eitaa logo
ظهور بسیار نزدیک است
16.6هزار دنبال‌کننده
19.7هزار عکس
25.1هزار ویدیو
448 فایل
💓 از غدیر تا ظهور 🙏 با شما حرف خواهیم زد از : 🌹 یاایتها النفس المطمئنة 🌼 ارجعی الی ربک 🌼 راضية مرضية 🌼 فدخلي في عبادي 🌼 وادخلي جنتي 👈 کپی آزاد 🔸 موسسه جنبش پیشوازان دولت کریمه 🔸 تبلیغات 🔹 @mahdeyar314
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ 🌿🌱 اهمیت سبزیجات از دیدگاه ☘️ ائمه (علیهم السلام) روی مسئله‌ی سبزی تأکید داشتند به گونه ای که غذا نمی‌خوردند تا سبزی سر سفره بیاید. حتی حضرت امیر (علیه السلام) که نان و نمک می‌خوردند همراه آن سبزی مصرف می‌کردند. ⬅️در روایت آمده است:] 👈حنان گوید: به همراه امام صادق (علیه السلام) سر سفره بودم، حضرت (ع) شروع به خوردن کردند و من به جهت مشکلی که داشتم سبزی نخوردم، امام (ع) رو به من کرد و فرمود: ای حنان آیا نمی‌دانی که برای حضرت امیر (ع) هیچ سفره و سینی غذایی نمی‌آوردند مگر اینکه سبزی داشته است؟ عرض کردم: چرا فدایت شوم؟ فرمود: زیرا قلب های مومنین سبز است و به هم رنگ خود متمایل است . ✔️حضرت امیر (علیه السلام) که خيلى كم خوراک بودند به خوردن مداومت داشتند، بنابراین خوردن اهمیت دارد. بنابراین طبع سالم، به سبزی🌿میل پیدا می‌کند. 💚ما قلب باطنی را «بسته‌ی ژنتیکی» تفسیر می‌کنیم. احتمال دارد مراد همان قلب صنوبری باشد که البته شاید رنگ آن سبز نباشد و مراد از سبز بودن قلب صنوبری، طراوت آن باشد. ⬅️در روایت آمده است: 👈راوی گوید: امام کاظم (علیه السلام) دنبال من فرستاد و من را برای صبحانه نشاند، وقتی سفره پهن شد روی سفره سبزی نبود، امام (ع) دست نگه داشت و به غلام فرمود: آیا نمی‌دانی از سفره‌ای که سبزی ندارد غذا نمی‌خورم؟ برای من سبزی بیاور، غلام رفت و سبزی آورد، سپس حضرت شروع به غذا خوردن نمودند. خیلی مهم است که امام (علیه السلام) از سفره ای که سبزی نداشته باشد غذا نمی‌خورد، بنابراین سبزی برای سلامتی ضروری است و برای سلامتی مفید است. ⬅️در روایت آمده است: 👈برای هر چیزی زینتی وجود دارد، و زینت سفره سبزی است. بودن سبزی🌿سر سفره فوائد دارد حتی اگر سبزی خورده نشود. به همین جهت در روایت آمده است: 👈 سفره های خود را با سبزی سبز کنید، زیرا سبزی به مراه بسم الله گفتن، شیطان (میکروب و ویروس) را طرد می‌کند، و در روایتی دیگر به این تعبیر آمده است که سفره های خود را با سبزی زینت دهید.
با سوزاندن این گیاه تمام میکروب های خانه را نابود کنید سوزاندن گیاه «مریم گلی» در خانه، 94% از باکتریها و میکروبها را از بین برده و هوای خانه را تا یک روز بعد پاک و تمیز نگه میدارد.
