eitaa logo
ظهور نزدیک است
1.7هزار دنبال‌کننده
56هزار عکس
57.4هزار ویدیو
1.2هزار فایل
گلچینی از بهترین مطالب #مهدوی #ولایی #شهدایی #سیاسی #معنوی #معرفتی #تربیتی کانال شهدایی ما👈 @ba_shaheidan ارتباط با خادم 👈 @mohebolMahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ظهور نزدیک است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پاسخ جالب سید حسن نصرالله به این پرسش خبرنگار: چه کسی در قدس نماز خواهد خواند؟ فرزندانتان یا نوه‎هایتان؟ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو 🆔 @montazerane_zohour
هدایت شده از ظهور نزدیک است
✅ توصیه حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره جهت افزایش رزق و روزی و رفع مشکلات مالی: 📝 پس از نماز صبح این دعا را تکرار کنید و پیش و پس از آن صلوات بفرستید تا ان‌شاءالله فرج حاصل گردد: ✨«أللَّهُمَّ أَغْنِنِي بِحَلَالِكَ عَنْ حَرَامِكَ، وَ بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاكَ‏»؛ 🔸خدایا! مرا به‌وسیلۀ حلالت از حرامت بی‌نیاز کن، و با فضل خودت، از هرچه غیر خودت بی‌نیاز گردان. 📚بهجت‌الدعاء، ص٣۴۶(مجموعه ادعیه ، اذکار و دستورالعمل‌های عبادی مورد توصیه حضرت آیت‌اللّٰه بهجت قدس سره) ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🌹ظهور نزدیک است .... 🥀 گنجینه ای از بهترین مطالب 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c @zohoore_ghaem
هدایت شده از ظهور نزدیک است
غزه به شدت در حال بمباران شدنِ ... برای محور مقاومت و مردم مظلوم حتما دعا کنید 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ظهور نزدیک است
44.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قرائت دعای هفتم صحیفه سجّادیه 🎙مداح: 🔷 به توصیه اکید رهبر عزیزمان؛ جهت رفع گرفتاری و بلا مخصوصا در شرایط کنونی، هــر روز میخـــوانیــــم ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🌹ظهور نزدیک است .... 🥀 گنجینه ای از بهترین مطالب 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c @zohoore_ghaem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 روزمان را با آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۳۶ قرآن شامل آیات ۶۹ تا ۷۳ سوره مبارکه انعام 🍃🌹🍃 🌺 امام صادق (ع) می‌فرمایند: «یَنبَغی لِلمُؤمِنِ اَن لا یَموتَ، حَتّی یَتَعَلَّمَ القُرآنَ، اَو یَکونَ فی تَعلیمِهِ» شایسته است که مؤمن از دنیا نرود، مگر آن که قرآن را فرا گیرد و یا در حال آموختن آن باشد. (اصول کافی ۲/۶۰۷) 🎙 استاد: پرهیزگار ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🌹ظهور نزدیک است .... 🥀 گنجینه ای از بهترین مطالب 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c @zohoore_ghaem
🇮🇷 🖼 | چرا عملیات طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی ترمیم‌ناپذیر است؟ 🍃🌹🍃 | ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🌹ظهور نزدیک است .... 🥀 گنجینه ای از بهترین مطالب 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c @zohoore_ghaem
