eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
489 دنبال‌کننده
431 عکس
761 ویدیو
130 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۸۵ ↩️ شامل آیات ۲۸ تا ۳۸ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَشرافُ اُمَّتی حَمَلةُ القُرآنِ»؛ شریفان امت من حاملان قرآنند. 📚 (خصال صدوق ۱/۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
✔️ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹آنچه معاویه و یزید بالفعل داشتند، ما بالقوه داریم؛ خیلی به خود مغرور نشویم! ▪️ این‌طور نیست که آن‌ها از جهنم آمده باشند و ما از بهشت. به خدا پناه می‌بریم! 📚 رحمت واسعه، ص١٩۴ (مجموعه فرمایشات حضرت آیت‌اللّٰه بهجت پیرامون حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و اصحاب و یاران آن حضرت) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 بشارت آیت‌الله توکل در مسجد مقدس جمکران: 🔺 خودتان را برای ظهور آماده کنید، إن‌شاءالله ظهور را خواهیم دید و پرچم‌ انقلاب را همین رهبرمان به دست امام‌ زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف می‌دهند. 💌 إن‌شاءالله و به امید و لطف و فضل خداوند 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۸۶ ↩️ شامل آیات ۳۹ تا ۴۹ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «حَمَلةُ القُرآنِ عُرَفاءُ اَهلِ الجَنَّةِ»؛ حاملان قرآن معروف‌ترین اهالی بهشت هستند. 📚 (اصول کافی ۲/۶۰۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 مهارت فرماندهی 🔷🔹مهارت سوم : ‌قانون تلاش (و انَّ ليس الانسان الا ما سعي) نجم آیه 39 واينكه براي انسان، جز حاصل تلاش او نيست . قانون تلاش بيان مي كند كه شما به اندازه تلاش و كوششتان به موفقيت ها دست پيدا مي كنيد و اگر سعي و تلاش كمي داريد، به هيچ وجه آرزوي رسيدن به موفقيت هاي بزرگ را نداشته باشيد. موفقيت تصادفي نيست، هيچ كس نيست كه بدون تلاش و ذكاوت توانسته باشد به موفقيت دست يابد، اين خودتان هستيد كه مي توانيد تصميم بگيريد كه در زندگي تان يا كارتان موفق باشيد، يا ناموفق . انتخاب با شماست. اگر از روح سالمي برخوردار باشيم، آن وقت است كه مي توانيم به آرامش برسيم و با اين آرامش روزبه روز موفقيت هاي بزرگي در كار و زندگي مان دست پيدا مي كنيم . ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۸۷ ↩️ شامل آیات ۵۰ تا ۵۸ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «القرآنُ مَأدُبَةُ اللّه ِ، فَتَعَلَّموا مَأدُبَتَهُ ما استَطَعتُم»؛ قرآن سفره ضيافت خداست. پس تا مى توانيد از ضيافت او فراگيريد. 📚 (بحار الأنوار: ۹۲/۱۹/ ۱۸ ؛ كنز العمّال : ۲۳۵۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
HAMRAZMAN.pdf
2.1M
📘 گفتارهای "هم‌رزمان حسین علیه‌السلام" ✍ اثر حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای مدظله‌العالی © منتشر شده توسط پایگاه farsi.khamenei.ir 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