✨💫✨💫✨💫✨ 💢سوال :  💠 به زبان‌ آوردن نیت، در چهار مورد حرام است  💠 ✅ پاسخ: 👇👇 🔰 الف) وقتی‌که نماز احتیاط بر انسان واجب شده، مثلاً کسی‌که در نماز چهاررکعتی شک می‌کند سه‌‌رکعت خوانده یا چهاررکعت، بنا را بر چهار می‌گذارد و پس از سلام نماز یک‌رکعت نماز احتیاط می‌خواند، بین نماز اصلی و نماز احتیاط نباید حرف بزند یا نیت را بر زبان جاری کند. 🔰ب) در صورتی‌که سجده سهو بر او واجب شده. 🔰 ج) در صورتی‌که قضای تشهد فراموش‌شده بر انسان واجب شده. 🔰 د) در صورتی‌که قضای سجده فراموش‌شده بر انسان واجب شده است. ✅ پس در تمام موارد چهارگانه فوق نباید بین نماز و آن‌چه بر انسان واجب شده، فاصله‌ای بیفتد و نباید نیت را بر زبان جاری کند، بلکه بلافاصله پس از نماز، وظیفه خود را انجام می‌دهد. ----------------------  
🌸امام رضا (عليه السلام) فرمودند: ✨ايمان عبارت است از: ۱-شناخت قلبى، ۲-اعتراف زبانى، ۳- عمل با اعضاء وجوارح 📚تحف العقول، ص 422 【السلام علیک یا امام رضا(ع)】 ┄┅┅❁💚❁┅┅┄ 🕌 💐 اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى #وقت_سلام اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهیدِ صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ
1_59711888.mp3
زمان: حجم: 522.9K
*------**---**------* 👌 قرائت بسیار زیبا ♦️نهج البلاغه ،نامه 53 ♦️ 👈مبادا هرگز... مبادا هرکز.... مبادا هرگز... تلاش کن تا هرکاری را در جای خود و در زمان مخصوص به خود انجام دهی. ❇️پیشنهاد دانلود😊 🌴🌴🌴🌴🌴🌴
حکمت ۱۰۴ و از نوف بكالى روايت است كه شبى اميرالمومنين (ع) را ديدم از بستر خود برون آمده نگاهى به ستارگان انداخت و فرمود:اى نوف، خواب هستى يا بيدار؟ گفتم : بیدارم اى نوف خوشا بحال زاهدان در دنيا و مشتاقان در آخرت آنان قومی هستند که زمین را فرش خود قرار دادند و خاك آنرا بستر و آب آن را عطر می‌پندارند قرآن را پوشش زیرین قرار داده اند و دعا را لباس رویین پس آنگاه دنيا را بر روش مسيح دور ریختند اى نوف، داود (ع) در چنين ساعتى از شب، برخاست و گفت : اين ساعتى است كه بنده‌اى در آن دعا نكند جز اینكه از او پذيرفته شود مگر باجگير يا كسى كه كارهاى مردم را به حكومت گزارش می كند و يا صاحب «طنبور» باشد ويا صاحب «طبل»
3.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت الله تبریزیان پدر طب اسلامی اگر می خواهید مبتلا به #آنفلوانزا نشوید این دارو را مصرف کنید جایگزین واکسن در طب اسلامی #داروی_امام_کاظم ، با مصرف این دارو دیگه مریض نمیشین ، فقط یکبار امتحان کنید
🌼جناب علاّمه طباطبایی فرمودند : روزی از خیابان عبور می کردم. بنّایی را در حال چیدن بنای ساختمان دیدم. ناگهان دیدم بنّا پایش لغزیده و دارد از آن بالا به پایین می افتد در همین حال کارگر او که پایین ساختمان بود نگاهی به بنّا کرد و گفت : نیفت. دیدم که بنّا از همان بالا آرام پایین آمد. جناب علاّمه می فرمایند که به دنبال کارگر راه افتادم تا ببینم این شخص کیست که خود را به کارگری زده است. بعد فهمیدم آن فرد کسی است که هر روز به محضر مقدّس ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشّریف مشرّف می شود.
✅ راهکار پیشگیری و درمان ویروس آنفلانزا ❗️ مراقب باشید فریب واکسن ها و داروهای شیمیایی رو نخورید، معمولا مصرف اینها فایده ای ندارد. راه صحیح پیشگیری و درمان از طریق طب اسلامی است. 💠 برای پیشگیری و ایمن سازی بدن و درمان هر نوع ویروسی : 🍀داروی امام کاظم علیه السلام: به مقدار مساوی هلیله سیاه ‌+ مصطکی + شکر سرخ را پودر کنید و با هم مخلوط کنید. برای درمان سه شب پشت سر هم یک قاشق مربا خوری و برای پیشگیری هر ۱۰ روز یک قاشق مربا خوری مصرف شود. دو ساعت قبل و بعد از آن چیزی نخورید. 🍀 دمنوش گیاهان : پونه . آویشن . نعنا . مرزنجوش . گل بنفشه . عناب . عسل و... هر کدام را که دارید مقداری از آن را داخل یک لیوان ریخته و آب جوش به آن اضافه کنید و روی لیوان را بپوشانید و بعد از چند ساعت مصرف کنید. در صورتی که مبتلا به بیماری ویروسی هستید روزی ۳بار مصرف کنید. 🍀 شلغم به صورت بخور و مصرف خوراکی ⛔️ پرهیز از سردی ها مثل آب سرد . مرغ و ماهی . ترشی . بستنی .لبنیات و ...