📝 چرا شهدا؟! 🔹️ رهبر انقلاب: روزبه‌روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته‌یابی و نکته‌سنجی زندگی شهدا در جامعه‌ی ما رواج پیدا کند. ✍ به این فکر کردیم برای رواج زندگی شهدا چه کارایی می‌تونیم انجام بدیم؟ 🆔 @KhGShohada_ir
D1737514T12856615(Web).mp3
1.01M
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم ( اینجا ) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
سخنرانی عید بیعت استاد شجاعی.mp3
13.64M
※ دنیا در حال غربال‌های آخر است برای تشکیل حکومت صالحان 👤 استاد در اجتماع بزرگ عید بیعت ۱۴۰۲ در شهرری «صوتی کوتاه با بی‌نهایت نکته مهم» 🆔 @sahife2
*️⃣ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ اكْفِنِي مَؤُونَةَ الِاكْتِسَابِ ، وَ ارْزُقْنِي مِنْ غَيْرِ احْتِسَابٍ *️⃣ جمله‏ ى و اكفنى موونه الاكتساب دعاى حضرت زين‏ العابدين عليه ‏السلام، ناظر به كسب و كار امام (ع) به منظور تامين معاش و به دست آوردن رزق و روزى براى خود و خانواده‏ ى خويشتن است، و جمله‏ ى و ارزقنى من غير احتساب درخواست «رزق من حيث لايحتسب» است امام سجاد علیه السلام عرضه می دارند : بار الها! طبق وظيفه، از پى كسب رزق و طلب روزى مى‏روم، ولى از تو مى‏خواهم كه شدايد و سختيهاى آن را از من كفايت فرمايى، و از جايى كه گمان نمى‏برم به من روزى رسانی. 🆔 @sahife2
طرح هفته 127 از عبارات نورانی 👌صفحه ی ویژه اعضا در روزهای ✳️ قسمت 3 عبارت زیر 🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، 1_ وَ اكْفِنِى مَئُونَةَ الاكْتِسَابِ، 2️⃣ و ارْزُقْنِى مِنْ غَيْرِ احْتِسَابٍ، 3️⃣ فلا أَشْتَغِلَ عَنْ عِبَادَتِكَ بِالطَّلَبِ، 4️⃣ و لا أَحْتَمِلَ إِصْرَ تَبِعَاتِ الْمَكْسَبِ🔹 https://eitaa.com/sahife2/5536 دعای 👈 نظرات، دل نوشته ها و حرفهای صمیمانه ی شما درخصوص عبارت فوق که از هم اکنون برای ما ارسال شود، در این قسمت بارگذاری میشود ◀️ انشاالله سعی کنید در این طرح به عشق امام سجاد علیه السلام و انس بیشتر با این کتاب نورانی ولو درحد یک خط!! مشارکت فرمایید 👌 ادمین 👇 @yas2463 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
26.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏺دروغ می‌گوید کسی که دوستدار است اما سرباز ؛ نیست!!!
امام سجاد (ع) به پيشگاه الهى عرض مى‏كند: فلا اشتغل عن عبادتك بالطلب. بار الها! درخواستم در كفايت مشقت كسب روزى ( وَ اكْفِنِى مَئُونَةَ الاكْتِسَابِ، ) و رساندن رزق از جايى كه اميد ندارم، ( و ارْزُقْنِى مِنْ غَيْرِ احْتِسَابٍ ) نه براى راحت ‏طلبى است، بلكه بدين منظور است كه وقتم در طلب معاش كمتر صرف شود تا از بندگى و عبوديت بازنمانم.
این فراز نتیجه برهانی دو عبارت قبل است یعنی «رنج بدست آوردن روزی را از دوش من بردار»و«روزی من غیر حساب عطا فرما»«تافقط به عبادت تو مشغول شوم و به‌دست آوردن روزی مرا از عبادات باز ندارد» توضیح؛هدف خلقت عبادت است. براساس روایات،هر کار که رضایت خداوند در آن باشد،عبادت است. نتیجه این است؛رضایت خداوند در پرتو عبادت صورت می گیرد و رضایت خداوند راه رشد انسان را هموار می سازد به عبارت دیگر هدف خلقت،رشد انسان است و راه رسیدن به رشد عبادت خداوند است . پس هدف خلقت،رشد انسان در سایه عبادت است. این قیاس منطقی و برهان آشکار هدف خلقت است که هر عقل سلیم می پذیرد.
