eitaa logo
هیأت زوارالزهراء(س)
8.2هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
850 ویدیو
27 فایل
📌شعبه تهران: نازی‌آباد، خیابان شهید اکبر مشهدی، نبش کوچه شهید نیکومرام 📌شعبه قم: خیابان صفائیه، کوچه ۲۱ 🌐 سایت هیأت زوارالزهرا (س): [ www.zovvar.com ] 🎞️ کانال گزارشات رسانه‌ای هیأت زوارالزهرا (س): [ @zovvar_media ]
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️سلسله جلسات 🏴محرم ۹۸ 🔻 شب هفتم ⚫️علت شروع بحث سلسه وار عاشقان حسین (ع) قاتلان امام این بود که این نوع سبک زندگی را بر سبک زندگی خودمان و جامعه تطبیق دهیم تا بفهمیم که آیا در بستر جامعه امکان ظهور وجود دارد؟ آیا ما به پای حضرت بلند میشویم و می ایستیم؟ یانوع سبک زندگیمان در نهایت منجر به قتل امامان میشود؟ دنیا پرستی مردم باعث شد که امام حسین (ع) به مسلخ کربلا بروند. انواع مختلف دارد برای یک نفر دنیای حرام است، برای دیگری دنیای نفاق است، برای یک نفر دنیا حلال و واجب است. 🔰عرض شد ۵ دسته در مقابل امام ایستادگی کردند. دسته اول که خطرناکترین دسته بودند و ماجرای قتل حضرت را مدیریت میکردند، جریان نفاق و خواص طالب دنیای حرام بودند که آنها را مورد بررسی و بر شرایط روز تطبیق دادیم. دومین دسته، دسته ی بی تفاوتهای مقدس مآب و اهل مسامحه بودند که به لحاظ مدیریتی خطرناکتر از دسته ی اول نبودند اما هیزم آتش و باعث قدرت جریان باطل بودند. اما در برابر جریان بی تفاوتی چه باید کرد؟ تنها راه حل ایجاد ، پرسش گری و احیای روحیه امر به معروف است و در این راستا نباید منتظر بود تا همه جمع بشوند، بلکه تک تک یا دو نفر دو نفر باید در راه خدا قیام کرد قرآن کریم میفرماید: قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى. امام خمینی (ره) نامه ای در ذیل همین آیه در سال ۶۳ به روحانیون، دین دارها و هرکس که حس میکند ذره ای دغدغه نسبت به دین دارد نوشته اند؛ که این نامه شباهت زیادی به خطبه ی امام حسین (ع) در منا دارد. امام (ره) در نامه می فرمایند: خدای تعالی در این کلام از سرشت تاریک طبیعت تا اوج روشنایی انسان را توصیف کرده است. خودخواهی و ترک قیام ما را به اینجا رسانده و بیچاره کرده است. 🔻هیچ گاه نباید صبر کرد مسئولین خوب شوند تا مردم خوب شوند. تا مردم پای علی (ع) نیایند، علی (ع) خانه نشین میشود. این مردم هستند که مشخص میکنند چه کسی سردمدار جامعه باشد. جامعه ی اهل مسامحه افراد اهل مسامحه را برای اداره ی جامعه انتخاب میکند. وضعیت جامعه گاهی آنقدر بد میشود که ولی جامعه مجبور میشود از خودش هزینه کند اگر این بی تفاوتی زیاد باشد باید خود را شهید کند و اگر در اوج بی تفاوتی باشند حسین بن علی ها باید خانواده خود را به اسارات بفرستند تا بلکه این جامعه تکانی بخورد. اصلی ترین مشکل مردم این است که منتظر یکدیگر می نشینند. امام (ره) در ادامه ی نامه ی خود می فرمایند: ای دین دار ها! اگر مجال را از دست بدهید و برای خدا قیام نکنید ، فرداست که مشتی هرزه بر شما حواله شود. روحیه ی انقلابی گری تنها راه برون رفت از قضیه ی بی تفاوتی است و این را باید از محیط پیرامون خود شروع کنیم و باور کنیم که با یک گل هم بهار می شود، نه اینکه مانند کوفیان به هم نگاه کنیم و بنشینیم. 