📚 کتاب هایی که فعالان فرهنگی حتما باید بخوانند 🔻 به همۀ فعالین فرهنگی توصیه می شود که زندگی شهدایی را که کار فرهنگی می کردند، حتماً مطالعه کنند. این شهدا الگوهای خوبی برای راهمان هستند. 📚 کتاب هایی مثل: 🔹عارفانه (زندگی نامه شهید احمد علی نیّری) 🔸علمدار (زندگی نامه ذاکر شهید سید مجتبی علمدار) 🔹پسرک فلافل فروش (زندگی نامه شهید محمد هادی ذوالفقاری) 🔸سلام بر ابراهیم (خاطرات شهید ابراهیم هادی) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔺تجربـــه ششم🔺 🔹عنوان تجـــربه: نمازهاے زاغڪی 🔸شـــرح تجــربه🔸 ✍️یڪ مربی خلاق مسجـدی می‌گفت: برای آموزش انواع نماز، به لحاظ محتـوا و روح حاکم بر این فریضـه واجب، به بچـه های ردهٔ سنی دبستان و اول و دوم راهنمایی به آنها می‌گویم: بچـه‌های خوب، یادتان باشد که نمازهایی ڪه ما می‌خوانیم چهـار نوع است: نوع اول، نمازهای زاغڪی (ڪه افراد مثل ڪلاغ در آن نوڪ به زمین می‌زنند و بیهوده خــم و راست می‌شوند) نوع دوم: نمازهای گوش ڪنڪی (مثل نماز خیلی از ما ڪه در نماز جماعت شرڪت می‌ڪنیم، قرائت حمد و سـوره امام جماعت را می‌شنویم اما حواسمان جای دیگری است و به اصطلاح درباغ نیستیم وبه عمو پورنگ و خاله شادونه فڪر می‌ڪنیم). نوع سـوم، نمازهای الڪی (مثل نماز ڪسانی ڪه نمازشان صحیح نیست، آداب نماز جماعت را نمی‌دانند، ڪاهل نمازی می‌ڪنند و یا اڪثـر اوقات نمازشان قضـا می‌شود) نوع چهارم نمازهای راستڪی (نماز ڪامل، سـر وقت، و صحیح و بدون غلط غولوط). دوست دیگری می‌گفت: برای آموزش این مطلب به بچه‌ها می‌گویم: ‹‹بچه‌های خوب، نماز هر ڪسی به قدری بالا می ره، بعضی نمازهاشون تا جلوی صورتشون بالا میره و محڪم می خوره زمین، بعضی نمازشون میره زیر سقف گیر می‌ڪنه، بعضی دیگـه نمازشون از پله ها میره پشت بـوم و از ڪانال ڪولر سُر می‌خوره میاد تو اتاق، امّا اِیول به کسایی ڪه نمازشون تا آسمون هفتم بالا میره و منتظر صاحبش می‌مونه تا تو بهشت همدیگه رو ملاقات ڪنن! راستی فڪر می‌کنید نمازهای ما چقدر بالا میره؟›› 🔸هدف از اجـرای تجربه🔸 پرهیز از نماز خواندن های سرسری و بدون روح، آشنا ڪردن بچـه ها با نماز های ڪامل و واقعی 🔸نڪته مرتبط تڪمیلی🔸 ✍️در روایتی ارزشمند از رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) می‌خوانیم که فرمودند‹‹اَنَا مُعاشِرُ الاَنبیاء اَمرُنا اَن نَتڪلمُ النّاسُ عَلی قدر عقولهم›› یعنی به ما انبیاء الهی امر شده ڪه با مردم به اندازه عقولشان سخن بگوییم. براین اساس تبیین روح حاڪم بر نماز آنهم به زبان ڪودڪانه و با استفاده از تمثیل های ساده و روان ،ابتڪار ارزشمندی است ڪه بی شڪ مورد عنایت حضرت حق واقع خواهد شد. به تعبیر ملای رومی: چون سر وڪارت به ڪودڪ افتاد هم زبان ڪودڪی باید گشاد البته،یادمان باشد ڪه این قاعده تنها برای رده سنی ڪودڪ و نوجوان وضع نشده است بلڪه اگر سر و ڪار ما در تبلیغ دین خدا با دانشجو،طلبه،زنان خانه دار و پیرمردها وپیرزن های مسجدی افتاد حتما باید زبان دانشجویی، طلبگی،خانه داری،پیرمردی و پیرزنی گشاد نه زبان ڪودڪی و نوجوانی و یا احیانا˝ داش مشدی و پهلوانی. ✅نڪته مهم دیگـر در ارتباط با انجام این تجربه آن است ڪه توجه داشته باشیم تا در بیان تعابیر و اصطلاحات تمثیلاتی از این قبیل، دقت ڪنیم تا از ڪج فهمی و بد آموزی و برداشت های نادرست و غیر واقعی پرهیز گردد و مفاهیم و مضامین غیر واقعی و نادرست برای آنان بازگو نشود. 