مومنين واقعى و مسلمانان دين‏شناس مى‏دانند كه اسلام آيينى است بر وفق فطرت و نظام آفرينش، هماهنگى با فطرت ايجاب مى‏كند كه آدمى جنبه ‏ى مادى و معنوى خود را به موازات يكديگر مورد توجه قرار دهد و عملا هر دو را اقناع نمايد، نه ماديات را فداى معنويات كند و نه معنويات را فداى ماديات نمايد،
امام صادق (ع) فرمود: ليس منا من ترك دنياه لاخرته و لا آخرته لدنياه. پيرو مكتب ما نيست آن كس كه دنياى خود را براى آخرت ترك گويد يا آخرت خويش را براى دنيا ترك نمايد.
مردم از نظر توجه به شئون دنيوى و اخروى سه گروه‏اند:
****گروه اول : كسانى هستند كه علايق دنيوى و امور مادى آنچنان سرگرم و مجذوبشان ساخته كه آخرت را به كلى از ياد برده و كان لم يكن تلقى نموده‏اند. هدف اصلى و ديدگاه اساسى در زندگى آنان فقط دنياست. *على (ع) اين گروه را فاقد بينش و بصيرت خوانده و فرموده است: انما الدنيا منتهى بصر الاعمى، لايبصر مما وراءها شيئا. دنيا چشم‏ انداز نهايى كوردلان است و از پى دنيا، عالم ديگرى را نمى‏بينند. *قرآن شريف درباره‏ ى اين گروه فرموده: يعلمون ظاهرا من الحيوه الدنيا و هم عن الاخره هم غافلون. اينان از ظواهر فريبنده‏ى دنيا آگاهى دارند، اما از عالم آخرت بكلى غافل و بى‏خبرند. **قسمت اعظم عمر اين گروه مصروف امور مادى و جلب لذايذ دنيوى است. اين راه را مى‏پيمايند تا بميرند. البته بر اثر سعى و مجاهده در راه دنيا بهره و نصيبى عايدشان مى‏گردد، ولى در روز جزا فاقد ذخاير اخروى هستند و مصداق اين آيه‏ى شريفه‏اند: و من كان يريد حرث الدنيا نوته منها و ماله فى الاخره من نصيب. آن كس كه اراده‏اش كشت و زرع دنياست، ما به وى بهره‏اى مى‏دهيم، اما در آخرت تهيدست و بى‏نصيب خواهد بود. *روايت شده كه على (ع) وارد بازار بصره شد. ديد مردم مشغول خريد و فروش‏اند. حضرت بشدت گريست، همانند پدر مهربانى كه بر بدبختى فرزند خود گريه كند. سپس فرمود: يا عبيد الدنيا و عمال اهلها! اذا كنتم بالنهار تحلفون و بالليل فى فراشكم اى بندگان دنيا و خدمتگزاران اهل دنيا! شما كه روزها سرگرم معامله نمودن و قسم خوردنيد و شبها در بستر به خواب مى‏رويد و در بين كارهاى خود از آخرت غافليد، پس چه وقت براى عالم ديگر توشه مهيا مى‏كنيد و براى قيامت مى‏انديشيد؟
****گروه دوم: كسانى هستند كه دنيا را ترك گفته، از فعاليتهاى تجارى و اقتصادى دست كشيده و تمام توجه خويش را به عبادت و امور اخروى معطوف ساخته ‏اند. عمل اين گروه نيز مرضى خداوند و اولياى گرامى اسلام نيست *على بن عبدالعزيز مى‏گويد: امام صادق (ع) به من فرمود: عمر ابن‏مسلم چه كرد؟ گفتم: فدايت شوم، به عبادت روى آورد و تجارت را ترك گفت. حضرت فرمود: ويحه، اما علم ان تارك الطلب لايستجاب له؟ واى بر او، مگر نمى‏داند كسى كه از طلب روزى دست بكشد، دعاى او مستجاب نمى‏شود؟