🔸دسته ی سومی که در برابر حضرت ایستادند؛ خواص طالب دنیای حلال بودند که حتی برنامه ریزی برای یاری حضرت هم داشتند ولی دنیای حلال را بدون امام تصویر کردند و اینطور شد . در روایات دنیا به دو صورت و تعریف شده می شود. هر تعاملی که انسان با دنیای بیرون دارد از امور ظاهریه ملکیه تا امور باطنیه ملکوتیه عمل دنیایی است اما بعضی دنیای خوب و بعضی دنیای بد هستند. دنیای بد و خوب در درون ما تعریف میشود نه اینکه بعضی از اعمال را بگوییم خوب است و بعضی را بگوییم بد است و نظام ارزشی آن تغییر نکند . هر تعاملی که ما با دنیا داشته باشیم اگر برای رضایت خدا و انجام تکلیف الهی بود، می شود دنیای خوب یا ممدوح اما اگر برای انجام تکالیف خدا نبود، می شود دنیای مذموم یا بد. ❓معیار برای تکلیف الهی چیست؟ تکلیف ما در بندگی با امام مشخص می شود. معیار بندگی خدا است. حق جاییست که امام باشد و دنیای ممدوح دنیایی است که حول محور امام تعریف شود. یک سری تعاملات به صورت طبیعی در انسان وجود دارد که اگر نیاز امام روی آنها بیاید نظام ارزشی آنها تغییر می کند. ممکن است امر مستحب و واجبی را تبدیل به مکروه کند. این دسته سوم آدم هایی بودند که امام را تنها گذاشتند ولی نمی خواستند اما پایشان در همینجا لغزید. 💠 @rezakarimi_ir 💠 @ZovvaralZahra ادامه👇👇👇
ادامه☝️☝️☝️ 💢شخصیت اول از چهره های معروف و مورد اعتماد امام علی (ع) است این فرد در طرفداری از ائمه (ع) زبانزد است و در مقابل معاویه و جریان کفر هم بشدت می ایستد او در منطقه عذیب که امام را می بیند و می رود که آذوقه خانواده را که تهیه کرده بود بدهد و برگردد و واقعا قصد برگشت داشت اما وقتی برگشت امام شهید شده بودند. یعنی اولویتش حول دنیای حلالش بود. متاسفانه این دنیای حلال و واجب بدون امام بود، او باید همانجا کار را رها می کرد و به امام می پیوست. در نقطه ی مقابل او و زمانیکه نامه ی امام مبنی بر یاری را دریافت می کنند حتی به خانه هم باز نمی گردند و مستقیما به یاری ایشان می شتابند. شخصیت دوم از شعرای به نام اهل بیت است. اولین نفری که به امام خبر می دهد قلوبهم معک سیوفهم علیک فرزدق است. اما برای انجام حج امام را تنها می گذارد. شخصیت سوم هرثمه ابن ابی مسلم که از یاران امام علی (ع) بود و در نقل قولی روز عاشورا در لشگر باطل ایستاده بود که که یاد امام علی (ع) پس از جنگ صفین که به کربلا می رسند می افتد و به سمت امام حسین (ع) حرکت می کند اما به خاطر دخترانش و غیرت بیجا امام را یاری نمی کند و امام به او می فرمایند جایی برو که مرا نشنوی. ❗️تعلق به دنیا را باید در محوریت امام تعریف کرد. دنیای حلال و واجب تا وقتی اهمیت دارند و باید بدان پرداخت که هم راستا با فرمان و نیاز ولی جامعه باشد، اگر نیاز ولی به امری تعلق گرفت که دنیای واجب با آن همسو نبود، آن دنیا دیگر دنیای واجب نیست بلکه دنیای مذموم است و ذره ای تو را به خدا نزدیک نخواهد کرد. دنیا و مافیهای آن را باید حول محور امام و ولی جامعه تصویر کرد. 💠 @rezakarimi_ir 💠 @ZovvaralZahra