📚 "ت مثل تجربه"محمدمهدے نجاتے 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 ؛ 🔺 مروری بر گزیدهٔ بیانات رهبر معظم انقلاب (حفظه‌الله) در جمع مسئولان و فعالان جبهه فرهنگی. ۹۲/۲/۲ ➕کاری از ستاد جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان سمنان 🔸چشم تا باز کنیم فرصت دیدار گذشت چشم به ره داریم و فرصت اقدام گذشت🔹 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۸۸ ↩️ شامل آیات ۵۹ تا ۶۶ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «إن أرَدتُم عَيشَ السُّعَداءِ و مَوتَ الشُّهَداءِ و النَّجاةَ يَومَ الحَسرَةِ و الظِّلَّ يَومَ الحَرورِ و الهُدى يَومَ الضَّلالَةِ فَادرُسُوا القرآنَ ؛ فإنّهُ كلامُ الرَّحمنِ و حِرزٌ مِن الشَّيطانِ و رُجحانٌ في الميزانِ»؛ اگر زندگى نيكبختان و مُردن شهيدان و نجات در روز حسرت و داشتن سايه در روز سوزان و هدايت در روز گمراهى را مى خواهيد، قرآن را ياد بگيريد؛ زيرا كه قرآن، سخن خداوند مهربان و مايه حفظ از شيطان و سنگينى ترازو[ى اعمال] است. 📚 (بحار الأنوار:۹۲/۱۹/۱۸) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 مزایای ستادی عمل کردن و عدم تصدی گری 📄 استفاده بهینه از منابع: با ستادی عمل کردن، مجموعه میتواند از منابع محدود خود به طور بهینه استفاده کند و از موازی کاری واتلاف منابع جلوگیری کند. به جای تمرکز بر فعالیت های اجرایی مستقیم، بنیاد میتواند با حمایت و هدایت سایر نهادها و فعالان فرهنگی، به انجام اقدامات مؤثرتر و پربازده تر بپردازد. و حال با توجه به فرصتی که برای این بنیاد به واسطه ورود به بخش مردمی سازی دولت برای آن حاصل شده این استفاده از منابع می تواند ضریب بخورد. 📄 افزایش هم افزایی: ستادی عمل کردن، زمینه را برای ایجاد هم افزایی و همکاری میان نهادها و فعالان فرهنگی فراهم میکند. مجموعه ها میتوانند با ایجاد شبکه ای منسجم از فعالان فرهنگی، به تبادل تجربیات، ایده ها و منابع میان آنها کمک کنند و از این طریق، به ارتقای سطح فعالیت های فرهنگی در کشور یاری رسانند. 📄 تمرکز بر وظایف اصلی: با ستادی عمل کردن، مجموعه ها میتوانند از تصدی گری امور اجرایی و عدم تمرکز بر وظایف اصلی خود یعنی سیاست گذاری، نظارت و پشتیبانی رهایی یابند. این امر، به افزایش کارایی و اثربخشی در انجام وظایف محوله منجر خواهد شد. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۸۹ ↩️ شامل آیات ۶۷ تا ۷۵ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «يا مُعاذُ، إن أرَدتَ عَيشَ السُّعَداءِ و مِيتَةَ الشُّهَداءِ و النَّجاةَ يَومَ الحَشرِ و الأمنَ يَومَ الخَوفِ و النُّورَ يَومَ الظُّلُماتِ و الظِّلَّ يَومَ الحَرورِ و الرِّيَّ يَومَ العَطَشِ و الوَزنَ يَومَ الخِفَّةِ و الهُدى يَومَ الضَّلالَةِ فَادرُسِ القرآنَ ؛ فإنّهُ ذِكرُ الرَّحمنِ و حِرزٌ مِن الشَّيطانِ و رُجحانٌ في الميزانِ»؛ اى معاذ! اگر زندگى سعادتمندان را مى خواهى و مُردن شهيدان را و نجات در روز محشر را و امنيت در روز ترس را و روشنايى در روز تاريكيها را و سايه در روز سوزان را و سيرابى در روز تشنگى را و سنگينى در روز سبكى [ترازوى اعمال] را و هدايت در روز گمراهى را، پس قرآن را نيك بياموز؛ زيرا كه آن ياد خداوند رحمان است و نگهدارنده از شيطان و مايه سنگينى ترازوى اعمال. 