eitaa logo
زلال اندیشه
105 دنبال‌کننده
45 عکس
77 ویدیو
5 فایل
سلام.لطفا فکر کنید و برای ترویج تفکر اصیل اسلامی خالی از خرافات مطالب کانال را نشر دهید.
مشاهده در ایتا
دانلود
2.12M
حجه الاسلام مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره و مؤسسه آموزش عالی امام رضا ع ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/zolal_andisha
415.7K
حجه الاسلام مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره و مؤسسه آموزش عالی امام رضا ع ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/zolal_andisha
1_3.pdf
322.9K
حجت الاسلام والمسلمین استاد محمد هادی یوسفی غروی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/zolal_andisha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیعه انگلیسی یعنی ؛ شیعه‌ی دعوا درست‌ کن! 🔻 رهبر معظم انقلاب: ما با کسانی که به عنوان طرف‌داری از تشیّع، احساسات برادران اهل تسنّن را برانگیخته میکردند برخورد جدّی کردیم؛ این باید همه‌گیر بشود.... ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ https://eitaa.com/zolal_andisha
کتابخانه وحدت.rar
13.73M
📚 کتابخانه وحدت شامل کتاب‌های ذیل می‌باشد: 📕امام علی و وحدت اسلامی 📗 امیرالمومنین اسوه وحدت 📘پیشوایان شیعه پیشگامان وحدت 📒تجلی وحدت تبیین حکم امام 📘حدیث همدلی 📗غدیر محور وحدت اسلامی 📕وحدت از دیدگاه قرآن و سنت https://eitaa.com/zolal_andisha
🔴پاسخ دانشجوی فلسطینی مقیم ایران به شایعات دربارهٔ مردم فلسطین ▫️محمد نورس حمید، دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد: 🔸مهم‌ترین شایعاتی که در ایران شنیده‌ام، شایعه ناصبی بودن مردم فلسطین و ردکردن خون اهدایی از طرف مردم ایران توسط مردم فلسطین است. 🔹مردم فلسطین، اهل و پیرو مذهب شافعی هستند اما مذهب شافعی، نزدیک‌ترین مذهب به مذهب است. ما در غزه و کرانهٔ باختری، مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) و مسجد فاطمه‌الزهرا (س) داریم و محبت اهل بیت (ع) در دل مردم فلسطین است. 🔸مشخص است انتشار این شایعات، کار بدخواهان و ناشی از ضعف رسانه‌ای موجود‌ در جامعه است. اینجا اهمیت کلام رهبری بیشتر معلوم می‌شود که فرمودند ما امروز در جامعه به جهاد تبیین و جهاد رسانه‌ای نیاز داریم. 🔹از جوانان ایرانی درخواست می‌کنم امروز، زبان ما باشند. بچه‌های فلسطین متأسفانه در زبان فارسی ضعیف هستند. وقتی جوانان ایرانی در فضای مجازی، دربارهٔ حقیقت ماجرای فلسطین اطلاع‌رسانی کنند و به شایعات جواب بدهند، درواقع حمایت از مردم فلسطین و یک نوع جهاد فی سبیل‌الله می‌کنند. https://eitaa.com/zolal_andisha
🔴بلاتکلیفیِ انسانیّت در رسانه‌های جریان شیرازی و انجمن حجتیه با گذشت چندین روز از جنایات رژیم کودک‌کُش صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و به خاک و خون کشیدن مردم غزه به ویژه زنان و کودکان، که دل هر انسانی را به درد می‌آورد؛ دستگاه‌های تبلیغاتی و بی تفاوت نسبت به این جنایات، همچنان سرگرم برجسته‌سازی اقدامات ریاکارانه، دیدارهای بی نتیجه با افراد بی‌نام و نشان و رفت آمدهای بی حاصل خودشان هستند! این بی تفاوتی در حالی اتفاق می افتد که در گوشه و کنار دنیا حتی در شهرهای آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی، فریاد حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات اسرائیل بلند است اما سیدصادق شیرازی و رسانه‌های جریان شیرازی و انجمن‌ حجتیه ترجیح می‌دهند در قبال این نسل کُشی، سکوتشان را ادامه دهند! بی شک این "سکوت" در برابر جنایات اسرائیل و چشم پوشی از "انسانیّت"، به عنوان لکه ننگی بر پیشانی این جماعت خواهد ماند! https://eitaa.com/zolal_andisha
