eitaa logo
مربیان قرآن دبستان (درست‌خوانی و زیباخوانی)
2.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
331 ویدیو
46 فایل
هماهنگی، هم‌افزایی و محتوای تدریس برای مربیان قرآن دبستان کتاب درست‌خوانی و زیباخوانی قرآن کریم ویژه کودکان تألیف علی قاسمی ادمین: استاد حسینی و استاد ده باشی سفارش کتاب ۰۲۵۳۷۸۳۹۴۷۴ ۰۹۰۲۷۸۳۹۴۷۴ مشاوره و برگزاری دوره تربیت مربی قرآن @H_N_S_1_1_4
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸️مجموعه شعر‌های صلوات پیامبر خوب ما که خیلی مهربون بود از صلوات مومن او می‌شه خیلی خشنود @zibakhani
🔸️مجموعه شعر‌های صلوات جایی که آدم از دل صلوات می‌فرسته حتما بدونید اونجا یه قطعه از بهشته @zibakhani
🔸️مجموعه شعر‌های صلوات توی کتاب قرآن خدای خوب و دانا صلوات می‌فرستد بر آن نبی والا یعنی که لطف و رحمت بر آخرین پیامبر از طرف خداوند هر لحظه می‌شه بهتر @zibakhani
🔸️مجموعه شعر‌های صلوات بچه خوب و دانا می‌دونه که دعاها با صلوات قبوله پیش خدای یکتا اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم @zibakhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*" سوره مبارکه کافرون"* ❌ از این سوره یاد گرفتیم که بعضی چیز ها هستند که خیلی محکم باید در مقابل آن ها نه بگوییم و به هیچ وجه نپذیریم. ❌ در حالی که خدا از ما می‌خواهد که مهربان باشیم، ملایم باشیم، اهل کوتاه آمدن باشیم، اهل رفاقت دوستی باشیم و انعطافمان زیاد باشد ولی بعضی چیز ها هستند که تعارف بردار نیستند و باید در مقابل آنها یک *نه محکم* بگوییم و جلوی آنها بایستیم. ❌ از این سوره مهارت *نه گفتن محکم و قاطع* را می آموزیم. @zibakhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لا، لا، لا، لا از دانش‌آموزان می خواهیم هرگاه هنگام خواندن سوره به فعل هایی که «لا» دارند رسیدند، بایستند و آن را بلندتر و محکم‌تر بخوانند و دوباره بنشینند. @zibakhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از دانش آموزان می خواهیم به صورت دایره بایستند و به دست یکی از آنها تابلویی شبیه تابلوی راهنمایی ورود ممنوع می دهیم که داخل آن کلمه هرگز نوشته شده است. دانش آموزی که تابلو به دست است باید آن را بالا بگیرد و بسم الله را به همراه آیه اول بخواند سپس با سرعت به سمت دانش آموزی می دود و تابلو را به او می دهد. دانش آموز دوم تابلو را بالا گرفته و آیه دوم را می خواند و به همین ترتیب تا سوره به پایان برسد. چنانچه بچه ها مایل بودند می‌توانیم بازی را به همین منوال ادامه دهیم. 🔔 *هرچه بیشتر بتوانیم سوره را با روش های مختلف همراه کنیم و تمرین و تکرار کنیم در تثبیت سوره در ذهن و قلب و روح بچه ها موفق تر خواهیم بود و ملائک سوره را به کلاس دعوت کرده‌ایم.* @zibakhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*نه بله* از بچه‌ها می‌خواهیم به کلماتی که می‌گوییم دقت کنند؛ بین چند کار یا صفت خوبی که با صدای بلند بیان می‌کنیم، یک کار یا صفت بدی را که خود دانش‌آموزان با آن آشنایی دارند، می‌گوییم و آن‌ها باید در آن لحظه، با قاطعیت و صدایی رسا در حالی که انگشت اشاره دست راست خود را بالا می‌برند، بگویند نه! در واقع برائت خود را نسبت به آن اعلام نمایند. هنگام گفتن صفات و کارهای خوب نیز با قاطعیت بگویند بله! 🔔 *نکته قابل توجه در این بازی این است که بچه‌ها را با کارها یا صفت‌های بد جدید آشنا نکنیم؛ بلکه فقط و فقط آنچه را که می‌دانند و از آن ذهنیت دارند، مانند اخم کردن، کثیف کردن خانه و کلاس، دعوا با هم‌کلاسی و ... در بین پنج شش کار خوب می‌گنجانیم تا تنها بهانه‌ای برای یادگیری نه گفتن و افزایش این مهارت در آن‌ها گردد.* @zibakhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*تمیز کردن کلاس* برای بچه‌ها از قبل در بسته بندی‌هایی خوب و زیبا، دستمال‌هایی برای تمیز کردن و نظافت میزها و وسایل کلاس آماده نماییم؛ تا میز خود و برخی وسایل کلاس را در حد توان تمیز و پاکیزه نمایند. سپس در همین حین، صوت سوره را نیز پخش کنیم و در حالت تکرار قرار دهیم، و با بچه‌ها هماهنگ کنیم که در اولین پخش صوت، همه گوش کنند؛ دومین بار همه با هم زمزمه کنند و هر چقدر از سوره را که می‌توانند با صدای آهسته بخوانند؛ و در دفعات بعدی نیز سوره را همه با هم جمع‌خوانی کنند. 🔔 *خوب است وقتی بچه‌ها سوره کافرون می‌خوانند، بدانند از این سوره یاد گرفته‌اند که باید از بدی‌ها و ناپاکی‌ها دوری کنند و با شادی و نشاط و خوشحالی، به استقبال پاکی‌ها و کارهای خوب بروند. این کار درواقع نمادی از دور شدن از بدی‌ها است.* 🔔 *هنگام اجرای این فعالیت توجه داریم که اولا شادی و نشاط بچه‌ها لحاظ گردد و کسی به اجبار و اکراه کاری را انجام ندهد.* @zibakhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*تلافی نکردن* در این بازی به یک نوع کار بد یعنی تلافی کردن به طور خاص و مشخص اشاره می‌شود. تلافی کردن بدی با بدی، یکی از انواع کارهای زشت است. بعد از مطرح کردن این موضوع به عنوان یک کار بد که باید حتما به آن نه بگوئیم، از بچه‌ها می‌خواهیم با بغل‌دستیشان گروه‌های دو نفره تشکیل بدهند. یک نفر به شکل یک مجسمه اخمو در بیاید و نفر دوم با مهربانی کردن و حتی کارهای خنده‌دار سعی کند دوستش را از این حالت در بیاورد و بخنداند. به این نکته توجه داشته باشیم که بچه‌ها نقش منفی را بازی نکنند تا آن صفت یا کار بد در آنها شکل نگیرد؛ بلکه برای نشان دادن یک کار اشتباه کافیست نقش یک مجسمه منفی اخمو را بازی کنند. وقتی که مجسمه اخمو دیگر نتوانست اخمو باشد و لبخند زد، دو دوست یکدیگر را در آغوش گرفته و یا کف دستانشان را به هم می‌زنند و بلند می‌گویند: «من و تلافی هرگز/ نه نه نه». دانش‌آموزان در دور بعد بازی نقش‌هایشان را جابجا می‌کنند. @zibakhani