****گروه سوم : كسانى هستند كه مطيع اوامر الهى و مجرى برنامه‏ هاى اسلام‏ اند. اين گروه، جمع بين دنيا و آخرت مى‏نمايند: از يك طرف قسمتى از وقت خود را صرف كسب و كار و تامين معاش مى‏نمايند و از طرف ديگر قسمتى از اوقات خود را در كمال خلوص براى بندگى خداوند و اطاعت از او مصروف مى‏دارند. قرآن شريف درباره‏ى اين گروه مى‏فرمايد: رجال لاتلهيهم تجاره و لا بيع عن ذكر الله و اقام الصلوه و ايتاء الزكوه يخافون يوما تتقلب فيه القلوب و الابصار. مردانى هستند كه تجارت و داد و ستد، آنان را از ياد خداوند و اقامه‏ى نماز و اداى زكوه غافل نمى‏نمايد و از روزى كه دلها و ديده‏ها در اضطراب‏اند، ترسان و خائف‏اند. بين اين گروه سعادتمند، بعضى از افراد يافت مى‏شوند كه بر اثر كسب و كار دنيوى به عالى‏ترين نعمتها و لذايذ مادى دست يافته و بر اثر ايمان و تقوى در آخرت نيز از عالى‏ترين درجات بهره‏مند خواهند بود. **على (ع) درباره ‏ى اينان چنين فرموده است: و اعلموا عباد الله ان المتقين ذهبوا بعاجل الدنيا و آجل الاخره فشاركوا اهل الدنيا فى دنياهم و لم يشاركهم اهل الدنيا فى آخرتهم. سكنوا الدنيا بافضل ما سكنت و اكلوها بافضل ما اكلت فحظوا من الدنيا بما حظى المترفون، و اخذوا منها ما اخذه الجبابره المتكبرون. ثم انقلبوا عنها بالزاد المبلغ و المتجر الرابح. اصابوا لذه زهد الدنيا فى دنياهم، و تيقنوا انهم جيران الله غدا فى آخرتهم. بندگان خدا! بدانيد اهل تقوى به نعمتهاى نقد دنيا دست يافته و به نعمتهاى آينده‏ ى آخرت نيز نايل خواهند شد. با اهل دنيا در دنياى آنان شركت نمودند و اهل دنيا در آخرت اينان شركت ندارند. در بهترين مسكن دنيا سكونت نموده و از بهترين خوردنيها بهره ‏مند شده‏اند. در دنيا از حظى كه سرمايه‏داران عياش مى‏برند محظوظ گشته و آن را كه جباران متكبر در دنيا به دست مى‏آورند، اينان نيز به آن دست يافته ‏اند، و چون از دنيا مى‏روند، توشه ‏ى وافى دارند و تجارتى سود آور نموده‏اند، و از اين جهت كه به دنيا دلبستگى نداشته و با بى‏اعتنايى به آن مى‏نگريستند، لذت زهد را چشيده ‏اند، و يقين دارند كه فرداى قيامت، همسايگان خدا هستند.
كسانى كه برنامه ‏ى اعمالشان در طول زندگى بر وفق شرع مقدس است، به طور عادى در هر شبانه‏ روز : قسمتى از عمرشان براى تامين معاش و بدست آوردن رزق و روزى از مجارى مشروع طى مى‏شود، قسمتى از عمرشان براى اداى فرايض و سنن دينى و اطاعت از اوامر الهى اختصاص دارد، و قسمتى را براى استراحت و تفريح حلال و رسيدگى به كارهاى ضرورى و نيازهاى زن و فرزندان خود صرف مى‏كنند. اين گروه پيروان دين الهى هستند و به موجب وعده ‏اى كه خداوند در قرآن شريف داده، آنان كه داراى ايمان و عمل صالح ‏اند، در قيامت مشمول فيض الهى هستند و جايگاهشان در بهشت رحمت است.
با آنكه بهشتيان در دار تكليف براى دنيا و آخرت كار مى‏كردند و همه از نعمت و رحمت الهى برخوردارند، اما جايگاه و مقاماتشان يكسان نيست و هر گروهى حدى متناسب با خود دارند، اين تفاوت ناشى از علل و عوامل متعددى است، از آن جمله اين است كه : همت بلند بعضى از آنان در دار تكليف معطوف به امور دنيا بوده و همت بلند بعضى متوجه امور آخرت و همين تفاوت همت در دنياى آنان اثر داشته و در آخرتشان نيز اثر مى‏گذارد