26.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعترافات عبداللطیف مرادی، عامل حمله فروردین ۱۴۰۱ به روحانیون در حرم مطهر رضوی به ظن اینکه این روحانیون به صحابه دشنام می‌دادند به آنها حمله کردم اما اشتباه می‌کردم اینها و ناسزاگوی صحابه نبودند. https://eitaa.com/zolal_andisha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خون تو رنگین‌تر از خون حسین بن علی ع نیست مادر شهید فلسطینی در مویه‌های سوزناکش می‌گوید: «عزیزم خون تو رنگین‌تر از حسن و حسین نیست. آنها را هم کشتند و ذبح کردند. خدا به همراهت پسرم...» قابل‌توجه کسانی که شایعه ناصبی بودن فلسطینیان را باور کرده‌اند. https://eitaa.com/zolal_andisha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 شیعه انگلیسی به اندازه وهابیت خطرناک است! ❌ سرشبکه های شیعه انگلیسی از لندن پولهای هنگفت می گیرند تا بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند! شبکه های ماهواره‌ای در اختیار دارند! همچنین طلبه و تدریس خودشان را در قم، اصفهان، نجف و کربلا دارند! این‌ها حاضرند با شاه، صدام و اسرائیل بسازند اما علیه امام خمینی، امام خامنه‌ای و شهید مطهری تا لعن هم پیش می‌روند! https://eitaa.com/zolal_andisha
🔰تصاویر اختصاصی شباب پرس از زیارت حرم حضرت معصومه(س) توسط خالد قدومی نماینده اهل سنت حماس فلسطین https://eitaa.com/zolal_andisha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😱شیعیان صهیونیست 😱از یهودیان صهیونیست تا مسیحیان، مسلمانان و شیعیان صهیونیست. آنها در شهر، مساجد و هیئت‌ها حضور دارند. https://eitaa.com/zolal_andisha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 امام جماعت مسجد الاقصی توبه کرد شیخ صلاح الدین ابو‌عرفه ،امام جماعت و استاد کلاس های درس و بحث مسجد الاقصی در برنامه ای علنی فریاد زد حسین راهش درست بود و من اشتباه کردم ؛ هزار بار میگویم اشتباه کردم https://eitaa.com/zolal_andisha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻این دزد لباس روحانیت امیر قریشی از سران فرقه انحرافی شیرازی است که در برنامه تلویزیونی اش یک دقیقه سکوت برای کشته ها یا به قول خودش شهدای اسرائیل اعلام‌ می کند. ماهیت فرقه انحرافی شیرازی را باید در این بزنگاه ها شناخت ، از سکوت نسبت به جنایات دارند می رسند به حمایت از آن. https://eitaa.com/zolal_andisha
🔴هردو سید و خودشون رو شیعه امام علی میدونند اما این کجا و آن کجا ✳️این نفتکش انگلیس میزند و تیشه به ریشه استعمار پیر میزند . ❌این یکی شبکه در انگلیس میزند و با پول ام آی سیکس و ملکه پیر تفرقه می اندازد و تیشه به ریشه تشیع میزند. ✳️این یکی از حماس و مظلومان دفاع میکند و همه توانش را علیه اسراییل به کار میگیرد ❌این یکی هفته وحدت مسلمانان را هفته برائت می نامد و شیعیان را به کشتن میدهد و در دفاع از هولوکاست دروغین نمایشگاه میزند. ✳️این یکی با پای برهنه و شکم گرسنه اما با اراده ای پولادین با استکبار جهانی سرشاخ میشود. ❌آن یکی در امنیت کامل با دلارهای شیوخ عرب و ارباب انگلیسی شان مخالف نظام اسلامی و در حمایت سرویس های جاسوسی زندگی میکند. و... https://eitaa.com/zolal_andisha