1_133934787.mp3
زمان: حجم: 7.29M
🎵 شرح فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه 👤شارح #استاد_صمدی_آملی 🎤مجلس دهم ⌚️زمان: 60:44
1_141084506.mp3
زمان: حجم: 1.54M
#راههای_مقابله_با_رذایل_اخلاقی 📝چکار کنیم که رذیله های اخلاقی مثل حسادت، غرور، تکبر و اخلاق های بد ديگر را به طور کامل کنار بگذاريم؟
عشق و عرفان : (قسمت هشتم) تضاد عقل با عشق: آیا عشق با عقل در تضاد است؟ ادامه... 5. عقل و قلب دو دريچه به سوى شناخت حقايق جهان هستى است كه هر كدام اسلوب و متد خاص خويش را دارند. «عرفا» از آنجا كه به نيروى عشق فطرى، ايمان و اعتقاد دارند، در تقويت آن مى كوشند و ازاينرو معتقدند كه كانون احساسات عالىِ الهى قلبى را بايد تقويت كرد و موانع رشد و توسعه آن را بايد از ميان برد. «فلاسفه» نيز به قدرت عقل ارج مىنهند و معتقدند كه از راه استدلال و برهان و طى راه سخت و پرپيچ و خم آن و دورى از موانع و آفات تعقل، مىتوان به حقايق عالم دست يافت. 6. در باب نيازمندي عقل و قلب به همديگر بايد گفت: قلب و شهود با كمك عقل پرورش يافته، هدايت مىشود و اعتقادات پيشينى خود را از عقل مىگيرد و با استمداد از او، شهود حقيقى و مكاشفه واقعى را از اوهام و القاهاى شيطانى باز مىشناسد. همچنين قلب در تفسير مشاهدات خود از عقل بهره مند مىگردد.(نگا: آموزش فلسفه، محمد تقى مصباح يزدى، ج اول، درس 13). اين عقل برهانى يقينى، با كشف قطعى عرفانى هماهنگى كامل دارد و در حقيقت، آنچه را كه عارف كشف مىكند، حتماً برهانى هم خواهد بود. به بيان ديگر، عقل يكى از موازين شناخت كشف حقيقى است؛ زيرا آنچه را كه عارف پس از شهود خود ارائه مىدهد، از سنخ مفاهيم است و براى احراز صحت و خالصى آن مفاهيم، بايد از ميزان هم سنخ با آن كه همان اصول عقلى است استفاده كرد، تا دانسته شود كه آنچه عارف درك كرده، اوهام و خيالات او نبوده است. و البته در روايات نيز عارف كسى است كه عقل و قلب و تعقل و سلوك عملى او به منزله دو بال تلقى گشته، مكمل يكديگرند؛ حضرت اميرالمؤمنين(ع) مي فرمايد: «[العارف] قد أحيا عقله و أمات نفسه حتى دقجليله و لطف غليظه و برق له لامع كثير البرق فأبان له الطريق و سلكبه السبيل؛ به تحقيق عارف عقل خويش را زنده مىكند و نفس خود را مىميراند و بدن خود را لاغر مىكند و اخلاقش را لطيف مىنمايد. براى او درخشندهاى پرنور درخشيد، سپس درخشندگى آن براى او راه را نمودار مىكند و با همان روشنايى، راه را مىپيمايد».)نهج البلاغه، خطبه 220؛ در اين باب نگا: گوهر مراد، عبدالرزاق لاهيجى، صص 17 - 15 و الاشارات والتنبيهات، ابوعلى حسين بن سينا، ج3، ص 369). 7. در بدو امر گمان مىشود كه «عقل در مقابل قلب» و «شهود مقابل انديشه» است. البته چنين نيز هست ولى آن عقلى كه در مقابل قلب است، عقلى است كه خود را در تنگناى عالم طبيعت، اجسام و عالم كثرت قرار داده كه از آن به «عقل جزيى» يا عقل بشرى و عقل دنيايى تعبير مىكنند. اين عقل، عقلى است كه خود را از مبدأش كه «عقل كلى» يا عقل الهى و عقل آخرتى است، جدا كرده و از اين رو در دام هواهاى نفسانى، دلايل ظنّى، جدالهاى بى پايه و مانند اينها محبوس ساخته است؛ و آنقدر به خود مغرور است كه تنها خود را مستحق اظهار نظر و ابرام و نفى مسائل مىداند. بله، چنين عقلى از ديدگاه عرفا و اهل معنا، مانع شهود حقايق عالم است و به همين جهت به شدّت مذمت شده است؛ چنانكه مولوي تصريح مي كند: «عقل جزوى» كركس آمد اى مقل پرّ او با جيفه خوارى متصل (مثنوى، دفتر 6) اما اگر اين عقل، خود را از اين محبوسات مجازى برهاند و با كسب تقوا، خود را به مبدأ اصلى خود، يعنى عقل كلى و الهى، متصل گرداند، ديگر اين عقل در مقابل قلب نخواهد بود. )در باب عقل جزوى و كلى نگا: تفسير الميزان، علامه طباطبايي، ج 5، صص 270 - 267 و شرح اصول الكافى، صدرالدين شيرازى، ج اول، ص 403 به بعد). پس عقلي كه در آثار عرفاني مانند غزليات مولوي در ديوان كبير و يا ابيات مثنوي معنوي سركوب مي شود، «عقل جزوى» اگر چه در بسياري از موارد به «جزيي؛ دنيايي يا بشري» بودن آن تصريح نشده باشد و به صورت مطلق آمده باشد.