📚 (كنز العمّال : ۲۴۳۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۹۰ ↩️ شامل آیات ۷۶ تا ۸۶ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «خَيرُكُم مَن تَعَلَّمَ القرآنَ و عَلَّمَهُ»؛ بهترين شما، كسى است كه قرآن را فرا گيرد و [به ديگران ]آموزش دهد. 📚 (كنز العمّال : ۲۳۵۱) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اخلاق تدریس (۲۳) 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 حضرت علی (علیه‌السلام) می‌فرماید: ((لَیسَ کُلُّ مَکتومٍ یَسوغُ اِظهارُهُ لَکَ و لا کُلُّ مَعلومٍ یَجوزُ اَن تُعَلِّمَهُ غَیرَکَ)) این‌گونه نیست که هر آنچه پنهان است سزاوار آشکار شدن از سوی تو باشد و نیز مجاز نیستی هر آنچه را که برای تو معلوم است به دیگری تعلیم نمایی. روشن است که میزان فهم و ظرفیت درک متعلمین با یگدیگر تفاوت فاحش دارد. و بسیاری از دانسته‌های استاد برای آنها قابل درک و هضم نیست. داستان حضرت خضر و حضرت موسی (علیهماالسلام) نمونه‌ای بارز از این امر است. گاه شنیده می‌شود استادی برای جذابیت درس و کلاس خود به طرح مسائلی می‌پردازد که با عقل (دو دوتا چهارتا)ی متعلم سازگار نیست، و پذیرش آن مطالب برایش بسیار سخت می‌نماید. لذا متعلم آن‌ها را خرافه انگاشته و انکار می‌کند و چه بسا استاد خویش را نیز شخصی غیرمنطقی و خرافی می‌خواند. و به دیگر سخنان منطقی و مستدل او نیز با دیده تردید و دودلی می‌نگرد. و همچنین موجوب وهن دین و تعالیم ارزشمند و انسان‌ساز آن نیز گشته و بدین ترتیب استاد مرتکب خطایی فاحش و گرفتار خسارتی سنگین گردد. 📚 گزیده‌ای از اخلاق تدریس (امیدواریان) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 مهارت های فرماندهی (قسمت چهارم) 🔶🔸مهارت چهارم: مهارت همدلی همدلي به معناي توانايي درك موقعيت، احساسات و انگيزه‌هاي ديگران است همدلي يعني اينكه بتوانيم خود را به‌جای ديگران بگذاريم و اوضاع و شرايط را از ديدگاه آنها ببينيم. همدلي يعني به احساسات، نيازها، تقاضاهاي ديگران توجه داشتن و سپس احترام گذاشتن. افرادي كه از توانايي همدلي برخوردارند، معمولا ً روابط شكننده‌اي ندارند، روابط آنها پايدار و عميق است لذا يكي از مهارت‌هاي مهم براي فرماندهي، همدلی می‌باشد. 🔻 گام‌های همدلی: 🔸علاقه داشتن به ديگران 🔹تحمل افراد مختلف 🔸رفتار بين فردی همراه با صميميت و دوری از پرخاشگری 🔹دوست داشتنی‌تر شدن (دوست‌يابی) 🔸احترام قائل شدن برای ديگران 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۹۱ ↩️ شامل آیات ۸۷ تا ۹۶ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «فَضلُ القُرآنِ عَلی سائِرِالکَلامِ کَفَضلِ اللهِ عَلی خَلقِهِ»؛ برتری قرآن بر سایر سخنان، همانند برتری خداوند است بر بندگانش. 📚 (جامع الاخبار/ ۴۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۹۲ ↩️ شامل آیات ۹۷ تا ۱۰۴ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَلقُرآنُ غِنًی لاغِنی دونَهُ وَ لا فَقرَ بَعدَهُ»؛ قرآن، توانمندی است که هیچ توانی جایگزین آن نمی‌شود و پس از آن هیچ فقری باقی نمی‌ماند. 📚 (تفسیرابی الفتوح ۱/۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313