروه های موافق و مخالف شرڪت ڪننده در مناظرات را ،به انواع و اقسام ادلّه و استدلات لازم براے اثبات عقیده خـود مجهز ڪند و نتیجه گیری نهایی را به مخاطبان بسپارد. 🔷🔹هدف از اجـــرای تجربه مجهز ڪردن مربیان به ادلّه و استدلات موافقان و مخالفان آرمان ها، ارزشها و هنجارهای موجود و توانمند ڪردن اعضای گروه در خصوص بحث و گفتگو و مناظره منطقی 🔶🔸نڪتـه مرتبط تڪمیلی ✍️در این روش ،مربی حتما˝ باید از قبل تفاوت مباحثه ،مجادله، و مناظرت را به متربیان بیاموزد و ویژگی های جدال احسن را به آنان یادآور شود تا از ڪدورت های احتمالی در خلال اجرای برنامه،ممانعت به عمل آورد و بتواند نتیجه گیری نهایی را در فضایی دوستانه و منطقی به دست آورد. هم چنین،برای انجام موفق این تجربه ، مربی حتما˝ باید مواظب باشد تا در اذهان مخاطبان،شبهات نادرست وارد نشود ونیز تلاش نماید تا در جریان این قبیل مناظره ها صحیح ترین پاسخ ها به اشتباه ترین پرسش ها اختصاص یابد. مثلا˝ مربی باید سعی ڪند در پاسخ به سؤالات مثل این سؤالات ڪه:‌" مگرخدا به نماز ما احتیاج دارد ما ڪه تنها قرص نماز را می خوریم" ویا اینڪه"دل باید پاڪ باشد چادر و مقنعه چه ضرورتی دارد؟!" بهترین ،درست ترین، و "درعین حال مختصر و مفید ترین پاسخ را به مخاطب بازگو نماید." 📚 "ت مثل تجربه" محمدمهدے نجاتے 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۱۲ ↩️ شامل آیات ۱۲ تا ۱۹ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَلقُرآنُ غِنًی لاغِنی دونَهُ وَ لا فَقرَ بَعدَهُ»؛ قرآن، توانمندی است که هیچ توانی جایگزین آن نمی‌شود و پس از آن هیچ فقری باقی نمی‌ماند. 📚 (تفسیر ابی‌الفتوح ۱/۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313