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ جهت پیوستن به کانال ، و دنبال کردن مباحث علمی و سخنرانی های ایشان در کانال زیر عضو شوید 🔹این کانال جهت ارائه منسجم دروس و سخنرانی های ایشان ایجاد شده است و توسط ادمین اداره می شود 🔰 @rezakarimi_ir 🔰http://eitaa.com/joinchat/2732064790Cf40a0985bc
☑️سلسله جلسات 🏴محرم ۹۸ 🔻 شب هشتم 🎙 حجت الاسلام رضا کریمی ⚫️در جلسات گذشته بیان کردیم که چند جریان باعث شدند امام حسین (ع) به بروند، که ویژگی بارز و مشترک در تمام آنها بود و تشخیص دنیا خواهی هر کدام سخت تر از دسته های قبلی می شد تا آنجا که دنیا خواهی واجب هم مانع یاری امام می شد. 🔸تصویری که از دوگانگی بین امام و دنیای حلال در اذهان ما وجود دارد اشتباه است و همه چیز باید رنگ واحد به خود بگیرد. نباید نگاهمان به دنیای اطراف بریده از امام باشد و الا این اوج مآبانه است که در زندگی رواج داده ایم. باید همه چیز را حول محور امام تعریف کرد تا سر بزنگاه گیرنکنیم. به میزانی که زندگی افراد حول محور امام گردید موفق شدند در کربلا حضور داشته باشند یا حضور نداشته باشند. 🔺 دسته ی چهارمی که سبک زندگی آن ها عملا باعث به مسلخ رفتن امام شد خواص و بودند که تشخیص دنیا خواهی این دسته از سایر دنیا خواهی ها پیچیده تر است و شاید اگر اینها به موقع عمل می کردند وضعیت کربلا بگونه ای دیگر رقم می خورد. 🔹اولین شخصیتی که می توان در این گروه بررسی کرد است که از شیعیان بزرگ در کوفه و معروف به شیخ الشیوخ بود. مرجعیت فکری و دینی مردم را بر عهده داشت است. او را در تاریخ به فضلیت، شرافت، زهد، تقوا، فتوا و مرجع دینی می شناسند. جزء شیعیان خاص امیرالمومنین (ع) بود و زمانی که ماجرای حکمیت پیش می آید با صورت زخمی به سمت امیر المومنین (ع) می آید و حضرت خطاب به او می گوید: تو از جمله کسانی هستی که در انتظار شهادتی و عهد خودت را ابدا دگرگون نمی کنی. بعد از امیرالمومنین (ع) سلیمان با امام حسن (ع) بیعت می کند و تا آخر پای ایشان می ماند. در ماجرای دعوت ابا عبدالله (ع) هم ایشان پرچمدار دعوت می شود. اما جناب سلیمان در نهایت جز شهدای کربلا نیست.و این واقعا جای سوال است که فردی با این همه سابقه جهاد و ارادت چرا در زمره شهدا نیست ؟ ✅در نقلی می گویند ایشان و بزرگان شیعه در زندان بودند که به دلیل آزادی حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه و نبودن این نقل در کتب تاریخی کهن، این قول مخدوش است. دلیل دوم برای عدم حضور ایشان در کربلا، تحت کنترل شدید بودن راه های رسیدن به کربلا و حکومت نظامی شدید است اما ما نقل تاریخی نداریم که جناب سلیمان در شرایط فرار بوده باشد و افراد متعددی توانسته اند به هر نحو از کوفه بگریزند و ظاهرا باید دنبال دلیل دیگری گشت. خوش گمانی برای پایان ماجرا به سمت صلح نیز از