تحریف گزارش به میدان رفتن عابس/ عابس لخت نبود ✍مهدی مسائلی عابِس بن ابی‌شَبیب شاکِری از بزرگان شیعیان کوفه و مردی سخنور و عابد و شجاع بود که در کربلا جانش را فدای امام حسین(ع) کرد. او از یاران امام علی(ع) بود که در جنگ صفین نیز مجروح شده بود. بعضی افراد از گزارش شهادت عابس برای تأیید دو موضوع پرمناقشه در عزاداری، یعنی لخت‌شدن و قمه‌زنی استفاده می‌کنند. اما چنین استفاده‌ای صحیح نیست و ناشی از ترجمه و فهم نادرست آنها از گزارش شهادت اوست. در ادامه به تشریح این دو برداشت ناصحیح می‌پردازیم. 1. استفاده برای تأیید قمه‌زنی: در قسمتی از حکایت به میدان رفتن عابس در روز عاشورا آمده است: «ثم مشى بالسیف مصلتا نحوهم، و به ضربة على جبینه؛ سپس با شمشیر كشیده به سوى آنها رفت و جای زخمى بر پیشانى داشت.» طرفداران قمه‌زنی از وجود جای زخم بر پیشانی عابس چنین استفاده کرده‌اند که او قبل از رفتن به میدان نبرد، رفتاری شبیه قمه‌زنی داشته و خودزنی نموده است. ولی این جای زخم هیچ ارتباطی با قمه‌زنی و رفتارهای مشابه آن ندارد، بلکه جای ضربه‌ای بوده است که سال‌ها قبل در جنگ صفین و در رویارویی با دشمنان بر پشانی عابس وارد شده بود؛ البته برخی مثل طبری كلمه صفین را از روی عمد یا اشتباه انداخته‏‌اند. اما طبق نقل دو کتاب «ذخیرة‌الدارین» و «ادب الطف» اصل عبارت اینچنین است: «ثم مضی بالسیف مصلتاً نحو القوم و به ضربة علی جبینه یوم صفین؛ عابس با شمشیر كشیده به طرف سپاه دشمن رفت در حالی كه اثر ضربتی بر پیشانی‏اش از جنگ صفین مانده بود» (حائری، ذخیرة الدارین ، ص446.) مشخص است که بیان وجود جای ضربه بر پیشانی عابس، وصفی از جنگ آوری و شجاعت او بوده است. اما خودزنی وی در آن شرایط جنگ هیچ توجیهی ندارد بلکه فایده آن برای دشمن است که نیرو و رمق او را می‌گرفت. 2. لخت‌شدن عابس: فراز بالا درباره گزارش شهادت عابس برای نیکو جلوه دادن لخت شدن در مجالس عزاداری نیز مورد استفاده قرار گرفته است. توضیح این‌که نقش ادبی و ترکیبی تعبیر «مصلتا» در این جمله حال است. بعضی آن را برای توصیف وضعیت عابس ترجمه کرده‌اند، و گزارش را به‌گونه‌ای معنا کرده‌اند که گویا او لخت به میدان آمده بود، ولی تعبیر «مصلتا» وضعیت شمشیر عابس را بیان می‌کند، نه لخت شدن او را،‌ به دلائل زیر: تعبیر «صلَتَ» واژه‌ای است که در لغت عرب فقط برای خارج کردن شمشیر و مانند آن از غلاف به کار می‌رود و متداول نیست نیز که از آن لخت شدن انسان را قصد کنند. در لسان العرب آمده است: «أَصْلَتَ السیفَ جَرَّده مِنْ غِمْده، فَهُوَ مُصْلَتٌ. وضَرَبه بِالسَّیفِ صَلْتاً وصُلْتاً أَی ضَرَبه بِهِ وَهُوَ مُصْلَتٌ » (لسان العرب، ج2، ص53) در این جمله نیز «مصلتا» اگر اسم مفعول و حال برای سیف(شمشیر) باشد، به این معنا است که عابس با شمشیری آخته به میدان رفت. این کلمه می‌تواند اسم فاعل و حال برای عابس باشد که در این صورت نیز همچنان وضعیت حمل شمشیر توسط او را بیان می‌کند. به این صورت که مفعول «مصلتا» سیف است به قرینه قبل(=بسیفه)حذف شده است، یعنی اصل جمله اینگونه بوده است: «ومشی بسیفه مُصلِتاً سیفَه»(عابس با شمشیر در حالیکه آن را آخته و از غلاف خارج کرده بود، به میدان رفت) این نکته را باید در نظر داشت که وقتی یک فعلی، فاعل یا مفعول خاص داشته باشد، تنها راه توسعه معنایی آن از طریق مجاز یا استعاره یا نقل شایع است.طرفداران فرضیۀ برهنه بودن عابس باید پاسخ دهند: چگونه وقتی فعل «أصلت» صرفاً برای «شمشیر» به کار می‌رود، آن را برای «لباس» به کار می‌برند؟ آیا «لباس» به «سیف» تشبیه شده است؟! افزون بر این در فراز بعدی این گزارش‌های تاریخی آمده است که عابس کلاه‌خود و زره‌ را از بدنش بیرون می‌آورد، چگونه می توانیم او را لخت بدانیم در حالی که زره بر تن داشته است، و اصولا با پوشیدن زره چرا او باید لخت باشد و پیراهن نپوشده باشد؟! (رک: تاریخ طبری، ج5، ص444.) ........ @azadpajooh