دیگر ادله است که در صورت پذیرفتن این قول اشکالات جدی به این شخصیت وارد می شود و این دلیل موجه بر نبودنشان نیست. ❗️برای فهم درست ماجرا باید به یک سری نقاط منفی که در زندگی جناب سلیمان وجود دارد توجه کرد. طبق بعضی از نقل ها جناب سلیمان در جنگ جمل هم در کنار امیرالمومنین (ع) نایستاد و دچار تردید شد و حضرت امیر المومنین (ع) بخاطر این تردیدش او را توبیخ می کند. در جایی دیگر نامه ای والی کوفه در زمان جنگ صفین به او می دهد که بررسی محتوای این نامه پرده از تردید مجدد جناب سلیمان دارد. 🔵شخصیت سلیمان همیشه در مواقع حساس تردید داشت حتی در مواجهه با مسلم بن عقیل هم داشت و زمانیکه جناب مسلم دستور به جهاد علنی در کوفه می دهد در مقابلش تردید می کند و حتی در برابر او می ایستد و میگوید تو فقیهی من هم فقیهم و اگر فتوای حرام بودن این جهاد را ندهم فتوای مکروه بودن آن را سر خواهم داد. ♦️شخصیت سلیمان دو شاه کلید داشت: ۱. در برابر ولی خدا برای خود قائل به شخصیت بود ۲. نشناختن زمانه و نداشتن بصیرت 💠 @rezakarimi_ir 💠 @ZovvaralZahra
31.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 | تو مرا جان و جهانی 🎤 حاج ابوذر 🔊 🗓 محرم ۹۸ ، شب هشتم نسخه با کیفیت بالاتر : https://www.aparat.com/v/CtPZA 🔶 @zovvar_media 💠 @zovvaralzahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 #ببینید | دوباره تو قلبم شوق حرم افتاد 🎤 حاج ابوذر #بیوکافی 🔊 #شور 🗓 محرم ۹۸ ، شب هشتم نسخه با کیفیت بالاتر : https://www.aparat.com/v/mBVjI 🔶 @zovvar_media 💠 @zovvaralzahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 #ببینید | دل برای نجف سر فدای نجف 🎤 حاج ابوذر #بیوکافی 🔊 #واحد 🗓 محرم ۹۸ ، شب هشتم نسخه با کیفیت بالاتر : https://www.aparat.com/v/QzGu6 🔶 @zovvar_media 💠 @zovvaralzahra
روضه - نمیشه یه لحظه بدون حسین.mp3
25.58M
🎤 حاج وحید 🎵 نمیشه یه لحظه بدون حسین 🔊 🗓 شب هشتم محرم 98 🔶 @zovvar_media 💠 @zovvaralzahra
زمینه - تا برسم بالا سرت خدا می دونه جون دادم.mp3
7.67M
🎤 حاج ابوذر 🎵 تا برسم بالا سرت خدا میدونه جون دادم 🔊 🗓 شب هشتم محرم 98 🔶 @zovvar_media 💠 @zovvaralzahra
زمینه - اربا اربا پاشو صنوبر بابا.mp3
13.72M
🎤 حاج ابوذر 🎵 اربا اربا پاشو صنوبر بابا 🔊 🗓 شب هشتم محرم 98 🔶 @zovvar_media 💠 @zovvaralzahra
واحد - دل برای نجف سر فدای نجف.mp3
9.26M
🎤 حاج ابوذر 🎵 دل برای نجف سر فدای نجف 🔊 🗓 شب هشتم محرم 98 🔶 @zovvar_media 💠 @zovvaralzahra
واحد - تو مرا جان و جهانی.mp3
8.76M
🎤 حاج ابوذر 🎵 تو مرا جان و جهانی 🔊 🗓 شب هشتم محرم 98 🔶 @zovvar_media 💠 @zovvaralzahra
شور - برات گریه کردم.mp3
2.94M
🎤 حاج ابوذر 🎵 برات گریه کردم 🔊 🗓 شب هشتم محرم 98 🔶 @zovvar_media 💠 @zovvaralzahra
شور - دوباره تو قلبم شوق حرم افتاد.mp3
5.88M
🎤 حاج ابوذر 🎵 دوباره تو قلبم شوق حرم افتاد 🔊 🗓 شب هشتم محرم 98 🔶 @zovvar_media 💠 @zovvaralzahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا